Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Русалина Мочукова, Тоска и посвещението на музиката, която лекува

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Русалина Мочукова, Тоска и посвещението на музиката, която лекува

Срещаме се с Русалина Мочукова дни преди нейната очаквана от публиката поява в ролята на Тоска от едноименната опера на Пучини на 27 юни на сцената на Античния форум "Августа Траяна"

Сопраното Русалина Мочукова (Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

Сопраното Русалина Мочукова е солистка на Старозагорската опера от 2011 година и е сред най-ярките оперни артисти в състава на театъра и на България. Певица с респектиращ репертоар от главни роли от опери на Моцарт, Росини, Доницети, Верди, Пучини, Майербер и съвременни автори.

Богатата й артистична биография се допълва от множество камерни концерти и участия в оперни гали и кантатно-ораториални произведения на сцените на България, Германия, Швейцария, Aвстрия, Италия, Южна Корея.

Русалина Мочукова в ролята на Амелия, "Бал с маски" от Верди (Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

През последните години паралелно с артистичните си превъплъщения, Русалина Мочукова е лицето на най-стойностния проект на Старозагорската опера за деца със специални образователни потребности "Ние сме музиканти".

Постиженията й блестят не само на оперната сцена, но и чрез децата и техните родители, които намериха своя артистичен дом в Старозагорската опера и се довериха на нейните познания, опит и посвещение.

Срещаме се с Русалина Мочукова дни преди нейната очаквана от публиката поява в ролята на Тоска от едноименната опера на Пучини на 27 юни на сцената на Античния форум "Августа Траяна":

Сопраното Русалина Мочукова (Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

Още

100 години след Пучини в Страрозагорската опера

100 години след Пучини в Страрозагорската опера

- Защо реши да учиш Логопедия, и то в момент, когато се предполага, че си в силата си като оперна певица?
- По време на работата ми като вокален педагог в студио "Кланг Арт"-Виена имах възможността да участвам в различни семинари и да се запозная с музикално-педагогическия подход "Орф Шулверк". Това инспирира интереса ми към лигоритмиката и разбира се логопедията и музикотерапията. Така в мен назря идеята,че освен като споделям изкуството на артист на сцената, бих могла да го генерирам и като терапия.

Разбира се за тази цел се изисква усърдна подготовка и сериозни познания обвързани с две магистратури и една специализация, за които се потрудих здраво седем години. Не спирам да уча и да надграждам, тъй като в тази професия е много важно да си "в час" с всички иновативни методи и успешни практики , за да бъдеш максимално полезен.

В тази връзка това лято ми предстои да пътувам ди Люксембург, за да взема лиценза си и за "Томатис" терапевт . Една голяма моя мечта, която скоро ще стане и реалност.

Снимка: Държавна опера-Стара Загора

- Като оперна певица - музиката и оперното пеене бяха голямата цел и голямата ти любов. Измести ли ги твоята нова роля-любов и защо?
- И двете - оперното пеене и терапевтичната ми работа са голяма емоция и страст в живота ми. Когато си на сцената ти ставаш част от онзи дух, който освобождава от материалното.

Несравнимо е усещането за катарзис, което артистът предава на публиката, за да го изживеят заедно. Всяка роля и всеки изпят тон имат своята неповторима история и неописуемо чувство.

- Трудно ли е да съвместяваш двете професии, които сами по себе си изискват пълно отдаване. Вече имаш натрупан голям опит и като логопед и музикотерапевт. Как се чувстваш днес - имаш ли усещането, че двете професии взаимно се допълват и има ли нещо, което да поставя едната професия пред другата?
- Аз съм човек, който обича да работи и да се развива, за мен това са две взаимно допълващи се неща в живота ми и засега се чувствам в прекрасен баланс - изпълнена с много енергия и отдаденост и към двете.

Русалина Мочукова с децата на "Ние сме музиканти" Хриси и Ваньо (Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

Още

С премиерата на операта "Бал с маски" се открива 51-то издание на Фестивала на оперното и балетното изкуство

С премиерата на операта "Бал с маски" се открива 51-то издание на Фестивала на оперното и балетното изкуство

- Децата и техните родители, които търсят твоята помощ, те обичат безрезервно, вярват ти, но са и твоята най-вярна публика. Вдъхновява ли те да продължиш да си на сцената тяхното обожание и с какво това ти помага в работата с тях/ респективно работата с децата с какво ти помага на сцената?
- Това, че съм човек на изкуството ми помага страшно много в работата ми като терапевт, тъй като начинът, по който поднасям информацията е по- нестандартен и артистичен.

За да достигна индивидуално до всяко дете имам различен подход и влизам в различна роля.

Така,че моите роли не се изчерпват единствено и само на оперната сцена.

Снимка: Държавна опера-Стара Загора

- Сега ще се обърнем към твоя спектакъл, когото всички ние очакваме с нетърпение. Ти имаш огромен репертоар и постепенно пое логичната посока на по-драматични роли, които са подходящи за твоя глас. Кога си помисли, че можеш вече да си Тоска? Това мечтана роля ли беше или просто се появи възможност?
- След повече от 20 години на сцената имах възможност да изпея едни от най - красивите и желани партии за един сопран, за което се чувствам изключително благодарна и щастлива.

Тоска дойде съвсем навреме и осъзнато в моя път на певица като се превърна в една от любимите ми героини.

Сопраното Русалина Мочукова (Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

- Каква е твоята Тоска и с какво се промени от дебюта ти през 2022 година?
- Огромна заслуга за пресъздаването на образа на Тоска има режисьорът Огнян Драганов, под чиято режисура направих своя дебют, за което съм му изключително благодарна.

Това е една необятна в емоционално и музикално отношение партия, в която винаги има какво да се надгражда и изпипва. Вярвам, че в този спектакъл ще успея да изявя моята Тоска, така както аз я чувствам.

Снимка: Държавна опера-Стара Загора

Още

Старозагорската "Турандот" с кукли обра овациите в София (галерия)

Старозагорската "Турандот" с кукли обра овациите в София (галерия)

- С Емануеле Д`Агуанно ще бъдете за втори път заедно - италианският тенор дебютира в ролята на Каварадоси в родния ти град Велико Търново - на Царевец. Предполагам, че сега ще бъдете още по-спокойни и ще се наслаждавате на своето партньорство. За първи път, обаче, ще си партнираш в спектакъла на операта "Тоска" на 27 юни с прекрасния баритон Кирил Манолов, когото и старозагорската публика ще види и чуе за първи път в ролята на Скарпия. Пяла ли си и друг път с него и какво е твоето очакване?
- Много се вълнувам,че с Кирил Манолов ще излезем на една сцена и то точно в тази опера.

Изключителен певец и партньор, с когото във времето сме имали възможност да пеем повече в концерти и оперни гали заедно. Разбира се не мога да забравя дебюта ни в учебния театър на Музикалната академия в операта "Дон Жуан" - тогава аз бях Церлина, а той самият Дон Жуан.

Баритонът Кирил Манолов (Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

Още

Джулиен Кейси от САЩ ще бъде Мими в "Бохеми" на сцената на Старозагорската опера

Джулиен Кейси от САЩ ще бъде Мими в "Бохеми" на сцената на Старозагорската опера

- Какво място в оперната ти кариера има Пучини и какво ти се иска да изпееш още от неговите велики опери?
- Пучини е един от най-любимите ми композитори, изпяла съм три негови роли: Мими от "Бохеми", Лиу от "Турандот" и Тоска, сега ми предстои да дебютирам в ролята на Анна от операта Le Villi (Самодивите), чиято премиера заедно с "Джани Скики" ще се състои на Фестивала за оперно и балетно изкуство през ноември.

Русалина Мочукова /Мими/, Калуди Калудов /Родолфо/ (Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

Русалина Мочукова /Лиу/, Таня Иванова /Турандот/ (Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

Още

Световнопризнатата диригентка Николета Конти дирижира "Бохеми" в Стара Загора

Световнопризнатата диригентка Николета Конти дирижира "Бохеми" в Стара Загора

- Защо публиката не трябва да пропуска "Тоска" и оставащите събития от пучиниевата златна колекция на Старозагорската опера?
- Публиката ще види едно много вълнуващо и въздействащо режисьорско решение поставящо героите между небето и земята . Разбира се ще видят и един невероятен Скарпия в лицето на моя прекрасен колега Кирил Манолов.

Моята Тоска няма да се хвърли във водите на Тибър, а ще бъде понесена от ангелите към небитието. Нека заедно с публиката да продължим да живеем за изкуството и за любовта - както пее Тоска в своята ария от второ действие...

(Снимка: Държавна опера-Стара Загора)

Интервю на Сийка ЛАПАЧКА/Държавна опера-Стара Загора

Още

Пламен Карталов поставя "Бохеми" в Театър "Верди" в Салерно

Пламен Карталов поставя "Бохеми" в Театър "Верди" в Салерно

Още

Световната оперна прима Красимира Стоянова ще влезе в лиричния образ на Мими в "Бохеми"

Световната оперна прима Красимира Стоянова ще влезе в лиричния образ на Мими в "Бохеми"

Още

Варненската опера представя Триптиха на Пучини в постановка на фестивала в Торе дел Лаго

Варненската опера представя Триптиха на Пучини в постановка на фестивала в Торе дел Лаго

Още

Световната прима Аида Гарифулина открива тази вечер фестивала Opera Open в Пловдив

Световната прима Аида Гарифулина открива тази вечер фестивала Opera Open в Пловдив

Още

Фестивал Алегра право в десетката

Фестивал Алегра право в десетката

Още

Симфоничният оркестър на Варненската опера откри 98-ото издание на ММФ "Варненско лято"

Симфоничният оркестър на Варненската опера откри 98-ото издание на ММФ "Варненско лято"

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Режисьорът на "Съществото" Невена Николова: Психологията е възпитала у мен любопитство към хората

"Жанрът screendance е пресечена точка между хореографските търсения в областта на танца/движението и изразните средства на киното", разказва Николова

"Последният гларус" Иван - от младежките блянове до войната в Украйна

"Съчувствах на тъгата му от липсата на семейство, от непрекъснатото търсене на по-добрия живот в тази Европа, която блести и в същото време не е това, което сме си представяли", разкрива Тонислав Христов, режисьор на филма "Последният гларус"

Жан-Луи Трентинян и Анук Еме: Любов без край

Френската икона Анук Еме почина в Париж днес на 92-годишна възраст

Мария Банова: "Театроскоп" е машина на времето - абсолютно нов магичен свят

"Зрителят е неподготвен за това какво ще види в този свят под микроскоп и реакциите винаги са спонтанни и искрени, истински и много емоционални", споделя режисьорката за уникалното преживяване "театър в кутия"

Стефан Прохоров за световната среща IETM: Социалният риск за независимия артист в България е огромен

"Непредвидимостта на финансиращите програми и институционалните сътресения правят изключително сложно професионалното, а и физическото оцеляване на колегите", категоричен е режисьорът

Яница Атанасова: "Шило" носи желанието за бунт!

"Ключът към баланса е шилото. Провокацията, която предлага изкуството, заинтересованост, тишина", категорична е хореографката