ЕНИГМАТИЧНИ ТВОРБИ
Едвард Мунк в диалог със съвременното изкуство
Изложба във Виена показва защо норвежкият художник се смята за най-влиятелния художник в класическия модернизъм през последните десетилетия
Редактор : / 1497 Прочита 1 Коментара

Изложба в музея "Албертина" във Виена разкрива силните връзки между Едвард Мунк и съвременното изкуство, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Под надслов "Едвард Мунк в диалог", картините на норвежкия художник и графичен артист се представят от днес до 19 юни редом с еднакво енигматични творби на Андри Уорхол, Георг Базелиц и Трейси Емин.
Някои от седмината "партньори в диалога", които отчетливо правят препратки към Мунк, лично са участвали в подбора на творбите за изложбата.
Според директора на "Албертина" Клаус Албрехт Шрьодер, Мунк (1863-1944) е творецът, който "вероятно с право се смята за най-влиятелен художник в класическия модернизъм през последните десетилетия".
Две от прочутите му произведения - "Викът" и "Мадона", са превърнати в поп арт икони с променени цветове от Анди Уорхол.
Но неговите ярко оцветени принтове са по-малко впечатляващи в изложбата в сравнение например с филмовата инсталация на Трейси Емин. В нея британската съвременна артистка крачи гола в норвежки фиорд и възпроизвежда аборта с писъци, които спират дъха.
Швейцарската художничка Мириам Кан и южноафриканската й колежка Марлен Дюма са в контраст с някои от женомразките образи на Мунк с женската гледна точка към тялото и обществото. Въпреки това творбите им са силно повлияни от норвежкия художник.
Едвард Мунк | The Kiss, 1921 | Sarah Campbell Blaffer Foundation, Houston
Шотландецът Питър Доиг е впечатлен от начина, по който Мунк изобразява природата и създава мащабни пейзажи.
Снимки: Музеят "Албертина" във Виена/ albertina.at