Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Звездата от "Фантомът на операта" Надим Нааман: Тази роля беше голямата ми мечта

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Звездата от "Фантомът на операта" Надим Нааман: Тази роля беше голямата ми мечта

Британският актьор е в София за една от най-зрелищните постановки на Бродуей

Британският актьор Надим Нааман позира с маската на Фантома пред НДК в София (Снимка: Виктория Вучева)

Купи билет

Най-известният бродуейски мюзикъл "Фантомът на операта", оригиналната постановка на Андрю Лойд Уебър, ще се играе 14 поредни вечери в Зала 1 на НДК от днес до 21 април. През януари най-дълго играният спектакъл на Бродуей отбеляза 36 години на сцената - той е игран на 19 езика пред 160 милиона зрители по цял свят.

Боинг 747 - Freighter, най-големият карго самолет в света, докара до София декорите на една от най-мащабните продукции, идвали някога у нас. Огромните конструкции, машини, декори, реквизит и костюми, натоварени в 15 тира, пътуваха по суша, след това по вода и накрая по въздух, за да стигнат до София.

Impressio ви среща с главния герой на сцената Надим Нааман, който влиза в ролята на Фантома. Той участва в спектакъла повече от 20 години и е влизал в различни роли. Какво се случва, когато голямата ти мечта да играеш Фантома се сбъдне? Има ли следващи мечти и има ли умора от турнетата и възхищението на публиката по света. 

Надим Нааман (Източник: Nadim Naaman/ Facebook)

Още "Фантомът на операта" пристигна с Боинг

"Фантомът на операта" пристигна с Боинг

- Надим, как се справяте с толкова много вълнуващи спектакли с "Фантомът на операта" навсякъде по света? Трудно е освен за психиката, така и физически.
- Две са нещата, които правят възможно това да се случва.

Едното е, че е огромна привилегия да бъдеш част от "Фантомът на операта", защото е нещо абсолютно световно, навсякъде, наистина навсякъде по света хората се вълнуват ужасно много, когато "Фантомът" посещава техния град.

Когато пристигнеш на ново място, усетиш цялата тази енергия, срещнеш се с журналистите, всичко това ти дава допълнителна енергия, тъй като ние дори да сме имали стотици представления, за хората в този град това е първа среща с шоуто.

Така е много лесно да бъдеш свеж.

Всеки нов град за нас е като нова глава. Като имаме спектакли например в Лондон, обикновено имаме договор за една година и репетираме в една и съща зала всеки ден, имаме ежедневие, което не се променя за повече време, а това вече е много хубаво за съзнанието и възможността да се почувстваш приспособен към средата.

А когато сме в движение пък срещите и новото място ни дават друг тип адреналин.

Другото нещо, което позволява този начин на живот е, че имаме 1-2 седмици, в които можем да се приберем и да се видим със семейството си, да се наспим. Някои пътувания са по-дълги, например в София ще бъдем две седмици. Ако обаче за две седмици само пътуваме от място на място, след това си почиваме при роднините.

Най-известният бродуейски мюзикъл "Фантомът на операта", оригиналната постановка на Андрю Лойд Уебър, ще се играе 14 поредни вечери в Зала 1 на НДК от днес до 21 април (Източник: BG SOUND STAGE)

- След толкова много представления в ролята на Фантома, притеснявате ли се, че може в един момент да се идентифицирате с него повече отколкото със себе си?
- Най-забавната част за мен е да играя елементите от неговия характер, които нямат нищо общо с мен.

С много роли, които съм играл през кариерата си, винаги съм се чувствал доста близък с чертите на характера на героя, с Фантомът обаче е различно.

Той е толкова различен от мен, в него има елементи, в които е като бебе, такива, в които е като диво животно, има моменти, в които е като психопат, затова тази роля е голямо предизвикателство за пресъздаване.

Това обаче я прави уникална и аз всяка вечер я преоткривам наново.

Може би именно това, че той е толкова особен, прави възможността да бъде игран по-лесна, но в смисъла, че когато героят е по-далечен от теб, можеш да го разбереш по-добре.

По-лесно се играят не толкова сложните образи.

Това, че се чувствам предизвикан всяка вечер с този образ, наистина ми дава страхотна енергия.

В киното е различно, защото актьорът иска да бъде много естествен и да пресъздаде героя, но в театъра е друго, има грим, костюми, перуки, маски, движения на тялото на сцената. Цялото това предизвикателство ме зарежда много.

Британският актьор Надим Нааман позира с маската на Фантома пред НДК в София (Снимка: Виктория Вучева)

Още 230 костюма се сменят на сцената на "Фантомът на операта"

230 костюма се сменят на сцената на "Фантомът на операта"

- Играете в този спектакъл вече почти 20 години, били сте в различни роли докато стигнете до главната, тази на Фантома. Това ли беше вашата мечта?
- Със сигурност! Когато се присъединих към шоуто бях някъде на 24 години и бях избран в конкурс да играя Раул. Играх Раул в продължение на години на много различни места. В един момент преди няколко години ми предложиха ролята на Фантома.

Прекарал съм толкова време в това шоу и винаги съм имал една мечта: да играя Фантома. И знаех, че това един ден ще се случи.

Купи билет

- В кое се крие магията на "Фантомът на операта", толкова много години, толкова много езици, толкова много култури, толкова много държави и толкова много сърца, които винаги са развълнувани от тази история? Има някаква специална магия...
- Смятам, че основната причина е музиката. Когато хората чуят музиката, веднага стават емоционални. Тя ги вълнува. Но историята също.

Тя представя идеята да не съдим хората и да се отнасяме човешки към всеки един.

Още Допълнителни билети за "Фантомът на операта"

Допълнителни билети за "Фантомът на операта"

Това е нещо, с което, без значение от националността, всеки би се свързал. Винаги в света ще има хора, които са съдени заради техния произход, заради много неща. Затова тази история е универсална. Всеки може да се припознае в нея.

Също така, другата линия в историята, че може да обичаме някой, който не ни обича и това ни кара да вършим различни действия.

Фантомът е дълбоко увреден като човек заради начинът, по който е бил третиран като дете. Той е бил дете с увреждане на лицето, което е отключило в него много болка, дошла от околните.

Всички тези неща събуждат симпатия в публиката. Защото всеки един знае, че това съществува в днешния свят навсякъде. Когато е комбинирано с музиката на Андрю Лойд Уебър, те чувстват не само, че искат да слушат песните отново и отново, но са и провокирани от героите. Тази комбинация е много специална.

- Каква е ролята, за която все още мечтаете? Има ли такава?
- Много интересен въпрос! Ролята, за която най-много мечтаех беше тази на Фантома.

Мечтата ми сега е да видя до какви възможности ще ме доведе тази роля. Вярвам, че тя ще отвори много врати.

Преди Фантома играех повече млади мъже и сякаш по-романтични типажи.

А това сега е нова глава за мен - да изиграя сложен и мрачен герой. Тази роля е много по-комплексна.

Още Британският актьор Надим Нааман: "Фантомът на операта" е за това да бъдеш приеман и обичан

Британският актьор Надим Нааман: "Фантомът на операта" е за това да бъдеш приеман и обичан

- Все пак имате ли си любима роля, която си представяте, че играете?
- Да, например никога не съм играл в "Клетниците". Бих изиграл с удоволствие ролята на инспектор Жавер.

Той е обсесивен, мрачен, но в същото време е много отдаден полицай, много е стриктен към заповедите и закона, но в същото време като човек има вътрешите си страсти, свързани с отмъщението.

Той е точно обраното на Фантома. И затова съм изключително впечатлен от неговия образ.

Интервю на Юлия Владимирова

Още "Фантомът на операта"  - с още осем представления

"Фантомът на операта" - с още осем представления

Още Най-прочутият мюзикъл в света "Фантомът на операта" идва от Бродуей в София

Най-прочутият мюзикъл в света "Фантомът на операта" идва от Бродуей в София

Още "Фантомът на операта" отново е в Музикалния театър, този път - и в двете му части

"Фантомът на операта" отново е в Музикалния театър, този път - и в двете му части

Още След 13 981 представления за 35 г.: На Бродуей изиграха за последен път "Фантомът от операта"

След 13 981 представления за 35 г.: На Бродуей изиграха за последен път "Фантомът от операта"

 

 

 

ИЗБРАНО
Коментирай1

Календар

«Април 2025»
ПВСЧПСН
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

Препоръчваме ви

Йълдъз Ибрахимова: Джазът е начин на мислене, начин да се чувстваш свободен човек

"Според мен трябва да се прави нещо различно, което да предизвика хората да чуят джаза. Защо да не използваме джаза въз основа на националната музика?", коментира джаз примата

Фотографът Валерий Пощаров: В проекта "Баща и син" накрая винаги я има ръката, за която да се хванеш

"Днес фотографията е една нова писменост - всеки може да пише, всеки може да снима... Но кое всъщност е онова, което прави писателя - писател и фотографа - фотограф?"

Мариан Бачев: Упреците са неоснователни! Много неща се забавени от служебните кабинети

"Изключително несправедливо е това, което се е случило с онези изпълнители от близкото минало, чиито документи са загубени в онзи архив на концертна дирекция "Музика", коментира министърът на културата пенсията от 307 лв. на певицата Мими Николова

Марио Хосен: Оркестърът на Баварското радио е институция в класическата музика

Интервю с цигуларя Марио Хосен, солист за предстоящия концерт на оркестъра в Европейски музикален фестивал

Тимофей Кулябин: В Новосибирск още играят две мои пиеси, но без името ми

"Страшно много артисти, хора от културата, дори политици трябваше да напуснат Русия", казва известният режисьор Тимофей Кулябин, който през май ще постави своя пиеса в Народния театър в София

Елена Димитрова: Независимата сцена още седи в някаква глуха линия и в неравностойна битка

"Иска да виждам по-сложни неща от сюжета на драматургията, по-разнообразен театрален език, други средства, повече свобода и радикалност, повече провокация към мисленето за театър, силна авторска позиция, повече смелост на изразяване", казва актрисата