Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"От Киото до Париж" - в уникалния музикален свят на Юко Уебаяши

МУЗИКАЛНА ПАЛИТРА

"От Киото до Париж" - в уникалния музикален свят на Юко Уебаяши

Струнен квартет и ансамбъл "КласикАрт" заедно с Николай Стойков - флейта, Весела Тричкова - арфа, Маргарита Илиева - пиано и Мартина Митева - вибрафон ви канят на завладяващо музикално пътешествие

Японската композиторка Юко Уебаяши, флейтистът Николай Стойков, Калина Христова, Галина Любенова, Евгения Бааджиева-Димова и Кристиана Михайлова от "КласикАрт" ви очкават на музикалното пътешествие "От Киото до Париж" (Източник: ClassicArt String Quartet

На 9 март 2024 г. от 19:00 часа в камерна зала "България" (ул. "Аксаков" №1) в столицата струнен квартет и ансамбъл "КласикАрт" заедно с Николай Стойков - флейта, Весела Тричкова - арфа, Маргарита Илиева - пиано и Мартина Митева - вибрафон, ви канят да се потопите в богата и завладяваща емоционална вселена с програма, посветена на японската композиторка Юко Уебаяши - "От Киото до Париж".

Купи билет

Родена в Киото и живееща от много години във Франция, тя вплита в музиката си нишки от Изтока и Запада. Това музикално пътешествие обещава да пренесе публиката от Киото до Париж чрез моменти на мечтателност, нежност, хумор, меланхолия и виртуозност.

(Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

Още КласикАрт с благотворителен концерт: Чрез музика ти дари, живота на планетата спаси!

КласикАрт с благотворителен концерт: Чрез музика ти дари, живота на планетата спаси!

Заповядайте да опознаете уникалния свят на Юко Уебаяши чрез нейните творби, като откриете първата част от сонатата ѝ за флейта и пиано, както и "Misericordia" за флейта и струнен квартет.

Сонатата за флейта и пиано е написана за френския флейтист Жан Ферандис и за известния български пианист Емил Наумов, последния ученик на Надя Буланже.

"Misericordia" за флейта и струнен квартет, посветена на американската флейтистка Керъл Уинсенс, е вдъхновена от древна легенда, според която животът започва през март и се състои от десет месеца. Всяка част от това произведение носи изразително заглавие, като например "Пробуждане" или "Преливащ от живот", които разкриват емоционалната палитра на Уебаяши.

Освен това в програмата ще бъдат представени някои много красиви поетични творби на френски композитори от 20-ти век като Клод Дебюси, Филип Гобер и Жорж Барботьо.

По покана на Френския институт в България Юко Уебаяши ще гостува в София и публиката ще може да се срещне и разговаря с нея след концерта.

Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble

Купи билет

Това събитие, плод на сътрудничеството между Софийската филхармония, Френското посолство в България и Френския институт в България, обещава една завладяваща музикална вечер, в която културите се сливат, за да създадат преживяване на кръстопътя на артистични пътища и далечни хоризонти.

Билети на касата на зала "България" (ул. "Аксаков" №1) и онлайн в мрежата на EVENTIM.

КласикАрт струнен квартет и ансамбъл са в състав: КАЛИНА ХРИСТОВА - първа цигулка, ГАЛИНА ЛЮБЕНОВА - втора цигулка, ЕВГЕНИЯ БААДЖИЕВА-ДИМОВА - виола, КРИСТИАНА МИХАЙЛОВА - виолончело, МИХАИЛ МИХАЙЛОВ валдхорна

Със специалното участие на: НИКОЛАЙ СТОЙКОВ - флейта, ВЕСЕЛА ТРИЧКОВА - арфа, МАРГАРИТА ИЛИЕВА - пиано, МАРТИНА МИТЕВА - вибрафон

Весела Тричкова (Източник: Личен архив)

Мартина Митева (Източник: Личен архив)

Програма на концерта "От Киото до Париж":

ЮКО УЕБАЯШИ (р.1958)
Соната за флейта и пиано
- I. Lento

ФИЛИП ГОБЕР (1879-1941)
"Pièce romantique" за флейта, виолончело и пиано

КЛОД ДЕБЮСИ (1862-1918)
"Стъпки по снега" и "Хълмовете на Анакапри " за виолончело и вибрафон

ЖОРЖ БАРБОТЬО (1924-2006)
"Esquisse" за валдхорна, флейта и арфа

ЮКО УЕБАЯШИ (р.1958)
"Misericordia" за флейта и струнен квартет

- I. Le premier mois (Frémissement de la vie) · Първият месец (Пробуждане)
- II. Le deuxième mois (Débordant de vitalité) · Вторият месец (Преливащ от живот)
- III. Le troisième mois (La berceuse de Carol) · Третият месец (Приспивна песен на Керъл)
- IV. Le quatrième mois (Scherzo des petits polissons) · Четвъртият месец (Скерцо на малките палавници)
- V. Le cinquième mois (Errance dans la galaxie) · Петият месец (Странстване в галактиката)
- VI. Le sixième mois (La valse des abeilles et des roses) · Шестият месец (Валсът на пчелите и розите)
- VII. Le septième mois (Les feux des péniches qui naviguent) · Седмият месец (Светлините на плаващите кораби)
- VIII. Le huitième mois (Fête des animaux en forêt) · Осмият месец (Празник на горските животни)
- IX. Le neuvième mois (Vers la lumière) · Деветият месец (Към светлината)
- X. Le dixième mois (Célébration) · Десетият месец (Празник)

Юко Уебаяши, Николай Стойков и Маргарита Илиева по време на репетиции (Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

"Творбите на Юко Уебаяши са скъпоценни камъни, които, въпреки че са толкова различни, принадлежат към един и същ свят - свят на жизненост, мечти, нежност, хумор, който е в деликатно противоречие с порив, виртуозност, меланхолия и тъга. "Приказната" музика на Юко Уебаяши има само една цел - да достави удоволствие и емоция. За мен тези творби са скъпоценен дар", казва флейтистът Жан Ферандис.

Купи билет

Юко Уебаяши посвещава първата си Соната за флейта и пиано (2003), на флейтиста Жан Ферандис и пианиста Емил Наумов. Вероятно това е творбата, представяща най-пълно нейния уникален стил. Първата част е изпълнена за първи път на 13 декември 2002 г. в Университета на Индиана, Блумингтън, САЩ, а световната премиера на цялото произведение е през февруари 2003 г. в Париж.

Изтъкнат флейтист, наследник на легендарния Пол Тафанел, Филип Гобер (1879-1941) преподава в Парижката консерватория от 1919 до 1931 г. Днес той е признат за един от най-големите майстори на френската флейтова школа. Но този всестранно развит музикант е също композитор (Prix de Rome) и диригент. Името му остава тясно свързано с Парижката опера, където той е главен диригент от 1920 г., а след това музикален директор от 1931 г. до смъртта си.

"Pièce romantique" (Романтична пиеса) за флейта, виолончело и пиано (недатирана) е посветена на Гастон Курас, виолончелист в Парижката опера. Тази красива страница на камерния жанр притежава перфектна градация на звук и емоция, достигащи съвършена темброва кулминация в завършващата кода.

Николай Стойков, Кристиана Михайлова и Юко Уебаяши (Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

Жорж Барботьо (1924-2006), валдхорнист и композитор, е признат за един от най-добрите валдхорнисти през втората половина на XX век. Музикант с блестяща техника, лауреат на престижния Международен конкурс в Женева през 1951 г., Жорж Барботьо се присъединява към Опера Комик в Париж и Оркестър "Ламорьо", преди да стане първи валдхорнист на Оркестъра на Париж през 1969 г. по молба на Херберт фон Караян, тогавашен музикален директор. Професор във Висшата музикална консерватория в Париж от 1969 до 1989 г., Жорж Барботьо е обучил елита на цяло поколение валдхорнисти. През 1968 г., заедно с обоиста Хайнц Холигер и тромбониста Винко Глобокар, участва в премиерата в Дармщат на "Musik für ein Haus" от Карлхайнц Щокхаузен.

Още "Рожден ден Моцарт" с КласикАрт и приятели

"Рожден ден Моцарт" с КласикАрт и приятели

Написана през 1940 "Esquisse" ("Скица") за валдхорна, флейта и арфа е посветена на неговия баща.

"Des pas sur la neige" ("Стъпки в снега") е шестият прелюд от първата книга с прелюдии на Клод Дебюси ( 1862-1918) . Пиесата е публикувана за първи път през април 1910 г., а премиерата ѝ се състои по-късно същата година в Salle Érard в Париж, като на пианото е самият Дебюси.

"Les collines d"Anacapri" ("Хълмовете на Анакапри") е вдъхновена от честите посещения на композитора в градчето Анакапри на остров Капри в Неаполитанския залив . Алфред Корто описва тази творба като "движение в светлината".

Заглавието на творбата "Misericordia" (Милосърдие) за флейта и струнен квартет на Юко Уебаяши е вдъхновено от картината "Мадона на Милосърдието" ("Madonna della Misericordia") на ранноренесансовия художник Пиеро дела Франческа. Посветена на американската флейтистка Керъл Уинсенс, "Misericordia" (2003) ни отвежда на пътешествие, описано на страниците на стар алманах, според който животът започва през март и се състои от 10 месеца. Заглавията на всяка от 10-те части и техните описания са от съществено значение за цялостното преживяване на това произведение.

Юко Уебаяши в София (Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

Ето какво сподели японската композиторка малко преди концерта си в България: 

- Юко Уебаяши, родена сте в Киото, Япония, където сте учили композиция и пиано. През 1998 г. решавате да се преместите в Париж. Какви бяха причините за този избор?
- Родена съм и съм израснала в Киото. Приятелите, които срещнах, когато бях млада, различните емоции, които изпитвах по време на общуването ни, тихите храмове на Киото и пейзажите, които се променят с всеки сезон - това са основите на моите композиции. Въпреки това реших да се преместя в Париж. Не мисля, че мога лесно да обясня защо...

Обичах трогателните мелодии на западната музика, невероятно красивите цветове на променящите се хармонии и живите ритми. Това са неща, които са много важни за моята музика. Исках да живея там, където се е родила тази музика.

Когато живеех в Япония, пътувах до Париж и Италия почти всяка година и бях очарована от техните художествени традиции. Живеейки в красивия град Париж и дишайки неговата атмосфера, исках да променя своята чувствителност. Също така се надявах, че срещайки се с музиканти, ще мога да усетя от първа ръка традициите на западната музика при тях.

- В областта на музиката и изкуствата като цяло, можете ли да ни разкажете за най-запомнящите се срещи, които сте имали? И какво влияние са оказали те върху кариерата ви?
- На първо място, срещнах професор Риохей Хирозе в университета. Той ми обясни колко е важно да изучавам основните принципи на композицията, хармонията, контрапункта, фугата и анализа и аз бях отлично обучена. Това все още е моята основа. Тази подготовка обаче по никакъв начин не ограничава моята музика. По-скоро тя беше това, от което се нуждаех, за да освободя композицията си.

Тогава се запознах с Жан-Мишел Дамаз. Той беше композиторът, когото търсех от дълго време, следвайки стъпките на Равел, Дебюси и "Групата на шестте" (като например Франсис Пуленк). В свят, в който "съвременната" музика е доминираща, музикалната близост, която имах с Дамаз, беше голяма радост.

- Вие сте известен съвременен композитор. Много хора описват музиката ви като "Срещата на Дебюси и Равел с Япония". Има ли други, по-съкровени послания в композициите Ви, които бихте искали да ни разкриете?
- Музиката на Дебюси и Равел има различно значение за мен. Обичам и се възхищавам на творчеството им по различни начини. Въпреки това, когато композирам музика, никога не се обръщам към тяхното творчество.

Композирам, като просто се вслушвам в музиката, която чувам. Разбира се, живея във Франция в продължение на 25 години, така че френските пейзажи и цветове са естествено включени в моите произведения, както и Япония. Мисля, че целият ми живот се слива и се превръща в музика. От друга страна, винаги композирам произведения с желанието да докосна сърцата на хората. Мисля, че силните ми чувства се изразяват чрез музиката ми.

В този смисъл може да се каже, че музиката ми е по-скоро в романтичен стил.

Николай Стойков, Кристиана Михайлова и Юко Уебаяши (Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

Купи билет

- Природните стихии, водата, вятърът и цветята присъстват навсякъде в творчеството ви. Природата важна основа ли е за композициите Ви?
- Да, природата е много важна за мен. Тя е нужна не само за музиката ми, но и за мен самата и за живота ми. Винаги мисля за това как мога да стана едно цяло с природата. Никога обаче не съм се опитвала да изразя природата в музиката си. Защото природата е красива в естественото си състояние и не изпитвам нужда да я изразявам чрез музика.

Напротив, вярвам, че природата, която виждам и дишам всеки ден, създава и пречиства моята музика. Бих искала да добавя, че четирите сезона са много важни за мен. Живея, като откривам и усещам смяната на сезоните всеки ден.

- Казвате, че не създавате произведенията си за конкретен инструмент, а за музиканти, с които сте установили лична връзка. Например първата Ви соната за флейта и пиано сте написали за френския флейтист Жан Ферандис и родения в България пианист Емил Наумов. Преди да композирате дадена творба, приемате ли човешките отношения с музикантите като основен източник на вдъхновение?
- Мисля, че написах "Соната за флейта и пиано" с музиката на Жан Феранди и Емил Наумов.

Например пианисимото на Емил беше толкова красиво и толкова тъжно, че почувствах болка в сърцето си и това ме вдъхнови още повече, защото го познавах лично. Музиката на Жан тече прекрасно, фортисимите са невероятно величествени, а пианисимите му са толкова деликатни, че имаш чувството, че ще се счупят. Той ми каза, че иска тази творба да изразява моята вътрешна същност. Не е като да изразявате някакъв външен пейзаж.

Също така ме помоли да напиша тази творба като "Соната", без програмно заглавие. Тези разговори с него означаваха много за мен. Преди всичко, Жан и Емил и до днес са най-добрите ми приятели. Обичам дълбоко тях и музиката им и мисля, че тази соната е родена от любовта ми към тях.

Юко Уебаяши, Николай Стойков и Маргарита Илиева по време на репетиции (Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

- Бихте ли се съгласили да отговорите на няколко въпроса от въпросника на Пруст?
- С удоволствие.

- Любимата ви добродетел?
- Честността. Към себе си, към музиката, към хората. Когато изгубя честността си по отношение на музиката, няма да мога повече да пиша музика. Мисля, че това е нормално.

- Любимото ви човешко качество?
- Честността и състраданието, но и свободата и способността да мислиш самостоятелно.

- Основната ви черта на характера?
- Не зная. Не мисля, че имам основна черта на характера.

- Любимото ви цвете?
- Латирус (декоративен грах) и винка.

- Любимият ви звук и/или шум?
- Шумът на водата, гласът на славея.

- Любимите ви композитори?
- Обичам всички големи произведения.

Шуберт е може би композиторът, когото обичам най-много в момента. Но той наистина е любимият ми композитор конкретно в този момент. Това ще се промени. Досега композиторите, които са ме очаровали, са се променяли от време на време. Запленена съм от мелодиите на Шуберт.

***
Юко Уебаяши:

Родена в Киото, Япония, Юко Уебаяши живее в Париж от 1998 г., а през 2018 г. се премества в Люберон в Южна Франция. През първата година от пребиваването ѝ в Париж концертът, проведен в Salle Gaveau с произведения на Юко Уебаяши и Жан-Мишел Дамаз, е описан във вестник "Фигаро" като "омагьосваща вечер" от композитора Пиер Пети.

Още КласикАрт и маестро Людмил Ангелов представят камерни шедьоври на Малер, Щраус и Прокофиев

КласикАрт и маестро Людмил Ангелов представят камерни шедьоври на Малер, Щраус и Прокофиев

Впоследствие творбите на Уебаяши се изпълняват често и се радват на безспорен успех в Европа, а именно в Париж (Theatre des Champs-Elysees), Виена (Konzerthaus), Венеция (La Fenice), Лондон (Wigmore Hall), в Съединените щати, Ню Йорк (Lincoln Center, Carnegie Hall), Питсбърг (Heinz Hall), в Азия, Токио (Kioi Hall), Осака (Izumi Hall), Сеул, Пекин, Тайпе и в други градове по света.

Много от творбите на Уебаяши са вдъхновени от връзките ѝ с различни изпълнители. Нейни творби са изпълнявани премиерно от редица изтъкнати музиканти: Жан Ферандис (професор в École Normale de la musique de Paris и CSU Fullerton), Керъл Уинсенс (професор в Джулиард Скул), Мишел Морагес (първи флейтист на Националния оркестър на Франция), Нобутака Шимизу (първи флейтист на Симфоничния оркестър на Киото), флейтиста Сеия Уено (лауреат на конкурса "Рампал"), Уакао Кейсуке (помощник-главен обоист на Бостънския симфоничен оркестър), Морис Бург (бивш първи обоист на Парижкия оркестър), челиста Доминик дьо Вилиенкур (професор в CRR de Paris), пианиста Емил Наумов (професор в Университета на Индиана), Жан-Мишел Дамаз, струнен квартет "Ешер" и диригента Донатас Каткус (Вилнюски камерен оркестър "Сен Кристоф").

Нейни творби са включени в множество записи, сред които: "Творби на Жан-Мишел Дамаз и Юко Уебаяши" (Нобутака Шимизу, Жан-Мишел Дамаз), "Творби за флейта, Юко Уебаяши" (Жан Ферандис, Емил Наумов и др.), "Misericordia" (Керъл Уинсенс, Квартет "Ешер" и др.),"Кристален момент" (Сеия Уено), "Светът на обоя" (Морис Бург, Кейсуке Уакао, Ецуко Хирозе), "Пътеки" (Маю Изуми), "Quatre saisons coulant sur le lac" (Флейтов оркестър "Умибуе") и др.

Юко Уебаяши, Николай Стойков и Маргарита Илиева по време на репетиции (Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

Николай Стойков:

Срещата на Николай Стойков с първата му учителка по пиано, Теодора Шипковенска, става определяща за избора му да посвети живота си на музиката. Завършва Националното музикално училище "Любомир Пипков" в класа по флейта на Мила Павлова, а след това и Националната музикална академия "Панчо Владигеров" при проф. Лидия Ошавкова. Между 2010 и 2017, той продължава музикалното си образование във Франция. Първо в Консерваторията в Страсбург в класа по флейта на Сандрин Франсоа, а след това в Париж, където в продължение на три години той специализира със световно известния флейтист Патрик Галоа и учи клавесин при френските клавесинисти Жоел Понте и Виолен Кошар.

Още "Петолиния и вдъхновения" с КласикАрт и оригиналната музика на Костадин Генчев

"Петолиния и вдъхновения" с КласикАрт и оригиналната музика на Костадин Генчев

Николай има разнообразни концертни изяви със солови и камерни рецитали, както и участия във фестивалите "ppIANISSIMO", "Нова българска музика", "Изкуството на Барока", "Моцартови празници - Правец" и др.

Редовен гост във фестивала "Изкуството на Барока" заедно със Зефира Вълова (цигулка) осъществяват множество съвместни концерти, сред които "Шедьоври на късния барок", представящ неизпълнявани творби от анонимни композитори и Карл Готфрид Гайлфус, както и "Между лъка и рапирата", посветен на творчеството на Жозеф Болон Шевалие дьо Сен Жорж.

Като камерен музикант си е партнирал със Ева Зайчик (мецосопрано), Мария Радоева (сопрано), Алекси Косенко (траверсо), Кристоф Коан (виола да гамба), Ина Кънчева (сопрано), Алон Сариел (мандолина), ансамбъла за старинна музика DAI MONTI VERDI и др.

Николай Стойков се изявява също така в чужбина, като през 2019 г. осъществява рецитал с Огъста МакКей Лодж (цигулка) в Париж. Пред българска публика той представя творчеството за клавесин на френски композитори чрез програмите "Музика от Версайския дворец", част от "Нощ на музеите" през 2016 г., както и с рецитала "Френският клавесин" през 2018 г. по покана на Френския институт в София.

Отвъд старинната музика от 2005 година насам Николай Стойков свири на флейта в дуо с пианистката Маргарита Илиева.

По покана на фестивала "ppIANISSIMO", осъществяват проекта "BJORK Alternative" заедно с оперното сопрано Мила Михова. Капсулна версия на този проект е представена и на живо по френското национално радио с концерт излъчван от Théâtre de l"Alliance Française в Париж. Също така през 2019 г. дуото участва във фестивала "Моцартови празници" в Правец с виртуозна програма от рядко изпълнявани оперни и камерни арии.

Николай Стойков е щатен флейтист в Софийския духов оркестър.

Купи билет

Репертоарът на Николай Стойков обхваща многобройни произведения от епохата на Ренесанса до наши дни и твори с убеждението, че същественото за един артист е да бъде уникален и да има истински музикален почерк, така че всеки концерт да се превърне в емоционално преживяване споделено с публиката.

Юко Уебаяши, Николай Стойков и Маргарита Илиева по време на репетиции (Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

Маргарита Илиева:

Маргарита Илиева е родена в София. Завършва НМУ "Любомир Пипков" в класовете по пиано, камерна музика и клавирен съпровод на Емилия Канева, Даниела Черпокова и Ивелина Казанджиева, а след това и НМА "Проф. Панчо Владигеров" в класовете на проф. Стела Димитрова-Майсторова и проф. д-р Илия Чернаев, проф. Виктор Чучков и доц. Марина Капитанова.

Още В Страстта на тангото с "КласикАрт" и специалните им гости

В Страстта на тангото с "КласикАрт" и специалните им гости

През 2015 успешно защитава докторат по камерна музика в НМА "Проф. Панчо Владигеров", а от 2021 е доцент към катедра "Пиано" в ТКДФ. От учебната 2018/2019 преподава и "История на инструмента" към катедра "Пиано" на ИФ.

М. Илиева е носител на множество награди, сред които "Грамота за творчески постижения по повод 24 май" на Министерство на Културата за 2019 и Кристална лира в категория "Млад изпълнител" за 2016.

Има разнообразни концертни изяви в България и чужбина, както и участия във фестивалите "ppIANISSIMO", "Puplinge Classique", "Софийски музикални седмици", "Аполония", "Нова българска музика" , "Варненско лято", "Дни на музиката в Балабановата къща" и др. Записвала е за WDR - Кьолн, БНР, БНТ. Маргарита Илиева е била солист на Софийска филхармония, Симфоничен оркестър на БНР, Камерен ансамбъл "Софийски солисти" и други под диригентството на Х. Андрееску, Гр. Паликаров, Е. Табаков, П. Джуров, Хр. Павлов, К. Добройков, А. Станков, К. Василева, К. Илиевски, Г. Патриков, И. Стоянов, Д. Павлов, Л. Денев - син, и др.

Юко Уебаяши, Николай Стойков и Маргарита Илиева по време на репетиции (Източник: ClassicArt String Quartet & Ensemble)

Участвала е в най-различни формации и камерни ансамбли, сред които особено място заема работата й в ансамбъла за съвременна музика "Musica Nova" с ръководител и диригент Др. Йосифов. Също така М. Илиева е музицирала с едни от най-изявените български и някои чужди музиканти, сред които се открояват имената на пианистите: проф. С. Димитрова-Майсторова, проф. Р. Йовчев, проф. Б. Танева, Б. Юсупов, Н. Цанова, Р. Трайков; челистите: проф. Анатоли Кръстев, Атанас Кръстев, К. Кръстева, М. Лийдстрьом; певците: В. Николова, Е. Чавдарова-Иса, С. Пръвчева, П. Данаилов, А. Младенов, П. Кумпиков, И. Тирион; Н. Стойков - флейта, С. Пеев - цигулка, Р. Идеалов - кларинет, Р. Патколо - контрабас и много дуги.

Още КласикАрт и Георги Черкин представят "Виртуозни класически и филмови шедьоври"

КласикАрт и Георги Черкин представят "Виртуозни класически и филмови шедьоври"

Репертоарът й обхваща солови и камерни произведения от различни стилове и епохи, с особен акцент върху музиката на XX и XXI век. За това свидетелстват осъществените от 2007 до настоящия момент множество световни и български премиери на солови и камерни произведения на композитори от ранга на В. Казанджиев, Ю. Ценова, Б. Танева, Е. Мирчев, Кр. Тасков, Б. Спасов, П. Дундаков, М. Панайотов, Св. Христов, А. Мастранджело, Б. Юсупов, Г. де Фрумери, П. ван Брюхе, А. Вагендристел, Р. Фрайзитцер и други.

Купи билет

През последните години М. Илиева участва в организацията и представянето на различни образователни проекти, сред които "По следите на таланта" на БНР, "Кой стои зад музиката" на формация "Дивертименто", "Фигури на Барока" и др.

Още  "Изкуството на живо" с Радиосимфониците на 15 март в Зала "България"

"Изкуството на живо" с Радиосимфониците на 15 март в Зала "България"

Още Вечер на Шостакович с известния украински диригент Юрий Янко в зала "България"

Вечер на Шостакович с известния украински диригент Юрий Янко в зала "България"

Още Дрезденският музикален фестивал излиза на международната сцена с проект за Вагнер

Дрезденският музикален фестивал излиза на международната сцена с проект за Вагнер

Още Камерният оркестър на Баварското радио, пианистът Сергей Бабаян и млади музиканти на "Европейски музикален фестивал"

Камерният оркестър на Баварското радио, пианистът Сергей Бабаян и млади музиканти на "Европейски музикален фестивал"

Още Андреа Бочели ще пее на стадион "Васил Левски" на 14 септември

Андреа Бочели ще пее на стадион "Васил Левски" на 14 септември

Още Райна Кабаиванска влиза в академичния корпус на Академия Санта Чечилия в Рим

Райна Кабаиванска влиза в академичния корпус на Академия Санта Чечилия в Рим

Още Мила Георгиева и Зорница Иларионова се събират за концерта "Импресионизъм и романтика"

Мила Георгиева и Зорница Иларионова се събират за концерта "Импресионизъм и романтика"

Още Пласидо Доминго за Соня Йончева: Гласовете ни звучат хубаво заедно. Тя е изключителен колега

Пласидо Доминго за Соня Йончева: Гласовете ни звучат хубаво заедно. Тя е изключителен колега

Коментирай0

Календар

Препоръчваме ви

Деян Статулов: Киното е социално изкуство, то е ритуал

"Киното като средство за пропаганда е способно да упражнява изключително емоционално въздействие", казва доцентът, който днес представя най-новата си книга "Между два кадъра"

Франк Вигру: Шоуто се разгръща в динамиката на звуците – течението на времето, което никога не повтаря формата си

Аудио-визуалният концерт "Водопади" на известния френски артист на сцената на "Топлоцентрала" акцентира на важността публиката да бъде тук и сега, обединявайки тяло и ум в единно, многопластово преживяване

Jean Mar пред издаване на дебютен албум: Всичко е по-лесно, когато взимаш мастило от раните си

"Където и да се намираме, каквото и да правим, нашият най-голям враг е вътре в нас. Halo е написана за нуждата от това да търсим светлината в себе си и мисията, за която сме тук", споделя музикантът

Маргарита Доровска: Изложбите не бива да бъдат самоцелни

"Изложбите не бива да бъдат самоцелни. Те трябва да ни отведат в друг свят - буквално са портал към друга вселена", казва културологът и куратор на Центъра за изкуство Кристо и Жан-Клод в Габрово

Ноа Зук: Публиката завършва електрическата верига на едно произведение

"Едно произведение на изкуството е малко като машина за смисъл", казва световноизвестният хореограф, който открива сезона в РЦСИ "Топлоцентрала" с пърформанса Shutdown

Хърватският графити майстор Славен Лунар: Искам да създавам хубави вибрации

Той е един от осноположниците на графити сцената в Хърватия и идва във Варна за фестивала PICTOPLASMA x Balkans