Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Новата звезда на Музикалния театър Денко Проданов: Вярвам в доброто. Вярвам в Бог!

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Новата звезда на Музикалния театър Денко Проданов: Вярвам в доброто. Вярвам в Бог!

"Млади хора като нас, ще привлекат други млади хора в театъра", убеден е новият Едвин от "Царицата на Чардаша"

Сн: Личен архив

Тенорът Денко Проданов e представител на най-младата генерация в Националния музикален театър "Стефан Македонски".

Роден е на 29 юли 1991 във Варна в семейство на артисти. Завършва НУИ "Добри Христов" в родния си град, спец. "Класическо пеене", в класа на Мария Коровешова и Националната музикална акадеция "Проф. Панчо Владигеров", спец. "Класическо пеене" в класа на проф. Илка Попова. Магистър "Музикално-сценична режисура" в класа на доц. Д-р Виолета Горчева.

Седми сезон е солист в Национален музикален театър "Стефан Македонски".

Репертоарът му включва: Чарли в "Лелята на Чарли", Сел естен в "Бал в Савой", Аладин в "Аладин е един", Илийчо и Хоров в "Службогонци", Фреди в "Моята прекрасна лейди", Барон Жупан в "Графиня Марица", Жан в "Котаракът Шарл", Стария Латернаджия в "Малката кибритопродавачка", Себастиано в "Фраскита", Отокар в "Цигански Барон", множество тематични концерти на сцената на Музикален театър - София.

Участвал е в спектакли на Национална музикална академия "Проф.Панчо Владигеров" в ролите: Хоров в "Службогонци",Тео Бъргър в "Достатъчно", както и в независими проекти -  "Алис в страната на сънищата" в ролята на Рицарят, "Грозното пате" - Независим театър.

Той е Арман в мюзикъла "Любов и смърт в "Мулен Руж" либрето и режисура на Бойко Илиев.

А ролята, която го дарява с любовта на публиката е тази на Джо Гилис в прочутия мюзикъл "Сънсет булевард" от Андрю Лойд Уебър, под режисурата на акад. Пламен Карталов.

Денко Проданов е носител е на две "Кристални Лири", както и на престижната първа награда за млади оперетни и мюзикълни артисти "Мими Балканска".

Юбилейният сезон 2017/18 му носи още една централна роля - Едвин в новата постановка на австрийския гост-режисьор Адриан Холендер в прочутата оперета "Царицата на Чардаша" от Имре Калман.

По повод 100 години професионална оперета в България, Impessio представя най-ярките имена на Националния музикален театър "Стефан Македонски".

Сн: Личен архив

- Денко, Вие сте новата звезда на Музикалния театър, но публиката все още не знае много за Вас. Каква е Вашата история?
- Аз съм роден във Варна в семейство на куклени актьори, всъщност съм трето поколение артист, тъй като моята баба също е видна куклена актриса. Още в ранно детство съм прекарвал доста време в театъра и там се чувствах, като у дома си. Всички тези артисти, с които бях заобиколен, цялата тази атмосфера и магия ме грабна, и от тогава не ме е пускала.

Още в основното си образование имах интерес към музиката и по-точно пеенето. Моят учител по музика беше сформирал група, която се казваше "Ритъм +", която се състоеше от две момичета и три момчета. Пеехме на всеки празник на училището или пък Коледен концерт. Беше вълнуващо и определено ми харесваше.

Дойде момент, в който всеки се ориентираше къде да кандидатства, за да продължи средното си образование. Аз, без много да мисля, кандидатствах в Музикалното училище във Варна със специалност "Класическо пеене" и бях приет. Веднага след завършването ме приеха същата специалност в Музикалната академия в София, която завърших успешно през 2014. Още същата година следвах магистратура по Музикално-сценична режисура.

В ролята на Аладин/Сн.: Музикален театър

- В кой момент усетихте, че сте наистина добър в това?
- Колко си добър определя публиката. Добър в изкуството е относително понятие, тъй като някой може да те хареса, а друг не. За артиста е важно да има точна и реална преценка за себе си и възможностите си. Ето тук бъркат много от младите хора, които искат да се занимават точно с тези музикално-сценични жанрове - Оперетата и Мюзикъла. Те съчетават три основни компонента - пеене, актьорска игра и танц. Артистът трябва много добре да владее и да се стреми да развива едновременно тези три елемента. Страшното е, когато много си повярваш и се самозабравиш. В момента,който си кажеш "Аз знам всичко, аз мога всичко", развитието ти приключва!

Сн: Личен архив

- Няма друг сценичен и музикален жанр, в който винаги има щастлив финал освен Оперетата! Имате ли усещането, че в края на всеки спектакъл подарявате мечти, щастие, надежда?
- Знаете ли, когато след спектакъл хората станат на крака с усмивка до уши, блясък в очите, приповдигнато настроение, пляскайки в ритъма на музиката, значи сме успяли да ги отведем, макар и за кратко, в един друг свят, далеч от сивото ежедневие, далеч от проблемите, свят в който ти си дал душата и енергията си за тях, а те така искрено връщат тази енергия с бурните си аплодисметни... Това наричам аз - щастие!

В мюзикъла "Бягство" с музиката на дует "Авеню"/Сн.: Музикален театър

- Кое е първото Ви участие на сцената на Музикалния театър?
- Още в началото на втори курс отидох на прослушване в Музикалния театър за ролята на Чарли в "Лелята на Чарли". Харесаха ме и решиха да ме пробват. На тази роля освен мен бяха още двама артиста. Аз като най-млад и неопитен стоях и гледах, не съм репетирал с месеци, само гледах. Обаче това не ме демотивира, напротив знаех, че все някога ще ме качат на сцената да репетирам и се готвех за този момент. И когато той дойде, аз бях готов! Седми сезон съм солист на Музикалния театър, изиграл съм над 15 роли и с удоволствие и до днес играя ролята на Чарли.

Сн: Личен архив

- Още в първите няколко сезона се докосвате до успеха. Две "Кристални лири", печелите и наградата "Мими Балканска"? Усещате ли любовта на публиката?
- Тези награди са плодовете на моят труд и отдаденост към изкуството. Те ме мотивират и ми дават сили да продължавам напред. А това, че публикате ме приема топло и с любов, ме кара да се чувствам пълноценен артист и да изпитвам истинско удоволствие от работата си.

Всичко, което правим е за публиката, ВСИЧКО!


Както е казал Станиславски: "Обичай изкуството в себе си, а не себе си в изкуството!"

Още

Марияна Арсенова: Когато човекът на изкуството обича, той прави чудеса!

Марияна Арсенова: Когато човекът на изкуството обича, той прави чудеса!

Още

Александър Мутафчийски:  Най-голямата ми любов е сцената

Александър Мутафчийски: Най-голямата ми любов е сцената

______________________________________________

- Как Ви приеха колегите в Музикалния театър?
- За мое най-голямо щастие, колегите в Музикалния театър ме приеха с огромна топла прегръдка, което ме накара да се почувствам, така както се чувствах, когато стъпих за първи път в театър - като у дома си!

Атмосферата, която има в този театър е невероятна. Тя дава нужното спокойствие на един артист и свободата да твори.

Денко Проданов, Георги Любенов и Александър Мутафчийски/Сн: Личен архив

- Има още една варненска звезда в трупата - баритонът Александър Мутафчийски. Поддържате ли се взаимно?
- Александър Мутафчийски е първия човек, който ми подаде ръка, когато дойдох в театъра. Много бързо се сприятелихме. Той ми беше ментор по една програма, много ми помогна и до ден днешен се съветвам с него за много неща. Освен, че е много добър оперетен артист, той се представя страхотно в едно ново амплоа, а именно това на режисьор! Както вече казах, аз следвам режисура и разговорите с него на такива теми са много интересни. Той е прекрасен човек, артист, режисьор и приятел!

Денко Проданов (вдясно) като Джо Гилис в "Сънсет булевард" от Уебър/Сн.: Музикален театър

- Направихте впечатляваща роля като Джо Гилис в мюзикъла "Сънсет булевард" от Андрю Лойд Уебър. Как се работи с Маестро Пламен Карталов?
- Имам огромната чест, като млад артист да работя с един изключителен режисьор и то в този спектакъл, тази роля. По време на репетиционния период се бях потопил напълно в мюзикъла на Уебър. Дълбоките анализи, невероятният усет и прочит на музиката, ме караха да слушам всяка една дума на академик Пламен Карталов и да попивам всичко, което той кажеше.

Сн: Личен архив

- Мюзикъл или оперета? Имате ли предпочитания?
- Винаги съм казвал, че оперетата и мюзикъла трябва да вървят ръка за ръка, но за да бъда напълно честен, усещам мюзикъла по близо до себе си, намирам много предизвикателства в него, които импонират на моята същност.

Лилия Илиева и Денко Проданов в ролите на Силва и Едвин в "Царицата на Чардаша"/Сн. : Музикален театъри

- Предстои премиерата на "Царицата на чардаша" от Имре Калман, постановка на австрийския режисьор Адриан Холендер, където дебютирате в ролята на Едвин. Как приемате тази роля?
- Това е нещо ново за мен, тъй като в оперетите обикновено играя субретните персонажи, но по реакцията на публиката разбрах, че ме приемат добре и в героичния репертоар.

- Имате уникалния шанс да сте част от Музикалния театър, в сезона в който честваме 100 години професионолна оперета в България?

- Казват, че човек когато е щастлив не го осъзнава.

Наскоро си дадох сметка, какъв късметлия съм, че точно в този юбилеен сезон, аз взимам участие почти в целия репертоар на Музикалния театър. Радвам се, че съм част от новото поколение артисти, които ще продължат тази вековна традиция!

Още

100 години професионална оперета в България

100 години професионална оперета в България

- Последните две десетилетия младите хора бяха далеч от оперетата. Вие и още няколко актьори (Александър Панайотов, Владимир Грудков, Илона Иванова, Теменужка Трифонова), които сте част от новата вълна усещате ли като своя кауза да върнете младите хора сред публиката?
- Именно млади хора, като нас ще привлекат други млади хора и това не само го усещам, а и вярвам в него, защото виждам все повече интерес на младите към нашият жанр.

Сн.: Музикален театър

- В какво вярвате?
- Вярвам в доброто, истинското и красивото. Вярвам в Бог! Вярвам в бъдещето, в доброто, истинско и красиво бъдеще!

Сн: Личен архив

- Роден сте във Варна. Сещам се за големия художник, пътешественик и космополит Борис Георгиев, чието име носи ГХГ, който винаги се подписва: "Борис Георгиев ди Варна" или за изобретателя на велоболида - скулпторът Георги Георгиев, който винаги кръщава изобретенията си: Varna Mephisto, Varna Diablo, Varna Tempest. Какво е за Вас Варна?
- Вече от 8 години не живея във Варна, но когато се върна там, не случайно казвам върна, защото това е моят роден град, в който имам безброй спомени, с който съм израснал, там е семейството ми и моите приятели, които винаги ме чакат с усмивка.

Нали знаете, "Всичко, което е далеч от морето е провинция"!

Още

Георги Георгиев смайва света с велоболиди

Георги Георгиев смайва света с велоболиди

- Каква е мечтата Ви за България?
- Иска ми се да бъдем по-обединени, да отстояваме позициите си.

  Да не ги е срам от нас онези, дето са дали живота си за България! 

Интервю на Мая ФИЛИПОВА

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Необикновеното в баналното в самостоятелната изложба Sepia на Димитър Генчев

"Изкуството трябва да впечатлява, да затрогва дълбоко зрителя. То трябва да отнася публиката към една друга "Божествена" или "Ангелска" реалност", казва художникът

Пианистът Сергей Бабаян: Тази музика казва, че всичките ни мечти ще се сбъднат

Маестрото отговори на въпросите на Юра Трошанова от радио "Класик А" преди първото му гостуване у нас

Майа Тинкова: Интересно ми е да се превъплъщавам в толкова различни персонажи за кратко време

Ще обявим официалния старт на продуцентската къща "Гръм и Тряс"на самата премиера на "П.О.Р.Н.О на 30-ти април в Yalta art room, разкрива актрисата и продуцент

Анна Пампулова и неповторимият финес на балета

Балетна гала на световния ден на балета, посветена на 30-годишния творчески път Анна Пампулова на 29 април 2024 г., 19.00, Държавна опера Варна

Това, което е над нотите

Маестро Григор Паликаров пред Виолета Тончева за 150-годишнината от създаването на Верди Реквием

Веселин Димов: Какво е обратното на бърнаут-а или от какво "прегаря" артистът?

"Чрез IETM - най-старата и най-голяма мрежа за изпълнителските изкуства, един умален модел на света ни гостува за четири дни", категоричен е директорът на РЦСИ "Топлоцентрала"