Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

С премиерата на операта "Бал с маски" се открива 51-то издание на Фестивала на оперното и балетното изкуство

ОПЕРНИ ШЕДЬОВРИ

С премиерата на операта "Бал с маски" се открива 51-то издание на Фестивала на оперното и балетното изкуство

На сцената на Старозагорската опера отново ще си подадат ръка оперната традиция и модерността

С премиерата на оперния шедьовър "Бал с маски" на Верди се се открива 51-то издание на Фестивала на оперното и балетното изкуство на Старозагорската опера и балет (Снимка: Рад Димитров)

Откриването на тазгодишното 51-во издание на Фестивала за оперно и балетно изкуство ще бъде на 26 и 27 ноември с премиерата на Вердиевия оперен шедьовър "Бал с маски".

Извънредната 2020 осуети планираната премиера на спектакъла два пъти. Сега - в ситуация на безпрепятствено допускане на публика срещу "зелен сертификат" и осигурени от Държавна опера-Стара Загора условия за тестване непосредствено преди събитията, "Бал с маски" е на път най-после да ознаменува своята дългоочаквана премиера.

Даниела Нинева, Ивайло Михайлов и Русалина Мочукова в операта "Бал с маски" на Верди на Старозагорската опера и балет (Снимка: Рад Димитров)

Още

Фестивалът за опера и балет в Стара Загора с 51-во издание

Фестивалът за опера и балет в Стара Загора с 51-во издание

На сцената на Старозагорската опера отново ще си подадат ръка оперната традиция и модерността. Режисьорът Славчо Николов се отнася с респект и уважение към благодатната творческа задача за поставянето на една от най-зрелите творби на великия законодател в оперното изкуство Джузепе Верди.

Последователен в търсенето на паралели със съвремието, режисьорът прави оригинална трактовка на драматургичната линия на произведението като извежда "темата за проблемите на комуникацията - връзките в отношенията между нас хората.

Всички сме свързани в този век на така нареченото "Глобално село", но независимо от огромните комуникационни възможности, все по-рядко си говорим "лице в лице" и всеки един от нас става все по-самотен. В цялата ни глобална свързаност си живеем в свят гонейки единствено своите собствени интереси.

Опитваме се да създадем визия, с която да се представим през "маска" в обществото през един профил, който не е реален за нас. Стремим се да създадем изкуствен образ пред другите, подчинен на идеята какво искаме да си мислят за нас - сам за себе си, на разстояние един от друг и без усещания и вникване в проблема на другия." - споделя режисьорът Славчо Николов.

Русалина Мочукова като Амелия и Ивайло Михайлов като Рикардо в операта "Бал с маски" на Верди на Старозагорската опера и балет (Снимка: Рад Димитров)

Още

Световната премиера на "Сънят на Пилат" избухна с 24-минутни аплаузи

Световната премиера на "Сънят на Пилат" избухна с 24-минутни аплаузи

Сценичната визия на спектакъла на "Бал с маски" умишлено е пренесена в края на 19 век - в епохата, когато започва индустриалната революция и настъпват промените в социално-икономическите отношения на хората.

Епохата на разместване социалните пластове, върху които стъпва и нашето съвременно общество.

Художникът на постановката Каталин Йонеску-Арборе допълва, че се фокусира върху тайната любов между Амелия и Рикардо и срещата с Улрика.

"Позлатените маски и орнаменти се съчетават с ярко оцветени керамични фрагменти и големи и дълги тъмни пера. И всички те са поставени върху червени костюми, единственият цвят, който изпъква в мрака на времето и пространството. В действителност повечето периоди от нашия живот са покрити от някои въображаеми маски, за да ни предпазят от възможни бедствия. А цветовете винаги ни разказват историята..."

И режисьорът, и художникът обръщат специално внимание на образа на Улрика като загадъчна ключова фигура в развръзката и символ на духовността с мисия и пророчески поглед в бъдещето.

Даниела Нинева като Улрика в операта "Бал с маски" на Верди на Старозагорската опера и балет (Снимка: Рад Димитров)

За диригента Ивайло Кринчев "Бал с маски" е шедьовър на музикалната драма и пример за нарастващата сила на Джузепе Верди, като тълкувател на човешкия характер и майстор на оркестровия колорит.

В нея той успява да разчупи музикалните форми, установени от италианската опера в средата на 19-ти век, за да получи по-гъвкава и балансирана структура. Например ариите са сравнително кратки и не са строго оформени, ансамблите смесват контрастни настроения и сцените не следват непременно конвенционалните структурни модели..."

Премиерата на операта "Бал с маски" на Старозагорската опера е с посвещение на 80 годишнината на Евдокия Здравкова-Хорозова, оставила ярка следа в историята на оперните театри в Русе и Стара Загора.

Емилия Иванова като Оскар и Александър Крунев като Ренато в операта "Бал с маски" на Верди на Старозагорската опера и балет (Снимка: Рад Димитров)

В двата премиерни спектакъла зрителите ще се насладят на изкуството на блестящи солисти в главните роли.

На 26 ноември в ролята на Рикардо ще се изяви тенорът Ивайло Михайлов, който е направил дебюта си в Сполето, Италия, а сега ще пее за първи път в тази роля на българска сцена. В ролята на Амелия дебютира сопраното Русалина Мочукова.

Русалина Мочукова като Амелия и Ивайло Михайлов като Рикардо в операта "Бал с маски" на Верди на Старозагорската опера и балет (Снимка: Рад Димитров)

"Първият ми досег с операта "Бал с маски" беше моят дебют като Оскар преди 20 години на сцената на Софийската опера, когато бях на само на 22 години. Нямаше как красотата и силно въздействащата музикална драматургия да не ме пленят завинаги. Сега, отново посягам към тази опера, но вече в ролята на Амелия.

Тази партия ме вълнува по особен начин, тъй като силата, драматизма и в същото време нежната лирика се съчетават в най-прецизни детайли, изразяващи душевните състояния на моята героиня. Верди е написал тази сопранова партия с изключително богата звукова палитра на изразителност, която мен лично като артист ме инспирира и вдъхновява да дам максимума от себе си.", споделя Русалина Мочукова.

Русалина Мочукова като Амелия в операта "Бал с маски" на Верди на Старозагорската опера и балет (Снимка: Рад Димитров)

Още

Оперната прима Даниела Дякова: Селика от "Африканката" е трудна роля с безброй подводни камъни

Оперната прима Даниела Дякова: Селика от "Африканката" е трудна роля с безброй подводни камъни

Ролята на Ренато ще изпълни Александър Крунев, Оскар ще бъде Емилия Иванова, а мистериозната Улрика ще бъде Даниела Дякова.

На 27 ноември двама румънци гостуват в новата постановка на "Бал с маски" - в ролята на Рикардо зрителите ще видят тенора Адриан Думитру, а в ролята на Ренато баритона с международно признание Йонуц Паску.

Амелия ще бъде Йоана Железчева, Оскар - Емилия Иванова, а в ролята на Улрика ще дебютира Даниела Нинева.Участват още солистите Валери Турманов, Александър Марулев, Евгений Арабаджиев, Игнат Желев, Живко Добрев, Костадин Якшев и др., хор, оркестър на Държавна опера-Стара Загора. Хормайстор Младен Станев, пластика Ромина Славова, концертмайстор Румен Какамъков.

Първата постановка на "Бал с маски" в Стара Загора е с премиера на 23 март 1959 г., диригент Руслан Райчев, режисьор Бохос Афеян-гост, художник Асен Попов-гост, балетмайстор Теодорина Стойчева.

Следващата постановка е с премиера на 1 октомври 1964 г., диригент Димитър Димитров, режисьор Георги Петров, художник Асен Попов. Последната премиера на "Бал с маски" е на 15 февруари 1996 г., диригент Веселин Байчев, режисьор Светлозар Донев-гост, художник Иван Попов - гост.

 Във връзка със заповед No РД-01-733 от 27.08.2021 г. на министъра на здравеопазването в салона на Държавна опера-Стара Загора зрителите влизат:

след представяне на зелен сертификат или отрицателен резултат от проведен до 72 часа PCR за COVID-19 или бърз антигенен тест до 48 часа преди влизане в обекта.

Държавна опера-Стара Загора е одобрена и сертифицирана като БЕЗОПАСНА СРЕДА от Центъра за изпитване и европейска сертификация /ЦИЕС/

При провеждането на концерта ще бъдат спазени всички противоепидемични мерки!

Всичко за 51-вото издание на Фестивала за оперно и балетно изкуство можете да следите: Facebook

Държавна опера-Стара Загора: Website | Facebook

Предварителна продажба на билети:

БИЛЕТЕН ЦЕНТЪР СТАРА ЗАГОРА:
Сграда Опера (Южен вход),
бул. "Митрополит Методий Кусев" № 30
тел.: 042 622 431, 0885 509 829, 0887 444 360
понеделник - петък: 8:00 - 20:00 ч.
събота - неделя: 10:00 - 18:00 ч.

БИЛЕТНА КАСА ХАСКОВО: ул. "Веслец" №1
тел.: 0888 63 58 84

БИЛЕТИ СЛИВЕН: тел.: 0898 23 09 88

БИЛЕТИ ОНЛАЙН: ТУК

Още

Старозагорската опера с впечатляваща програма по повод 50 години ФОБИ

Старозагорската опера с впечатляваща програма по повод 50 години ФОБИ

Още

Премиера на "Двамата свенливци" от Нино Рота в Старозагорската опера

Премиера на "Двамата свенливци" от Нино Рота в Старозагорската опера

Още

Опера Пловдив посреща една от водещите български клавирни изпълнителки - Дора Делийска

Опера Пловдив посреща една от водещите български клавирни изпълнителки - Дора Делийска

Още

Постапокалиптично бъдеще в премиерата на рок операта "Исус Христос Суперзвезда" в Пловдив

Постапокалиптично бъдеще в премиерата на рок операта "Исус Христос Суперзвезда" в Пловдив

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Триумф на българското хорово изкуство в Италия

Смесеният хор "Петко Стайнов" - Казанлък с награди от Международния музикален фестивал "Микеланджело Буонароти"във Флоренция

От Ню Йорк в София: Съвременната Кармен Клементин Марген пее у нас на 31 май по покана на Соня Йончева

С рецитала "Париж и нощта" в зала "България" ще бъде закрит първият сезон "Съкровени гласове", организиран от SY11 Events

Caliberty са специални гости на концерта на Брус Дикинсън в София

Легендарният изпълнител ще представи новия си солов албум The Mandrake Project на 16 юли на Арена София, Столичен Колодрум

Гала на българската култура и музика във Виена

Концертът е част от артистичната инициатива на Донка Ангъчева "Изкуството продължава да живее" и всички приходи от него ще бъдат дарени на фондация "Заедно в час", чиято мисия е осигуряване на ревен достъп до качествено образование за всяко дете в България

Миланската опера "Ла Скала" с нов директор

За първи път от 2005 г. насам "Ла Скала" ще има италиански директор