ИЗКУСТВОТО ОНЛАЙН
Култовият "Малдорор" на "Метеор" и Леонид Йовчев с онлайн премиера
Представлението ще можете да гледате на 4 юни в 20:30 ч.
Редактор : / 820 Прочита 1 Коментара
Леонид Йовчев (Официална Фейсбук страница)Онлайн премиера на култовото представление "Малдорор" на 4 юни в 20:30 ч.
Театрална постановка по Песните на Малдорор от Лотреамон, Режисьор: Ани Васева, Превод: Стефан Гечев, Теория: Боян Манчев, Графичен дизайн: Георги Шаров, Фотография: Боряна Пандова
Леонид Йовчев в сцена от моноспектакъла "Малдорор" (Снимка: Боряна Пандова)
Песните на Малдорор, легендарна за авангардите от последния век творба, публикувана през 1869 под псевдонима граф дьо Лотреамон от енигматичния Изидор Дюкас (една година преди смъртта му на 24-годишна възраст) и преоткрита половин век по-късно от сюрреалистите, е измежду тайните и явни обсесии на Метеор от самото начало на съществуването на групата.
След огромния успех на премиерата на спектакъла през 2015 г., който се игра в продължение на няколко години на сцената на Френски институт в България, "Малдорор" се завръща в онлайн формат. От 4 юни нататък зрителите ще могат да гледат спектакъла чрез уеб-страницата на Fanstream.
Леонид Йовчев в сцена от моноспектакъла "Малдорор" (Снимка: Боряна Пандова)
Спектакъл на "Метеор", осъществен с любезното съдействие на Френски институт в България.
"Малдорор" е спектакъл по култовата творба на Лотреамон "Песните на Малдорор" (1869). Роденият в Уругвай френски поет Изидор Дюкас, известен с псевдонима си граф дьо Лотреамон, умира в Париж през 1870 г. на двадесет и четири годишна възраст при неясни обстоятелства. "Песните на Малдорор" е спряна от печат малко преди това поради "скандалния" си характер. Сюрреалистите "откриват" произведението почти век по-късно и оттогава датира легендарният му статус.
"Малдорор" е спектакъл, съсредоточен на първо място върху текста, в който задълбочената работа с движението и вокалната партитура въплъщава тревожните фантазии на Лотреамон. Литературата е трансформирана в театър не като сценична адаптация, интензивността на текста не е укротена и опростена, а напротив - мобилизирана е чрез физически техники и работа с образа. Поетически театър отвъд машинарията на конфликта, катастрофата и катарзиса.
Кошмарният свят на Малдорор като преобърнат свят на насладата. Чудовищата са осъществени желания.