Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"Трябва да си представяме Сизиф щастлив", смята художникът Радостин Седевчев

ДА ИЗБЕРЕШ СВОБОДАТА

"Трябва да си представяме Сизиф щастлив", смята художникът Радостин Седевчев

Изложбата се открива на 25 август (четвъртък) в галерия "Плюс 359"

Радостин Седефчев (Галерия "Плюс 359")

Идеята за сизифовия труд в контекста на темата за свободния достъп до информация в няколко различни епохи представя художникът Радостин Седевчев в изложба.

В основата на проекта са тетрадки, попълвани между 1945 и 1947 г. с преписани данни за жителите в големите градове по света.

Галерия "Плюс 359"

Част от тях ще бъдат показани в експозицията "Трябва да си представяме Сизиф щастлив" от 25 август (четвъртък) в галерия "Плюс 359", съобщават организаторите.

Самите преписи са от енциклопедиите Meyers Lexikon и Larousse, като са осъществявани години след публикуването на данните в оригиналните издания.

Въпреки че информацията не е била актуална във времето на създаването на тетрадките, художникът наблюдава, че техният автор я е преписвал с педантична последователност и внимателен почерк.

Историческият контекст повдига въпроса именно за свободния достъп до информация, "който по време на войната и тоталитарните режими на управление е безценна привилегия, недостъпна за обикновените хора", коментират организаторите на изложбата.

Сизифовият труд в контекста на темата за свободния достъп до информация разглежда Радостин Седевчев в изложба (Галерия "Плюс 359")

Още

Катастрофа отнема преди 60 години живота на "чужденеца" Албер Камю

Катастрофа отнема преди 60 години живота на "чужденеца" Албер Камю

В този смисъл Седевчев разглежда тетрадките като субективен монумент на изстраданата радост за принадлежност към световната общност на живите.

Със заглавието на проекта си художникът предлага и философски прочит на неговото съдържание.

Седевчев се позовава на есето на Албер Камю "Митът за Сизиф". В него авторът представя неспирното търкаляне на камъка като действие на човек, който е избрал свободата да бъде активен участник в света.

За Камю Сизиф е олицетворение на идеята за самотният воин, който съзнателно приема последствията за своите действия, но не като наказание, а като възможност за бунт срещу собствената ни смъртност, безсмислието и непоследователността на съдбата.

В "Трябва да си представяме Сизиф щастлив" Радостин Седевчев се опитва да провокира публиката да влезе под кожата на създателите на архивите, да си представи тяхното желание да упражнят свободната си воля в рамките на режими, които ограничават индивидуалните свободи.

Сизифовият труд в контекста на темата за свободния достъп до информация разглежда Радостин Седевчев в изложба (Галерия "Плюс 359")

Визуалният артист превръща цифрите от намерените записки в каменни скулптурни обекти. В експозицията той ги представя наред с плочите, от които са изсечени. Този своеобразен негатив и позитив насочва вниманието към въпроса кое е по-важно - резултатът от нашите действия или енергията на процеса, водещ до този резултат.

Още

Митологичният Сизиф все повече буди симпатии като бунтар

Митологичният Сизиф все повече буди симпатии като бунтар

Спираловидното движение, дефинирано от архитектурата на Водната кула, отвежда зрителя до нейния връх, където понятията "тук" и "сега" присъстват чрез неспирен дигитален поток от информация.

Инсталацията, създадена в съавторство с Антони Райжеков, излъчва на живо промяната на числеността на населението на Земята, която се случва всяка секунда и е съпроводено от звуци, генерирани от тази промяна.

Радостин Седевчев е роден в Перник през 1988 г. Завършва специалност "Стенопис" в Националната художествена академия (НХА). Придобива образователно-научна степен доктор в НХА през 2018 г., а в момента е главен асистент в специалност "Стенопис".

Завършва образователната програма за млади художници "Близки срещи - визуални диалози school4artists" на Институт за съвременно изкуство - София (2017). Член е на института от 2021 г. Седевчев специализира визуални изкуства в академията за изящни изкуства в Дрезден (2017), както и в университета Глиндор в Уелс (2011).

Още

Стойност на ценностите - интерактивна инсталация на Морис Бенаюн и Тобиас Клайн

Стойност на ценностите - интерактивна инсталация на Морис Бенаюн и Тобиас Клайн

Още

Преживей катарзис с инсталацията на Теодор Ушев "Като в тъмно огледало"

Преживей катарзис с инсталацията на Теодор Ушев "Като в тъмно огледало"

Още

Монохромна инсталация "улавя" въображаемите сънища на дете

Монохромна инсталация "улавя" въображаемите сънища на дете

Още

Хипнотизираща инсталация съживява 400-годишна руина с цветни "пиксели"

Хипнотизираща инсталация съживява 400-годишна руина с цветни "пиксели"

Коментирай 2

Календар

Препоръчваме ви

Папата влезе в затвор във Венеция, там където се помещава павилионът на Светия престол

"Нека не забравяме, че всички имаме грешки, които трябва да ни бъдат простени, и рани, които трябва да бъдат излекувани", каза папата на група затворници и надзиратели

Изложбата “SOFIA URBAN ART” представя историята на графитите и уличното изкуство в София

Събитието е от 29 април до 31 май 2024 г., пл. "Св. Неделя" 7, Откриване: 29 април 2024 (понеделник) от 18 до 20 ч.

Френска журналистка постави "Съседите" сред петте най-забележителни павилиона на Венецианското биенале

"В сграда близо до моста "Академия", кураторът Васил Владимиров е създал набор от домашни интериори - като български дом, където истинските спомени се предават чрез високоговорители за преживените ужаси" казва френската журналистка Каролин Ру

"Ре/-Еволюция на жените. Смяна на ролите"

Изложбата е от 30 април до 20 юни 2024 г. Откриване: 30 април, вторник от 18:00 ч. в галерия "Васка Емануилова".

"Портрет на госпожица Лизер" на Густав Климт беше продадена за 30 млн. евро на търг във Виена

Специалистите очакваха, че цената на незавършената творба ще надхвърли сумата от 70 млн. евро

"Времето да диша в картините ми": Петър Дочев - 90 години от рождението му

Изложбата е от 29 април до 6 юни 2024 в СБХ - зала "Райко Алексиев"