Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"Нарцис и Ехо" или как загледани и заслушани в себе си, отваряме бездънната самота

МЛАДИ БЪЛГАРСКИ АРТИСТИ

"Нарцис и Ехо" или как загледани и заслушани в себе си, отваряме бездънната самота

Спектакълът на Ованес Торосян събира на сцената на Театър Азарян стипендиантите от първато издание на Национална стипендия "С усилия към звездите"

"Когато ние се възгордеем, Бог ни наказва", това споделя режисьорът на представлението "Нарцис и Ехо" Ованес Торосян, чиято софийска премиера ще може да се види на сцената на Театър Азарян на 4 ноември от 19:00 ч. и на 7 ноември от 18:30 ч.

Още

Второ издание на Националната стипендия "С усилия към звездите"

Второ издание на Националната стипендия "С усилия към звездите"

Спектакълът обединява таланта и усилията на първите стипендианти на проекта "С усилие към звездите", иницииран от оперната прима Ина Кънчева. Те се изявяват в пет области на изкуството - литература, музика, танц, театър и визуални изкуства. Идеята на заключителния спектакъл е младите дарования да представят себе си и своя прочит върху една обща тема, под менторството на художника Недко Солаков, писателя Георги Господинов, сопраното Красимира Стоянова, хореографа Галина Борисова и режисьора Явор Гърдев.

Антъни Пенев (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

Сюжетът на "Нарцис и Ехо" е вдъхновен от древната легенда, но прочитът му е съвременен и по думите на Явор Гърдев "древният мит за невъзможната среща между загледания в собствения си образ Нарцис и заслушаната в собствения си глас Ехо проявява симптомите на една от най-тежките социални болести на съвременността - отчуждението".

Надя Керанова (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

Стефани Кръстева (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

Младите артисти Антъни Пенев, Надя Керанова, Емона Илиева, Катерина Стоянова, Констанца Гецова, Стефани Кръстева и Себастиян Цолов изправят публиката пред въпроси като: какво се случва, когато поставим себе си в центъра на собствения си свят? Как прекаленото съзерцаване в това кои сме ние и как изглеждаме ще рефлектира върху нашия вътрешен свят?

"Ние се озоваваме в позицията на камъка Онфалос, мислейки си, че сме пъпната връв на света и че от нас започва всичко.", споделя режисьорът на спектакъла Ованес Торосян, който участва и в представлението.

Ованес Торосян (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

"Попаднем ли в изкусителния резонанс на собствените си вибрации, пътят към другия неумолимо се затваря и оставаме в плен на отражението си. Съзерцаваме това отражение по екраните на мобилните си устройства, опиваме се от неустоимостта му в очите на предполагаемите други, докато реалните други постепенно изчезват, стопяват се в маранята на все по-избледняващата реалност. Колкото и да ги викаме после, чуваме само отгласа на собствения си глас. Загледани и заслушани в себе си, отваряме портите на бездънната и безутешна самота.", споделя режисьорът Явор Гърдев, ментор на стипендиантите в област "Театър".

Емона Илиева (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

"Нарцис и Ехо" освен всичко друго е разказ за края на комуникацията. Край, който парадоксално идва в истерическия връх на комуникациите, където се намираме. Това е мит за невъзможността да си говорим повече един с друг. Ехо е другото име на медията, която удвоява и умножава собствения ни глас, докато той стигне истерически и исторически фалцет и се обезсмисли. Истерията е подменила историята. Въпросът е кой първи ще вдигне очи от екрана си и какво ще види срещу себе си - други очи или други екрани с удавени в тях лица." Споделя Георги Господинов, ментор на стипендиантите в област "Литература".

"Една пиеса, която поставя живота на своя актьор на сцена. Как един мъж се спасява от главната роля, която играе в собствените си илюзии? Една история за лъжите, в които убеждаваме себе си, за да имаме сила да се погледнем в огледалото. За Нарцис като инстинкт за оцеляване. За Ехо като лесният избор да се огледаме в някой друг, вместо да последваме собствения си глас. За истината като зареден пистолет, готов да прониже плътта на повърхностното ни щастие. За да се превърнем в цветя", разказва драматургът и стипендиант в област "Литература" Йоанна Елми.

Йоанна Елми (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

Продуцент на спектакъла е Ина Кънчева, драматургията е дело на Йоанна Елми и Катерина Стоянова, а сценографията - на Руди Нинов. Зад въздействащата музика застава Себастиян Цолов. Костюмите са дело на Констанца Гецова.

Катерина Стоянова (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

Себастиян Цолов (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

Констанца Константин Гецова (Photo credit: "Нарцис & Ехо")

Проектът е част от културната програма на Пловдив - Европейска столица на културата 2019. НДК е партньор на първото издание на Национална стипенция "С усилие към звездите"

Билети за "Нарцис и Ехо" в Театър Азарян на 4 ноември може да закупите от касите на Билетен център - НДК и онлайн ТУК

Билети за "Нарцис и Ехо" в Театър Азарян на 7 ноември може да закупите от касите на Билетен център - НДК и онлайн ТУК

Още

Започва фестивалът Културама

Започва фестивалът Културама

Още

Детска стая - деца свирят на деца

Детска стая - деца свирят на деца

Още

"София градски вибрации" - 140 удара в минута

"София градски вибрации" - 140 удара в минута

Още

Георги Господинов с уъркшоп като ментор на Национална стипендия "С усилия към звездите"

Георги Господинов с уъркшоп като ментор на Национална стипендия "С усилия към звездите"

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика