ИЗКУСТВОТО ОНЛАЙН
Култовият "Малдорор" на "Метеор" и Леонид Йовчев с онлайн премиера
Представлението ще можете да гледате на 4 юни в 20:30 ч.
Редактор : / 826 Прочита 1 Коментара
Леонид Йовчев (Официална Фейсбук страница) Официална фейсбук страницаОнлайн премиера на култовото представление "Малдорор" на 4 юни в 20:30 ч.
Театрална постановка по Песните на Малдорор от Лотреамон, Режисьор: Ани Васева, Превод: Стефан Гечев, Теория: Боян Манчев, Графичен дизайн: Георги Шаров, Фотография: Боряна Пандова
Леонид Йовчев в сцена от моноспектакъла "Малдорор" (Снимка: Боряна Пандова) Източник: Метеор
Песните на Малдорор, легендарна за авангардите от последния век творба, публикувана през 1869 под псевдонима граф дьо Лотреамон от енигматичния Изидор Дюкас (една година преди смъртта му на 24-годишна възраст) и преоткрита половин век по-късно от сюрреалистите, е измежду тайните и явни обсесии на Метеор от самото начало на съществуването на групата.
След огромния успех на премиерата на спектакъла през 2015 г., който се игра в продължение на няколко години на сцената на Френски институт в България, "Малдорор" се завръща в онлайн формат. От 4 юни нататък зрителите ще могат да гледат спектакъла чрез уеб-страницата на Fanstream.
Леонид Йовчев в сцена от моноспектакъла "Малдорор" (Снимка: Боряна Пандова) Източник: Метеор
Спектакъл на "Метеор", осъществен с любезното съдействие на Френски институт в България.
"Малдорор" е спектакъл по култовата творба на Лотреамон "Песните на Малдорор" (1869). Роденият в Уругвай френски поет Изидор Дюкас, известен с псевдонима си граф дьо Лотреамон, умира в Париж през 1870 г. на двадесет и четири годишна възраст при неясни обстоятелства. "Песните на Малдорор" е спряна от печат малко преди това поради "скандалния" си характер. Сюрреалистите "откриват" произведението почти век по-късно и оттогава датира легендарният му статус.
"Малдорор" е спектакъл, съсредоточен на първо място върху текста, в който задълбочената работа с движението и вокалната партитура въплъщава тревожните фантазии на Лотреамон. Литературата е трансформирана в театър не като сценична адаптация, интензивността на текста не е укротена и опростена, а напротив - мобилизирана е чрез физически техники и работа с образа. Поетически театър отвъд машинарията на конфликта, катастрофата и катарзиса.
Кошмарният свят на Малдорор като преобърнат свят на насладата. Чудовищата са осъществени желания.