Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"Орфей и Евридика" препълни Античния театър в две поредни вечери

ОПЕРНА МАГИЯ

"Орфей и Евридика" препълни Античния театър в две поредни вечери

Международният оперен туризъм в Пловдив вече е факт

Сцена от "Орфей и Евридика" (Снимка: Александър Богдан Томпсън)

Още

Ансамбъл „Българе” с премиера „Как ще НИ стигнат американците” на Античен театър

Ансамбъл „Българе” с премиера „Как ще НИ стигнат американците” на Античен театър

Легендата за Орфей и Евридика върна в миналото повече от 4000 зрители, дошли на Античния театър, за да гледат едноименната опера на Глук, поставена от световноизвестния режисьор, сценограф и хореограф Стефано Пода в рамките на фестивала Opera Open 2022.

След като спектакълът се превърна в един от основните акценти на Пловдив - Европейска столица на културата 2019 и предизвика интерес в световните
оперни среди - и тази година "Орфей и Евридика" бе посетен от чуждестранни журналисти, мениджъри на опери и театри, продуценти от Италия
и Нидерландия, международна оперна публика, включваща туристически групи и известни имена от българската политическа и културна сцена.

Сцена от "Орфей и Евридика" (Снимка: Александър Богдан Томпсън)

Датата на спектакъла съвпадна с рождението на композитора Кристоф Глук, който е роден на 2ри юли през 1714 г. Спектакълът е създаден специално за Античния театър по идея на Опера Пловдив да свърже античността със съвремието. Стефано Пода, вдъхновен от

богатото наследство на тракийските земи, пресъздава митологичните сцени със съдействието на екип за специални ефекти. Вода, огън и пясък на античната
сцена заедно с песенния разказ на легендата и танца пренесоха зрителите вдревността.

"Орфей и Евридика" е първата от "реформаторските" опери на Глук, с които композиторът, фокусирайки се върху стойността на музиката, словото и
театъра, поставяйки основата на операта, както я познаваме днес. Сюжетът проследява изпитанията, които Орфей трябва да преодолее, преминавайки през

Царството на мъртвите, за да стигне до Елисейските полета, където е сянката

на неговата любима Евридика. Стефано Пода като хореограф използва цялата балетна трупа на Опера Пловдив, както и допълнителни участници, подбрани с кастинг от десетки желаещи да участват в продукцията на Античния театър.

Сцена от "Орфей и Евридика" (Снимка: Александър Богдан Томпсън)

Хорът, дирижиран от Драгомир Йосифов, също изпълнява сложни музикални и театрални задачи.

Ролята на Орфей бе изпълнена от италианеца Антонио Джованини - един от най-рядко срещаните оперни гласове - контратенор. В ролята на Евридика бе Мария Радоева - една от най-талантливите певици, учили при Райна Кабаиванска. Амур (Любовта) е солистката на Опера Пловдив Вера Гиргинова.

Диригент на оркестъра бе Лучано Ди Мартино, концертмайстор - Виеслав Новак.

Сцена от "Орфей и Евридика" (Снимка: Александър Богдан Томпсън)

"ОРФЕЙ И ЕВРИДИКА" - Глук

Още

Излиза илюстрирано издание с твърди корици за мита за Орфей и Евридика

Излиза илюстрирано издание с твърди корици за мита за Орфей и Евридика

Диригент - Лучано Ди Мартин
Режисьор, художник и хореограф - Стефано Пода
Диригент на хора - Драгомир Йосифов
Речитативи - Йосиф Герджиков
Асистент режисьор - Паоло Чеи
Репетитор на балета - Петя ДимоваКонцертмайстор - Виеслав Новак

Солисти - Антонио Джованини - Италия, Мария Радоева, Вера Гиргинова
Помощник-режисьори - Дима Димитрова, Тодорка Митковска, Ваня Далийска, Мая Лачева, Андрея Мирчев

Помощник-сценограф - Гергана Мантарлиева
Ръководители технически служби и ателиета, логистика - Петър Матански, Калин Ананиев, Иван Иванов, Илия Киряков, Иван Карев

Сцена от "Орфей и Евридика" (Снимка: Александър Богдан Томпсън)

ХОР, БАЛЕТ И ОРКЕСТЪР НА ОПЕРА ПЛОВДИВ

В спектакъла участват студенти от New Bulgarian University

 

с финансовата подкрепа на централен фонд за стратегическо развитие на НБУ

Античен театър (Снимка: Александър Богдан Томпсън)

Opera Open 2022 е част от прогrама 'Наследство II" на Пловдив - Европейска столица на културата 2019 / Plovdiv 2019 ECOC ТУК

Фoтограф - Александър Богдан Томпсън--

 

Още

 "Ромео и Жулиета" от Шарл Гуно - първа постановка в историята на Варненската опера

"Ромео и Жулиета" от Шарл Гуно - първа постановка в историята на Варненската опера

Още

Истински фурор на рок-операта "Есмералда-Парижката Света Богородица“, изигран премиерно на български език в Стара Загора

Истински фурор на рок-операта "Есмералда-Парижката Света Богородица“, изигран премиерно на български език в Стара Загора

Още

"Опера на върховете" ще се извиси над Белоградчишките скали от 5 до 21 август

"Опера на върховете" ще се извиси над Белоградчишките скали от 5 до 21 август

Още

Масне сам "забранил" операта си "Манон" заради смъртта на първата изпълнителка на ролята

Масне сам "забранил" операта си "Манон" заради смъртта на първата изпълнителка на ролята

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика