ПРЕМИЕРА
"Саломе" - забраненият плод на изкушението
Театрална поема за вярата и за любовта, за това накъде върви човек и какво става с него
Редактор : / 2794 Прочита 0 Коментара
Диана Добрева по време на репетиция (Снимки: Театър Българска армия)Премиерата на прословутата пиеса на Оскар Уайлд е на 23 и 24 -ти март от 19 часа на голямата сцена на Театър Българска армия.
Историческата трагедия е под режисурата на Диана Добрева, която ще изиграе и самата САЛОМЕ.
По думите на Диана Добрева, "Саломе" е пиеса за забранения поглед на изкушението - всеки поглед разкъсва битието, всяко проглеждане убива.
"Саломе" е песен за света, който не е готов за Вестта и Вестителя. За едничката Вест, която заслужава очакване - идването на Спасителя. От пашкула на пророка изпълзяват пеперудите на страстта. Шарките по крилете са азбука на злото. Бог избледнява, докато отсечената глава на пророка пада върху сребърното блюдо като нафора за безверници.
Саломе е магнетичната юдейска принцеса, дъщеря на Иродиада, която всички гледат, всички желаят, без един. Невъзможната й любов към Йоан Кръстител я превръща в чудовище. Забраненият поглед на изкушението и страстта са смъртната присъда на пророка.
Но дори отвъд прага на смъртта, отвъд жеста за сбогом, за човека винаги ще има устни върху неговите изсъхнали устни, устни върху неговите безсънни клепачи, устни върху неговото тревожно чело, устни, които са любов, които отказват да го предадат, които отказват да приемат поражението му, устни, които продължават да изричат името му с любов, в любовта. Прословутият танц на Саломе е жестоката цена за любовта, поднесена на сребърно блюдо, казва актрисата-режисьор.
Вдъхновена от библейската история за пророка Йоан Кръстител, пиесата е написана през 1891 г., но й е наложна тежка цензура. След смъртта на Оскар Уайлд през 1900 г. става хит и до днес не слиза от сцените, отбелязват от театъра.
Йоан Кръстител е Александър Евгениев (студент на проф. Пламен Марков в НАТФИЗ), Ирод - Милен Миланов, съпругата му Иродиада - Анастасия Ингилизова. Сред актьорите са и Веселин Анчев, Деян Георгиев, Луизабел Николова, Асен Кобиларов, Джулия Бочева (гост), Марина Колева (гост). Участват и студенти от класа на проф. Пламен Марков в НАТФИЗ.
Сценографията и костюмите са на Нина Пашова. Композитор е Петя Диманова, Петър Йорданов изпълнява музика на живо. Хореографията е на Диана Добрева и Деян Георгиев.
Следващи представления - 30 март, 11 и 23 април от 19 часа на Голямата сцена на Театър Българска армия.