Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Американската режисьорка Естефания Фадул поставя българската пиеса "Същият ден"

ЧЕРНА ГРОТЕСКА

Американската режисьорка Естефания Фадул поставя българската пиеса "Същият ден"

Спектакълът е страшна и смешна приказка без край за всекидневното усилие да бъдеш човек в нечовешки условия

Августина-Калина Петкова и Надя Керанова в "Същият ден" от Стефан Иванов, режисьор Естефания Фадул (Снимка: Яна Лозева/Театрална работилница "Сфумато")

Американската режисьорка Естефания Фадул поставя пиесата "Същият ден" от Стефан Иванов. Сценографията, костюмите и музикалната среда са на Цвета Дойчева. Участват Августина-Калина Петкова и Надя Керанова.

Премиерните представления са на 15 февруари и 6 март в Театралната работилница "Сфумато", съобщават от екипа, цитирани от БТА.

Августина-Калина Петкова и Надя Керанова в "Същият ден" от Стефан Иванов, режисьор Естефания Фадул (Снимка: Яна Лозева/Театрална работилница "Сфумато")

Още

Августина-Калина Петкова: Правя нещото, което обичам, а това е лукс

Августина-Калина Петкова: Правя нещото, което обичам, а това е лукс

"Същият ден" е черна гротеска за абсурда и повтарящите се исторически грешки, в които са замесени клоуни, едновременно невинни и виновни. Те са част от силата, която желае добро, но често създава зло. Пиесата е страшна и смешна приказка без край за всекидневното усилие да бъдеш човек в нечовешки условия. Действието се развива 30 години след 1989 г. Героите са дядо и внук, пътуващи по вече построения плавателен канал, който свързва София с Черно море. Те снабдяват възстановените 86 български лагера и разказват за раждането на новия режим, за тайните му и явни проявления.

Августина-Калина Петкова и Надя Керанова в "Същият ден" от Стефан Иванов, режисьор Естефания Фадул (Снимка: Яна Лозева/Театрална работилница "Сфумато")

"Днес ксенофобията и омразата надделяват над състраданието. Отговорността, която носим, е по-голяма отвсякога. Нужно е да не спираме да разказваме колективната ни история. Да се съмняваме и да помним. Паметта е любов", казва Естефания Фадул. По думите й, в същността си това е семейната история на хора, които правят своите трудни избори в сложна ситуация. Чрез различни форми на разказване те показват пластовете на вината, скръбта и срама. Трагедията им е, че цикълът започва отново всеки ден.

Августина-Калина Петкова в "Същият ден" от Стефан Иванов, режисьор Естефания Фадул (Снимка: Яна Лозева/Театрална работилница "Сфумато")

"Същият ден" е най-новият текст на поета и драматург Стефан Иванов. Той пише първата версия като част от общ проект с участието на италиански, палестински, гръцки и сирийски драматурзи, представен в Рим и Солун. Окончателният вариант е и третият етап от обмен по инициатива на LaGuardia Performing Arts Center в Ню Йорк. Програмата позволява драматургът да избере режисьорите, с които да работи. През 2017 г. режисьорката Хандан Озбилгин от Ню Йорк прави уъркшоп в "Сфумато" с актрисите Елена Димитрова и Лилия Гелева. Същата година пиесата е поставена в LPAC от Джон Майкъл ДиРеста.

Надя Керанова в "Същият ден" от Стефан Иванов, режисьор Естефания Фадул (Снимка: Яна Лозева/Театрална работилница "Сфумато")

Стефан Иванов е автор на стихосбирките "4 секунди лилаво" (2003), "Гинсбърг срещу Буковски в публиката" (2004), "Списъци" (2009) и "Навътре" (2014). Носител е на наградата "София: Поетики" (2011). Съавтор е с Иван Добчев на пиесата "Медея - майка ми", спечелила "Икар" (2013) за най-добро представление. Пиесата му "Между празниците" е номинирана за "Икар" (2014) за драматургия. През 2018 г. е резидентен драматург на Националния театър на Люксембург. Превеждан е на английски, френски, немски, гръцки, сръбски и други езици.

Августина-Калина Петкова и Надя Керанова в "Същият ден" от Стефан Иванов, режисьор Естефания Фадул (Снимка: Яна Лозева/Театрална работилница "Сфумато")

Естефания Фадул работи в Ню Йорк. Завършва театрална режисура във Васар Колидж, където съосновава женския колектив Idlewild Theater Ensemble. Специализира кинорежисура в Прага. Късометражният й филм Beauty Mark е селектиран за фестивала в Кан през 2011 г. Режисьорският й фокус е върху съвременна драматургия и съвременни интерпретации на класика.

Можета да гледате "Същият ден" на 15 февруари и 5 март от 19.00 часа в Зала Underground на Театрална работилница "Сфумато".


Автор: Стефан Иванов
Режисьор: Естефания Фадул
Музикална среда: Цвета Дойчева
Сценография и костюми: Цвета Дойчева
Фотограф: Яна Лозева
Участват: Августина Калина Петкова, Надя Керанова

Проектът "Същият ден" е продуциран от "Сфумато", с подкрепата на фондацията "Америка за България", чрез Програмата за българско-американски обмен в театъра, администрирана от фондацията "Арт офис" и в партньорство с LaGuardia Performing Arts Center, Ню Йорк.

Още

"Предградие" - история за незначимото значимо

"Предградие" - история за незначимото значимо

Още

"Самотни отдалеч" или колко е страшна любовта, ненамерила любов

"Самотни отдалеч" или колко е страшна любовта, ненамерила любов

Още

Номинираният за "Икар" спектакъл "Moonlight" с премиера в ДНК

Номинираният за "Икар" спектакъл "Moonlight" с премиера в ДНК

Още

"Зверското синьо" от Филип Ридли за първи път на българска сцена в НАТФИЗ

"Зверското синьо" от Филип Ридли за първи път на българска сцена в НАТФИЗ

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика