НОВИ СПЕКТАКЛИ
"Игра на Сляпа Баба или квантовата теория за времето и пространството" - на 26 март
Експериментален театър с млади артисти на сцената на Yalta Art Room
Редактор : / 252 Прочита 0 Коментара

Провокативният текст "Игра на Сляпа баба или квантовата теория за пространството и времето" на испанския драматург Хосе Санчис Синистера ще има своята премиера на 26 март от 19.30 ч. на сцената на Yalta Art Room.
Младият екип начело с режисьора Карина-Велислава Сомноева поставя важни и актуални въпроси. В представлението участват актьорите Антония Гюруди, Александър Танев и Матей Мичев.
Сценографията и костюмите са дело на Тина Тодорова и Даниела Солуева, а композитор е пианистката Теодора Цветкова. Спектакълът е продукция на Yalta Art Room и The Gentlemen's Production.
Експериментален театър с млади артисти на сцената на Yalta Art Room
Източник: Yalta Art Room
"Изборът на "Игра на сляпа баба или квантовата теория за пространството и времето" не е случаен. Тази пиеса съчетава философска дълбочина и сценично предизвикателство, което я прави особено вълнуваща за поставяне. Текстът на Хосе Санчис Синистера изследва границите на реалността, времето и пространството, използвайки абсурдни и парадоксални ситуации.
Това я прави изключително подходяща за експериментален театър, в който не само думите, но и телата на актьорите, сценичната среда и дори физичните закони играят ключова роля в изграждането на смисъла. Пиесата съдържа и политически, и философски пластове, които поставят важни въпроси за контрола, свободата и размиването на истината. В свят, където информацията е фрагментирана, а реалността често се манипулира, преставлението се превръща в огледало на обърканата ни съвременност.
Експериментален театър с млади артисти на сцената на Yalta Art Room
Източник: Yalta Art Room
Подобно на героите в пиесата, които се лутат в пространството, но не знаят дали реално се движат или остават на място, ние също живеем в свят на илюзорен напредък, в който парадоксално изобилието от информация води до дезориентация. Сценичната концепция на постановката - въртяща се платформа с обърнати физични закони - подсилва тази идея, като създава усещане за загуба на контрол и непредвидими последствия. Това е театър, който кара зрителя да се чувства неспокоен, да анализира и да се съмнява - не просто да наблюдава, а да участва в търсенето на смисъл.
Д-р Гренюела, въвлечена в неочаквани квантови експерименти, пресича пътищата си с мистериозен мъж в хотел в Прага. Среща ли го наистина, или е пленник на времевите гънки?" - Карина-Велислава Сомноева, The Gentlemen's Production.
Проектът се реализира с финансовата подкрепа на Национален фонд "Култура" по програма "ДЕБЮТИ 2024".

Класът на проф. Маргарита Младенова, випуск 2024, стартира с премиера на Пирандело в Yalta Art Room
Антония Гюруди (2001) завършва НАТФИЗ с бакалавърска степен "Актьорство за драматичен театър" в класа на проф. Пенко Господинов.
В момента публиката може да я гледа в "Тримата мускетари" и "Земята е плоска" в ДКТ "Васил Друмев"-Шумен и в "Дон Жуан се връща от война" на сцената на Театър НАТФИЗ.
Антония Гюруди
Източник: Yalta Art Room
Александър Танев (2001) завършва НАТФИЗ с бакалавърска степен "Актьорство за драматичен театър" в класа на проф. Пенко Господинов. В момента участва в представленията "Взрив" и "За явленията и съществуванията". Започва театралния си път с мюзикълите "Чарли и шоколадовата фабрика", "Хотел Трансилвания". Също така е драматург на текстовете "Пренасяне" и "Социална смърт". Занимава се и с анимация.
Матей Мичев (2001), започва актьорския си път в Театрална студия "Игра" под ръководството на Петър Върбанов. В момента е студент в НАТФИЗ по "Актьорство за драматичен театър" в класа на проф. Пламен Марков. Може да го гледате във филма "Чума" и в представленията на Театър НАТФИЗ: "Престъпление и наказание" в ролята на Мармеладов, Ко, Лужин, Заметов, Николай и Студент; "През октомври без теб" в ролята на Борис Блажев, Мато Златев и Главата; "Мюзикална вечер"; "Колко е важно да бъдеш сериозен" в ролята на Джон Уърдинг и Мистър Грибзби.
Матей Мичев
Източник: Yalta Art Room
Карина-Велислава Сомноева е артист, специализиращ в сферата на театралната режисура, но и силно обвързана с танцовото изкуство. Родена през 2001, тя се влюбва в театъра, когато посещава Театралната студия "Игра" на Петър Върбанов. В момента следва "Режисура за драматичен театър" в класа на проф. Здравко Митков. Зад гърбата си има представленията "27 товара памук", "Иде ми да те убия", "Престъпление на Острова на козите", "Пренасяне", "Социална смърт", както и четири реализирани танцови спектакли.
Тина Тодорова (1999) е сценограф. Като малка учи математика и немски език във Велико Търново, но след това се насочва към сценографията и става студент в класа на проф. Мира Каланова в НАТФИЗ.
Даниела Солуева е родена през 1999. Завършва архитектура в Щутгарт, а след това продължава с магистърска степен по дизайн в София. Бяга от архитектурата в театьра с това представление.

Премиера на "Х" по авторски текстове с цитати от Омар Хайям на 29 и 30 септември в Yalta Art Room
Теодора Цветкова е класически пианист, преподавател, композитор и DJ. Посланик на класическата музика по радио OFFBEAT, с предаването си Musica Ficta. Създател на концепцията за концерти "Класика в...". Тя е рядко съчетание на виртуозен музикант с впечатляваща творческа биография и изключителна сценична харизма.
За автора:
Хосе Санчис Синистера (José Sanchis Sinisterra) е испански драматург и театрален режисьор, роден през 1940 г. Той е една от водещите фигури в авангардния и експериментален театър в Испания и Латинска Америка. Сред най-известните му произведения са: "Ай, Кармела!" - политическа драма за Гражданската война в Испания, която придобива световна популярност.
Хосе Санчис Синистера
Източник: Yalta Art Room.
"Театър на фрагмента" - експериментална форма на драматургия, в която сцените не следват линеен разказ, а се подреждат като мозайка от различни моменти и перспективи. "Игра на сляпа баба" е пиеса, която поставя под въпрос разбирането ни за физическа и концептуална реалност чрез парадоксални диалози и сценично поведение.
Билети: ТУК