Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Френският хореограф Орелиен Бори: Кой знае какво е театър?

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Френският хореограф Орелиен Бори: Кой знае какво е театър?

Френският визуално-поетичен спектакъл с участието на Орелиен Бори "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април

Френският визуално-поетичен спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април (Източник: Френски институт)

Френският визуално-поетичен спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април.

Орелиен Бори (р. 1972 г. в Колмар, Франция) e автор, режисьор и артистичен директор на "Компания 111" (Снимка: Aglaé Bory)

"Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" е визуален театър, без текст. Автори са френският сценограф, режисьор и хореограф Орелиен Бори и на роденият в Сараево режисьор Младен Материч.

В представлението участват Орелиен Бори, Харис "Хака" Решич, Йелена Чович и Микаел Годбил. Композитор е Жоан Камбон, а дизайнът на осветлението е на Арно Вейрат.

Още Френският спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува в Народния театър

Френският спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува в Народния театър

Автор на техническата концепция на декора е Пиер Декуивр, а в изграждането му участват Пиер Пайл , Жереми Санфурш и Оливие Жануто. Художник на спектакъла е Изадора Де Ратул, за реквизита отговаря Стефан Чипо-Дарде, а за костюмите - Мануела Агнесини.

Технически директор и ръководител на осветлението е Томас Дюпейрон, оператор-звук е Стефан Лей. Сценични ръководители са Микаел Годбил, Ярол Щубер-Понсо, а ръководител и мениджър на продукцията са съответно Флоранс Меурис и Клемент Сегиер-Фоше. Фотографи са Аглае Бори и Лоран Падиу.

"Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" е продукция на "Компания 111" на Орелиен Бори.

Източник: Френски институт

Твоите любими заглавия в /market.dir.bg

Антирак
25,00 лв.
Остани
20,00 лв.

Още Почина френският архитект на утопични сгради Ролан Кастро

Почина френският архитект на утопични сгради Ролан Кастро

Орелиен Бори (р. 1972 г. в Колмар, Франция) e автор, режисьор и артистичен директор на "Компания 111". През 1995 г. попада в творческото студио на център за цирково изкуство в Тулуза "Лидо". В театър "Гарон" пък се запознава с артиста Младен Материч, който го въвежда в актьорското изкуство. От 1998 г. до 2000 г. е част от театралната трупа на Материч - театър "Тату", като актьор в спектакъла "Одисея".

В интервю пред Impressio, френският хореограф Орелиен Бори споделя за опита да направи римейк на представление, което е гледал през далечната 1994 г. - става дума за спектакъла на югославския режисьор Младен Материч "Небесата са далеч и земята също" в театър "Гарон" в Тулуза, както и за визуалните истории без думи.

- Г-н Бори, разкажете ми как създадохте спектакъла "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също"?
- Гледах спектакъла на Младен Материч преди 25 години и исках да направя спектакъл въз основа на спомена за него.

Нов, базиран на стария.

Реших да използвам същата сценография и същите двама актьори, опитвайки се да направя римейка, но не бях запомнил всичко, така че накрая бях принуден да направя нещо различно.

Френският визуално-поетичен спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април (Източник: Френски институт)

Още Самуел Финци оголен до кръв в Народния театър

Самуел Финци оголен до кръв в Народния театър

- Какво движи спектакъла ви? В него няма думи, но публиката се ръководим от други сили.
- Ние с Младен използваме действието на сцената по-добре от думите.

Обичам също така да комбинирам елементите в сценографията във взаимодействие с правилата на физиката: тежестта, триенето...

С Младен споделяме една и съща чувствителност към визуалните елементи.

Спектакълът е по-скоро емоционално пътуване, отколкото разказ.

Орелиен Бори (р. 1972 г. в Колмар, Франция) e автор, режисьор и артистичен директор на "Компания 111" (Снимка: Aglaé Bory)

- Имате много интересна артистична среща с Младен Материч. Разкажете ни повече за нея.
- След като гледах неговия спектакъл, се срещнах с него и години по-късно станах актьор в неговата компания.

След това преживяване създадох собствена театрална компания и винаги сме поддържали връзка, докато не решихме да направим това ново приключение заедно.

Френският визуално-поетичен спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април (Източник: Френски институт)

Още "Един кон влязъл в бар" - Самуел Финци в Народния театър през март

"Един кон влязъл в бар" - Самуел Финци в Народния театър през март

- Може ли смисълът на човешките взаимоотношения да бъде открит извън думите? Както във вашето представление.
- Представлението е базирано най-вече на семейни отношения.

Историята на мъж и жена с деца и възрастни родители. Когато видях постановката на Младен, бях на двайсет и нещо, но когато решихме да направим римейка на неговия спектакъл, разбрах, че сега положението ми е същото като този на този човек. Но дълбоката тема, която ни води е нещо съвсем друго.

Това е загубата.

С течение на времето губим почти всичко и се опитваме да правим театър, за да поддържаме жива връзката с изгубената част от живота ни.

Френският визуално-поетичен спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април (Източник: Френски институт)

- Какво означава езикът (във всичките му значения) за вас като хореограф?
- Харесвам пространството. Всеки мой спектакъл е по някакъв начин танц на пространството.

Френският визуално-поетичен спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април (Източник: Френски институт)

Още Фотографът Сандро Милър: Борех се с рак, когато ми хрумна идеята да снимам Джон Малкович

Фотографът Сандро Милър: Борех се с рак, когато ми хрумна идеята да снимам Джон Малкович

- В България театърът все още трудно отваря врати за спектакли като вашия, които пресичат различни изкуства като театър, танц, цирково изкуство, музика. Има ли нужда съвременната култура от преосмисляне на жанра и конвенционалното възприемане на изкуството?
- Мисля, че една нова творба винаги трябва да преосмисли театъра с нови очи.

Преосмисляне на елементите, които използваме на сцената или начина, по който ги използваме, или и двете.

Кой знае какво е театър?

Френският визуално-поетичен спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април (Източник: Френски институт)

Още Джон Малкович: Българските актьори и режисьори са невероятни (галерия)

Джон Малкович: Българските актьори и режисьори са невероятни (галерия)

- Две ваши представления са гостували в България в рамките на Sofia Dance Week. През 2008 г. със спектакъла "Плюс-минус безкрайност" и през 2009 г. с творбата "Ерекция", което направихте заедно с хореографа Пиер Ригал. Как се промениха вашите лични творчески търсения оттогава?
- Запазих този начин на създаване на хибридни представления, но ми харесва, че формата им винаги е различна.

Същият процес, но различна форма. И разбира се, продължавам с колаборациите.

С Пиер Ригал за "Ерекция", с Фил Солтанофф за "Плюс-минус безкрайност" и сега с Младен Материч за "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също".

Харесва ми, че когато сте двама, единият не знае до къде го е довел другият и обратното.

Френският визуално-поетичен спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" гостува на Народния театър "Иван Вазов" на 5 и 6 април (Източник: Френски институт)

Още Пролет по Франсоа Озон

Пролет по Франсоа Озон

Още Танцов театър от водещия съвременен хореограф Раду Поклитару на сцената на Народния театър

Танцов театър от водещия съвременен хореограф Раду Поклитару на сцената на Народния театър

Още  Германският хореограф Юлиан Вебер  открива 15-ото издание на "Антистатик"

Германският хореограф Юлиан Вебер открива 15-ото издание на "Антистатик"

Още "Танцувай, за да те танцуват. Движи се, за да те следват" призовава "Антистатик"

"Танцувай, за да те танцуват. Движи се, за да те следват" призовава "Антистатик"

Още Френският хореограф Кевин Джийн, който саботира мъжествеността

Френският хореограф Кевин Джийн, който саботира мъжествеността

Още  Германската хореографка Паула Розолен: Танцът трябва да бъде достъпен за всеки

Германската хореографка Паула Розолен: Танцът трябва да бъде достъпен за всеки

ИЗБРАНО
Коментирай0

Календар

«Април 2025»
ПВСЧПСН
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

Препоръчваме ви

Елена Димитрова: Независимата сцена още седи в някаква глуха линия и в неравностойна битка

"Иска да виждам по-сложни неща от сюжета на драматургията, по-разнообразен театрален език, други средства, повече свобода и радикалност, повече провокация към мисленето за театър, силна авторска позиция, повече смелост на изразяване", казва актрисата

Спектакълът Candlelit Dinner обединява публика и артисти в сюрреалистична вечеря

"Използваме песни, които разказват за определени спомени от социализма и живота на село - контексти, в които сме израснали. Взели сме нещичко и от вас, ще видите...", казват създателите на театралното представление

Ива Свещарова: Тялото може да се противопостави, да се разбунтува, да се освободи

"Използвам гротеската, за да освободя тялото от неговата "нормативна" красота и да му позволя да бъде необуздано, чудовищно и експлозивно", казва хореографката и артист за най-новата си продукция "Ако Афродита е чудовище"

Павел Г. Веснаков: Винаги можем да се справим по-добре, да премълчим, да се извиним

"Самотните хора ми се струват с много високо достойнство", споделя режисьорът за новия си филм "Безветрие", който вече е в кината

Правдолюб Иванов: Визуалният език не се стреми към истината, а се опитва да я създаде

"Изкуството размества нещата в света, преобръща ги, добавя нови и създава свои факти. Не случайно тези неща се наричат артефакти", казва един от най-значимите български художници с международна кариера

Иранският режисьор Мохамад Расулоф: Не искам да съм революционер, а да бъда себе си

Расулоф споделя пред Импресио, че много от творците в родния му Иран водят двойствен начин на живот - той е един навън според правилата, и друг вкъщи, свободен и универсален