Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Звездата от "Фантомът на операта" Надим Нааман: Тази роля беше голямата ми мечта

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Звездата от "Фантомът на операта" Надим Нааман: Тази роля беше голямата ми мечта

Британският актьор е в София за една от най-зрелищните постановки на Бродуей

Британският актьор Надим Нааман позира с маската на Фантома пред НДК в София (Снимка: Виктория Вучева)

Купи билет

Най-известният бродуейски мюзикъл "Фантомът на операта", оригиналната постановка на Андрю Лойд Уебър, ще се играе 14 поредни вечери в Зала 1 на НДК от днес до 21 април. През януари най-дълго играният спектакъл на Бродуей отбеляза 36 години на сцената - той е игран на 19 езика пред 160 милиона зрители по цял свят.

Боинг 747 - Freighter, най-големият карго самолет в света, докара до София декорите на една от най-мащабните продукции, идвали някога у нас. Огромните конструкции, машини, декори, реквизит и костюми, натоварени в 15 тира, пътуваха по суша, след това по вода и накрая по въздух, за да стигнат до София.

Impressio ви среща с главния герой на сцената Надим Нааман, който влиза в ролята на Фантома. Той участва в спектакъла повече от 20 години и е влизал в различни роли. Какво се случва, когато голямата ти мечта да играеш Фантома се сбъдне? Има ли следващи мечти и има ли умора от турнетата и възхищението на публиката по света. 

Надим Нааман (Източник: Nadim Naaman/ Facebook)

Още "Фантомът на операта" пристигна с Боинг

"Фантомът на операта" пристигна с Боинг

- Надим, как се справяте с толкова много вълнуващи спектакли с "Фантомът на операта" навсякъде по света? Трудно е освен за психиката, така и физически.
- Две са нещата, които правят възможно това да се случва.

Едното е, че е огромна привилегия да бъдеш част от "Фантомът на операта", защото е нещо абсолютно световно, навсякъде, наистина навсякъде по света хората се вълнуват ужасно много, когато "Фантомът" посещава техния град.

Когато пристигнеш на ново място, усетиш цялата тази енергия, срещнеш се с журналистите, всичко това ти дава допълнителна енергия, тъй като ние дори да сме имали стотици представления, за хората в този град това е първа среща с шоуто.

Така е много лесно да бъдеш свеж.

Всеки нов град за нас е като нова глава. Като имаме спектакли например в Лондон, обикновено имаме договор за една година и репетираме в една и съща зала всеки ден, имаме ежедневие, което не се променя за повече време, а това вече е много хубаво за съзнанието и възможността да се почувстваш приспособен към средата.

А когато сме в движение пък срещите и новото място ни дават друг тип адреналин.

Другото нещо, което позволява този начин на живот е, че имаме 1-2 седмици, в които можем да се приберем и да се видим със семейството си, да се наспим. Някои пътувания са по-дълги, например в София ще бъдем две седмици. Ако обаче за две седмици само пътуваме от място на място, след това си почиваме при роднините.

Най-известният бродуейски мюзикъл "Фантомът на операта", оригиналната постановка на Андрю Лойд Уебър, ще се играе 14 поредни вечери в Зала 1 на НДК от днес до 21 април (Източник: BG SOUND STAGE)

- След толкова много представления в ролята на Фантома, притеснявате ли се, че може в един момент да се идентифицирате с него повече отколкото със себе си?
- Най-забавната част за мен е да играя елементите от неговия характер, които нямат нищо общо с мен.

С много роли, които съм играл през кариерата си, винаги съм се чувствал доста близък с чертите на характера на героя, с Фантомът обаче е различно.

Той е толкова различен от мен, в него има елементи, в които е като бебе, такива, в които е като диво животно, има моменти, в които е като психопат, затова тази роля е голямо предизвикателство за пресъздаване.

Това обаче я прави уникална и аз всяка вечер я преоткривам наново.

Може би именно това, че той е толкова особен, прави възможността да бъде игран по-лесна, но в смисъла, че когато героят е по-далечен от теб, можеш да го разбереш по-добре.

По-лесно се играят не толкова сложните образи.

Това, че се чувствам предизвикан всяка вечер с този образ, наистина ми дава страхотна енергия.

В киното е различно, защото актьорът иска да бъде много естествен и да пресъздаде героя, но в театъра е друго, има грим, костюми, перуки, маски, движения на тялото на сцената. Цялото това предизвикателство ме зарежда много.

Британският актьор Надим Нааман позира с маската на Фантома пред НДК в София (Снимка: Виктория Вучева)

Още 230 костюма се сменят на сцената на "Фантомът на операта"

230 костюма се сменят на сцената на "Фантомът на операта"

- Играете в този спектакъл вече почти 20 години, били сте в различни роли докато стигнете до главната, тази на Фантома. Това ли беше вашата мечта?
- Със сигурност! Когато се присъединих към шоуто бях някъде на 24 години и бях избран в конкурс да играя Раул. Играх Раул в продължение на години на много различни места. В един момент преди няколко години ми предложиха ролята на Фантома.

Прекарал съм толкова време в това шоу и винаги съм имал една мечта: да играя Фантома. И знаех, че това един ден ще се случи.

Купи билет

- В кое се крие магията на "Фантомът на операта", толкова много години, толкова много езици, толкова много култури, толкова много държави и толкова много сърца, които винаги са развълнувани от тази история? Има някаква специална магия...
- Смятам, че основната причина е музиката. Когато хората чуят музиката, веднага стават емоционални. Тя ги вълнува. Но историята също.

Тя представя идеята да не съдим хората и да се отнасяме човешки към всеки един.

Още Допълнителни билети за "Фантомът на операта"

Допълнителни билети за "Фантомът на операта"

Това е нещо, с което, без значение от националността, всеки би се свързал. Винаги в света ще има хора, които са съдени заради техния произход, заради много неща. Затова тази история е универсална. Всеки може да се припознае в нея.

Също така, другата линия в историята, че може да обичаме някой, който не ни обича и това ни кара да вършим различни действия.

Фантомът е дълбоко увреден като човек заради начинът, по който е бил третиран като дете. Той е бил дете с увреждане на лицето, което е отключило в него много болка, дошла от околните.

Всички тези неща събуждат симпатия в публиката. Защото всеки един знае, че това съществува в днешния свят навсякъде. Когато е комбинирано с музиката на Андрю Лойд Уебър, те чувстват не само, че искат да слушат песните отново и отново, но са и провокирани от героите. Тази комбинация е много специална.

- Каква е ролята, за която все още мечтаете? Има ли такава?
- Много интересен въпрос! Ролята, за която най-много мечтаех беше тази на Фантома.

Мечтата ми сега е да видя до какви възможности ще ме доведе тази роля. Вярвам, че тя ще отвори много врати.

Преди Фантома играех повече млади мъже и сякаш по-романтични типажи.

А това сега е нова глава за мен - да изиграя сложен и мрачен герой. Тази роля е много по-комплексна.

Още Британският актьор Надим Нааман: "Фантомът на операта" е за това да бъдеш приеман и обичан

Британският актьор Надим Нааман: "Фантомът на операта" е за това да бъдеш приеман и обичан

- Все пак имате ли си любима роля, която си представяте, че играете?
- Да, например никога не съм играл в "Клетниците". Бих изиграл с удоволствие ролята на инспектор Жавер.

Той е обсесивен, мрачен, но в същото време е много отдаден полицай, много е стриктен към заповедите и закона, но в същото време като човек има вътрешите си страсти, свързани с отмъщението.

Той е точно обраното на Фантома. И затова съм изключително впечатлен от неговия образ.

Интервю на Юлия Владимирова

Още "Фантомът на операта"  - с още осем представления

"Фантомът на операта" - с още осем представления

Още Най-прочутият мюзикъл в света "Фантомът на операта" идва от Бродуей в София

Най-прочутият мюзикъл в света "Фантомът на операта" идва от Бродуей в София

Още "Фантомът на операта" отново е в Музикалния театър, този път - и в двете му части

"Фантомът на операта" отново е в Музикалния театър, този път - и в двете му части

Още След 13 981 представления за 35 г.: На Бродуей изиграха за последен път "Фантомът от операта"

След 13 981 представления за 35 г.: На Бродуей изиграха за последен път "Фантомът от операта"

 

 

 

Коментирай1

Календар

Препоръчваме ви

Кристин Льоненс: Литература, мода и поколения жени, които ни дават уроци

Работила като модел и позирала за Юбер дьо Живанши и Пако Рабан, новозеландско-белгийската писателка е авторка на 4 романа, включително "Caging Skies", адаптиран във филма "Джоджо Заека" от кинорежисьора Тайка Уайтити и спечелил награда "Оскар"

Продуцентът на звезди Евгени Боянов: Мутафова ме възприемаше като свой внук

Моята баба обичаше да свири и пее "Вървят ли двама", а майка ми, бих казал, е най-добрата певица в рода ни - тя наблягаше на фолклора, разказва Евгени

Джон Малкович: "Оръжията и човекът" е очарователна комедия, нека хората я гледат

Предполага се, че това е пиеса, която създава атмосфера на омраза и към сърбите, но сръбски граждани дойдоха да я гледат, заяви режисьорът

Heptagram и Tickle the Sage се обединяват на сцената на "Топлоцентрала" на 7 ноември

Разговаряме с Heptagram и Tickle the Sage броени дни преди концерта Sonic Odyssey

"Сватба" по Хайтовски: Единственото нещо, което човек може да научи в този живот, е как да носи греха си

Главните герои от филма на режисьорката Магдалена Ралчева - Ралица Стоянова и Радослав Владимиров, разказват за предизвикателството да сътвориш и да се потопиш в магичния и суров Хайтовски свят

Деклан Донелан: Само технологиите се развиват, но не и човешката природа

"Не можем да се заблуждаваме повече. Няма заместител на това да си в една стая с някого. И театърът е много важен, защото празнува тази връзка - да бъдем заедно", казва пред БТА световноизвестният режисьор