Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Елена Телбис - наопаки, отвъд клишетата

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Елена Телбис - наопаки, отвъд клишетата

"Мисля си дали имаме съпротивителни сили. Дали можем да предложим алтернативи или можем само да пишем във фейсбук", казва актрисата

Снимка: Фелия Барух

Непринудена, пряма и точна. Елена Телбис е от актрисите, които не обичат да говорят за себе си. За многото роли в театъра и киното, за номинациите и наградите на актьорското поприще, които въобще не липсват в биографията й.

Наскоро имаше поредна премиера на "Дивата патица" на Ибсен в Народния, а в средата на ноември се задава нещо интересно с излизането на най-новия филм на Петър Попзлатев "Времето е наше", който ще открие Киномания тази година. Нейната роля е загадъчна и мистериозна. Може би като самата Елена Телбис?

Каквото обаче и да се каже за нея, със сигурност няма да е точно така, затова ви оставяме за малко насаме в краткото време след премиера в театъра и преди премиера в киното:

Снимка: Фелия Барух

- Сварвам те в..?
- Кухнята пред компютъра.

- Дълбока, философски сериозна, мрачна лудетина... Разпонаваш ли се в някои от тези определения?
- Не, ама не знам и в кои бих могла да се разпозная.

Снимка: Фелия Барух

Още

Опитомяването на "Дивата патица" на Ибсен на сцената на Народния театър

Опитомяването на "Дивата патица" на Ибсен на сцената на Народния театър

- Последното театрално представление, в което игра тези дни?
- "Дивата патица" на Ибсен, режисьор Крис Шарков в Народен театър.

- Последната роля, когато си се смяла най-много?
- То без смях не може да стане.

- Последният път, когато "затръшна" нечия врата?
- Въпреки кавичките, ще отговоря съвсем буквално. Входната ми врата е последната, която затръшнах. След репетициите около премиерата исках да си остана повече време вкъщи и да си почина, но пак не ми се получи.

Снимка: Фелия Барух

- Последната книга, която не искаше да свършва?
- "Власт и съпротива" на Илия Троянов. Ама лъжа, защото всъщност исках да свърши. Изключително детайлна работа върху сериозен период от историята ни. От гадната ни история.

- Последният път, когато плака?
- На сцената ще да е било.

Още

Българският филм "Времето е наше" открива Киномания 2018

Българският филм "Времето е наше" открива Киномания 2018

- "Времето е наше" - най-новият филм на Петър Попзлатев, който ще открие Киномания, е за технологията на прехода. През твоите очи какъв беше този преход? Родена си точно в това бурно време.
- Родена съм през 1990-та година. Спомените ми се свързани с игрите пред блока. По-късно в училище започнах да се интересувам що за време е било това. От различни учебници, защото в някои пишеше само по един абзац.

Някак не ми се струва период от историята, който да е завършил и да му е поставена точката.

- Филмът се определя и като политически трилър. Какво мислиш за политиката в България и въобще?
- Задавате ми този въпрос в светлината на протестите, целящи оставката на вицепремиера Валери Симеонов. Едва ли има някой, който не е разбрал, че за него майките на децата с увреждания са "кресливи жени", които нещо приискват за "уж болните" си деца. Този човек ни е вицепремиер. А пък Бойко Борисов ни е премиер. За трети мандат. А пък Тръмп е президент на САЩ. А това не са вицове, а реални факти. Такова е времето явно. Всичко може.

Мисля си дали имаме съпротивителни сили.

Дали можем да се организираме като общество. Дали можем да предложим алтернативи или можем само да пишем във фейсбук.

Снимка: Фелия Барух

- Каква е новата ни история през очите на един млад творец?
- За историята може би е редно да се произнасяме от дистанцията на времето.

- Режисьорът казва, че твоята героиня Невена е граничен образ. Ще ни я представиш ли?
- Тя е най-загадъчният персонаж във филма. Нямам право да говоря за нея, за да не изпортя историята. Сериозна част е от линията на героя на Леонид Йовчев - писателя Сестримски. Не могат един без друг. Ще видите защо.

Елена Телбис и Леонид Йовчев във филма на Петър Попзлатев "Времето е наше", който ще открие Киномания тази година

- Колко близка ти е темата за двойната самоличност във филма? А извън него?
- Невена е точно такъв пример - човек с двойна самоличност. И пак остава въпросът "това така ли е?"

А извън филма въпросът за двойната самоличност би могъл да се отнесе към всеки един от нас. Това е нормално. Понякога сме едни, но поставени, да речем в друга среда, сме склонни да бъдем по-различни.

Снимка: Фелия Барух

- Част от сценария е на Владимир Зарев и романа му "Разрухата". Какво мислиш за разрухата? Има ли нещо, което би разрушила?
- Има.

Гледам да канализирам подобни желания и енергии в работата си.

Снимка: Фелия Барух

- Партнирате си със страхотен екип, включително и с твоя професор Ивайло Христов. Трудно ли е и кое ти бе най-интересно по време на снимките?
- Точно с него още не съм си партнирала. Чакам с нетърпение такъв момент. Дано се случи. А като че ли най-интересното по време на снимките ми беше работата с режисьора Петър Попзлатев. Той е изключително непредвидим.

С такива хора е интересно да се работи и му благодаря за възможността.

- След филма остана ли въпрос, който да те гложди?
- Въпроси ме глождят денонощно.

Снимка: Фелия Барух

- Кое е клишето за българския актьор, което те дразни най-много?
- Не знам кое е. Ама и да знаех, не би ме дразнело. Предпочитам да се дразня на по-съществени неща.

- Суетата при артиста - пречи ли, необходимото зло ли е или..?
- Артистът си има всички качества и недостатъци, присъщи за всички останали хора. И като при всички останали хора, суетата би могла да е здравословна, но и разрушителна.

Снимка: Фелия Барух

- Ако можеше да те чуят всички какво би "изкрещяла"?
- Не се чувствам достойна за такава трибуна.

Снимка: Фелия Барух

- Обичаш да се смееш на..?
- Филми, на кучето и на несмешни неща, за да се справям с тях.

Интервю на Тина Философова 

Елена Телбис и Ованес Торосян във филма на Ивайло Христов "Каръци", който получи голямата награда "Златен Георгий" на 37-ия Международен кинофестивал в Москва през 2015 г.

Елена Телбис е родена на 13 август 1990 г. във Велико Търново. Завършва НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", специалност "Актьорство за драматичен театър" в класа на доц. Ивайло Христов, випуск 2013.

В момента можете да я гледате като Хедвиг в "Дивата патица" от Хенрик Ибесн, реж. Крис Шарков, Народен театър "Иван Вазов". Олга в "Танцът Делхи" от Иван Вирипаев, реж. Галин Стоев, Народен театър "Иван Вазов". Кейт Дилън в "Добри Хора" от Дейвид Линдзи-Абер, реж. Николай Поляков, Народен театър "Иван Вазов". Дементната в "Каквато ти ме искаш" от Луиджи Пирандело, реж. Теди Москов, Народен театър "Иван Вазов". Катя в "Жана" от Ярослава Пулинович, реж. Явор Гърдев, Народен театър "Иван Вазов". Духът на бащата на Хамлет в "Хамлет" от Уилям Шекспир, реж. Явор Гърдев, Народен театър "Иван Вазов". 

Играе още в "Заешка дупка" от Дейвид Линдзи-Абер, реж. Ивайло Христов, и "Сарабанда" от Ингмар Бергман, реж. Иван Урумов, в Театър 199.

Тя е Елена във филма на Ивайло Христов "Каръци" (2015), който спечели голямата награда "Златен Георгий" на 37-ия Международен кинофестивал в Москва през 2015 г. Очаквайте я и като Невена в политическия трилър на Петър Попзлатев "Времето е наше", с който започва Киномания на 15 ноември.

Още

Силвия Петкова: Градско диване с високо вдигнат гард

Силвия Петкова: Градско диване с високо вдигнат гард

Още

Актрисата Силвия Станоева: Преследвана от ангели и алтер его

Актрисата Силвия Станоева: Преследвана от ангели и алтер его

Още

Актьорът Георги Гоцин: Има пропаст между поколенията. Дупка е зейнала

Актьорът Георги Гоцин: Има пропаст между поколенията. Дупка е зейнала

Още

Боян Арсов: Няма роля, за която да не си струва да се втурнеш през глава и да опиташ

Боян Арсов: Няма роля, за която да не си струва да се втурнеш през глава и да опиташ

Още

Никола Стоянов: Необходимостта да се яде не извинява проституцията в изкуството

Никола Стоянов: Необходимостта да се яде не извинява проституцията в изкуството

Още

Весела Бабинова: Толкова много търсим близост, че понякога буквално се сблъскваме с другия

Весела Бабинова: Толкова много търсим близост, че понякога буквално се сблъскваме с другия

Коментирай 2

Календар

Препоръчваме ви

"Съседите" на Венецианското биенале: Всяко насилие на държавата засяга всеки един от нас

Българският павилион на Венецианското биенале по изкуства се открива на 19 април с проекта "Съседите", разположен в зала "Тициан" в Centro Culturale Don Orione Artigianelli

JP3 - Живко Петров трио с премиера на "Beyond the Flesh"

На 13 април в рамките на Европейския музикален фестивал Варна 2024 триото ще представи композициите на Живко Петров от дебютния филм на Дими Стоянович "Плът"

Йордан Славейков: Най-грубо казано, в драматургичното писане са важни глаголите

"Ако човек има потребност да пише, има и потребността да обясни сам на себе не просто невидимата, неосезаемата част от света, а да си обясни поривите на душата си. Аз самият правя това всеки път, когато пиша и приветствам хората, които искат да го правят", споделя писателят и режисьор

Грузинската режисьорка Тинатин Кайришвили: Опитваме се да запазим добрите отношения с руснаците

Тя споделя, че Грузия винаги е готова да посрещне хора, бягащи от режима в Русия

Режисьорът Цветан Драгнев: Черната кутия не е нещо мрачно, тя пази важното

"Общи приятели ми пуснаха парчето "Опа хей" и после по интернет намерих всичко останало", разкрива режисьорът на "Балканска черна кутия" първата си среща с музиката на Никола Груев - Котарашки

Чин Чин – как интуицията, обичта и вярата окриляват децата в новата книга на Нуша Роянова

"Децата са като "чист лист хартия", донякъде от родителите зависи какво ще напишат и нарисуват върху него", убедена е писателката