Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Парижката опера дава приоритет на етническото многообразие

НОВО ВРЕМЕ, НОВО ИЗКУСТВО

Парижката опера дава приоритет на етническото многообразие

По думите на директора Александър Нееф балетисти ще се командироват за откриване на таланти във всички френски територии

Микаела дьо Принс от Сиера Леоне - балерина на Английския национален балет по време на спектакъла "Жизел"

Ръководството на Парижката опера взе решение да преразгледа критериите си за прием, за да бъдат допуснати повече изпълнители, които да не са с бял цвят на кожата, предаде Франс прес.

Предвижда се в бъдеще да бъде създаден постът на "референт по многообразието" по почина на нюйоркската Метрополитън опера.

Още

Операта в Париж няма да сваля постановки. Но и балетът не е музей на XIX век

Операта в Париж няма да сваля постановки. Но и балетът не е музей на XIX век

Тези промени на 300-годишната институция ще засегнат из основи конкурсните изпити на престижната Балетна школа, източник на кадри за Балета на операта. Целта е да се откриват таланти из цяла Франция.

По думите на директора на Парижката опера Александър Нееф балетисти ще се командироват за откриване на таланти във всички френски територии.

Целта е набирането на кадри да бъде насочено навън и да не се основава единствено, както е сега, на кандидати, спонтанно решили да бъдат приети.

Ще бъдат правени децентрализирани кастинги, включително и в Отвъдморските департаменти на Франция. По препоръка на доклад от експерти ще бъдат преразгледани анатомичните критерии за селекция, които да осигуряват многообразието на изпълнителите в Балетната школа. Според тях трябва да се премине "отвъд упоритите идеи", че телата на чернокожите не стават за класически танци.

Мисти Коупланд - първата цветнокожа прима-балерина в историята на Американския балетен театър. (Снимка: Getty Images)

Александър Нееф се ангажира за сезона 2021-2022 година представителите на многообразието да бъдат със засилено присъствие на сцената на Парижката опера. Ще бъде назначен и специален отговорник за многообразието и социалното включване.

През 2015 г., тогавашният директор на Парижката опера Бенджамин Милпие срещна голяма съпротива, когато наложи спирането на използването на техниката "блек фейс" ("черно лице") в "Баядерка" и преименува Танцът на малките негърчета от операта "Аида" на Джузепе Верди на Танцът на малките деца. 

Още

Германецът Александър Нийф ще оглави Парижката опера през 2021 година

Германецът Александър Нийф ще оглави Парижката опера през 2021 година

Самият Нееф предизвика противоречия и напрежение, когато вестник "Монд" публикува статия, в която се твърди, че Нееф ще маха постановки като "Лебедово езеро" и "Лешникотрошачката" от репертоара на операта, които са "расово проблематични". Това веднага беше опровергано от Нееф и в официална позиция на институцията. Нееф отново се спря на този въпрос и каза, че никога не е било под въпрос да се премахват постановки на един от най-значимите балетисти на Франция и хореограф Рудолф Нуреев. 

Лидерката на крайната десница Марин Льо Пен също се изказа за новите промени в критериите на операта с думите:

"Антирасизмът полудя"

Главният редактор на вестник "Монд" Мишел Герин същп предупреди за тенденцията, че "бавно, Франция се движи по американския път, който означава автоцензура на артисти и хореографи, за да избегнат неприятности и публични скандали." 

В позицията си от днес, Нееф обърна специално внимание, че "няма да се пренаписват либрета", но че тази промяна е жизненоважна. 

"Обвързването на Операта с многообразието е необходимо повече от всякога" каза той. 

Това решение не е заключение на един процес, а неговото начало. Това е нещо, с което ще живеем години."

Още

Парижката опера ще чества 350-ата си годишнина

Парижката опера ще чества 350-ата си годишнина

Още

Музеят на Роден в Париж отвори врати с тревожна загуба на посетители и доходи

Музеят на Роден в Париж отвори врати с тревожна загуба на посетители и доходи

Още

Париж подкрепя с милиони евро културния сектор в кризата с коронавируса

Париж подкрепя с милиони евро културния сектор в кризата с коронавируса

Още

Центърът "Жорж Помпиду" отваря отново врати с експозицията "Кристо и Жан-Клод, Париж"

Центърът "Жорж Помпиду" отваря отново врати с експозицията "Кристо и Жан-Клод, Париж"

Още

Река Сена в Париж се превърна в кино на открито

Река Сена в Париж се превърна в кино на открито

Още

Вакуум от тишина, маскирани хора, но спасяваща любов - Париж на Велина Минкова

Вакуум от тишина, маскирани хора, но спасяваща любов - Париж на Велина Минкова

Коментирай 48

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика