Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"Астероид сити" на Уес Андерсън: Ягодови шейкове, ядрена романтика и носталгия към Джеймс Дийн

ПРЕМИЕРА

"Астероид сити" на Уес Андерсън: Ягодови шейкове, ядрена романтика и носталгия към Джеймс Дийн

В най-новия си филм американският режисьор най-накрая успява да ни каже нещо смислено, извън любопитните визуални пътешествия на специфичната му филмова естетика

Източник: 87 Productions/Focus Features

"Не можеш да се събудиш, ако не заспиш" - такъв е финалът на "Астероид Сити".  

Още Джейн Фонда uncensored в Кан

Джейн Фонда uncensored в Кан

Най-новото провокативно произведение на ненадминатия майстор на симетрично-нетипичния филмов разказ Уес Андерсън (Гранд хотел "Будапеща", Френският бюлетин) ще ни отведе в "Астероид Сити", където с плеяда чудати герои, ще открием какво има отвъд нашата планета и какъв е смисълът на живота. Може би има такъв...

Действието на Астероид Сити се развива в измислена пустиня в Съединените американски щати около 1955 г. Планираният маршрут на семинара на Младите звездобройци и космически кадети е сериозно нарушен от събития, след които светът вече няма да е същият. Може ли непоколебимата любов в хората, които обичаме, да спаси не само нас самите, но и планетата?

"Астероид Сити" тръгва по кината от 23 юни.

Това е преди всичко история за разтърсващите събития в пустинен град, обсебен от космически изследвания, в който всичко е толкова изкуствено, че удоволствието към всеки детайл и вкус в атмосферата се утроява, заради далечната дистанция и невъзможност да се приспособим в абсурдисткия, едновременно красив и ужасяващ свят.

Ексцентричността на най-новия филм на Уес Андерсън няма да изненада неговите фенове, а нефеновете също едва ли ще бъдат изненадани с някакво ново явление в стилистиката на режисьора.

Източник: Форум Филм България

Филмът е направен с типичните образи и цветове, изпипани до последен детайл дотолкова, че понякога зрителят забравя да слуша сценарния ред и реплики, отвявайки се в образите на палачинките, ландшафтите, ягодовите шейкове, романтичните почти гъбени облаци от ядрени тестове и неустоимия стайлинг на Скарлет Йохансон на фона на американската попкултурна петдесетарска картинка.

Източник: 87 Productions/Focus Features

Още Андерсън, Вендерс, Корееда и Хайнс се присъединяват към звездния състав в Кан

Андерсън, Вендерс, Корееда и Хайнс се присъединяват към звездния състав в Кан

Да, Уес Андерсън умее да бъде елегантен, може да бъде забавен и весел и комедийните моменти в този филм доказват способностите му да не бъде просто визуален естет, изпразнен обаче от особено съдържание и смисъл, развеждайки ни из дизайнерски магични светове.

Като не толкова голям почитател на Андерсън, бих оценила този филм като любопитна територия, в която по комичен и абсурдистки начин е разказана една микроистория, случваща се в микросвят, за да се види под микроскоп почти какво е да живееш непосредствено на място на тестове за атомни бомби. Точно така - микро, микро и микрото на микрото.

Но филмът на Андерсън не е само за живота в сянката на ядрените бомби. Той ни представя и вътрешните неядрени, а емоционални кризи на героите, които страдат от екзистенциални травми.

Това, че Андерсън е поставил "Астероид Сити" през 1955 г., е малък трик с реалността на героите и собствената ни реалност. Днес отново говорим за ядрено оръжие и заплахите съвсем не са в сферата на фикцията.

Източник: 87 Productions/Focus Features

През 1955 г. и разгара на Студената война ядрената война е нещо от дневния ред и надвиснала заплаха за населението, тя дори се романтизира в американската музикална попкултурна индустрия.

Голяма част от филма се развива конкретно през септември 1955 г., месец, белязан от две събития.

Първото е решението на Съединените щати да започнат проекта Vanguard, с който ще се опитат съвсем неуспешно да победят Съветския съюз при изпращането на ракета - сателит в космоса.

Второто е трагичната автомобилна катастрофа, която отнема живота на Джеймс Дийн, емблематичният актьор, който олицетворява надигащия се бунт на младите тогава.

"Ако сте искали да живеете хубав, тих, спокоен живот, сте избрали грешния момент да се родите" - това казва генерал Гибсън (Джефри Райт) на тълпа от тийнейджъри и родителите им, събрали се в Астероид Сити, за да отпразнуват падането на метеорит там преди хиляди години.

Източник: 87 Productions/Focus Features

Още  "Златна палма" в Кан бе присъдена на филма на френската режисьорка Жустин Трие "Анатомия на едно падение"

"Златна палма" в Кан бе присъдена на филма на френската режисьорка Жустин Трие "Анатомия на едно падение"

Децата са участвали в състезания за своите изключително напредничави научни експерименти, а космическата надпревара ги е превзела до краен предел.

"Астероид сити" може да бъде описан като фикция във фикцията. Това е филм по сценарий, който уж е телевизионно шоу, в което актьорите пресъздават измислена версия на пиеса, която разказва за измислено несъществуващо място. Ние реално гледаме пиеса, която е снимана като филм.

Всичко това означава, че в този филм Скарлет Йохансон например играе актриса, която играе актриса, която играе актриса.

По същия начин, Джейсън Шварцман - най-близкият до главна роля в този абсурдно подреден актьорски състав - играе актьор, който отчаяно иска да разбере мотивите на героя си, военен фотограф, който гори ръката си върху горещата плоча за сандвичи.

Източник: 87 Productions/Focus Features

Още Мартин Скорсезе и новият му филм "Убийци на цветната луна" бяха аплодирани 9 минути в Кан

Мартин Скорсезе и новият му филм "Убийци на цветната луна" бяха аплодирани 9 минути в Кан

Образът на Шварцман донякъде е оформен така, че да препраща към няколко известни актьори, може би най-важният от които е Джеймс Дийн през една от неговите най-известни фотографии от това време.

Донякъде Андерсън се опитва да създаде автентична емоция в една купчина изкуствени слоеве. Но сякаш това е напълно невъзможно начинание.

Всичко е твърде изкуствено и дистанцирано, за да може зрителят да бъде причислен по някакъв начин към ситуациите на героите.

Аспектът на отчуждението е много важен. Само чрез него можем сами да се ужасим от злокобните възможни реалности, които самите ние, чрез машините, можем да създадем. Сега те са фикция, но какво, ако утре не са?

Още Джулия Дюкурно и Бри Ларсън са в журито на кинофестивала в Кан

Джулия Дюкурно и Бри Ларсън са в журито на кинофестивала в Кан

Още Последният филм на Жан-Люк Годар с премиера на фестивала в Кан

Последният филм на Жан-Люк Годар с премиера на фестивала в Кан

Още Майкъл Дъглас ще бъде отличен с почетната награда в Кан

Майкъл Дъглас ще бъде отличен с почетната награда в Кан

Още Фестивалът в Кан ще покаже за първи път оригиналния HBO сериал Идолът

Фестивалът в Кан ще покаже за първи път оригиналния HBO сериал Идолът

Коментирай2

Календар

Препоръчваме ви

Седем филма в Тийн-конкурса на София Филм Фест

За трета година пред публиката в София ще бъде представена специалната селекция „СФФ тийн“. След всяка прожекция на филм от тази програма ще има разговор с публиката, воден от режисьорката Надежда Косева

Световната премиера на "Свeтът ще трепери" започва от България

Продукцията е първият съвместен проект между Великобритания, България, Израел и Съединените щати, като в главните роли ще се изявят актьори като Оливър Джаксън-Коен и Джереми Нюмарк Джоунс

Вечер за Джони Пенков, "Пикник в района на зоната" и дигитална версия на "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде"

С „Три сестри и Андрей“ и „Гражданинът Кино“ ви каним на специална прожекция в чест на Йосиф Сърчаджиев и Коста Биков в неделя

Филмът "Триумф" тръгва по кината на 21 март

Последният филм на Кристина Грозева и Петър Вълчанов е черна комедия, вдъхновена от една от големите загадки на миналия век - дупката в Царичина

Номинираните за Наградата LUX филми са в програмата на София Филм Фест

Една от филмовите творби е носителят на Оскар за пълнометражна анимация „Потоп“ на Гинтс Зилбалодис, който ще гледате премиерно на 22 март в Зала 1 на НДК, след церемонията по награждаването

Музикални и екзотични акценти в програмата на 29-ия София Филм Фест

Можете да гледате филми като "Краят" на Джошуа Опенхаймер, "Село до Рая" на Мо Хараве и "Кьолн 75" на Идо Флук директно от Берлинале