МУЗИКА БЕЗКРАЙ
Челистът Константин Хайндрих: Алегра е един от най-изящните фестивали, посветени на класическата музика
В рамките на десетото издание на фестивала той участва в концертите на 17 и 18 юли във Военния клуб. Първият с акцент върху произведения на Моцарт и Брух, а вторият - Хайдн и Чайковски
Редактор : / 316 Прочита 0 Коментара

Константин Хайдрих е виолончелист от Fauré Quartet и професор по виолончело в Berlin University of the Arts. Баща му, Петер Хайдрих, цигулар и композитор, е особено важен за неговото музикално развитие. През ученическите си години учи в Musikhochschule Lübeck при Thomas Grossenbacher.
След това обучението му го отвежда при Martin Ostertag в Karlsruhe и при Frans Helmerson в Cologne. Развитието му като челист е допълнително подпомогнато от майсторските класове при Young Chang Cho и David Geringas.
The Fauré Quartet е в центъра на музикалния живот на Константин Хайдрих. С непроменен състав от основаването си преди 25 години, клавирният квартет е една от най-успешните формации за камерна музика в международен план.
От 2006 г. до 2009 г. Константин Хайдрих преподава в Hochschule für Musik "Carl Maria von Weber" Dresden и е артистичен съветник и лектор в рамките на Международната лятна академия за камерна музика.
В рамките на десетото издание на фестивал "Алегра" участва в концертите на 17 и 18 юли във Военния клуб. Първият с акцент върху произведения на Моцарт и Брух, а вторият - Хайдн и Чайковски.
- Ще бъдете за първи път в България, за да участвате в десетото издание на един от най-престижните фестивали на световната музикална сцена, вдъхновени и посветени на класическата музика. Когато говорим за класическа музика - от какво се вдъхновявате и как избрахте да станете класически музикант?
- По-скоро имам усещането, че музиката избра мен и съм щастлив от този избор, защото начинът, по който класическата музика въздейства на сетивата и на същността ни, е изключителен.
Винаги съм се чувствал привлечен от това, но когато бях на 15 години, един концерт, на който присъствах, ме удари като мълния и знаех, че трябва да стана челист.
Тогава започна истинската работа и еволюция като музикант.
- В рамките на фестивал Алегра (12-20 юли) ще свирите в два концерта, на 17-и и 18-и юли. Все концертни изпълнения, за които ще излезете на сцената в комбинация с много колеги и ще препуснете назад във времето, за да срещнете публиката с Моцарт и Брух, а на следващия ден с Хайдн и Чайковски. Какво е усещането да се потопите дълбоко в музика, написана преди векове и същевременно звучаща актуално в сегашно време?
- Добрата музика, която е добре изсвирена, винаги е в правилния момент - без значение кога е написана. Хайдн е много по-ранен от Брух, но съм сигурен, че щяха да се разбират добре един с друг.
Гениалните композитори държат сетивата ти винаги будни с идеята, че когато се срещнеш с други музиканти на фестивал като този и изпълняваш страхотните им произведения, продължаваш живота на посланията и музиката им.
- Вярвате ли, че музиката е божественият език на човечеството и защо днес имаме нужда от нея повече от всякога?
- Определено го усещам по този начин. Най-важното е, че музиката трябва да се споделя в този вълшебен кръг - композитор, музикант и слушател.
В днешно време хората са склонни да се въртят много около себе си, без да могат да променят гледната точка и да гледат на неща като конфликти през очите на другия. Не е ли по-мъдро и необходимо да се обменят идеи, мисли, посоки; да се общува. Това прави животът едно уважително пространство - нещо, което много липсва днес.
- Какви са очакванията ви от Allegra Festival и защо публиката не трябва да го пропуска?
- Очаквам с нетърпение срещата си с красивия град София, за който съм слушал много.
Преди всичко очаквам с нетърпение да се срещна с колеги и приятели на сцената и сред публикакта. Радва ме фактът, че екипът на Алегра събира много млади колеги и поддържа приемствеността между поколенията в музиката - това е особено важно!

Йокю Джанполат-Раст: Контактът с публиката и колегите на сцената е една от тайните на успешния концерт

Петър Найденов: АЛЕГРА 2023 е музикално крешендо - започва с трио и нараства до симфоничен оркестър