Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Боян Арсов: Няма роля, за която да не си струва да се втурнеш през глава и да опиташ

МЛАДИ ТАЛАНТИ

Боян Арсов: Няма роля, за която да не си струва да се втурнеш през глава и да опиташ

Забавлявам се в красивата си червена рокля с тюл и буфан ръкави в "Кралят елен", споделя актьорът за ролята си на Клариче, за която е номиниран за ИКАР 2018

Боян Арсов в ролята на Клариче в приказния спектакъл "Кралят Елен" в Театър Азарян (Снимка: Иван-Александър Иванов и Иво Чифлички; Колаж: Юлиян Илиев)

Боян Арсов е роден на 15 юни 1993 г. в София. Завършил е НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", специалност АКТЬОРСТВО ЗА ДРАМАТИЧЕН ТЕАТЪР в класа на проф. Снежина Танковска. Удостоен е с наградата НАТФИЗ НАЙ-НАЙ-НАЙ в категория Актьор за драматичен театър.

Преди това е учил в 91 Немска езикова гимназия "Проф. Константин Гълъбов". Бил е част от театралната школа към "Сълза и смях" с ръководител Венцислав Кисьов (2007-2010 г.) и от МТФ "Студията" към Народно читалище "Славянска беседа" (2010-2012 г.). 

Миналата година стана част от трупата на Сатиричния театър, а преди това е играл в театър "София", Открита сцена "Сълза и смях", Младежки театър, Пловдивския драматичен театър и независими сцени. Скоро ще го видим и в телевизионен сериал "Полицаите от края на града".

Снимка: Личен архив

Младият и талантлив актьор е номиниран за поддържаща мъжка роля за образа му на Клариче в "Кралят Елен" по Карло Гоци. Красивата пътуваща приказка за любовта е на младата режисьорката Анастасия Събева в Театър "Азарян" - Национален дворец на културата. 

Представяне на номинациите за ИКАР 2018 на САБ в литературен клуб "Перото" ( Снимка: НДК)

Още Кои са "главните герои" в битката за ИКАР 2018?

Кои са "главните герои" в битката за ИКАР 2018?

Номинациите станаха ясни на пресконференция на Съюза на артистите в България (САБ), който ежегодно оценява най-добрите постижения в областта на драматичния и куклен театър, цирковото и вариететното изкуство, драматургичното и критическото писане, техническото осъществяване, дублажа на филми и сериали, както и в областта на съвременната българска музика и съвременния танц и пърформанс.

В "Кралят елен" (Снимка: Иван-Александър Иванов и Иво Чифлички)

Още "Пътуваща трупа" играе "Кралят Елен" в Театър "Азарян"

"Пътуваща трупа" играе "Кралят Елен" в Театър "Азарян"

Твоите любими заглавия в /market.dir.bg

slide 1 to 3 of 50

"Голяма изненада беше като чух за номинацията си. Аз искрено се забавлявам с ролята си на тази Клариче, всички актьори участват със стопроцентова отдаденост в спектакъла. "Кралят Елен" започна като съвсем независим проект, репетирахме след 10 часа вечера, без бюджет, без декор, без костюми. С наистина стопроцентовата отдаденост и любов на тези, които участват, включително и на режисьора Анастасия Събева. Аз съм сигурен, че тази любов и този ентусиазъм, хвърлени на сцената, стигат до зрителя, а и ние го усещаме.

Мисля, че в това се крие прелестта на спектакъла. И въпреки всички трудности представлението стигна до голямата сцена на "Азарян", което пък е страхотен успех за независим проект."

Какво още ни сподели номинираният актьор:

Снимка: Личен архив

- Как изглежда Боян Арсов извън сцената?
- На сцената мечтая. Извън сцената мечтая още по-силно. А и не спирам да занимавам другите с това. Обичам да бъда с любимите си хора. Постоянно им говоря за театър, за сцената, даже често ме упрекват - "Смени темата", "Кажи нещо друго", но това съм си аз. Понякога просто друго не ми хрумва.

Обичам да се разхождам вечер... да гледам луната... и тя мен. Обичам да пътувам! Който пътува, се губи...

Снимка: Личен архив

- За млад актьор вече имаш доста сериозни заглавия, в които участваш. Как реши, че актьорството ще бъде твоето призвание? Да си артист в България е малко трудно и понякога тъжно.
- Да си артист навсякъде май не е много лесно. Освен, разбира се, качества иска се и характер. Постоянство. Работа. Много хора се отказват в началото, още при първите си крачки... Аз просто не мога да си представя да се занимавам с нещо друго. Когато бях малък, събирах децата пред блока на улицата и им раздавах роли.

Измислях си история и ги увличах в нея. По цяло лято репетирахме и накрая изнасяхме нашето малко представление пред съседите. Продавахме и билети - по 1.50 лв. След това в училище тези мои залитания се задълбочиха и строявах класа да рецитира стихотворения и да пее песни. Другите решаваха задачи, аз мислех програмата за шоуто за края на учебната година. Въпреки това учителките много ме обичаха. В гимназията пък правехме цели карнавали и тържества! Пак бях главния заподозрян. И хоп - НАТФИЗ! Това беше естественото продължение на нещата.

В дипломния спектакъл "Любов и информация" от Керил Чърчил (Снимка: НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов")

- Всички знаем за ниското заплащане във вашата гилдия. Успяваш ли да се издържаш само с актьорство?
- Заплащането е ниско, защото критериите постоянно се занижават. Отказваш да се снимаш в главна роля в реклама за 200лв и те веднага звънят на някой друг, който няма нищо общо с професията. За някои хора това е без значение, а артистите страдат от това. Трудът им постоянно се подценява. Това не е хубаво.

Разбира се, в театъра не може да се печели, както в киното и телевизията. Не можем да ги сравняваме. Но хайде да не говорим за пари, а за нещо по-вдъхновяващо.

В "Кради по-малко" на режисьора Ивайло Христов (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

- Завършил си класа на Снежина Танковска в НАТФИЗ. Кое е най-силното, което си спомняш от обучението си там? Какво ти даде и има ли нещо, което ти отне?
- Академията се превърна във втори дом за мен още в първите дни и с радост открих място, на което мога да бъда истински щастлив. Хората са номади, те все по-често скитат от място на място и ми се струва все по-трудно да намериш онова място, на което можеш да си позволиш да си максимално истински и по своему щастлив. НАТФИЗ ми даде това! Помня как сутрин се събуждах и нямах търпение да стигна до Академията и денят да започне. Хвърлях се много. Постоянно репетирах нещо с някого. Някъде. Поставях си задачи сам на себе си и стремглаво се хвърлях напред.

Попаднах на изключителен преподавателски екип. Хора с голям опит, хора, които ме научиха на страшно много неща. В началото бях като малко дете в магазин за бонбони - исках от всичко да опитам. И сега съм така.

А проф. Снежина Танковска постави изключително високи критерии у мен. Винаги ни казваше "Не е важно да оцелееш, важното е да устоиш!". Чак след като завърших, разбрах какво е имала предвид. И й благодаря много!

В "Снежната кралица", спектакъл на Анастасия Събева (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

- Ти бе един от номинираните за студент на 2017 година в категория изкуства. Наградите разглезват ли егото на актьора?
- По-скоро му дават увереност, че е на прав път. Keep going, както се казва. Поне така си мисля, че трябва да бъде. Наградата повишава залога. Задължава те да продължиш още по-напред в работата си, още по-смело в творческите си търсения.

В "Турболенции" на режисьора Стайко Мурджев (Снимка: Драматичен театър - Пловдив)

- В този ред на мисли, суетен ли си и суетата част от актьорската професия ли е?
- Разбира се, че съм суетен! Постоянно питам близките си в публиката - как беше това, а това добре ли е, а така красиво ли беше. За мен този диалог е много важен. Актьорството е публична професия, всичко е на показ, публиката не бива да се подценява, тя вижда всичко.

Измъкнах се, нали!

Колаж: Юлиян Илиев

- Имаш ли страхове на сцената?
- Не мисля за страха на сцената. Не си позволявам да мисля за това. Другото ме вълнува там горе! И все пак изкуството на актьора е живо изкуство, всичко се случва. Изгаря прожектор, реквизита се чупи. И въпреки всичко продължаваш напред без публиката в салона дори да забележи.

Все още не се страхувам от това, че може да си забравя текста на сцената. Някои колеги го споделят и аз винаги се усмихвам, сякаш на мен никога не е възможно да ми се случи.

В "Кради по-малко" на режисьора Ивайло Христов (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

- Коя е най-голямата ти провокация, когато излезеш на сцената? Има ли граница, която не искаш да прескачаш?
- Вярвам, че за да се занимаваш с изкуство в днешно време, трябва да имаш много силен заряд за това. Да подхранваш глада си, стремежа си по всякакъв начин.

Всяка роля е нова провокация. Да откриеш нещо ново в себе си, да опиташ нещо ново. За мен професията на актьора е призвание. Той е длъжен да предложи на публиката преживяване на по-високо ниво от бита и ежедневния хаос, от който всички сме част. А без да предизвикаш самия себе си в това, мисля, че не става.

Границата на добрия вкус и добрия тон - нея не бих искал да прекрача.

Във "Вихрушка", спектакъл на Александра Петрова (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

- Участваш в танцовия документален пърформанс "Йон". Вербатим театър със силно социално звучене. Театърът възпитава ли?

- Театърът може всичко! Театърът е среща с човека отсреща на много специално ниво. Театърът възпитава, забавлява, развлича, подтиква те към размисъл, провокира търсене, чувстване, истинност...

С Деян Георгиев, Василия Дребова и Пламена Пенчева в "Йон" (Снимка: Фелия Барух)

Още Срещу табутата и предразсъдъците: Документалният танц на Стефани Ханджийска

Срещу табутата и предразсъдъците: Документалният танц на Стефани Ханджийска

"Йон /Пиеса за осиновените/" беше един изключително ценен опит за мен. За първи път се сблъсках с природата на документалния театър и спецификите в актьорското присъствие в такъв тип представление. Все още тази посока в българския неконвенционален театър не е достатъчно развита и много хора дори не знаят какво е вербатим техниката. Това е начин на работа с текста, при който актьорът по време на представлението слуша предварително записани материали и интервюта и едновременно с това ги произнася на сцената пред аудиторията. Целта е да се постигне максимално автентично звучене на въпросния текст, да се доближиш максимално до човека, който го е изрекъл. Актьорът като медия. В Червената къща има доста сполучливи опити в тази посока, които си струва да бъдат видени от повече зрители.

С Деян Георгиев, Василия Дребова и Пламена Пенчева в "Йон" (Снимка: Фелия Барух)

- В последните години има раздвижване на българската публика по отношение на театъра и залите започнаха да се пълнят. Какво мислиш за българския театър, липсва ли му нещо?
- Страхотно е, че залите все повече се пълнят. Харесва ми, когато театрите не правят компромиси с нивото и с добрия вкус - а в обратния случай - явно липсва смелост.

- Има ли нещо, което искаш да кажеш на публиката преди спектакъл?
- Тези няколко минути преди началото на представлението са изключителни. Нямаш представа какво ще се случи. Усещаш наистина мощната енергията на театъра, който се случва тук и сега и точно в това време по този начин имаш възможност да създадеш един неповторим миг условен живот.

Иска ми се, може би, да кажа на зрителите - изключете си най-после тези телефони и си позволете да бъдете въвлечени в нещо, което никога повече няма да ви се случи.

С Димитър Баненкин, Росица Александрова, Рада Кайрякова във "Вихрушка" на режисьорката Александра Петрова (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

Още Димитър Баненкин дебютира в Сатирата в холандската пиеса "Вихрушка"

Димитър Баненкин дебютира в Сатирата в холандската пиеса "Вихрушка"

- Наскоро имаше нова премиера в Сатиричния театър в спектакъла "Вихрушка"? Как се чувстваш на една от големите ни сцени, на която са играли едни от най-популярните ни актьори?
- Първото представление, с което всъщност влязох в Сатирата, се казва "Щастливеца" - една пиеса на Руси Божанов, която проф. Здравко Митков постави по случай 60 годишния юбилей на театъра. Калин Врачански е в ролята на Алеко, в ролята на Щастливеца, но всъщност истинският щастливец бях аз.

Ходя по коридорите и навсякъде около мен висят портрети, снимки от представления на Стоянка Мутафова, на Калоянчев, Парцалев, Лолова и всички останали големи артисти. Това дава крила!

В "Щастливеца" на режисьора Здравко Митков (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

- Участваш и в един много интересен и иновативен спектакъл "Кралят елен". Разкажи ни за него и за ролята си?
- "Кралят елен" започна като независим проект. Репетирахме в Къща Creative hub в Хаджи Димитър с подкрепата на АТОМ театър. Режисьорът Анастасия Събева ни събра осем млади, току що завършили актьори, и каза - имам пиеса, почваме репетиции. И почнахме.

Без бюджет. Без декор. Без костюми. Само текст, пространство, актьори и режисьор. Репетирахме късно вечер, след всички останали професионални ангажименти на всеки един от трупата. Беше вълнуващ процес. Всички работихме с ентусиазъм, с огромно желание и резултатът, като че ли не закъсня.

Представлението излезе в Къщата в Хаджи Димитър, а месец по-късно получихме покана да играем на сцената на Театър Азарян. И така от малката зала - хоп - на огромната сцена. Излишно е да ви казвам какво щастие беше в очите и сърцата на всички. Спектакълът влезе в репертоара на театъра и сега го играем всеки месец.

Вярвам, че стигането на един независим и сам по себе си скромен проект, какъвто беше нашият, до голямата сцена, е добър пример за всички, които искат да опитат и да рискуват!

В "Кралят елен" (Снимка: Иван-Александър Иванов и Иво Чифлички)

Ролята ми на Клариче - един от женските персонажи в пиесата, е един от остро театралните комедийни елементи на спектакъла. Моят персонаж неочаквано получава ролята в началото на представлението, слага червило, обува туфли и открито се впуска в създаване на колоритен женски образ. А пък аз много се забавлявам в красивата си червена рокля с тюл и буфан ръкави! Купих си плат, измислих дизайн и отидох на шивач!

В "Кралят елен" (Снимка: Иван-Александър Иванов и Иво Чифлички)

- Трaгикомична театрална приказка в три действия, представяте я вие. Защо трябва да се гледа?
- Първо, защото пиесата е класика. Носи мириса и хумора на commedia dell"arte, на театъра, за който знаем от учебниците по Театрознание и от книгите на големите изследователи. Гоци ни предлага поглед към темата за любовта и властта по много магичен, мистичен, комичен и в същото време сериозен начин.

И второ, защото представлението е направено с толкова много любов, която със сигурност стига до публиката, изградено е от много пъстри игрови сцени, съчетани с психологически задълбочени моменти, които не позволяват зрителя за миг да се разсее. Танцуваме, свирим и пеем наживо!

"Кралят елен", режисьор Анастасия Събева

- Има ли роля, която би отказал?
- Няма роля, за която да не си струва да се втурнеш през глава и да опиташ.

Още Сатиричният театър открива сезона с премиера № 300 в своята история

Сатиричният театър открива сезона с премиера № 300 в своята история

- Къде можем да гледаме Боян Арсов в момента?
- В Сатирата играя в няколко представления - "Щастливеца", реж. Здравко Митков, "Кради по-малко", реж. Ивайло Христов, "Снежната кралица", реж. Анастасия Събева, и премиерното заглавие "Вихрушка", реж. Александра Петрова. В Червената къща участвам в "Ще ти разкажа приказка" - един спектакъл по текстове, писани от деца, реж. Тея Сугарева, а в Пловдивския драматичен театър играя в "Турбуленции", спектакъл на Стайко Мурджев.

В "Турболенции" на режисьора Стайко Мурджев (Снимка: Драматичен театър - Пловдив)

- Какво си пожелаваш в личен план?
- Любов и доброта наоколо.

- Любовта?
...е всичко. Останалото е суета!

В "Кралят елен" (Снимка: Иван-Александър Иванов и Иво Чифлички)

Интервю на Тина Философова


На 27 март по традиция Съюзът на артистите връчва Националните награди ИКАР 2018, а официалната церемония тази година ще се проведе в Народния театър "Иван Вазов.

Освен номинациите за ИКАР на пресконференцията в Литературен клуб "Перото" беше разкрито и кой ще вземе статуетка за изключителен принос към българския театър, както и каква ще е програмата на Софийския театрален салон.

На 18 март "Кралят Елен" ще даде старт на престижното събитие, в което ще бъдат представени най-добрите театрални спектакли за изминалата година. За първи път Националният дворец на културата е партньор на фестивала.

Борислав Велков - председател на Съвета на директорите в НДК (Снимка: НДК)

"НДК е приятел на театъра и на сценичните изкуства не от сега, а от самото си създаване. Този културен институт е естествен партньор, подкрепящ сценичните изкуства в цялото им многообразие. За актьорите театърът е страст, за нас зрителите и тези, които участват в организацията на проектите, това е преживяване. Така че нашата роля е да направим това преживяване, колкото се може по-дълбоко, ценностно и по-качествено. Сценичните изкуства по света са се превърнали в индустрия, която се променя и развива бързо, в тях навлязоха новите технологии. Затова и ние от НДК сме длъжни да променяме културната си инфраструктура с тези темпове, каза председателят на Съвета на директорите а НДК Борислав Велков и отбеляза, че Софийският театрален салон е винаги добре дошъл в НДК.

Председателят на САБ Христо Мутафчиев (Снимка: НДК)

На свой ред председателят на САБ Христо Мутафчиев благодари на НДК за партньорството и домакинството на Салона. "Правим го тук с оглед общата тенденция за Българското председателство на Съвета на ЕС, както изаради факта, че Театър Азарян, в който и аз имам честта и удоволствието да работя, се оказа едно изключително интересно театрално пространство, харесано от повечето театрали и от извънстоличните театри, а вие знаете, че те участват в Софийски театрален салон като гостуват тук - в София." - каза от своя страна Христо Мутафчиев - председател на САБ.

Стоян Пепеланов и Цветана Манева (Снимка: НДК)

Билетите за "Кралят Елен" са в продажба на касите на НДК и онлайн на ndk.bg. Най-скорошното представление е на 9 февруари - четвъртък от 19:00 часа.

Видео от спектакъла: ТУК

Пълен списък на номинираните за ИКАР 2018: ТУК

 

ИЗБРАНО
Коментирай0

Календар

«Април 2025»
ПВСЧПСН
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

Препоръчваме ви

Йордан Славейков за "Последна стъпка": Театърът е друга медия, която дава друга възможност

Спектакълът "Последна стъпка" може да се гледа на 17, 22 и 30 април в Народния театър

Йълдъз Ибрахимова: Джазът е начин на мислене, начин да се чувстваш свободен човек

"Според мен трябва да се прави нещо различно, което да предизвика хората да чуят джаза. Защо да не използваме джаза въз основа на националната музика?", коментира джаз примата

Фотографът Валерий Пощаров: В проекта "Баща и син" накрая винаги я има ръката, за която да се хванеш

"Днес фотографията е една нова писменост - всеки може да пише, всеки може да снима... Но кое всъщност е онова, което прави писателя - писател и фотографа - фотограф?"

Мариан Бачев: Упреците са неоснователни! Много неща се забавени от служебните кабинети

"Изключително несправедливо е това, което се е случило с онези изпълнители от близкото минало, чиито документи са загубени в онзи архив на концертна дирекция "Музика", коментира министърът на културата пенсията от 307 лв. на певицата Мими Николова

Марио Хосен: Оркестърът на Баварското радио е институция в класическата музика

Интервю с цигуларя Марио Хосен, солист за предстоящия концерт на оркестъра в Европейски музикален фестивал

Тимофей Кулябин: В Новосибирск още играят две мои пиеси, но без името ми

"Страшно много артисти, хора от културата, дори политици трябваше да напуснат Русия", казва известният режисьор Тимофей Кулябин, който през май ще постави своя пиеса в Народния театър в София