Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Маестро Павел Балев: Не съм срещал досега публика, която да може да бъде излъгана и Слава Богу, че е така!

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Маестро Павел Балев: Не съм срещал досега публика, която да може да бъде излъгана и Слава Богу, че е така!

"Честност към автора и произведението и респект към труда на музикантите", е енигмата на диригентската професия според изтъкнатия ни Маестро, който очакваме съвсем скоро в забележителен концерт с Диана Дамрау и Софийска Филхармония

Маестро Павел Балев (Снимка: ©Bongartz-scaled)

С Диана Дамрау станахме много бързо истински приятели! Тя е един изключително естествен артист и човек! Очаквайте искрена музика от нас!, споделя световнопризнатият диригент Павел Балев, който работи с нея от години, и на който дължим зведното й гостуване в България.

Още

Звездата на Метрополитън опера Диана Дамрау: В София слагам корони на три кралици

Звездата на Метрополитън опера Диана Дамрау: В София слагам корони на три кралици

"Водещото колоратурно сопрано в света" ще открие есенния полусезон 2020 на Софийската филхармония с два концерта в зала "България". На 4 и 6 септември тя ще зарадва публиката с програма от оперни арии и дуети на Верди, Росини, Белини, Доницети и Чайковски, наречена "Кралски афери - Крале и кралици на операта". Тук тя ще я представи за първи път и ще си партнира с френския бас Никола Тесте, с когото са двойка и в живота, а на диригентския пулт ще бъде Павел Балев.

"Павел Балев и "Кралете и кралиците на операта" ще ни отведат в едно интензивно музикално пътешествие и нямаме търпение да видим и почувстваме публиката и страната ви", споделя Диана Дамрау в интервю за Impressio.

Имаме радостта да разговаряме и с Маестро Павел Балев не само за този забележителен концерт, който ни очаква, но и за тайнството в музиката, което той владее по целия свят:

Снимка: Гергана Дамянова/Софийска филхармония

- Не мога да не започна с това - как преминахте през изолацията, свързана с коронавируса, която, както знаем, затвори културните институти и зали по целия свят и бе особено тежка за хората на изкуството и плануваната им програма? 
- В никакъв случай не мога да кажа, че скучаех. Подготвях шест нови оперни заглавия, учех езици, имах прекрасни дни с моето семейство, организирах камерните концерти на моя оркестър в Баден-Баден и сам участвах в тях като конферанс и чембалист.

- От 2007 г. сте главен диригент на Филхармонията на Баден-Баден, а сега сте удостоен и със статута "Dirigent in Residenz" до 2027. Ще ни разкажете ли за работата си с нея? Как се чувставате там и как се удовлетворява консервативна публика?
- В Баден-Баден съм се чувствал винаги прекрасно - това е един изключително красив и спокоен град. Смея да твърдя, че работата ми като главен диригент беше много успешна, доказателство за това е признанието, което получих...

Консервативната публика се удовлетворява с изграждане на чувство за принадлежност към оркестъра и създаване на любопитство за неизвестното в програмите. Публиката на Баден-Баден ми се е доверила отдавна, затова залата от години винаги е пълна.

Снимка: Софийска филхармония

- От 2021 г. ще бъдете генерален музикален директор на Театър Нордхаузен и Лоо-Оркестър Зондерсхаузен в Германия, а от 2022-ра ще поемете и музикалното ръководството на Опера Лимож във Франция. Какви са очакванията и трудностите, които ви предстоят?
- Надявам се да нямам много трудности, поне в началото... Не зная... Пътуванията между Франция и Германия ще бъдат доста често, може би, по няколко на месец... Надявам се да се сработим бързо и с двата оркестъра и да започнем да "вдигаме летвата" на нашите резултати.

- Как се обединяват толкова различни световни музиканти и то от различни държави?
- С професионализъм, с ясни, конкретни изисквания от моя страна, които да убеждават музикантите и да им създават допълнителна амбиция, мотивация и желание за усъвършенстване.

- Обучавате и работите с много млади хора. Намирате ли разлика в поколенията, какво им казавате и кое според вас е водещото по пътя на един млад музикант?
- Определено не намирам особена разлика в поколенията на студентите-диригенти в Германия и Швейцария, където преподавам. Смятам, че те са много задълбочени, старателни и амбициозни.

Мисля си понякога, че новите поколения завършват образованието си още по-добре подготвени и образовани от моето поколение. Това е добър знак.

Много често им казвам да не слушат записи, когато подготвят определена пиеса, а да чуват вътрешния си глас и да създават собствен поглед върху произведението, за да имат увереността и самочувствието да изграждат собствена интерпретация при задължителното строго спазване на авторските указания!

Снимка: Гергана Дамянова/Софийска филхармония

- За нас зрителите и слушатели професията на диригента винаги ще си остане енигма. Каква е тайната на Маестро Балев в нея?
- Честност към автора и произведението и респект към труда на музикантите!

- Работите със световни имена и оркестри, остана ли мечта, която все още блянувате?
- Да, разбира се - аз продължавам да работя много активно за своето лично усъвършенствие!

Снимка: ©Bongartz-scaled

- Цял живот сте посветен на музиката. Какво е тя за вас в едно изречение?
- Музиката е по-добрият свят!

- Различна ли е публиката по света и как определяте българската?
- Да, разлики се чувстват по отношение на емоционалния градус в реакциите на публиката, но в същото време не съм срещал досега публика, която да може да бъде излъгана и Слава Богу, че е така! По това публиката навсякъде си прилича.

Българската публика бих определил като емоционална и взискателна.

Embed from Getty Images

Купи билет

- През септември ни очакват два изключителни концерта на Софийска филхармония и звездното сопрано Диана Дамрау, с която работите от 2013 г. и за чието гостуване трябва да ви благодарим. Какво не знаем за нея и какво да очакваме от концерта? 
- С Диана Дамрау станахме много бързо истински приятели! Тя е един изключително естествен артист и човек! Очаквайте искрена музика от нас!

Embed from Getty Images

- Ще ни разкажете ли малко повече за програмата?
- Програмата е разнообразна, многостилова , но и органично изградена... Смятам, че специалисти и неспециалисти ще й се насладят.

Embed from Getty Images

- Какво ще си пожелаете за идните месеци? 
- Здраве, реализирани концерти и спектакли!

- А на публиката? 
- На публиката пожелавам същото, което пожелах по-горе и на себе си!

- Благодаря ви много! Желая ви здраве, успехи и вдъхновения!
- Благодаря и аз! Бъдете здрави и усмихнати!

Интервю на Тина Философова

Купи билет

Заповядайте на 4 и 6 септември в зала "България", когато звездата на Метрополитън опера Диана Дамрау ще открие есенния полусезон 2020 на Софийската филхармония с два концерта и ще зарадва публиката с програма от оперни арии и дуети, наречена "Кралски афери - Крале и кралици на операта". Диана Дамрау ще си партнира с френския бас Никола Тесте, а на диригентския пулт ще бъде Павел Балев.

Снимка: ©Bongartz-scaled

Павел Балев дебютира като диригент на 18 години, през 1995 сe дипломирa в Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в класовете по дирижиране на проф. Васил Казанджиев и проф. Георги Робев.

През 1995 - 1998 специализира във Ваймар, Германия. От 1995 e участник в програмата "Диригентски форум" на Немския музикален съвет, където в момента ръководи майсторски класове по дирижиране, а от 2014 също и диригентски клас във Висшето училище за музика в Манхайм.

Носител е на Първа награда на Международния конкурс за диригенти "Карл Мария фон Вебер" (1996), Първа награда на националния конкурс на висшите музикални училища в Германия (1999), наградата "Херберт фон Караян", представителната награда за диригенти на град Бад Хомбург (2003).

Павел Балев e ръководил Камерната опера в Дрезден, бил е първи диригент и музикален ръководител на Оперните театри в Рощок (1999 - 2002) и Хале (2002 - 2008). Oт 2007 е главен диригент Филхармония Баден-Баден и главен художествен ръководител на международната лятна академия "Карл Флеш" в сътрудничество с концертмайсторите на Берлинската филхармония.

Гост-диригент е на Хамбургската Щатсопера, Комише Опера Берлин, Земперопера Дрезден , Oпера Щутгарт, Опера Лайпциг, Опера Хановер, Oпера Бремен и на повече от 40 оркестри в Германия.

През 2012 дебютира в Опера Цюрих, oткъдето получава ежегодно покани за различни оперни и балетни продукции до 2021 година включително.

През сезон 2016/2017 Павел Балев дебютира във Виенската Щатсопера и е поканен отново за спектакли през 2018 и през 2020.

Работи от години и в постоянно сътрудничество с: Оркестъра на Датското национално радио Копенхаген, Национален академичен симфоничен оркестър Санкт Петербург, Национална опера и Оркестър Монтпелие, Национален оркестър на Сингапур, Опера Лимож, Мюнхенски радиооркестър, Словашка национална филхармония Братислава, Щатскапеле Ваймар, Софийска филхармония, Оркестъра на град Кан, Севернохоландска филхармония Гронинген, Музикколегиум Винтертур. Павел Балев гостува многократно на оркестри в САЩ.

Снимка: Софийска филхармония

През настоящия сезон 2020/2021 диригентът отново е поканен да бъде гост на Токийска филхармония, Национален оркестър на Сингапур, на Филхармония Санкт Петербург и на Михайловски театър Санкт Петербург, ще работи с оркестрите на Валенсия, Гронинген , Кан, Гьотинген, София, Сан Пауло, Лимож и др.

Павел Балев изнася концерти със световни изпълнители като Анне - Софи Мутер, Едита Груберова, Tомас Хемпсън , Kрасимира Стоянова, Веселина Кацарова, Лука Пизарони, Рамон Варгас, Диана Дамрау, Никола Тестé, Пьотр Бечала, Анна Нетребко.

Рециталите на Красимира Стоянова "Славянски оперни арии", "Верди Арии" и "Веризмо" под музикалното ръководство на Павел Балев получават "Международната класическа музикална награда 2012", годишната награда на германската музикална критика за 2012 година, както и наградата на германската музикална критика за 2014 и 2017 година.

За огромните заслуги към Филхармония Баден- Баден, която ръководи от 2007 година досега, градът Баден- Баден го удостоява със статут на "Dirigent in Residenz" до 2027.

От 2021 Павел Балев ще заема поста на Генерален музикален директор на Театър Нордхаузен и Лоо-Оркестър Зондерсхаузен в Германия. От 2022 ще поеме и музикалното ръководството на Опера Лимож във Франция.

Още

Оперната прима Диана Дамрау анонсира новия си албум  "Кралиците Тюдор"

Оперната прима Диана Дамрау анонсира новия си албум "Кралиците Тюдор"

Още

Звездата на Метрополитън Диана Дамрау с два концерта със Софийската филхармония

Звездата на Метрополитън Диана Дамрау с два концерта със Софийската филхармония

Още

Маестро Найден Тодоров: Какво ме спасява? Винаги музиката

Маестро Найден Тодоров: Какво ме спасява? Винаги музиката

Още

Калина Христова, Павел Златаров и Петър Македонски закриват летния сезон на Софийската филхармония

Калина Христова, Павел Златаров и Петър Македонски закриват летния сезон на Софийската филхармония

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Димитър Маринов пред Dir.bg: Подготвям моноспектакъл, липсва ми сцената

Тази година съм отказал роли в 3 сериала, защото това бяха неща, които вече съм ги правил и не искам да ги правя, разказва актьорът

Чин Чин – как интуицията, обичта и вярата окриляват децата в новата книга на Нуша Роянова

"Децата са като "чист лист хартия", донякъде от родителите зависи какво ще напишат и нарисуват върху него", убедена е писателката

"От Киото до Париж" - в уникалния музикален свят на Юко Уебаяши

Струнен квартет и ансамбъл "КласикАрт" заедно с Николай Стойков - флейта, Весела Тричкова - арфа, Маргарита Илиева - пиано и Мартина Митева - вибрафон ви канят на завладяващо музикално пътешествие

That's Not All Folks! - или една бизнес история за кино като на кино

"Не можеш да гледаш една мащабна продукция на лаптоп, с ниско качество, със субтитри, които някой е "превел на коляно", с неясни граматически и езиковедски познания. Нещо е сдъвкано и изплюто...", коментират Божидар Илиев и Янаки Дерменджиев

Крис Шарков: Истински съвременен може да бъде човек, който не принадлежи на това време

Театралният режисьор постави на българска сцена пиесата "Заклеваш ли се в децата" по Саломе Льолуш с участието на Весела Бабинова и Владимир Зомбори. Той сподели пред екипа ни, че започва репетиции и по "Елементарните частици" на Уелбек

"Формата на нещата" между необходимостта да обичаме и страха да обичаме

Режисьорката Максима Боева за своята постановка във Варненския театър