Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Болшой театър представи балета "Орландо" по едноименния роман на Вирджиния Улф

НОВ ТЕАТРАЛЕН ПРОЧИТ

Болшой театър представи балета "Орландо" по едноименния роман на Вирджиния Улф

Романът е възприеман като бунт срещу предначертаните за жените и мъжете социални роли и показва гъвкавите и размити граници между мъжкото и женското

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Руският Болшой театър представи вчера вечерта новия си балет "Орландо", базиран на едноименния роман на Вирджиния Улф, в който главният герой се трансформира в жена.

Олга Смирнова в балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Олга Смирнова в балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Още

Пласидо Доминго дирижира тази вечер "Бохеми" на Пучини в Болшой театър

Пласидо Доминго дирижира тази вечер "Бохеми" на Пучини в Болшой театър

Хореограф на постановката е германецът Кристиан Шпук. Актьорският състав на балета включва все прочути имена от трупата на Болшой - Олга Смирнова, Екатерина Крисанова, Мария Виноградова, Маргарита Шрайнер, Ксения Жиганшина, Якопо Тиси, Давид Мота Соарес и др. Музиката е дело на Филип Глас, Едуар Елгар, Лери Ауербах и Елена Кац-Чернин.

Сценографията е съвременна и минималистична, съобщават от Франс прес, цитирана от БТА.

В постановката младият Орландо е изпълняван от жена, в резултат на което има любовен танц между две балерини. Кралица Елизабет Първа е изпълнявана от мъж, което пък е доста смело решение за Болшой театър, известен с консерватизма си.

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Още

Неиздавани творби на Вирджиния Улф излизат в "Дневникът на госпожица Джоун Мартин"

Неиздавани творби на Вирджиния Улф излизат в "Дневникът на госпожица Джоун Мартин"

Творбата на Вирджиния Улф е посветена на нейната любовница Вита Саквил-Уест. Тя е публикувана през 1928 г., много преди да започнат да се задават въпроси, свързани с половете. Първо поет от елизабетинската епоха, благородният Орландо се метаморфозира в жена, преминава през епохите и се появява в 20-те години на 20 век.

Романът на Вирджиния Улф е възприеман като бунт срещу предначертаните за жените и мъжете социални роли и показва гъвкавите и размити граници между мъжкото и женското.

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Още

Операта в Париж няма да сваля постановки. Но и балетът не е музей на XIX век

Операта в Париж няма да сваля постановки. Но и балетът не е музей на XIX век

"Този човек си сменя пола и продължава да бъде същия човек", казва Кристиан Шпук относно балета, вдъхновен от романа на Улф. "Писателката ни отправя една много красива мисъл - няма значение от какъв пол е човек, дали той е мъж или жена, единственото нещо, което е от значение, е неговата личност", допълва Шпук на пресконференция по повод премиерата на балета. Той подчертава, че нито книгата, нито балетът по нея са политически.

Шпук споделя, че не е имал никакви трудности в Болшой във връзка с постановката, защото "Орландо" няма нищо общо с хомосексуалността или със смяната на пола. "Посланието е само, че мъжете и жените са абсолютно равнопоставени и че тази равнопоставеност е понякога подкопавана от обществото", допълва Шпук.

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Сцена от балета "Орландо" (Снимка: Большой театр)

Още

Сергей Полунин - "черната овца" на световния балет

Сергей Полунин - "черната овца" на световния балет

Преди четири години на сцената на Болшой театър бе представен балетът "Нуреев", поставен от Кирил Серебренников. Той породи полемика заради разголени танцьори и заради припомнянето на хомосексуалността на водещия съветски балетист Рудолф Нуреев. Заради тази полемика дори премиерата на спектакъла тогава се забави с шест месеца.

Подобно на "Нуреев" и балетът "Орландо" сега е само за възрастни.

Още

Класически катарзис с "Кой се бои от Вирджиния Улф" в Малък градски театър "Зад канала"

Класически катарзис с "Кой се бои от Вирджиния Улф" в Малък градски театър "Зад канала"

Още

"Усещам в пръстите на ръцете си тежестта на всяка дума", пише Вирджиния Улф за разказите си (откъс)

"Усещам в пръстите на ръцете си тежестта на всяка дума", пише Вирджиния Улф за разказите си (откъс)

Още

"Рудолф Нуреев: Бялата врана" на Ралф Файнс само на Киномания

"Рудолф Нуреев: Бялата врана" на Ралф Файнс само на Киномания

Още

Парижката опера дава приоритет на етническото многообразие

Парижката опера дава приоритет на етническото многообразие

Още

Руският режисьор Кирил Серебренников загуби работата си във водещ театър

Руският режисьор Кирил Серебренников загуби работата си във водещ театър

Още

Руският режисьор Кирил Серебренников получи тригодишна условна присъда

Руският режисьор Кирил Серебренников получи тригодишна условна присъда

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Спектакъл за жени, избрали да направят аборт, с премиера в I AM Studio

"Ембриони" е документална пиеса на Йордан Славейков

Известни режисьори с атрактивни семинари за мюзикъл и балет на Софийския фестивал на музикалния театър

Събитието се открива на 24 юни от 20:00 часа с театрализирано концертно изпълнение на мюзикъла "Фантомът на операта"

Над 20 часа програма и повече от 700 самодейци се качват на сцената на Църногорския събор

Част от събитията по време на събора ще бъдат "Поляната на животновъдите", "Алеята на манастирските производители", "Алея на занаятите", улицата "Възрожденско село от Граовския край", изложбата "Уникални църкви и манастири от Брезнишко, Трънско, Пернишко и Радомирско" и "Граовци в края на XIX и началото на XX век"

Мартина Пенева с втора награда за "Най-добра актриса" от международен фестивал

Тя е за първия й моноспектакъл. Актрисата е дъщеря на Атанас Пенев - Наско, фронтмен на Б.Т.Р.

Съкровища от Изтока откриват Sofia Summer Fest

Четвъртото издание на Азиатския Фестивал се завръща в София на 2 юли на сцената на Летния фестивал в Южен Парк II, зад музея "Земята и хората"

Балетът "Ана Каренина" е първата премиера в OPERA OPEN 2022 в Античния театър

Спектакълът на водещия хореограф Лео Муич ще бъде представен на 24 юни от 21 часа