Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Японският хореограф Кенджи Шинохе за тялото, емоциите и комуникацията през света на емоджи

В ЕРАТА НА ДИГИТАЛНА ФАЛШИВОСТ

Японският хореограф Кенджи Шинохе за тялото, емоциите и комуникацията през света на емоджи

"Интересно е, че с напредъка на технологиите, символите, които използваме, стават все по-абстрактни и същевременно многозначителни, като египетските йероглифи", смята Шинохе

На 26 март японският пърформанс К(-А-)О на Кенджи Шинохе ще потърси път към нашата автентичност през съвременните знаци и символи. Източник: "Топлоцентрала"

В К-(А)-О Кенджи Шинохе изследва чрез тялото и дигиталните технологии начина, по който чувствата се изразяват върху символите на клавиатурата.

Шоуто оставя настрана думите, за да се обърне към много актуалната тема за "повърхностната комуникация", създадена от новите технологии и използвана по-специално, но не само, от по-младите поколения.

Публиката ще види К-(А)-О на 26 март в Зала 2 на РЦСИ "Топлоцентрала" от 19:00 часа.

На 26 март японският пърформанс К(-А-)О на Кенджи Шинохе ще потърси път към нашата автентичност през съвременните знаци и символи. Източник: "Топлоцентрала"

- Дали емоджитата са единственият истински революционен инструмент в областта на текстовото изразяване? Дали възходът на емоджитата е уникално явление в по-широката революция на текстовата комуникация?
- Емоджитата са неизбежен начин на изразяване в нашето съвременно дигитално общество. Те са мощен и ефективен канал за предаване на емоции в писменото слово.

Интересно е, че с напредъка на технологиите, символите, които използваме, стават все по-абстрактни и същевременно многозначителни, като египетските йероглифи.

- Къде се размива границата между артистичната преувеличеност и фалшивото представяне на емоцията?
- Аз самият не използвам хиперболи или жестове, а превеждам емоциите чрез танц. Въпреки това, не смятам, че дигиталният свят е фалшивото огледало на емоциите ни.

Просто вярвам, че стандартите за комуникация се променят - от физическия свят към виртуалната реалност.

- Можем ли да твърдим, че без емоджита, комуникацията ни би загубила емоционалната си навигация, оставяйки ни да се лутаме в морето на недоразумения, което може да доведе до зависимост от тези символи за емоционална яснота?
- Емоджитата са просто още едно полезно средство. Ако те изчезнат, може би ще се появят други форми на изразяване на емоции.

Няма "край" на начините да общуваме.

Твоите любими заглавия в /market.dir.bg

slide 1 to 3 of 50

На 26 март японският пърформанс К(-А-)О на Кенджи Шинохе ще потърси път към нашата автентичност през съвременните знаци и символи. Източник: "Топлоцентрала"

Още От Изток до "Топлоцентрала": Философски спектакли и японски пърформанс през март

От Изток до "Топлоцентрала": Философски спектакли и японски пърформанс през март

- Как емоджитата променят комуникацията лице в лице и в каква степен влияят на способността ни да изразяваме емоции или намерения в реалните взаимодействия? Как хореографията на текстовото съобщение — с времето, емоджитата и пунктуацията — се е трансформирала в хореография на изпълнение?
- С развитието на дигиталната комуникация, като пиктограми, дори комуникацията лице в лице започна да носи символично значение. Когато хората се срещат физически, те са обкръжени от неизброими емоционални сигнали — зрителен контакт, жестове, промяна в цвета на лицето, дори потта.

Дори нещо толкова обикновено като усмивката може да носи безброй тълкувания за различни хора. Но ако свикнем да разчитаме на символични емоционални изрази, като пиктограми, може да започнем да усещаме само повърхностни емоции и в реалните ни срещи.

Танцът ми е начин да превеждам неуловими, абстрактни емоции в движения на тялото, като не всяко произведение има конкретно значение или история.

- Ако емоджитата се използват в литературата и текстовата комуникация, могат ли те да имат своя алтернатива в сценичните изкуства, и как би изглеждала тя?
- В света на сценичните изкуства, всичко се променя постоянно благодарение на напредъка в технологиите. Например, осветлението стана по-сложно и прецизно с развитието на LED технологии и програмни системи, които позволяват създаването на сложни светлинни ефекти. Преди тези технологии, танцьорите трябваше да разчитат основно на физическото си присъствие, за да създават своите произведения.

След пандемията, онлайн разпространението на театрални представления стана обичайно, особено в Япония. Хореографите сега трябва да създават работи не само за живата публика в театъра, но и за зрителите пред екраните.

Лично аз обаче ценя взаимността, която се създава между танцьорите и публиката, когато споделят едно и също пространство и време в театъра, както и абстрактната физичност на танца. Затова ще продължа да ценя този споделен момент на живо.

Интервю на Стефанѝ СТОЕВА

Очаквайте повече информация за предстоящите акценти в програмата на Топлоцентрала през март и април 2025 г. Дотогава следете уебсайта на РСЦИ "Топлоцентрала", и неговите блог, подкаст, фейсбук и инстаграм. Регионалният център за съвременни изкуства Топлоцентрала се намира на ул. Емил Берсински №5, Южен парк, София.

Още Албена Павлова: Всички сме Майка Кураж

Албена Павлова: Всички сме Майка Кураж

Още Ян Лауверс: Насилието и Шекспир никога не са клише

Ян Лауверс: Насилието и Шекспир никога не са клише

Още Актрисата Боряна Маноилова: Йерма за мен е "огнена вълна"

Актрисата Боряна Маноилова: Йерма за мен е "огнена вълна"

Още Хореографката и танцьорка Неделя Ганчева за "Прозорецът на Яворов" и четенето на емоциите през тялото

Хореографката и танцьорка Неделя Ганчева за "Прозорецът на Яворов" и четенето на емоциите през тялото

Още Създателката на Театър "Кредо" Нина Димитрова: Следя прогнозата за Времето от 30 години

Създателката на Театър "Кредо" Нина Димитрова: Следя прогнозата за Времето от 30 години

Още Актьорът Преслав Търпанов за най-голямото препятствие да сложиш мярка и да не слизаш под нея

Актьорът Преслав Търпанов за най-голямото препятствие да сложиш мярка и да не слизаш под нея

Коментирай0

Календар

«Март 2025»
ПВСЧПСН
242526272812
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Препоръчваме ви

Иранският режисьор Мохамад Расулоф: Не искам да съм революционер, а да бъда себе си

Расулоф споделя пред Импресио, че много от творците в родния му Иран водят двойствен начин на живот - той е един навън според правилата, и друг вкъщи, свободен и универсален

Надя Дердерян: "Безветрие" e кино, което ровичка дълбоко и не те оставя равнодушен

"Идеята да се движиш на ръба между тъжното и смешното ми е много интересна в професионален план. Тъжният клоун е "вкусен" за изиграване", споделя актрисата

Юлиан Костов пред Dir.bg: "Триумф" отваря "портал към възможностите"

"Днес чрез интернет лесно можем да бъдем манипулирани, че вярваме в това, в което вярваме. Трябва да сме много по-нащрек от всякога", споделя актьорът, продуцент и музикант

Маестро Григор Паликаров: С всяка своя творба Бетовен създава отделни симфонични вселени

"Лично аз не мога да кажа, че Петата симфония ми е любима, защото всяка симфония на Бетовен е сама по себе си прекрасна", споделя диригентът

Албена Павлова: Всички сме Майка Кураж

"Честно, изключително несъгласна със света, в който живеем, съм си наложила самоизолация, "да живееш в балон", така го наричат сега, изповяда актрисата

Том Тиквер пред Dir.bg: Обичам красивата грозота на Берлин

Германският режисьор откри кинофестивала Берлинале с най-новия си филм "Светлината" и говори ексклузивно пред българска медия