Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Болшой театър представи балета "Орландо" по едноименния роман на Вирджиния Улф

НОВ ТЕАТРАЛЕН ПРОЧИТ

Болшой театър представи балета "Орландо" по едноименния роман на Вирджиния Улф

Романът е възприеман като бунт срещу предначертаните за жените и мъжете социални роли и показва гъвкавите и размити граници между мъжкото и женското

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Руският Болшой театър представи вчера вечерта новия си балет "Орландо", базиран на едноименния роман на Вирджиния Улф, в който главният герой се трансформира в жена.

Олга Смирнова в балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Олга Смирнова в балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Още

Пласидо Доминго дирижира тази вечер "Бохеми" на Пучини в Болшой театър

Пласидо Доминго дирижира тази вечер "Бохеми" на Пучини в Болшой театър

Хореограф на постановката е германецът Кристиан Шпук. Актьорският състав на балета включва все прочути имена от трупата на Болшой - Олга Смирнова, Екатерина Крисанова, Мария Виноградова, Маргарита Шрайнер, Ксения Жиганшина, Якопо Тиси, Давид Мота Соарес и др. Музиката е дело на Филип Глас, Едуар Елгар, Лери Ауербах и Елена Кац-Чернин.

Сценографията е съвременна и минималистична, съобщават от Франс прес, цитирана от БТА.

В постановката младият Орландо е изпълняван от жена, в резултат на което има любовен танц между две балерини. Кралица Елизабет Първа е изпълнявана от мъж, което пък е доста смело решение за Болшой театър, известен с консерватизма си.

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Още

Неиздавани творби на Вирджиния Улф излизат в "Дневникът на госпожица Джоун Мартин"

Неиздавани творби на Вирджиния Улф излизат в "Дневникът на госпожица Джоун Мартин"

Творбата на Вирджиния Улф е посветена на нейната любовница Вита Саквил-Уест. Тя е публикувана през 1928 г., много преди да започнат да се задават въпроси, свързани с половете. Първо поет от елизабетинската епоха, благородният Орландо се метаморфозира в жена, преминава през епохите и се появява в 20-те години на 20 век.

Романът на Вирджиния Улф е възприеман като бунт срещу предначертаните за жените и мъжете социални роли и показва гъвкавите и размити граници между мъжкото и женското.

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Още

Операта в Париж няма да сваля постановки. Но и балетът не е музей на XIX век

Операта в Париж няма да сваля постановки. Но и балетът не е музей на XIX век

"Този човек си сменя пола и продължава да бъде същия човек", казва Кристиан Шпук относно балета, вдъхновен от романа на Улф. "Писателката ни отправя една много красива мисъл - няма значение от какъв пол е човек, дали той е мъж или жена, единственото нещо, което е от значение, е неговата личност", допълва Шпук на пресконференция по повод премиерата на балета. Той подчертава, че нито книгата, нито балетът по нея са политически.

Шпук споделя, че не е имал никакви трудности в Болшой във връзка с постановката, защото "Орландо" няма нищо общо с хомосексуалността или със смяната на пола. "Посланието е само, че мъжете и жените са абсолютно равнопоставени и че тази равнопоставеност е понякога подкопавана от обществото", допълва Шпук.

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Още

Сергей Полунин - "черната овца" на световния балет

Сергей Полунин - "черната овца" на световния балет

Преди четири години на сцената на Болшой театър бе представен балетът "Нуреев", поставен от Кирил Серебренников. Той породи полемика заради разголени танцьори и заради припомнянето на хомосексуалността на водещия съветски балетист Рудолф Нуреев. Заради тази полемика дори премиерата на спектакъла тогава се забави с шест месеца.

Подобно на "Нуреев" и балетът "Орландо" сега е само за възрастни.

Още

Класически катарзис с "Кой се бои от Вирджиния Улф" в Малък градски театър "Зад канала"

Класически катарзис с "Кой се бои от Вирджиния Улф" в Малък градски театър "Зад канала"

Още

"Усещам в пръстите на ръцете си тежестта на всяка дума", пише Вирджиния Улф за разказите си (откъс)

"Усещам в пръстите на ръцете си тежестта на всяка дума", пише Вирджиния Улф за разказите си (откъс)

Още

"Рудолф Нуреев: Бялата врана" на Ралф Файнс само на Киномания

"Рудолф Нуреев: Бялата врана" на Ралф Файнс само на Киномания

Още

Парижката опера дава приоритет на етническото многообразие

Парижката опера дава приоритет на етническото многообразие

Още

Руският режисьор Кирил Серебренников загуби работата си във водещ театър

Руският режисьор Кирил Серебренников загуби работата си във водещ театър

Още

Руският режисьор Кирил Серебренников получи тригодишна условна присъда

Руският режисьор Кирил Серебренников получи тригодишна условна присъда

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Операта посреща есента с "Клетниците" и "Баща ми бояджията"

Днес, на 24 и 25 септември можете да гледате "Клетниците", а на 27 и 28 септември "Баща ми бояджията"

ONE DANCE WEEK 2021: Танцът като революция

На 15 октомври френският хореограф Оливие Дюбоа ще представи в Пловдив движението и ритъма на Египетската революция с новия си спектакъл ИТМАРАГ

Публиката в любовен транс от магичния танцов спектакъл "Помниш ли Когато..."

Фондация "Стоян Камбарев" продължава да сбъдва мечти

Мария Калас доведе по едно и също време в Атина Моника Белучи и Марина Абрамович

И Белучи, и Абрамович, представят в Атина спектакли, вдъхновени от живота на оперната прима

Снежина Петрова е "Една българка" в премиерния моноспектакъл по Иван Вазов

Гледаме го на 21, 27 и 28 октомври от 19.00 часа в Театър Азарян