Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Над 10 000 парижани се закичиха с мартеници

БЪЛГАРИЯ ПО СВЕТА

Над 10 000 парижани се закичиха с мартеници

Българският културен институт в Париж зарадва жителите и гостите на града със своя символ на здраве и сила и разказа за българската традиция в акцията "Мартеница от България“

Снимка: Българският културен институт в Париж

На 1 март над 10 000 французи и чужденци от различни страни закачиха на китките си днес в Париж червени и бели сплетени конци и се присъединиха към старата българска традиция в месеца, в който посрещаме пролетта.

Снимка: Българският културен институт в Париж

В градска акция "Мартеница от България", инициатива на Българския културен институт в Париж, във френската столица бяха раздадени хиляди български матреници, а доброволци разказваха на любопитните жители и гости на града историята на една от най-старите традиции, които се празнуват у нас на 1 март и съвременно послание и стойност на този обичай.

Снимка: Българският културен институт в Париж

На няколко емблематични за френската столица места, между които площада Трокадеро срещу Айфеловата кула, артистичния квартал Монтмартр и базиликата "Сакре кьор", в неделния ден, в който българите отбелязват Баба Марта, излезлите за разходка в града получиха мартеници-гривни с пожелание за здраве и надежда.

Снимка: Българският културен институт в Париж

Към мартениците бяха приложени и картички с информация за празника и символиката на преплетените червени и бели нишки на два езика - френски и английски.

Проектът "Мартеница от България" е инициатива на Българския културен институт в Париж и следва каузата на институцията за популяризиране на съвременната култура на България, както и традициите на страната, по достъпен и модерен начин пред широка международна публика.

Снимка: Българският културен институт в Париж

Снимка: Българският културен институт в Париж

От 2017 година елементът "Мартеница" е вписан в Представителния списък на елементите на нематериалното културно наследство на човечеството на ЮНЕСКО след обща номинация на четирите държави, които споделят обичая - България, Румъния, Молдова и Северна Македония. Макар за произхода на мартеницата ("мартинка" в Северна Македония и "мартишор" на Север) да се спори, а легендите около нея да са различни, българите, македонците, румънците и молдовците си разменят вплетени бели и червени конци от прежда на 1 март в очакване настъпването на пролетта.

Още

Българските букви - по кейовете на Сена в Париж

Българските букви - по кейовете на Сена в Париж

Още

Десислава Бинева пред Dir.bg: Българската култура се нуждае от повече смелост и големи имиджови проекти

Десислава Бинева пред Dir.bg: Българската култура се нуждае от повече смелост и големи имиджови проекти

Още

Изгубената България: Когато мартениците носеха истинско здраве и щастие

Изгубената България: Когато мартениците носеха истинско здраве и щастие

Още

Етнологът Иглика Мишкова пред Dir.bg: За силата на мартеницата и легендите за Пижо, Пенда и Хан Аспарух

Етнологът Иглика Мишкова: За силата на мартеницата и легендите за Пижо, Пенда и Хан Аспарух

 

Коментирай 10

1/1

Снимка: Българският културен институт в Париж

Снимка: Българският културен институт в Париж

Снимка: Българският културен институт в Париж

Снимка: Българският културен институт в Париж

Снимка: Българският културен институт в Париж

Снимка: Българският културен институт в Париж

Календар

Препоръчваме ви

Младежкият театър започва дарителска кампания срещу COVID-19

В сайта на театъра ще бъде публикувана ежедневно събраната към момента сума и кои театри и други културни институти са подкрепили инициативата

Аладжа манастир е най-посещаваният от музеите във Варна за 2019-та

Предания разказват, че по времето на жестоките гонения срещу християните в Римската империя, в това закътано и пустинно място са намерили убежище неколцина изгнаници от близкия град Одесос

"Северният Атон" - културно средище на православието на езерото Ладога

Валаамският манастир припомня славната си история, на "ти" с новите технологии

Красиви загадъчни лица от Югоизточна Азия

Портретите на Нуно Андраде ни позволяват да си изградим образ на малко известни народи и етнически групи

Как и защо една коледна реклама разгневи хиляди хора

Размисъл върху изкуството на контекста, смисъла и целите на рекламното послание

Малчуганите от Център от семеен тип "Вълшебство" получиха куп подаръци за Коледа

Иросологът Тера Сулева отдели таксите за 1 месец от своя кабинет, за да дари радост на лишените от родителски грижи деца