БАЛЕТНИ ПРЕМИЕРИ
Марта Петкова: В момента в балета има огромна борба за роли
На художествения ръководител на балета на Софийската опера е поверена и ролята на Ана Каренина в едноименния балет, поставен от хърватския хореограф и режисьор Лео Муич, чиито шест премиерни представления предстоят
Редактор : / 2278 Прочита 2 Коментара

В момента е огромна борба за роли, което е страхотно - защото има много сериозна конкурентна среда. Това каза днес пред медии Марта Петкова по повод предстоящата премиера на "Ана Каренина", цитирана от БТА.
Петкова е художествен ръководител на балета на Софийската опера, на нея е поверена и ролята на Каренина в едноименния балет, поставен от хърватския хореограф и режисьор Лео Муич.
Хърватският хореограф и режисьор Лео Муич (Снимка: BulFoto)
"Беше много важно трупата да работи с човек като Лео Муич. Аз бях зашеметена и шокирана от моята първа среща с него. Работила съм навсякъде по света, в много престижни театри. Но такъв тип работа, каквато той дава, не съм срещала. Мога да кажа, че трупата страшно много го обикна - истински.
Той изключително търпеливо работи с всеки един от нашите артисти. Не излиза от залата от 11:00 до 8:00 вечерта. Така че за мен това беше много успешен ход - трупата да се срещне с него и да повиши качеството си на работа", разказа Марта Петкова.
"Давам всичко от себе си, за да направим най-добрата версия на "Ана Каренина", каза Лео Муич. Всичко е въпрос на приоритети - това казва хореографът по повод умението да "разкаже" историята в рамките на час и 45 минути. "Неудобството на танцовата индустрия е това, че не говори", допълва той. Казва, че е създал една интерактивна приказка, в която всеки герой е важен.
Хърватският хореограф и режисьор Лео Муич (Снимка: BulFoto)
"Трябва да вземем предвид времето, в което е писана "Ана Ккаренина", втората част на 19-и век, когато се случват много иновации. В годината на написването на книгата излиза първият филм. Случват се и много други открития, открит е Помпей. Аз съм вдъхновен от една стая, която се намира в зимния дворец, в същия период, в който се развива действието на Ана Каренина", каза сценографът Цвийета Шуин.
"Това, което ме вдъхнови, е, че всъщност древните паметници не са били бели, а доста цветни. Също така, беше важно да преценя кои цветове трябва да се използват така, че декорът да не краде вниманието от артистите. Така се получи при мен - първо правя проучване, а след това - декорите за сцената. За определена история която се случва в определен отрязък от време", каза още той.
"Спектакълът "Ана Каренина" се връща след осем години на сцената на операта", припомни директорът на операта Пламен Карталов. Той съобщи, че е купено ново покритие за пода на сцената, когато там се представят балетни спектакли.
Директорът на Софийската опера и балет Пламен Карталов (Снимка: BulFoto)
Шест премиерни представления ще има "Ана Каренина" в Софийската опера и балет. Първото е на 27 януари, а следващите - на 28 и 29 януари, както и на 2, 3 и 4 февруари, съобщават от операта.
Балетът "Ана Каренина" е по едноименния роман на Лев Толстой, музиката е на Пьотр Илич Чайковски.
Директорът на Софийската опера и балет Пламен Карталов (Снимка: BulFoto)
В главните роли са примабалерините Марта Петкова и Катерина Петрова, премиер солистите Никола Хаджитанев, Цецо Иванов и Емил Йорданов.
В спектакъла ще звучи цигулката на Стоимен Пеев от "София квартет", гласовете на Александрина Стоянова Андреева и Виолета Радомирска. Оркестър на Софийската опера и балет под диригентството на Андрей Галанов.
Не пропускайте и останалите заглавия от програмата на Софийската опера и балет - ТУК