АРТ СЪБИТИЯ
Картина на Артемизия Джентилески, която досега се смяташе за изгубена, беше изложена в замъка Уиндзор
Смята се, че произведението, озаглавено "Сузана и старейшините", е било поръчано от съпругата на Чарлз Първи - Хенриета Мария от Франция, докато тя се е подготвяла за раждане
Редактор : Impressio / 25 септември 2023 / 12:14 3796 Прочита 0 Коментара
Картина на италианската художничка Артемизия Джентилески от 17-и век беше открита в Кралската колекция в замъка Уиндзор във Великобритания, след като е била погрешно приписана на друг художник преди поне два века, съобщи ДПА, цитирана от БТА.
Смята се, че произведението, озаглавено "Сузана и старейшините", е било поръчано от съпругата на Чарлз Първи - Хенриета Мария от Франция, докато тя се е подготвяла за раждане.
Повече от 100 години картината е била съхранявана на склад в двореца Хемптън Корт, след като е била погрешно приписана на анонимен френски художник.
След като творбата премина през консервация, "Сузана и старейшините" беше включена в нова временна изложба в гостната на кралицата в замъка Уиндзор. До картината са показани също "Автопортрет като алегория на живописта", известен още като "La Pittura", както и картината "Йосиф и жената на Потифар" на бащата на художничката - Орацио Джентилески, която е създадена по време на неговия престой в Лондон.
"Сузана и старейшините" беше открита, докато кураторите на Тръста на Кралската колекция проследяваха картини, разпродадени и разпръснати из Европа след екзекуцията на Чарлз Първи. Седем картини на Джентилески са записани в инвентара на Чарлз Първи, но досега се смяташе, че единствената оцеляла е "Автопортрет като алегория на живописта", докато останалите бяха считани за изгубени.
Сега кураторите обаче успяха да сравнят описанието на "Сузана и старейшините" с картината в двореца Хемптън Корт. Марката "CR" (което означава Carolus Rex) беше намерена на гърба на платното, когато то беше подложено на консервационна обработка. Това потвърждава, че картината някога е била в колекцията на Чарлз Първи.
Джентилески се прочува из цяла Европа през 17-и век - период, в който има малък брой официално признати жени художници. Тя се обучава при баща си в Рим, а по-късно работи за аристократични и кралски особи във Флоренция, Неапол, Венеция и Лондон.
Творбите й губят популярността си през 18-и и 19-и век, но през последните 50 години тя отново се прочу със своите "силни и съпричастни изображения на жени от историята", казаха от Тръста на Кралската колекция.
Специалната изложба на творбите на Артемизия и Орацио Джентилески в замъка Уиндзор ще продължи до 29 април 2024 г.