Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Виолистът Себастиан Айб: Публиката усеща всичко - и триумфа, и провала

СПЕЦИАЛНА СРЕЩА

Виолистът Себастиан Айб: Публиката усеща всичко - и триумфа, и провала

Роденият във Виена музикант ще излезе на сцената на Военния клуб на 9 и 10 февруари като част от амбициозния проект на фестивал Алегра - The Beethoven Project

Виолистът Себастиан Айб ще излезе на сцената на Военния клуб в София на 9 и 10 февруари Източник: Фестивал "Алегра"

Купи билет

Виолистът Себастиан Айб, който ще излезе на сцената на Военния клуб на 9 и 10 февруари като част от концертите от амбициозния проект на фестивал Алегра - The Beethoven Project, е роден във Виена през 1986 г. и започва свири на цигулка на петгодишна възраст при Евгения Полачек във Виенската консерватория.

През 2004 г. става концертмайстор на оркестъра "Гарденмусик", а през същата година преминава от цигулка на виола в класа на професор Клаус Пайщайнер. От 2010 г. продължава обучението си при Гилад Карни в Консерваторията на Лозана в специализиран магистърски курс за солисти и взема допълнителни уроци при Юлиан Рахлин.

Източник: Фестивал "Алегра"

Още Младите надежди на българската класическа музика Лора Маркова и Сион Найман с рецитал в "Европейски музикален фестивал"

Младите надежди на българската класическа музика Лора Маркова и Сион Найман с рецитал в "Европейски музикален фестивал"

Като солист свири с оркестри като Симфоничния оркестър на МДР, Камерната филхармония на Мителдойчланд, Камерния оркестър на Лозана и Словашката филхармония. Изключително популярен камерен музикант, Себастиан дели сцена с изпълнители като Томас Селдиц, Ернст Ковацич, Франц Бартоломей, Виктория Мулова, Жерар Косе, Алоис Пош, Ален Алтиноглу, Бежун Мета, Сол Габета. Член е на Виенския клавирен квинтет от 2022 г.

На 20 години вече е водач на виолите в Симфоничния оркестър на Западна Австралия, а година по-късно е поканен като гост-водач в Хонконгската филхармония. От 2009 г. е член на Цюрихската опера в Швейцария като помощник-водач, а от 2018 г. заема същата позиция и в оркестъра на Фестивала в Байройт.

През 2013 г. печели първа награда на международния конкурс "Свирел" за струнни солисти и специалната награда, присъдена от журито. Себастиан Айб свири на виола, изработена от Джулия Паш от 2016 г.

Още The Beethoven Project  –  зимната изненада на фестивал Allegra

The Beethoven Project – зимната изненада на фестивал Allegra

- След няколко дни ще летите за София, за да станете част от интересно музикално приключение, наречено The Beethoven project. Каква беше основната причина да приемете поканата на Петър Найденов и да се присъедините към него и останалите музиканти на сцената на Военния клуб в София?
- Беше много лесно да кажа "Да" на този проект на първо място, защото колегите ми са изключително фино подбрани професионалисти, с които наистина ми харесва да свиря. Няма да повярвате, но имаме дори специално създадена група в Whatsapp, която се нарича "Бандата на Бетовен".

Твоите любими заглавия в /market.dir.bg

slide 1 to 3 of 50

Роденият във Виена музикант ще излезе на сцената на Военния клуб на 9 и 10 февруари като част от амбициозния проект на фестивал Алегра - The Beethoven Project Източник: Фестивал "Алегра"

Още Челистът Константин Хайндрих: Алегра е един от най-изящните фестивали, посветени на класическата музика

Челистът Константин Хайндрих: Алегра е един от най-изящните фестивали, посветени на класическата музика

- Започнал сте да свирите на цигулка като дете. Подобно на голяма част от музикантите най-вероятно сте пропуснали типичното детство - игри, приключения, забавления. Какво ви даде музиката, която по някакъв начин ви отне детството?
- Не бих казал, че отне много от времето ми за свирене, тъй като исках да слушам "Вълшебната флейта" от Моцарт през цялото време, така че я знаех наизуст на четиригодишна възраст. Трябваше, разбира се, много дисциплина и набор от умения, защото към минал през всички фази, през които обикновено минава всеки класически музикант, в които не иска да докосвате инструмента.

Но след това цигулката или инструмента отново се превръща в основна нужда, без която не искате и не можете да живеете. Така се случи с мен. Но като свирещ на виола никога не ми се е налагало да репетирам толкова много, колкото на цигулар. Това е като да сравните шофирането на автобус с Формула 1.

Още Украинският виртуоз Валерий Соколов и фестивален оркестър откриват юбилейно издание на "Алегра"

Украинският виртуоз Валерий Соколов и фестивален оркестър откриват юбилейно издание на "Алегра"

- Пътувате много покрай активния си концертен календар. Има ли разлика между публиката по света и каква е тайната да намерите почти веднага, когато излезеш на сцената, пресечената си точка с публиката?
- Публиката не може да бъде по-различна във всяка страна. Например, когато свирех в Япония, имаше земетресение, докато бях на сцената. Публиката беше тиха и стоическа, и много резервирана и не показа никаква реакция, нито към концерта, нито към земетресението.

Във Виена пък може да чуете мощно освиркване или слаби аплодисменти.

Това, което научих пред годините е, че публиката в повечето случаи е права. Ако е бил страхотен концерт, ще го покажат накрая. Ако е бил скучен, също ще го покажат. Така че по-добре разкажете добра история, за да привлечете вниманието на публиката.

Купи билет

- Работите в различни екипи, как успяваме бързо да се адаптирате към всеки екип и да се сработите на сцена?
- Е, момчетата в The Beethoven Project ги познавам много добре, така че не е нужно да създаваме отборен дух. Но е истина, че когато се присъедините към нов ансамбъл, където срещате твърде много мнения и его, може да бъде много изтощително и честно казано трудно се създава връзка.

- Тази година светът празнува 255 години от рождението на Бетовен, който приживе казва, че музиката е нещо повече от музика, тя е философия, специален, божествен език. Какво е класическата музика за вас?
- Музиката е най-силната форма на магия.

Все още ме шокира с красотата, дълбочината, лекото забавление и всякакви други емоции, за които се сетите.

Още Мария Абрашева: Фестивал Алегра е кауза на духа

Мария Абрашева: Фестивал Алегра е кауза на духа

Още Столина Добрева: Фестивал АЛЕГРА се превърна в семейство за нас

Столина Добрева: Фестивал АЛЕГРА се превърна в семейство за нас

Още Фестивал Алегра право в десетката

Фестивал Алегра право в десетката

Още Силата на традицията и таланта в 10-то юбилейно издание на Фестивал и академия "Алегра"

Силата на традицията и таланта в 10-то юбилейно издание на Фестивал и академия "Алегра"

ИЗБРАНО
Коментирай1

Календар

«Март 2025»
ПВСЧПСН
242526272812
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Препоръчваме ви

Музикантът Константин Вълков: Bropunzel е посланик на любовта на всички нива

"В музиката ни има много сантимент към 80-те, 90-те, когато общуването все още бе аналогово и истинско, а да откриеш нещо - човек, знание, посока, изискваше усилие и любопитство, а не един клик с мишката", казва фронтменът на бандата

Ян Лауверс: Насилието и Шекспир никога не са клише

"Приемаме Шекспир много сериозно. Всеки път, когато работим с Шекспир, мислим: Провалихме се. Да опитаме отново. Можеш да се провалиш, но никога да предадеш", казва един от създателите на Needcompany

Хореографката и танцьорка Неделя Ганчева за "Прозорецът на Яворов" и четенето на емоциите през тялото

"Любов, страх, подкрепа, разочарование, отчаяние, надежда... са основните емоции, които ще видим изразени чрез танц в спектакъла", споделя хореографката

Рок поетът Александър Петров: Подготвям нова стихосбирка. Есента е добро време за четене

"Искам да продължат да се пеят стиховете ми, ако не на стадиони, то поне на концерти, а защо не и в кварталните градинки," казва Сашо

Актрисата Боряна Маноилова: Йерма за мен е "огнена вълна"

"Очаквах с нетърпение срещата с публиката, защото самото представление е така изградено, че част от нещата преминават именно през нея", споделя младата актриса

Милко Лазаров: Греховете раждат агресия

"Ние навлизаме в най-тъмния период за културата, защото тя започва да се управлява като някаква икономическа структура. Пазарът, тълпата не може да определят кое каква стойност има", казва режисьорът, чийто нов филм "Стадото" вече може да се гледа в кината