В ЕРАТА НА ДИГИТАЛНА ФАЛШИВОСТ
Японският хореограф Кенджи Шинохе за тялото, емоциите и комуникацията през света на емоджи
"Интересно е, че с напредъка на технологиите, символите, които използваме, стават все по-абстрактни и същевременно многозначителни, като египетските йероглифи", смята Шинохе
Автор: Стефанѝ Стоева / 246 Прочита 0 Коментара

В К-(А)-О Кенджи Шинохе изследва чрез тялото и дигиталните технологии начина, по който чувствата се изразяват върху символите на клавиатурата.
Шоуто оставя настрана думите, за да се обърне към много актуалната тема за "повърхностната комуникация", създадена от новите технологии и използвана по-специално, но не само, от по-младите поколения.
Публиката ще види К-(А)-О на 26 март в Зала 2 на РЦСИ "Топлоцентрала" от 19:00 часа.
- Дали емоджитата са единственият истински революционен инструмент в областта на текстовото изразяване? Дали възходът на емоджитата е уникално явление в по-широката революция на текстовата комуникация?
- Емоджитата са неизбежен начин на изразяване в нашето съвременно дигитално общество. Те са мощен и ефективен канал за предаване на емоции в писменото слово.
Интересно е, че с напредъка на технологиите, символите, които използваме, стават все по-абстрактни и същевременно многозначителни, като египетските йероглифи.
- Къде се размива границата между артистичната преувеличеност и фалшивото представяне на емоцията?
- Аз самият не използвам хиперболи или жестове, а превеждам емоциите чрез танц. Въпреки това, не смятам, че дигиталният свят е фалшивото огледало на емоциите ни.
Просто вярвам, че стандартите за комуникация се променят - от физическия свят към виртуалната реалност.
- Можем ли да твърдим, че без емоджита, комуникацията ни би загубила емоционалната си навигация, оставяйки ни да се лутаме в морето на недоразумения, което може да доведе до зависимост от тези символи за емоционална яснота?
- Емоджитата са просто още едно полезно средство. Ако те изчезнат, може би ще се появят други форми на изразяване на емоции.
Няма "край" на начините да общуваме.
Твоите любими заглавия в /market.dir.bg
slide 1 to 3 of 50Презареждане на мозъка19,00 лв.Изкуството да живеем просто15,00 лв.Рафаело, художник в Рим29,99 лв.Зигмунд Фройд. Изцеление чрез духа14,00 лв.Остани20,00 лв.Психодрама и травма. Да отиграеш болката34,00 лв.Клинична хомеопатия17,00 лв.Когнитивно-поведенческа терапия29,00 лв.Изящното изкуство на критиката5,00 лв.Руски приказки15,00 лв.История на моя живот20,00 лв.Стаята на Джейкъб20,00 лв.Нощ и ден22,00 лв.Не казвайте, че нямаме нищо25,00 лв.Смъртоносно бяло28,00 лв.Неспокойните5,00 лв.Прозрачни неща10,00 лв.Книга на мъртвите39,90 лв.Изживей я наистина!13,00 лв.Киселината диригент29,90 лв.Израстването на личността22,00 лв.Истинският Антъни Фаучи39,90 лв.Психоенергийна терапия19,90 лв.Езикът на тайдзицюен16,00 лв.Паметта на тялото20,00 лв.Оценка на личностови разстройства14,00 лв.Нови разследвания18,00 лв.Източна лечебна гимнастика12,00 лв.Живейте без тревоги16,00 лв.Отприщен гроб40,00 лв.Емоции и шизофрения14,00 лв.Драматургия. Театрална естетика35,00 лв.Бостънци22,00 лв.Коучинг с НЛП18,00 лв.Книга за табуто да узнаеш кой си16,00 лв.Маслени бои и мрамор35,00 лв.Храната като „майка“, тялото като „дете“30,00 лв.Егото и защитните механизми16,00 лв.Коледни целувки,16,90 лв.
- Как емоджитата променят комуникацията лице в лице и в каква степен влияят на способността ни да изразяваме емоции или намерения в реалните взаимодействия? Как хореографията на текстовото съобщение — с времето, емоджитата и пунктуацията — се е трансформирала в хореография на изпълнение?
- С развитието на дигиталната комуникация, като пиктограми, дори комуникацията лице в лице започна да носи символично значение. Когато хората се срещат физически, те са обкръжени от неизброими емоционални сигнали — зрителен контакт, жестове, промяна в цвета на лицето, дори потта.
Дори нещо толкова обикновено като усмивката може да носи безброй тълкувания за различни хора. Но ако свикнем да разчитаме на символични емоционални изрази, като пиктограми, може да започнем да усещаме само повърхностни емоции и в реалните ни срещи.
Танцът ми е начин да превеждам неуловими, абстрактни емоции в движения на тялото, като не всяко произведение има конкретно значение или история.
- Ако емоджитата се използват в литературата и текстовата комуникация, могат ли те да имат своя алтернатива в сценичните изкуства, и как би изглеждала тя?
- В света на сценичните изкуства, всичко се променя постоянно благодарение на напредъка в технологиите. Например, осветлението стана по-сложно и прецизно с развитието на LED технологии и програмни системи, които позволяват създаването на сложни светлинни ефекти. Преди тези технологии, танцьорите трябваше да разчитат основно на физическото си присъствие, за да създават своите произведения.
След пандемията, онлайн разпространението на театрални представления стана обичайно, особено в Япония. Хореографите сега трябва да създават работи не само за живата публика в театъра, но и за зрителите пред екраните.
Лично аз обаче ценя взаимността, която се създава между танцьорите и публиката, когато споделят едно и също пространство и време в театъра, както и абстрактната физичност на танца. Затова ще продължа да ценя този споделен момент на живо.
Интервю на Стефанѝ СТОЕВА
Очаквайте повече информация за предстоящите акценти в програмата на Топлоцентрала през март и април 2025 г. Дотогава следете уебсайта на РЦСИ "Топлоцентрала", и неговите блог, подкаст, фейсбук и инстаграм. Регионалният център за съвременни изкуства Топлоцентрала се намира на ул. Емил Берсински №5, Южен парк, София.

Хореографката и танцьорка Неделя Ганчева за "Прозорецът на Яворов" и четенето на емоциите през тялото
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Скъпи читатели,
Днес. повече от всякога. независимата журналистика има нужда от вас.В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.