Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Режисьорът на "Голата истина за група "Жигули" Виктор Божинов: Музиката стана беззъба

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Режисьорът на "Голата истина за група "Жигули" Виктор Божинов: Музиката стана беззъба

"Ние нямаме група, която да бъде "против". Само един Ицо Хазарта се опитва да бъде адекватен на ситуацията. Другите сякаш някой ги е стиснал за гърлото и не им дава, или те не искат, или не могат", споделя той

"В края на 80-те и началото на 90-те години желанието за промяна беше свързано с бунт, изразен с музика. Но тази промяна, която се случи, направи музиката като че ли доста конформистка.

Ние нямаме група, която да бъде "против". Само един Ицо Хазарта се опитва да бъде адекватен на ситуацията. Другите сякаш някой ги е стиснал за гърлото и не им дава, или те не искат, или не могат...

Като че ли няма младо поколение, което да вижда проблеми в обществото. На пръв поглед всичко се движи по един доста безгрижен начин, а виждаме, че нещата не са окей. Няма изразител в музиката на проблемите в обществото.

Хората започнаха да търсят личен комфорт в живота си, конформизмът ги превзе, а това, което създават, имат желание да обслужи само тях и тяхното обкръжение. Някак си се загуби комуникацията между създатели на музика и публика. Това е голямата нещо, което се случи - музиката стана беззъба. Загуби се връзката.

Същото като в българското кино. И там връзката между публика и автори се загуби", разсъждава режисьорът на новия български филм "Голата истина за група "Жигули", който на 16 април тръгва по екраните на кината.

Режисьорът Виктор Божинов ексклузивно пред Impressio, броени дни преди гала премиерата на новия си филм на 13 април в Зала 1 на НДК:

Виктор Божинов на снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

- Не се притесняваш от пандемията, твоят филм, музикалната комедия "Голата истина за група "Жигули", тръгва по екраните на 16 април...
- Направили сме филм не за да си го крием. Ние го заснехме в пандемична ситуация и той ще излезе в пандемична ситуация. Решихме и с екипа, и с продуцентите, че в момента, в който кината бъдат отворени, независимо на колко процента, филмът ще бъде там, за да могат хората, които искат, да го гледат и хората, които искат да ходят на кино, да има какво да видят. Кината изпитват нужда от нови филми, които да показват, защото международните продуценти се въздържат да пускат чужди филми, чакайки нещата уж да се оправят и кината няма какво да показват. А нашият филм е готов, и ние ще го покажем.

Да, има стрес, има предпазливост у зрителите, но кината не са най-големите инкубатори на заразата, след като театрите работеха толкова време. Вярвам, че хората ще се престрашат.

- Работиш паралелно по цели три филмови проекта...
- Снимането на филми е времеемко, човек има различни идеи. Друг е въпросът кога ще се "съберат звездите", за да бъде реализиран определен филм. Това е нещо съвсем различно от намеренията.

На снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Работих със сценаристката Деляна Манева по "Чамла" и той няколко пъти минава през Филмовия център.

Със сценаристките Ваня Николова и Нели Димитрова работим още след сериала "Връзки". Там имаше един сбор от енергия и решихме, че трябва да продължим в този жанр. Така се появи идеята за филм с голяма част от актьорския състав на "Връзки", но ни се искаше това да бъде музикален филм.

Ваня и Нели започнаха да работят по различни варианти на сценария на "Голата истина за група "Жигули". Те направиха проучвания сред музикантите, нещо, което рядко се случва, за да може това, което влиза в сценария да е достоверно, да носи аромата на музикалния живот. И те се справиха доста добре.

Още

Снимат "Голата истина за група Жигули" в Бургас (галерия)

Снимат "Голата истина за група Жигули" в Бургас (галерия)

След като по-миналата година и двата проекта минаха през Националния филмов център, ние бързо заснехме "Жигули". Трябваше първо "Чамла" да се снима, но поради пандемията и понеже в него участва чуждестранен актьор, който пролетта на миналата година не можеше да дойде, защото беше затворено, преместихме снимките за септември, затова лятото се концентрирахме върху "Жигули".

И "Чамла" реално е завършен и монтажно. Остава вече да се довърши продуцентската работа и да се направи стратегия за разпространение, което ще е или края на годината или следващата година, може би.

Третият ми проект - "Чамкория" получи субсидия за развитие на сценарий. Сценарият е развит като проект и е внесен в НФЦ за разглеждане от художествена комисия за пролетната сесия. Но с оглед новия закон, в момента нищо не се знае - дали ще има сесия, при какви правила...

Виктор Божинов и авторът на романите "Възвишение" и "Чамкория" Милен Русков (Снимка: Личен архив)

Но тайно се надявам, че филмът ще бъде подкрепен, когато се изчисти въпросът с правилника и с регламента за провеждане на сесиите, защото е изключително силен.

- Правил ли си вече кастинг за "Чамкория"?
- Предварителен кастинг съм направил, имам набелязани актьори, но ми предстои финализирането. Още нямам бай Славе...

Сценарият на Виктор Божинов на "Чамкория" (Снимка: Личен архив)

- Но сега да се съсредоточим върху "Голата истина за група "Жигули". Разкажи малко по-подробно за тези разговори с музиканти, които са провели сценаристките Ваня Николова и Нели Димитрова, пишейки сценария...
- Разговорите им са много и аз не ги познавам в детайли. Но както Ваня каза, музикантите са споделили много неща, които иначе не биха разказали, защото това са затворени интервюта за вътрешна употреба.

Но общо взето при тях изкристализира, че във всяка една музикална група има почти сходни проблеми. В зависимост от това дали тя е вече известна, какви са конфликтите между участниците, кой е лидерът и как води самата група, дали той се налага, а другите са по-скоро само изпълнители... Това е територията на конфликти между едни хора, които се занимават със създаване на музика и принципът е близък.

На снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

В "Голата истина за група "Жигули" това са хора, които в миналото са били успешни, след което започват проблемите със суетата, с характерите, с налагането на тези характери, което довежда до пълен разрив във взаимоотношенията.

Един от хората, с които активно е говорено, е Ники Качаров, основателят на група "Ера", който сега е енергиен експерт.

Ева Перчемлиева също е от хората, които много ни помогнаха. Тя е един мултифункционален музикант. Стартирала е като оперна певица. Ева е вокалът на "Булгара", има още няколко музикални проекти, които са в различни жанрове. Тя е прототип на героинята на Ирини (Жамбонас), която е основателка на група "Жигули", писала е текстовете за песните им, но впоследствие се е занимавала с оперно пеене. Историята във филма я сварва пред премиера в опера.

Ваня разговаря и със Стунджи, който беше плътно до нас по време на снимките - като ментор на Геро като барабанист.

Още

"Голата истина за група Жигули" - най-новият филм на Виктор Божинов

"Голата истина за група Жигули" - най-новият филм на Виктор Божинов

Благодарение на него, ние се запознахме и с едни музиканти от ромски произход, истински виртуози - барабанистът Веско Риков и Riko Band. Веско Риков си е абсолютна звезда, графикът му е запълнен години напред.

Беше много интересно как музиканти, водещи в различни жанрове, изпитват дълбоко уважение едни към други. Как професионализмът и отношението към музиката ги обединява, а не стилът, в който свирят.

Между тях няма напрежение, няма творческо високомерие от сорта: "Айде, сега, вие, чалгарите, дето кючеци правите..."

Но в интерес на истината, май тия, дето правят кючеците, са много по отворени и по-открити към света и към колегите си... Имам чувството, че в другите се крие малко повече претенция" (смее се)

Михаил Билалов, Лилия Маравиля, Геро и Димитър Рачков по време на снимките на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Разбира се, изключвам Стунджи, той е коренно различен човек.

- Във филма звучи най-разнообразна музика. Участва и фолкпевицата Камелия...
- Това беше едно от желанията ни - във филма да има много музика. Но тя да не бъде вкарана самоцелно като различни музикални жанрове, а да бъде част от историята, част от конфликта.

Първото, което трябва да кажа, е че Камелия не играе себе си. Тя е в ролята на фолкпевица с име Джина, която е преминала през пика на кариерата си и се опитва отчаяно да продължи да бъде актуална.

Историята започва с конфликт между фронтмена на група "Жигули" Фори (Мишо Билалов) и певицата Джина (Камелия), която иска да включи рок елементи в новото си парче, за да стане по-различно и да тласне кариерата й напред. Това става повод героят на Мишо да вземе категорични решения за своя живот, независимо какви проблеми ще създаде в семейството си.

Съдбата е докарала Фори дотам, да пише поп фолк хитове, което е негов личен професионален конфликт. Но за да живее добре, е решил да прави компромиси, въпреки усилията, които му струва това.

- Как музикантите от култовата през 80-те група "Жигули", които не могат да се понасят и се занимават вече с коренно различни неща, успяват да се съберат?
- Обажда се един техен голям фен, който е преживял тежко тяхната раздяла преди много години. И е готов да плати, за да може любимата му група да се събере и на неговия юбилей да свири само за него...

Герасим Георгиев - Геро и Михаил Билалов на снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

- Фен, който междувременно е станал тузар някакъв?
- Да, да го наречем успешен бизнесмен. Поради ситуацията, в която изпадат, особено героят на Мишо Билалов, той е принуден да ги събере, защото има финансова необходимост.

Тук е вече въпросът, дали другите ще се съгласят, на каква цена и в името на какво чудовищните конфликти, които са ги разделили, могат да бъдат преодолени. За това става въпрос във филма - дали идеите да правиш добро, да правиш музика, да създаваш изкуство, са по-важни от егото на твореца.

На снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

- Имаш ли личен мотив да направиш филм на тази тема - за изгубените надежди от края на 80-те-началото на 90-те?
- Не само хората от моето поколение имаха през онези години очаквания, че животът ще се промени бързо в добра посока. Разочарованието идва от факта, че нещата не са точно такива, каквито всеки е искал и каквито си ги е представял. Животът винаги е непредсказуем, разбира се. Желанието за промяна в края на 80-те, беше свързано с бунт, изразен с музика.

Още

Филмът "Голата истина за група Жигули" влиза в кината от 16 април

Филмът "Голата истина за група Жигули" влиза в кината от 16 април

Тази промяна, която се случи, направи музиката като че ли доста конформистка. Ние нямаме група, която да бъде "против". Само един Ицо Хазарта се опитва да бъде адекватен на ситуацията. Другите сякаш някой ги е стиснал за гърлото и не им дава, или те не искат, или не могат... Като че ли няма младо поколение, което да вижда проблеми в обществото. На пръв поглед нещата се движат по един доста безгрижен начин, а виждаме, че нещата не са окей. Но няма изразител в музиката на тези проблеми.

- Какво се случи през последните 30 години, че да стане така?
- Хората започнаха да търсят личен комфорт в живота си, конформизмът ги превзе, а това, което създават, имат желание да обслужи само тях и тяхното обкръжение. Някак си се загуби комуникацията между създатели на музика и публика. Това е голямото нещо, което се случи - музиката стана беззъба.

На снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Първо беше голямото лутане - "ние на български ли да пеем или на английски". Някои опитаха, но видяха, че не става. Загуби се връзката.

Същото като в българското кино. И там връзката между публика и автори се загуби. За това до голяма степен имат вина самите автори, а публиката тръгна по инерция. А и въобще... - нали има една приказка - "Личното мнение е като за.ника, всеки си го има." В опита да се угоди уж на публиката, се изгуби критичният поглед. Трябваше нивото но публиката да се държи на едно надсредно ниво. А то слезе под средното.

На снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

- Казвал си ми, че обичаш да се захващаш с трудни задачи, за да ти е интересно. Какво те провокира в "Голата истина за група "Жигули"?
- След "Възвишение" доста хора очакваха, че следващият ми филм ще бъде "Чамкория". Те очакваха нещо в същата посока. А на мен ми беше по-интересно да тръгна да правя съвсем различна тема. Докато се развива проектът "Чамкория", защото това е един сложен проект.

Голямо предизвикателство беше как вторият ми филм да бъде различен и как да се случи по най-добрия начин. Освен това, говорейки за музика, голямата ми "кука" беше желанието не само да направим филм, а да създадем музика за филма. Беше много интересен процес, защото искахме в нея да бъдат заложени идеите на филма.

На снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Първо бяха написани 6 оригинали песни на група "Жигули" от композитора Петър Дундаков от "Тибетски сърца" и Жоро от "Остава". Задачата ни беше музиката да носи духа на 80-те години, в същото време да не звучи ретро за съвременните поколения, а като текст да носи определени идеи и смисъл, определени послания.

С Петър Дундаков съм работил и на музикантско ниво имаме много общи неща. Той има биография като автор на песни. А Жоро пък е човек групар и носи духа на групарския рокендрол. Във филма ние разказваме за едни хора, които са били много известни през 80-те години, но едното от парчетата е създадено днес. То е на Петър Дундаков. Тази комбинация между Петър и Жоро се получи много интересна.

Автор на текстовете е Ивайло Вълчев. Като се срещнахме, аз усетих в негово лице един много ценен човек за идеите, които искахме да вложим в музиката. Той се справи брилянтно. 

На снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Реално беше създаден репертоар на група "Жигули". С премиерата на филма ще излезе и саундтрак с песните от него. А нищо чудно след филма "Група Жигули" да започне да забива по сцените... (смее се)

- Брилянтният звезден каст на "Голата истина за група "Жигули" как го постигнахте?
- От самото начало се знаеше кои актьори ще бъдат гръбнакът на група "Жигули". И това беше общо решение. Знаеше се, че фронтменът Фори ще е Мишо Билалов, че Ирини ще е певицата Соня, че другата вокалистка на "Жигули" Дарина ще играе Лили Маравиля.

Оттук нататък, в процеса на писането на сценария, се появиха Геро, с определени характеристики на героя му, Фицата, чепатият рокаджия, който продължава да се занимава активно с музика и след разпадането на групата, Рачков като пианиста, балансьор на групата. Интересното е, че няма да видим Митко в роля, която зрителите очакват, ярко комедийна и атрактивна, а в съвсем друга светлина, на човек, който се опитва да потушава конфликтите.

Още

Филмът "Голата истина за група Жигули" влиза в кината от 16 април

Филмът "Голата истина за група Жигули" влиза в кината от 16 април

Другото, което беше важно, е женският ансамбъл. Освен двете певици, има и други героини, половинките на музикантите. Така се появиха Параскева (Джукелова) като съпругата на Мишо Билалов, Мая Бежанска като съпруга на Геро, Илиана Лазарова като годеница на Митко Рачков и съответно дъщерята на Фори - Климентина Фърцова.

Интересно беше да определим кой да бъде бизнесменът, който ги събира, техният фен Боби Чаeв. Да си призная, имаше много лутания и търсения, докато един ден у мен се появи и превзе съзнанието ми идеята това да бъде Август Попов. Той е дебютант в киното, колкото и странно да звучи...

Август е представител на онова поколение, за което става въпрос. Леко позабравен герой от телевизионните си изяви преди години, някак си много залепна за тази роля, защото той носи в себе си един чисто човешки ентусиазъм. Неговият герой е свързан много с носталгия по това колко яко беше преди и какво стана сега.

На снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Август, според мен, е голямата находка на филма.

Август Попов по време на активното си участие в тв шоу програми в "Шоуто на Иван и Андрей" (Снимка: Фейсбук страница на актьора)

Както Ваня много точно каза: "Ти събра хора, които никога нямаше да се срещнат професионално."

- Ще разкриеш ли секрета как актьорите овладяха толкова бързо инструментите и се научиха да свирят като професионална банда?
- Ние подготвяхме филма след първия локдаун. Тези хора дълго време не бяха правили нищо. Горяха от желание да започнат да се занимават с нещо креативно.

Михаил Билалов свири на китара, ментор му беше Жоро от "Остава". Фицата също свири, дори има своя група, но от соло китара трябваше да мине на бас китара, което също е процес. Помагаше му Сашо Обретенов, басистът на Д2.

Знаех, че Геро е играл народни танци, значи е ритмичен. Първото нещо, което го попитах е: "Ще се справиш ли с барабаните?" Той ми отговори: "Абе, трудно звучи, но ще се опитам!" И той положи кански усилия под ръководството на Стунджи да овладее тези инструменти. Но установи, че само с уроци няма да стане.

И понеже знаеше, че Захари (Бахаров) има собствен комплект барабани, го помоли да му ги даде, сложи ги вкъщи на тавана, за да се обучава и самостоятелно. Посвети някъде 2 месеца на думкане, не знам съседите му как са го преживели. В крайна сметка мога да кажа, че може да свири пълноценно на барабани песните на група "Жигули".

Виктор Божинов на снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Митко Рачков никога не беше свирил на пиано. Но все пак задачата беше да научат само конкретните песни, което леко опростява задачата. На него Петър Дундаков му помогна като негов ментор. Същото се отнася и за двете певици. Ирини Жамбонас и Лилия Маравиля със своя преподавател и ментор Ева Перчемлиева положиха невероятни усилия в кадър да бъдат пълноценни певици. Защото пеенето не е само как да използваш гласа си, но и да излъчваш цялата тази енергия.

Марияна от "Силует" помагаше конкретно на Лили, заради различната темброва характеристика на гласа. Защото двете с Ирини имат абсолютно различни гласове и вокалният подход е различен.

- Твърдиш, че режисьорската професия е първо занаят и после призвание. Не си суетен като колегите си...
- Има хора, които разсъждават, че режисьорът е единствен и уникален автор на филмовото произведение и чрез филма той изразява себе си и собствените си преживявания.

Режисьорът Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Аз съм представител на другите, които без да казват, че режисьорът не влага собствена емоция и собствени преживявания, смятат че той е част от един голям екип, в който всеки си тежи на мястото. Сценарият си тежи на мястото, продуцентът си тежи на мястото, режисьорът - също. Разбира се, негова е главната задача да овладее целия този процес и да проведе линиите във филма според собствения си емоционален опит и естетически разбирания.

Филмът е колективно занимание и работата на режисьора е да увлече колектива, за да може една история да стигне до зрителя. Работата на режисьора е не само да използва енергията на собственото си его, а да провокира енергия и идеи във всички други членове на екипа, за да изкристализира в крайна сметка най-доброто за филма.

Аз съм човек, който се интересува от това да направи филм, който зрителят да разбере, а не да го поставям в ситуация, в която той трябва да се опитва да прозре режисьорската идея, а тя да е високомерна, собствена, лична...

Виктор Божинов на снимачната площадка на "Голата истина за група "Жигули", реж. Виктор Божинов (Снимка: Личен архив)

Още

Медийна прожекция на "Голата истина за група Жигули" събра журналисти и екип пред големия екран

Медийна прожекция на "Голата истина за група Жигули" събра журналисти и екип пред големия екран

А тази комуникация е най-важна, филмите се правят за аудитория. Разбира се, далеч съм от мисълта да се угажда на публиката. Режисьорът трябва да държи летвата по-високо, но, може би, не толкова високо, че зрителят въобще да се откаже да я прескача.

В нашето кино от години тече този дебат. Много колеги смятат, че Националният филмов център и държавата трябва да подкрепят т. нар. образци на високо художествено кино с аргумента, че другото било "забавление" и то можело да съществува на пазарен принцип. Това е пълна глупост.

В България няма как да съществува "пазарен принцип" в киното. И затова аз смятам, че държавата трябва да подпомага разнообразни филми, които да привличат българска публика към киното. А пък, ако от филмите някой успее да бъде на нивото на високо художествените световни образци и покори фестивали и друг тип публика, това винаги е добре дошло.

Но не може да се казва - "само ние сме високо художествени и печелим по фестивалите, другите да се оправят." Това просто не е вярно като позиция. Трябва да се подкрепят различен тип филми. Това е въпрос на политика. Дълги години българското кино се беше капсулирало в себе си и сякаш отричаше съществуването на различен тип публика. А в крайна сметка филмите са за публика.

Колаж: Траяна Генчева, Dir.bg/ Снимки: Личен архив, BulFoto, BTV studios

- Какво разбираш за човека по време на пандемията?
- Човекът може много лесно да бъде объркан. Цялата тази пандемия ни води за носа нанякъде...

Това, което беше преди пандемията като организация и като принципи не беше най-доброто. Не вярвам, че всичко ще се върне както е било преди. Няма и смисъл.
Аз се надявам, че пандемията дава възможност да премислим и да подредим нещата по-добре. Да отсеем доброто и полезното и да загърбим лошото.

Съмнявам се, че това ще стане...

Интервю на Валерия КАЛЧЕВА

Виктор Божинов е роден на 23 януари 1972 г. в София.

Посвещава 15 години на волейбола в отбора на "Левски". Завършва кинорежисура в класа на проф. Христо Христов. За период от близо 10 години участва в над 60 игрални филма и работи със световни имена в киното от ранга на Режис Варние, Шльондорф, Братя Тавиани, Тимур Бекмамбетов, Майкъл Аптейд, Ули Едели и др., на които е бил асистент-режисьор в продукциите "Изток-Запад", "Спартак", "Цезар", "Ханибал", "Рим", "Юлий Цезар" и др.

През 2004 г. създава кастинг агенция "Талънт Партнърс". Агенцията работи активно с международни проекти и по този начин се случват някои от най-големите пробиви на български актьори в големи филми ("Страстите Христови" реж. Мел Гибсън и "Хари Потър и огненият бокал").

В периода 2007 - 2009 г. работи като втори режисьор в Русия. Проектите, в които участва, са продуцирани от големите холивудски мейджъри - Сони Пикчърс, Уорнър и Фокс.

През 2007 година заминава за Русия, където е част от продукции на "Сони Пикчърс" и "Фокс".

През 2010 година се завръща в България и участва в заснемането на хитовите сериали "Стъклен дом", "Под прикритие", "Столичани в повече", "Връзки", "Кантора "Митрани".

През 2013 година е режисьор и креативен продуцент на руската адаптация на американския сериал "Кости"("Bones").

8 април 2021 г. На закрита прожекция за медиите Виктор Божинов представи екипа на филма (Снимка: BulFoto)

През 2014 г. реализира проекта "Полетия" за руската компания iLike Production - Москва.

Дебютът му в игралното кино е филмът "Възвишение" по едноименния роман на Милен Русков, който събира рекорден брой зрители.

Още

He's the Man: Необикновеният Михаил Билалов

He's the Man: Необикновеният Михаил Билалов

Още

Режисьорът на "Възвишение" Виктор Божинов: Посветих филма на раздялата с майка ми

Режисьорът на "Възвишение" Виктор Божинов: Посветих филма на раздялата с майка ми

Още

Студена като лед и чиста като сняг: Лилия Маравиля

Студена като лед и чиста като сняг: Лилия Маравиля

Още

Ирини Жамбонас грабна поредна награда за най-добра актриса за ролята си във "В кръг"

Ирини Жамбонас грабна поредна награда за най-добра актриса за ролята си във "В кръг"

Още

Остава - 2 км. Остава - 1 км. Добре дошли в Остава!

Остава - 2 км. Остава - 1 км. Добре дошли в Остава!

Още

Метафоричната поезия на Петър Дундаков в "Песента на ветровете"

Метафоричната поезия на Петър Дундаков в "Песента на ветровете"

Още

Ваня Николова: Светът става все по-малоумен, а нашите желания са в криза

Ваня Николова: Светът става все по-малоумен, а нашите желания са в криза

Още

Герасим Георгиев - Геро: Живеем в анархия, а в нея не се ражда нищо хубаво

Герасим Георгиев - Геро: Живеем в анархия, а в нея не се ражда нищо хубаво

 

Коментирай 0

1/1

Още ВИДЕО

Изумителният магьосник Старбой Айвън с номинация за Наградата за Полет в изкуството "Стоян Камбарев"

Двукратният носител на мемориалната купа "Мистър Сенко" мечтае за световни сцени

Шедьовърът на Джонатан Глейзър "Зона на интерес" тръгва по кината от днес

"Зона на интерес" е може би най-впечатляващият филм за Холокоста от началото на века

Откриха в Патагония най-ранните датирани пещерни рисунки в Южна Америка

Аржентинските и чилийските археолози са открили 895 рисунки отпреди 8200 години в пещерата Хуенул 1 - скално убежище с площ 630 квадратни метра

След два разпродадени спектакъла: LORD OF THE DANCE обявяват трето шоу в София през май

На 19 май световноизвестните танцьори ще зарадват и феновете си във Варна

Топ-инфлуенсърът и писател Изабел Овчарова-Изи е номинирана за Наградата за полет в изкуството

Изи пише книги, има близо милион последователи в социалните мрежи и мечтае да прави хората щастливи

One Dance стартира с наелектрезиращия Rave Lucid – зрелищен трибют към рейв културата

Спектакълът носи енергията на парижки нощен клуб, а хаус музиката, дискотечното осветление и експресивността на десетимата танцьори се миксират в високочестотната магия на танца електро денс

Виж всички

Календар