Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

4G – Ретроактивна интерференция от хореографката Галина Борисова

СЪВРЕМЕНЕН ТАНЦ

4G – Ретроактивна интерференция от хореографката Галина Борисова

Премиера на 15 и 22 януари от 19:30 часа, в галерия „Етюд“

4G - Ретроактивна интерференция е представление частично ангажирано с динамиката на развитие от процеси и събития, в които сме въвлечени да живеем

 4G - Ретроактивна интерференция е представление частично ангажирано с динамиката на развитие от процеси и събития, в които сме въвлечени да живеем. Причиняваме си дейност, която се е случила преди да се поиска от нас да си спомним и впоследствие заживяваме в безвремието на времето.

Идеята и реализацията е на Галина Борисова, участват Виолета Витанова, Марион Дърова, Михаела Люцканова, Саша Кръстарска

Звук: Емилиян Гацов
Сценография и костюми: Дарина Стоименова/Стодара
Текстилен дизайн: Евелина Гебрева
Фотограф: Виолета Апостолова/Лети
С финансовата подкрепа на Министерство на културата и партньорство с галерия Етюд

4G – Ретроактивна интерференция от хореографката Галина Борисова с премиера на 15 и 22 януари от 19:30 часа, в галерия „Етюд“

Хореографката Галина Борисова се забавлява с интерференциите, предизвикани от живеенето в група и възможните компромиси и съпротиви в процеса на взимане на индивидуални или групови решения. Единственото твърдение, с което се занимаваме е това, че животът приключва точно тогава, когато вече няма за какво да си поговорим.

Още

Гледайте авторско соло на "хореографа-мутант" Галина Борисова - "Вярно с оригинала"

Гледайте авторско соло на "хореографа-мутант" Галина Борисова - "Вярно с оригинала"

На съзнателно и подсъзнателно емоционално ниво, човек не винаги може да синхронизира дадени избори и често предизвиква интерференции. В технологичен смисъл спектакълът е изграден от структурни правила, с много точни задачи за изпълнителите. Времетраенето на спектакъла продължава докато участниците не решат да застанат до страната на гледащите.

Кодираната 4G технология в заглавието иронично настоява за декодиране на взаимодействието и паралелно с това ретроактивното акцентира върху твърдението на хореографа, че формата винаги е постфактум.

"Предлагаме една ретродинамична импровизационна структура, която няма как да разяснява, тъй като движението, танцът и въобще изкуството според нас няма за цел да буквализира.

Движението и тялото в пространството са полето на "вербализацията" на неутралното. Интересува ни динамизирането, което взривява процеси и образува дейност, в която трябва или да се противопоставим или поне най-малкото да бъдем ангажирани. Паузата е неизбежна, докато вземем решение да продължим. Фактологията, като и технологията винаги и по всяко време може да бъде дестабилизирана, или казано на сленг - да се бъгне.", казва Галина Борисова

"Свидетели сме на нещо, което става пред очите ни, но не сме сигурни на какво присъстваме, сблъскваме се с възможна абстракция на случващото се, без никаква конкретика и контекст; илюзорна представа за несъмненото технологично бъдеще. Ще разпознаете и разберете толкова, колкото е въображението ви.

Още

Силата на независимата мисъл във "Вярно с оригинала" от Галина Борисова

Силата на независимата мисъл във "Вярно с оригинала" от Галина Борисова

Прозаична "пресметливост" на сценография от прецизно кодирани предмети; бутилки с ДНК, кръв, урина, биологичен материал, както и матраци с принтове на щастливо цъфнали индришета, завеси и костюми - абсолютно уеднаквени с пространството и размер unisize.

Публиката присъства на ретро представата на хореографа за бъдещ живот на човеците, където животът може да се случва и без тяхното директно участие или по-скоро въпреки тяхното присъствие.

Главите на хората са "пораснали" неимоверно (доказателството са кошниците на главите на изпълнителите), а еднаквите работни принтирани гащеризони и съкровеното индрише (живо - оцеляло във бели вази), са доказателство за "увехнало" съзерцание към "мечтано" бъдеще, без да се дава оценка доволни ли сме или не от тази личностна представа - измисляме си бъдеще по-скоро за свое успокоение и комфорт".

"От мрака изплуват тромаво клатушкащи се, странни фигури. Нахлупените на главите им плетени кошници приличат на шлемове без визьори. Върху светлите костюми са изрисувани деликатни стебла индрише. Босите крака са обути в чехли, по краката и ръцете са налепени едри парчета лейкопласт, ръцете стискат купчина пластмасови бутилки, облепени с разноцветно тиксо, а според надписите съдържат различни видове биологичен материал. Картината е чужда и неясна, но съдържа познати елементи.

Болничен коридор с разбягали се пациенти по чехли, току-що изтръгнали абокатите си, или домашна сбирка на извънземни безлики тролове ".

Още

"Фокус Кино Танц" представя ново поколение режисьори на танцовото кино в България

"Фокус Кино Танц" представя ново поколение режисьори на танцовото кино в България

Още

Американски хореографи и артисти гостуват в София, за да обменят опит с българската танцова сцена

Американски хореографи и артисти гостуват в София, за да обменят опит с българската танцова сцена

Още

ANTIstatic - ANTIwar: Танцът срещу статичността в мисленето

ANTIstatic - ANTIwar: Танцът срещу статичността в мисленето

Още

Топлоцентрала представя най-актуалния танцов пърформанс на Саша Валц

Топлоцентрала представя най-актуалния танцов пърформанс на Саша Валц

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Господ звъни по телефона в Сатирата

Елена Панайотова прави първата сценична реализация в България на пиесата "Всеки иска да живее" от съвременния израелски класик Ханох Левин - непокорен, бунтар, обожаван и преследван, забраняван и цензуриран

Международният фестивал "Антистатик" показва част от най-добрите български танцови представления

4 дни, 13 събития и най-доброто от танцовите представления на България, създавани в близките две години

Нети Добрева и Асен Блатечки с премиера на SoFest Spring

Театралната постановка "Този филм" за първи път на българска сцена

Световноизвестният режисьор Деклан Донелан поставя "Медея" в Народния театър

Специално за българския спектакъл бе поръчан нов дословен превод на древногръцката трагедия, която допълнително ще бъде адаптирана от авторите на спектакъла

Сава Лолов от Париж в Сфумато с моноспектакъла "Хенри V"

Синът на Димо Лолов и племенник на Татяна Лолова ще играе представлението на 20, 21 и 22 май