Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Японският хореограф Кенджи Шинохе за тялото, емоциите и комуникацията през света на емоджи

В ЕРАТА НА ДИГИТАЛНА ФАЛШИВОСТ

Японският хореограф Кенджи Шинохе за тялото, емоциите и комуникацията през света на емоджи

"Интересно е, че с напредъка на технологиите, символите, които използваме, стават все по-абстрактни и същевременно многозначителни, като египетските йероглифи", смята Шинохе

На 26 март японският пърформанс К(-А-)О на Кенджи Шинохе ще потърси път към нашата автентичност през съвременните знаци и символи. Източник: "Топлоцентрала"

В К-(А)-О Кенджи Шинохе изследва чрез тялото и дигиталните технологии начина, по който чувствата се изразяват върху символите на клавиатурата.

Шоуто оставя настрана думите, за да се обърне към много актуалната тема за "повърхностната комуникация", създадена от новите технологии и използвана по-специално, но не само, от по-младите поколения.

Публиката ще види К-(А)-О на 26 март в Зала 2 на РЦСИ "Топлоцентрала" от 19:00 часа.

На 26 март японският пърформанс К(-А-)О на Кенджи Шинохе ще потърси път към нашата автентичност през съвременните знаци и символи. Източник: "Топлоцентрала"

- Дали емоджитата са единственият истински революционен инструмент в областта на текстовото изразяване? Дали възходът на емоджитата е уникално явление в по-широката революция на текстовата комуникация?
- Емоджитата са неизбежен начин на изразяване в нашето съвременно дигитално общество. Те са мощен и ефективен канал за предаване на емоции в писменото слово.

Интересно е, че с напредъка на технологиите, символите, които използваме, стават все по-абстрактни и същевременно многозначителни, като египетските йероглифи.

- Къде се размива границата между артистичната преувеличеност и фалшивото представяне на емоцията?
- Аз самият не използвам хиперболи или жестове, а превеждам емоциите чрез танц. Въпреки това, не смятам, че дигиталният свят е фалшивото огледало на емоциите ни.

Просто вярвам, че стандартите за комуникация се променят - от физическия свят към виртуалната реалност.

- Можем ли да твърдим, че без емоджита, комуникацията ни би загубила емоционалната си навигация, оставяйки ни да се лутаме в морето на недоразумения, което може да доведе до зависимост от тези символи за емоционална яснота?
- Емоджитата са просто още едно полезно средство. Ако те изчезнат, може би ще се появят други форми на изразяване на емоции.

Няма "край" на начините да общуваме.

Твоите любими заглавия в /market.dir.bg

slide 1 to 3 of 50

На 26 март японският пърформанс К(-А-)О на Кенджи Шинохе ще потърси път към нашата автентичност през съвременните знаци и символи. Източник: "Топлоцентрала"

Още От Изток до "Топлоцентрала": Философски спектакли и японски пърформанс през март

От Изток до "Топлоцентрала": Философски спектакли и японски пърформанс през март

- Как емоджитата променят комуникацията лице в лице и в каква степен влияят на способността ни да изразяваме емоции или намерения в реалните взаимодействия? Как хореографията на текстовото съобщение — с времето, емоджитата и пунктуацията — се е трансформирала в хореография на изпълнение?
- С развитието на дигиталната комуникация, като пиктограми, дори комуникацията лице в лице започна да носи символично значение. Когато хората се срещат физически, те са обкръжени от неизброими емоционални сигнали — зрителен контакт, жестове, промяна в цвета на лицето, дори потта.

Дори нещо толкова обикновено като усмивката може да носи безброй тълкувания за различни хора. Но ако свикнем да разчитаме на символични емоционални изрази, като пиктограми, може да започнем да усещаме само повърхностни емоции и в реалните ни срещи.

Танцът ми е начин да превеждам неуловими, абстрактни емоции в движения на тялото, като не всяко произведение има конкретно значение или история.

- Ако емоджитата се използват в литературата и текстовата комуникация, могат ли те да имат своя алтернатива в сценичните изкуства, и как би изглеждала тя?
- В света на сценичните изкуства, всичко се променя постоянно благодарение на напредъка в технологиите. Например, осветлението стана по-сложно и прецизно с развитието на LED технологии и програмни системи, които позволяват създаването на сложни светлинни ефекти. Преди тези технологии, танцьорите трябваше да разчитат основно на физическото си присъствие, за да създават своите произведения.

След пандемията, онлайн разпространението на театрални представления стана обичайно, особено в Япония. Хореографите сега трябва да създават работи не само за живата публика в театъра, но и за зрителите пред екраните.

Лично аз обаче ценя взаимността, която се създава между танцьорите и публиката, когато споделят едно и също пространство и време в театъра, както и абстрактната физичност на танца. Затова ще продължа да ценя този споделен момент на живо.

Интервю на Стефанѝ СТОЕВА

Очаквайте повече информация за предстоящите акценти в програмата на Топлоцентрала през март и април 2025 г. Дотогава следете уебсайта на РЦСИ "Топлоцентрала", и неговите блог, подкаст, фейсбук и инстаграм. Регионалният център за съвременни изкуства Топлоцентрала се намира на ул. Емил Берсински №5, Южен парк, София.

Още Албена Павлова: Всички сме Майка Кураж

Албена Павлова: Всички сме Майка Кураж

Още Ян Лауверс: Насилието и Шекспир никога не са клише

Ян Лауверс: Насилието и Шекспир никога не са клише

Още Актрисата Боряна Маноилова: Йерма за мен е "огнена вълна"

Актрисата Боряна Маноилова: Йерма за мен е "огнена вълна"

Още Хореографката и танцьорка Неделя Ганчева за "Прозорецът на Яворов" и четенето на емоциите през тялото

Хореографката и танцьорка Неделя Ганчева за "Прозорецът на Яворов" и четенето на емоциите през тялото

Още Създателката на Театър "Кредо" Нина Димитрова: Следя прогнозата за Времето от 30 години

Създателката на Театър "Кредо" Нина Димитрова: Следя прогнозата за Времето от 30 години

Още Актьорът Преслав Търпанов за най-голямото препятствие да сложиш мярка и да не слизаш под нея

Актьорът Преслав Търпанов за най-голямото препятствие да сложиш мярка и да не слизаш под нея

ИЗБРАНО
Коментирай0

Календар

«Април 2025»
ПВСЧПСН
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

Препоръчваме ви

Носителят на "Букър" Шехан Карунатилака: Призраците и забравените истории на войната

Среща с писателя от Шри Ланка, който казва, че да критикуваш родината си не е акт на предателство, а акт на любов

Ники Илиев за "Без крила": Нека приемем себе си, за да могат другите да приемат нас

"Да носим отговорност за действията които правим, защото не знаем как те се отразяват на останалите хора", категоричен е режисьорът

Иван Шопов за новия албум на TRIGAIDA: "Полет" е смел скок в нови звукови небеса

"За да стане цветен и богат звукът на албума, винаги привличаме интересни музиканти от други култури и включваме инструменти, които не са толкова обичайни в комбинация с нашия фолклор", казва многоликият артист

Йордан Славейков: Спазвам една мярка - да искам от себе си и хората повече, отколкото мислим, че можем да дадем

"На сцената в "Последна стъпка" се разказва историята на едно разбито българско семейство, което въпреки обидите, предателствата, липсата на любов и прекалената любов, се опитва да събере счупените парчета, да ги залепи и да се опита да продължи да е семейство", казва режисьорът и писател за най-новия си спектакъл

Пуерториканецът, който завладя колекционерите в САЩ

Американският артист с пуерторикански произход е професионален цигулар със значителни постижения, но в момента е успешен артист в САЩ и съветник на известни колекционери. Той говори лично пред Impressio за представянето на изложбата си в One Gallery в София през май

Йордан Славейков за "Последна стъпка": Театърът е друга медия, която дава друга възможност

Спектакълът "Последна стъпка" може да се гледа на 17, 22 и 30 април в Народния театър