Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Стивън Спилбърг: В ума си съм Фред Астер!

КЛАСИКА В СЪВРЕМЕНЕН ТОН

Стивън Спилбърг: В ума си съм Фред Астер!

"Първия път, когато гледах "Уейстсайдска история", беше в главата ми. Бях на десет години, през 1957-а. Току-що се бяхме преместили от Ню Джързи във Феникс, Аризона"

Снимка: Getty Images

Дългоочакваният римейк на класиката "Уестсайдска история" на режисьора Стивън Спилбърг в момента върви по кината и е чудесен кинематографичен подарък за Коледа. 

Предлагаме ви кратко интервю с режисьора за френското издание "Фигаро", в което той разказва за връзката си с този филм и спомените, които има с музиката му. 

"Първия път, когато гледах "Уейстсайдска история", беше в главата ми. Бях на десет години, през 1957-а. Току-що се бяхме преместили от Ню Джързи във Феникс, Аризона.

Майка ми, класическа концертираща пианистка, имаше голяма колекция от плочи с опера. Един ден тя се прибра с албум с музиката на Ленърд Бърнстейн. Слушах го само шест или седем пъти. Но имах чувството, че съм го запомнил. И си направих филм, представяйки си сцени на фона на тази музика, която много ми харесваше, въпреки че не знаех нищо за истинската история.

"Уейстсайдска история" влезе в живота ми... Вече 65 години оттогава". На 74 г., Стивън Спилбърг никога не бе правил мюзикъл. С римейка на "Уестсайдска история", това вече е факт. По Zoom от Лондон, американският режисьор разказва пред "Фигаро" за връзката си с киното и желанието си да заснеме "Уестсайдска история".

Още

Клинт Истууд: Остарявайки, си казваш, че знаеш твърде малко

Клинт Истууд: Остарявайки, си казваш, че знаеш твърде малко

- Спомняте ли си първия път, когато гледахте "Уейстсайдска история"?
- Надявам се, че няма да звучи претенциозно от моя страна, но първия път, когато гледах "Уейстсайдска история", беше в главата ми. Бях на десет години, през 1957-а. Току-що се бяхме преместили от Ню Джързи във Феникс, Аризона. Майка ми, класическа концертираща пианистка, имаше голяма колекция от плочи с опера. Един ден тя се прибра с албум с музиката на Ленърд Бърнстейн. Слушах го само шест или седем пъти. Но имах чувството, че съм го запомнил.

И си направих филм, представяйки си сцени на фона на тази музика, която много ми харесваше, въпреки че не знаех нищо за истинската история. "Уейстсайдска история" влезе в живота ми... Вече 65 години оттогава.

Снимка: Forum Film Bulgaria

Още

Фредерик Бегбеде: Вдигам чаша за Белмондо и за неприемливата смърт

Фредерик Бегбеде: Вдигам чаша за Белмондо и за неприемливата смърт

- Били сте близък приятел с Робърт Уайз, режисьор ветеран в Холивуд, способен да прави научнофантастични филми, военни филми, уестърни, мюзикъли. Трябва ли да бъдеш многостранно развит режисьор, за да приемеш такова предизвикателство?
- Подобно на Робърт Уайз и много други режисьори в Холивуд, винаги съм се смятал за еклектичен режисьор. Киното ми служи преди всичко, за да разказвам истории. Обичам да разнообразявам удоволствията. Когато владея един жанр, съм склонен по-малко да излизам от зоната си на комфорт. Никога не бях опитвал да направя мюзикъл. Това беше идеалната възможност. Кривата на обучението ми беше значителна.

Снимка: Forum Film Bulgaria

- Какво ви накара наистина да интерпретирате този филм по нов начин? За да отдадете почит на майка си?
- Талантът на майка ми като пианистка сигурно е повлиял на желанието ми да направя римейк на "Уестсайдска история". Тя помогна за оформянето на моя слух в детството ми. Семейното ми музикално образование започна първо с изучаването на класическа музика, на операта, преди да открия Бъди Холи и Елвис Пресли! Но мисля също, че желанието ми беше свързано с желанието да предам силно послание за любовта, омразата, расизма, разделението и семейството.

Снимка: Forum Film Bulgaria

Още

Федерико Фелини и Джулиета Мазина: Маестрото и птицата

Федерико Фелини и Джулиета Мазина: Маестрото и птицата

- Тоест?
- Знаех, че "Уестсайдска история" от 1957 г., която остава страхотен мюзикъл, успя да се фокусира върху тези теми, които по онова време не бяха толкова фрапиращи в САЩ, както днес. През 1957 г. не знаехме термина "ксенофобия"! С моя сценарист Тони Кушнер обърнахме голямо внимание на сложността на сюжета и героите. Направихме по-реалистичен, по-ангажиран филм. Обновихме темите и ги разгледахме така, че да бъдат съзвучни със сегашната епоха. Всъщност, ако се сравни либретото на оригиналната версия на Бродуей с нашата, остават само няколко сходни реплики. Другото нещо, което ме тревожеше, беше, че днешните деца не знаят за "Уестсайдска история". Ето защо толкова много исках да им разкажа тази история отново, да я претворя за публиката от 2021 г.

- Някои критици смятат, че интепретирането по нов начин на шедьоври на седмото изкуство е табу, все едно да се направи римейк на "Гражданинът Кейн" на Орсън Уелс. Какво мислите за това?
- Мисля, че ако "Уестсайдска история" беше просто филм на Робърт Уайз, нямаше да го докосна! Но "Уестсайдска история" е нещо повече.

Това е мюзикъл, който е бил игран хиляди пъти през последните 65 години и който продължава да се играе в кварталните театри, училищата и професионално, в много страни и на различни езици. Това ми даде зелена светлина. Тъй като този мюзикъл все още се изпълнява, това ми позволи да си представя създаването на нов филм, в пълна свобода и без чувство за вина.

- Как излязохте от снимките?
- Излязох, танцувайки! Докато аз изобщо не съм танцьор. Когато танцувам, изглеждам като човек, вързан за стола. Докато в ума си съм Фред Астер! Всъщност за мен беше много важно да направя отново "Уестсайдска история", защото това е модерна, градска версия на мита на Ромео и Жулиета.

"Ромео и Жулиета" е вечна пиеса, без възраст. И се надявам, че след тридесет години други режисьори ще се заемат с тази фантастична история и ще я представят отново за следващите поколения.

Източник: "Гласове"; Автор: Оливие Делкроа; Превод: Галя Дачкова

Още

Композиторът на Спилбърг и Лукас празнува 85

Композиторът на Спилбърг и Лукас празнува 85

Още

Спилбърг - една легенда в киното през погледа на HBO

Спилбърг - една легенда в киното през погледа на HBO

Още

Спилбърг отказал хонорар за "Списъкът на Шиндлер"

Спилбърг отказал хонорар за "Списъкът на Шиндлер"

Още

Франсис Форд Копола: Маркетингът и игрите за власт замърсяват киното

Франсис Форд Копола: Маркетингът и игрите за власт замърсяват киното

 

 

 

 

Коментирай 1

Календар

Препоръчваме ви

Награда за Кино 355 на Фондация "Стоян Камбарев" с ново звездно жури

До 1-ви февруари, младите филмейкъри, може да кандидатстват при пълна творческа свобода, като има само едно ново условие - филмите им трябва да бъдат с Неочакван край

"Божията ръка" на Сорентино: Портрет на кинорежисьора като млад

Автобиографичната драма на Паоло Сорентино за израстването в Неапол е чувствена, тъжна, но и възвишена история за живота в духа на "Амаркорд" на Фелини

"Изгубени илюзии" тръгва по екраните на 14 януари

Филмът е адаптация на романа на Оноре дьо Балзак, разкриващ облика на френското общество от Великата френска революция до края на Юлската монархия

НАТФИЗ дипломира свои възпитаници в Деня на българското кино

След завършване на два мандата дейността на доц. Любомир Христов, доц. Елена Тренчева е избрана за нов декан на филмовия факултет

"Петер фон Кант" на Франсоа Озон открива Берлинале 2022

Берлинале ще се проведе пред публика през февруари

Игралният дебют на Андрей Паунов „Януари“ с премиера на София Филм Фест

"Андрей иска да направи филм, вдъхновен от едноименната пиеса на Йордан Радичков още като студент и в крайна сметка през 2015 наследниците на Радичков преотстъпиха правата и тогава започна работата по сценария" споделя продуцентката Ваня Райнова