МЕЖДУНАРОДНИ КИНО ФЕСТИВАЛИ
Носителят на "Оскар" Данис Танович: София е един изключително разбит град и това е много кинематографично
Босненският режисьор представи новия си филм "След края на лятото" на 29-ия София филм фест
Редактор : Impressio / 10658 Прочита 5 Коментара

За да направиш филм в една страна, трябва да прекараш там известно време, да опознаеш хората и културата. В България съм бил три-четири пъти, снимал съм къде ли не - в Индия, Италия, Норвегия, така че бих снимал навсякъде. Много ми допада в София това, че градът е изключително разбит, и това е много кинематографично.
Думите са на босненския режисьор и носител на "Оскар" - Данис Танович, след премиерата на новия му филм "След края на лятото", представен на 29-ия "София филм фест".
Историята е за Мая (Ана Маткович), която пристига на отдалечен остров, за да уреди семеен въпрос за наследство. След събуждането на забравени емоции и поредица от събития, тя трябва да се изправи срещу неразрешени въпроси от миналото си.
Жителите на острова водят ексцентричен живот под влиянието на Ичо (Горан Навойец), кмет на градчето, и неговия бизнес партньор Недилко (Марио Кнежович), който върти бизнес с екомарихуана.
Когато се сближава с писателя Саша (Уликс Фехмиу), Мая започва да разкрива сложността на семейните си връзки. Първоначалното ѝ търсене на наследство се превръща в по-дълбоко изследване на идентичността, помирението и прошката.
Кадър от филма на Данис Танович "След края на лятото".
Източник: София Филм Фест
Кадър от филма на Данис Танович "След края на лятото".
Източник: София Филм Фест
Твоите любими заглавия в /market.dir.bg
"Трудното на този филм бе, че съчетава два жанра - от една страна е мелодрама, а от друга страна е комедия, но в един филм най-важна е историята", казва режисьорът, цитиран от БТА.
Допълва, че Ана Маткович е един от авторите на сценария, така че за нея не е имало кастинг, а Уликс Фехмиу има интелектуално излъчване, което липсва при много от мъжете актьори.
"Хуморът е универсален език. Японците, които са много сериозни хора, се смеят на същите места, на които се смеят в Босна и Бразилия", казва още Данис Танович.
Данис Танович на 29-ия София филм фест.
Снимка: Даниел Димитров/БТА
"Значението на фестивалите днес е по-голямо отвсякога, защото европейските филми вече не пътуват. Преди ходехме на кино и гледахме истории от цяла Европа. Но през последните 10-15 години този вид прожекции почти изчезнаха, така че сега почти единственият начин хората да видят филмите останаха фестивалите.
Когато започнеш да пътуваш с един филм, това може да отнеме месеци и месеци. Спомням си, че с "Ничия земя"' тръгнах през май от Кан. Мисля, че през онази година бях вкъщи общо 20 дни, защото наистина пътувах по целия свят. Пътуването отнема твърде много време. Затова в наши дни наистина подбирам участията си на фестивали", коментира режисьорът.

Номинираният за "Оскар" Мохамед Расулоф представя "Семената на свещената смокиня" на 29-ия София Филм Фест
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Скъпи читатели,
Днес. повече от всякога. независимата журналистика има нужда от вас.В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.