УНИКУМ
Полусляп художник рисува картини, реалистични като фотоси
Творби на Гаел Патин притежават най-големите европейски колекционери
Редактор : / 4733 Прочита 0 Коментара

Художникът Гаел Патин /Gaеl Patin/ рисува почти по въображение, защото страда от слабо зрение, но картините му са толкова точни в детайла, че много от тях се възприемат от публиката като фотоси. Как е постигнал тази съвършена техника един полусляп човек?
Патин е роден през 1975 г. в Белгия, в семейството на французин и италианка. Баща му е художник, така че той от малък има интерес към изобразителноо изкуство. Още като 6-годишен започва да посещава курсове по дизайн в Академията по изкуствата в Брюксел.
В началото на 80-те години на миналия век семейството се премества да живее във Франция.
Гаел Патин е само на 14, когато участва в конкурс по живопис в малкото френско градче Ле Карн.
През 1994 г. заминава за Сардиния, където се записва да следва в Академията по изкуствата - гр. Сасари.
В края на 90-те започва да изучава техниката "Trompe l'oeil", по която го запалва съпругата му Люсила Очони, също художник.
Патин овладява умението така да работи със светлината и сянката, че да подчертава всеки детайл.
Работите му все повече се превръщат в хиперреализъм, с който художникът сякаш иска да "компенсира" онова, което не съвсем ясно виждат очите му?...
"Фаст-фуд по улиците на града"
Проблемите със зрението не попречват на Патин да се превърне в един от най-харесваните творци на изложби първоначално в Рим и Милано, а днес - в цяла Европа.
Стеснителен по характер, Патин обикновено се появявал сред общество с очила с огледални рамки, за да не се "вглеждат" в болните му очи любопитните критици и журналисти.
Картините на Гаел Патин са пълни с хора, в тяхното обикновено ежедневие, но художникът е майстор и на много натюрморти.
Произведения на Патин притежават много частни колекционери от Франция, Англия и Италия. Негови картини постоянно гастролират на най-големите европейски изложби.
Много критици наричат уникалната реалистична техника на Патин "Измамно зрение", но ако човек се вгледа в картините на художника, може да се окаже, че повечето зрящи хора не виждат и наполовина от онова, което детайлно е "видяло" въображението на полуслепия художник.
Еми МАРИЯНСКА