Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Руският човек според Андрей Кончаловски: Той не слуша, а мисли какво да отговори

КИНЕМАТОГРАФИЧНИ ХОРИЗОНТИ

Руският човек според Андрей Кончаловски: Той не слуша, а мисли какво да отговори

Един от най-големите руски режисьори участва в 42-то издание на Международния филмов фестивал в Москва със своя нов документален филм "Веселият човек"

Руският режисьор Андрей Кончаловски (Снимка: moscowfilmfestival.ru)

Няколко документални филма участваха в конкурса на 42-ия Международен филмов фестивал в Москва. 

Гилдията на документалистите в киното и телевизията награди филма на германския режисьор Марк Вайс "Не се отказваме". В центъра на сюжета е журналистката Мария Реса, която предизвика президента на Филипините Родриго Дутерте.

Документалният проект "Веселият човек" на Андрей Кончаловски също беше представен в програмата и той е интересен, защото се смята за документално свидетелство, че 89% от руснаците се чувстват щастливи от живота си. 

Кадър от документалния филм на Андрей Кончаловски "Веселият човек" (konchalovsky.ru)

Един от най-продуктивните съвременни руски режисьори Андрей Кончаловски, участвал наскоро и на кинофестивала във Венеция с филма "Скъпи другари!", е работил с непрофесионални актьори в най-новия си документален филм. Един от героите му е същият като от "Белите нощи на пощальона Алексей Тряпицин". Не всички го разпознават. Алексей Тряпицин става главен командир на пожарната в селото си и на въпроса защо обича Русия, той отговоря: "Заради всичко!"

На всички участващи във филма им се задават едни и същи въпроси. Например "Кое е основното в руския характер?"

Най-често срещаният отговор е търпението. Какъв е смисълът на живота, никой не отговаря.

Кадър от документалния филм на Андрей Кончаловски "Веселият човек" (konchalovsky.ru)

Режисьорът, който донякъде има контрол над своите герои, е съгласен с мълчанието им.

"Всеки филм е изкривяване на реалността. Всяко изкуство е лъжа. Голямото изкуство обаче е лъжа, която помага да се разбере истината на живота ", смята той.

Както се казва, къде е Кончаловски, къде е руският народ.

Но самият той е на друго мнение:

"Винаги съм се чувствал по-близо до хората, които не миришат на пот. Когато човек работи на полето, той не мирише на пот. Мирише в метрото."

За да разбере самата същност на нацията, той разговаря с десетки обикновени хора. Според Кончаловски основните свойства на руския човек са:

"Той не слуша, а мисли какво да отговори."

Кадър от документалния филм на Андрей Кончаловски "Веселият човек" (konchalovsky.ru)

Според него няма скучни хора.

"Търсих жизнерадостните. Във всяка ситуация човек може да намери опора, имайки цел. Навсякъде има нещастни хора. Географията, климатът и религията са основните компоненти във формирането на руското съзнание. Руските хора все още са селски хора. Никога не e имало буржоазия. В Русия капиталът зависи от правителството. И в Кремъл съзнанието е селско, и в Думата."

Героите живеят в различни части на страната - от Байкал до Краснодарския край. Има герой, който е млад учител по химия, дошъл в селото; представителка на "народната журналистика", осигуряваща телевизионно и радио излъчване в село в Краснодарския край; фелдшер от остров Олхон, кърмеща бебето си жена по време на почивките; голямо семейство сибирци, където децата се отглеждат само от баща-свещеник; фермер, който не доживя до премиерата на филма. Той казва, че няма смисъл в живота. Просто има живот."

Шапката на Андрей Кончаловски, която стои на мястото му докато той говори за филма си "Веселият човек". (Снимка: moscowfilmfestival.ru)

 Филмът "Блокаден дневник" на режисьора Андрей Зайцев беше удостоен с голямата награда "Златен Свети Георги" на завършилия преди няколко дни Московски международен кинофестивал. Във филма се разказва за първата блокадна зима на Ленинград по време на Втората световна война. Млада жена, която неотдавна е погрeбала мъжа си, тръгва пеша през целия град, за да се види с баща си за последен път и да му поиска прошка. Главните роли се изпълняват от Олга Озоллапиня и Сергей Дрейден.

Екипът на филма "Блокаден дневник", спечелил голямата награда на Московския филмов фестивал. (Снимка: moscowfilmfestival.ru)

Специалната награда на Московския кинофест бе връчена на турския режисьор Ердем Тепегьоз за филма му "В сянката". "Искам да благодаря на журито, на продуцентите и на екипа.

Посвещавам тази награда на своя баща, който изгубих преди месец след нещастен случай", заяви при награждаването турският кинодеец.

С приза за най-добра актриса беше удостоена британката Меган Първис за ролята си в лентата "Хилда". За най-добър актьор беше определен Гур Бентвич от Израел за филма "Като сирене в масло". 

Четиридесет и вторият Международен кинофестивал се проведе в руската столица от 1 до 8 октомври.

Откриващата церемония на Международния филмов фестивал в Москва, 1 октовмри,2020 г.(Снимка: moscowfilmfestival.ru)

Коментирай 10

Календар

Препоръчваме ви

"От другата страна" - с документален филм за войната в Украйна започна София Филм Фест във Велико Търново

На прожекцията присъстваха служебният министър на туризма Евтим Милошев, областният управител Ивайло Здравков, кметът Даниел Панов и директорът на София Филм Фест Стефан Китанов

Модерната Одисея "Аз, капитан" тръгва по кината

Филмът на Матео Гароне взе Сребърен лъв във Венеция и беше номиниран за "Оскар" в категорията за най-добър междуанароден филм

"Зелена граница" на Агнешка Холанд, който беше атакуван от полските власти, тръгва по кината

Филмът счупи полския боксофис, но предишното правителство на Полша се опита да го цензурира и атакува

Адела Пеева кани на среща с "Кметът" и екипа на филма

Филмът разказва за живота и делото на инж. Иван Иванов - най-дълго управлявалият и най-успешният кмет на София през ХХ век

Почина театралният режисьор проф. д-р Александър Илиев

Режисьорският му дебют е с „Адвокатът Пиер Патлен” във Видинския театър през 1986 г.

Филми на Мишел Азанависиюс и Мохамад Расулоф бяха добавени към конкурсната програма на кинофестивала в Кан

Азанависиюс ще участва в съревнованието за наградата "Златна палма" с "Най-ценната стока" - първи опит в анимационното кино за 57-годишния режисьор, отличен с "Оскар" през 2012 г. за "Артистът"