Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Михаил Билалов и Николай Урумов - двама съвсем голи мъже

СПЕЦИАЛНИ ГОСТИ

Михаил Билалов и Николай Урумов - двама съвсем голи мъже

Мистерия, крайно комични ситуации и "вкусен диалог" или какво ви очаква в оригиналния театрален свят на Себастиан Тиери

"Двама съвсем голи мъже" под режисурата на Николай Урумов (Колаж: Юлиян Илиев)

Още

Михаил Билалов гол в Армията

Михаил Билалов гол в Армията

Героят на Михаил Билалов - сериозен адвокат и верен съпруг, се събужда гол в леглото си с един от колегите от офиса... Неразбирането е тотално и никой от двамата не може да обясни как са изпаднали в тази абсурдна ситуация.

Така започва пиесата "Двама съвсем голи мъже" на френския драматург Себастиан Тиери, под режисурата на Николай Урумов. Останалите участници са Йовко Кънев, Петя Венелинова и Кристияна Ценкова, а постановката излиза под шапката на Русенския драматичен театър "Сава Огнянов".

Неустоимата комедия на френския майстор на провокацията прави своята софийска премиера на 13 януари в Театър "Българска Армия", но можете да я гледате и на 22 януари във Фестивален и конгресен център - Варна, и на 10 март отново в Театър "Българска армия".

Михаил Билалов и Николай Урумов пред Impressio за кодовете на високата булевардна комедия: 

- Колко абсурдна и важна е "голотата" в пиесата?

Михаил Билалов: Ситуациите и хуморът не биха се променили даже да сме с шуби и апрески. Ударението не е на голотата, макар да съм наясно как действа това заглавие на "драгия зрител". Но такава е завръзката на историята - един гол като охлюв адвокат се събужда до рамото на своя младши партньор, друг гол адвокат, и двамата изобщо не разбират защо и как това се случва.

Михаил Билалов и Николай Урумов в "Името", постановка на Здравко Митков (Снимка: Елена Ненкова/Сатиричен театър)

- Масовият зрител предпочита и търси комедиите в театъра. Кое прави различна "Двама съвсем голи мъже"?

Михаил Билалов: Не съм гледал всичко, което се поставя в момента, но в "Двама съвсем голи мъже" има точно това, което може да забавлява хората час и половина: мистерия, необясними и крайно комични ситуации и "вкусен", ударен диалог.

- Колко е сложно да се направи един добър комедиен спектакъл без да попада в групата на лесносмилаемото забавление?

Николай Урумов: Трудно e, защото много лесно може човек да се подхлъзне по онази плоскост на евтиния, първосигнален, пошъл и лекомислен театър.

Михаил Билалов и Николай Урумов в "Прощална вечеря", постановка на Здравко Митков (Снимка: Елена Ненкова/Сатиричен театър)

- Как се спряхте на нашумелия френски драматург Себастиан Тиери, който също е актьор? Колко е близък неговият абсурден хумор до българина?

Николай Урумов: Мишо Билалов, който преведе текста, ме запозна с блясъка на типичния френски хумор и прекрасния, брилянтен текст в оригиналния театрален свят на Тиери! Що се отнася до хумора на българина, той все още може да разпознава стойностните шеги и крайни ситуации, защото всеки ден изпада в тях.

- Като преводач на пиесата, кое вдъхнови този избор и пристрастен ли сте към текста?

Михаил Билалов: Имам си едно правило: ако не ме грабнат първите десет страници - отказвам да чета. А тази пиеса започва с такава интрига, че след всяка страница си казваш - я да видя какво ще стане после. Всеки актьор ще ви каже, че няма как да не е пристрастен към добрия текст. Затова и преводът е много важен. Понякога добри пиеси стават жертва на лошия си превод.

Ана Вълчанова, Михаил Билалов и Николай Урумов в "Името", постановка на Здравко Митков (Снимка: Елена Ненкова/Сатиричен театър)

- Самият Себастиен Тиери гледа наскоро представлението в Русе. Каква беше реакцията му?

Михаил Билалов: Откровено се забавляваше. Даже да не говори български, той познава цялата пиеса отлично и не му беше никак сложно да отгатне какво се случва на сцената, особено когато салонът се тресе от смях.

- Коя е тайната на която залагате най-много при режисурата в спектакъла?

Николай Урумов: На живия, динамичен, игрови, непредвидим и вълнуващ театър!

- Как се намерихте с останалата част от екипа?

Михаил Билалов: Ники Урумов е мой колега, приятел и състудент. Аз му дадох да чете пиесата, след което той получи покана да я постави в Русенския театър, където бързо беше оценен потенциалът на текста, още на хартия. Другият адвокат в пиесата - Йовко Кънев, съпругата ми - Петя Венелинова, и елитната компаньонка - тук ще уточня вече - актрисата Кристияна Ценкова, са колеги от Русенския театър и са изцяло избор на режисьора. Беше много леко и приятно да работим заедно.

Михаил Билалов и Йовко Кънев в "Двама съвсем голи мъже" под режисурата на Николай Урумов

- Каква публика очаквате, готова ли е тя за провокация и как бихте се обърнали към нея?

Михаил Билалов: Очаквам всякаква публика. И таксиметровият шофьор, и банкерът, имат нужда да си забравят за малко проблемите и да се позабавляват с проблемите на другите.

Михаил Билалов в "Прощална вечеря", постановка на Здравко Митков (Снимка: Елена Ненкова/Сатиричен театър)

Още

Михаил Билалов: За парите, славата и секса

Михаил Билалов: За парите, славата и секса

- Допълнете изречението ми. Това е ролята, която...

Михаил Билалов: ...ме срещна с Николай Урумов като режисьор и която играя с голямо удоволствие.

- "Двама съвсем голи мъже" е пиесата, която...

Николай Урумов: Ще ви остави без дъх от забавление и смях и която ще ви направи съпричастни с героите, търсейки отговорите, които спектакълът поставя!

Николай Урумов в "Прощална вечеря", постановка на Здравко Митков (Снимка: Елена Ненкова/Сатиричен театър)

- На какво се смее българинът в театъра днес?

Николай Урумов: На нелепиците и превратностите на които ни подлагат животът и съдбата!

- Театралната ни сцена напоследък е "бойно поле" на всякакви страсти. Какво си мислите, че й липсва?

Николай Урумов: Самочувствие и непримиримост!

Михаил Билалов в "Името", постановка на Здравко Митков (Снимка: Елена Ненкова/Сатиричен театър)

- Какво означава да си "съвсем гол" на сцената?

Михаил Билалов (смее се): Когато в залата е студено не е много приятно. Всъщност дори заглавието да буди нездрав женски интерес на билетната каса, в пиесата няма нищо пошло и вулгарно. Себастиен Тиери работи с кодовете на високия булевард и ги разплита много майсторски.

- Кое провокира интереса на зрителя повече според вас - името Михаил Билалов или "голотата" на Михаил Билалов?

Михаил Билалов: Никога не съм си купувал билет за "Двама съвсем голи мъже". Идея си нямам.

Николай Урумов в "Името", постановка на Здравко Митков (Снимка: Елена Ненкова/Сатиричен театър)

- Къде ви е по-лесно - в режисьорския стол или горе на сцената?

Николай Урумов: На сцената, защото по природа съм актьор и имам достатъчно опит, но режисурата пък е изпълнена с неизвестност и тайнството да създаваш и сътвориш нещо на друго ниво.

- Как се режисира Михаил Билалов? Вие сте състуденти, колеги, приятели. Поставяхте ли някакви граници по време на работата си като режисьор?

Николай Урумов: Ние си говорим с него на един и същи театрален език. Оформили сме театралната си естетика и възгледи при едни и същи учители, така че се работи с лекота и е забавно!

- Творческата провокация, която все още ви очаква?

Николай Урумов: Постановката на "Провинциални анекдоти" от Александър Вампилов в Сатиричния театър.

Михаил Билалов и Николай Урумов в "Прощална вечеря", постановка на Здравко Митков (Снимка: Елена Ненкова/Сатиричен театър)

- На Богоявление загубихме Иван Ласкин. Може ли актьорът да се опази от чувствителността си и колко е опасна тя за твореца?

Николай Урумов: Изгаряща и изпепеляваща!

Михаил Билалов: Съмнявам се. Пазиш ли се от нея - с риск да доживееш до дълбока старост, ставаш ръб. Вижте Висоцки. Днес щеше да е на осемдесет, ако не беше самоубийствения му темперамент и чувствителност. Но пък без тях как щеше да стане Висоцки?

Интервю на Тина Философова

"Двама съвсем голи мъже"

Комедия от Себастиен Тиери

Режисьор: Николай Урумов
Сценография: Виолета Радкова
С участието на: Михаил Билалов, Йовко Кънев, Петя Венелинова и Кристияна Ценкова

Как ще завърши френската комедия можете да разберете на 13 януари в Театър "Българска армия" в София, на 22 януари във Фестивален и конгресен център - Варна и на 10 март отново в Театър Българска армия.

Още

Малин Кръстев: Ставам на 48, а се чувствам на 16

Малин Кръстев: Ставам на 48, а се чувствам на 16

Още

Георги Мамалев пред Дир.бг: Мечтая да изиграя Големанов

Георги Мамалев пред Дир.бг: Мечтая да изиграя Големанов

Още

Деян Донков за скуката никога да не излизаш "извън пътя"

Деян Донков за скуката никога да не излизаш "извън пътя"

Още

Дарин Ангелов: Чочо Попйорданов ми подсказа кога да предложа брак на жена ми!

Дарин Ангелов: Чочо Попйорданов ми подсказа кога да предложа брак на жена ми!

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Димитър Маринов пред Dir.bg: Подготвям моноспектакъл, липсва ми сцената

Тази година съм отказал роли в 3 сериала, защото това бяха неща, които вече съм ги правил и не искам да ги правя, разказва актьорът

Чин Чин – как интуицията, обичта и вярата окриляват децата в новата книга на Нуша Роянова

"Децата са като "чист лист хартия", донякъде от родителите зависи какво ще напишат и нарисуват върху него", убедена е писателката

"От Киото до Париж" - в уникалния музикален свят на Юко Уебаяши

Струнен квартет и ансамбъл "КласикАрт" заедно с Николай Стойков - флейта, Весела Тричкова - арфа, Маргарита Илиева - пиано и Мартина Митева - вибрафон ви канят на завладяващо музикално пътешествие

That's Not All Folks! - или една бизнес история за кино като на кино

"Не можеш да гледаш една мащабна продукция на лаптоп, с ниско качество, със субтитри, които някой е "превел на коляно", с неясни граматически и езиковедски познания. Нещо е сдъвкано и изплюто...", коментират Божидар Илиев и Янаки Дерменджиев

Крис Шарков: Истински съвременен може да бъде човек, който не принадлежи на това време

Театралният режисьор постави на българска сцена пиесата "Заклеваш ли се в децата" по Саломе Льолуш с участието на Весела Бабинова и Владимир Зомбори. Той сподели пред екипа ни, че започва репетиции и по "Елементарните частици" на Уелбек

"Формата на нещата" между необходимостта да обичаме и страха да обичаме

Режисьорката Максима Боева за своята постановка във Варненския театър