Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Режисьорът Димитър Стефанов: Публиката заслужава да види представления, които са създадени с откровение и с любов

НОВ ТЕАТРАЛЕН ПРОЧИТ

Режисьорът Димитър Стефанов: Публиката заслужава да види представления, които са създадени с откровение и с любов

Магичният свят на Шекспир и "Бурята" оживяват в най-новата постановка на театър "Любомир Кабакчиев" - Казанлък, представена в културен център "Алиуловата къща"

Сцена от премиерата на спектакъла "Бурята" на театър "Любомир Кабакчиев" в "Алиолувата къща" в Казанлък, режисьор Димитър Стефанов (Снимка: БТА)

Премиера на една от последните пиеси на Шекспир "Бурята" влезе в програмата на Общински театър "Любомир Кабакчиев" в Казанлък под смелата режисура на Димитър Стефанов.

В спектакъла за човешката природа, за бурята във взаимоотношенията и за любовта и опрощението гост актьор е Елена Азалова от Драматичен театър "Гео Милев" Стара Загора, сценографията е дело на Петя Димитрова, а композитор е Милен Апостолов.

Постановката е подготвена благодарение на доскорошния директор на театъра Димитър Кабаков, а в актьорския състав влизат Беатрис Благоева, Георги Атанасов, Георги Георгиев, Десислава Вулева, Димитър Живков, Ивелина Павлова, Йордан Куманов, Милен Вангелов, Николай Йорданов, Петър Петров и Яна Божанин.

Кметът на Казанлък Галина Стоянова поздрави директорите на театъра Димитър Кабаков и Веселин Плачков заедно с целия екип на спектакъла "Бурята", чиято премиера бе вчера в културен център "Алиолува къща" в града (Снимка: БТА)

Премиерата се състоя в културен център "Алиолувата къща", а накрая на представлението екипът на театъра беше поздравен от новия временно изпълняващ длъжността директор Веселин Плачков и от кмета на града Галина Стоянова.

Още

Тайнството на Шекспир в един двор, под едно дърво и много звезди

Тайнството на Шекспир в един двор, под едно дърво и много звезди

В интервю за БТА режисьорът Димитър Стефанов разказа за работата си с театър "Любомир Кабакчиев" и какво се крие зад "Бурята". Стефанов е актьор, режисьор и преподавател в Национална академия за театрално и филмово изкуство (НАТФИЗ) "Кръстьо Сарафов", работи с казанлъшкия театър вече повече от пет години, а това е второто представление, което прави в "Алиуловата къща", като първото е друга шекспирова пиеса "Сън в лятна нощ".

Той обясни, че тези спектакли са подбрани специално спрямо природата и обстановката.

Сцена от премиерата на спектакъла "Бурята" на театър "Любомир Кабакчиев" в "Алиолувата къща" в Казанлък, режисьор Димитър Стефанов (Снимка: БТА)

Според него това, че се играят под открито небе, "носи друга магика".

"Темата, която ме касае, е бурята, но не като природно събитие, а бурята в душите на хората, във взаимоотношенията между тях, породени от негативната емоция - агресия, злоба, завист, властолюбие, както и опрощението като единствен вариант да потушиш тази буря вътре в себе си и между хората", посочи режисьорът.

Причината за това опрощение е любовта между двамата млади - Фердинанд и Миранда. Според него ако има една сила във вселената, която може да победи всеки един негатив, то това е любовта.

Сцена от премиерата на спектакъла "Бурята" на театър "Любомир Кабакчиев" в "Алиолувата къща" в Казанлък, режисьор Димитър Стефанов (Снимка: БТА)

Изкуството на театъра е колективно изкуство, коментира Димитър Стефанов. Всяка една отделна професия - актьор, сценограф, хореограф, композитор, трябва да се вписва в едно цяло, което се нарича спектакъл. От тази гледна точка чисто технически е важен балансът - всички да творят равно през различните си професии.

"Смятам, че зрителите заслужават едно откровение и заслужават да видят един спектакъл който е направен с любов", обясни той. По думите му театърът се случва тук и сега при една определена общност с определени културни натрупвания.

Още

Хартиени истории за съзидание, разруха и любов

Хартиени истории за съзидание, разруха и любов

Стефанов разказа и за интересни моменти при създаването на спектакъла. "Винаги ни задават въпроса как запомняте толкова много текст", каза той и посочи, че в един момент текстът на пиесата заживява вътре в актьорите. Всеки театрален процес има своите трудности, свързани с логистика, заетост на актьори, с графици, коментира Димитър Стефанов. В този спектакъл по-особеното е, че репетирайки на открито, времето играе изключително важна роля.

Доскорошният директор на Общинския театър в Казанлък Димитър Кабаков също разказа за БТА за дейността по спектакъла, който екипът подготвя вече от доста време и за съвместната си работа с Димитър Стефанов.

Сцена от премиерата на спектакъла "Бурята" на театър "Любомир Кабакчиев" в "Алиолувата къща" в Казанлък, режисьор Димитър Стефанов (Снимка: БТА)

Той подчерта, че спектаклите са поставяни специално за пространството на културния център, който особено много се е развил в условията на пандемия.

"По време на пандемията на много колеги се наложи да изместят постановките си на различни открити пространства, но повечето от тях трябваше да бъдат адаптирани. Тук имахме предимството, че спектаклите бяха създадени за двора на "Алиуловата къща" и успяха да съберат публика не само от региона, но и от много други градове в България", коментира Кабаков. По думите му този двор "плаче за Шекспир", тъй като предполага няколко сцени и различни гледни точки.

Още

Димитър Кабаков е новият директор на Драматично-куклен театър "Иван Радоев" в Плевен

Димитър Кабаков е новият директор на Драматично-куклен театър "Иван Радоев" в Плевен

Димитър Кабакова обърна внимание и на по-особения поглед на куклените режисьори, какъвто е Стефанов, към подобен тип пиеси и обясни, че това също слага определен отпечатък върху постановката.

Кабаков коментира проблемите в театралното изкуство не само в регионален и национален, но и в световен мащаб. Според него основният такъв е, че с потъването на младите хора във виртуалния свят, те драстично се отделят от реалността.

"Няма да мине много време, докато всеки ще може да си позволи да се пренесе в каквато иска действителност, а тогава киносалоните и концертните зали ще станат излишни. Театралното изкуство обаче е изкуството на живия актьор, то се ражда всяка вечер и всяка вечер умира, винаги има някакъв нюанс, който е различен", посочи той.

Кабаков смята, че проблемът при театъра е, че той е изкуство за живи хора, а по ред причини хората все повече се "автоматизират", потребностите се променят и това неминуемо ще се отразява не само на казанлъшката, но и на световната театрална сцена.

Още

Димитър Кабаков: В театъра има само две категории - добро и лошо

Димитър Кабаков: В театъра има само две категории - добро и лошо

Още

Веселин Плачков е временно изпълняващ длъжността директор на Общинския театър  в Казанлък

Веселин Плачков е временно изпълняващ длъжността директор на Общинския театър в Казанлък

Още

Надушвате ли "Предградието" на Ованес Торосян?

Надушвате ли "Предградието" на Ованес Торосян?

Още

"Цигуларката на Бога" - театралният пясъчник на Доротея Тончева и Стефан Цанев

"Цигуларката на Бога" - театралният пясъчник на Доротея Тончева и Стефан Цанев

Още

Готови ли сте за "Аферата с мъртвите души"?

Готови ли сте за "Аферата с мъртвите души"?

Още

Мистериите на траките - деца на Слънцето и Тъмнината, разпънати на кръст между Небето и Земята

Мистериите на траките - деца на Слънцето и Тъмнината, разпънати на кръст между Небето и Земята

Още

Каква е играта в "Игра за големи мъже"?

Каква е играта в "Игра за големи мъже"?

Още

Комедиен хит на сезона с премиера в Сити Марк Арт Център

Комедиен хит на сезона с премиера в Сити Марк Арт Център

Още

 Тихо, без излишен шум, "Живак" започна да покорява и Европа

Тихо, без излишен шум, "Живак" започна да покорява и Европа

Още

Благой Бойчев: Изгубено е само онова поколение, което е загубило споделените ценности

Благой Бойчев: Изгубено е само онова поколение, което е загубило споделените ценности

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика