Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

4G – Ретроактивна интерференция от хореографката Галина Борисова

СЪВРЕМЕНЕН ТАНЦ

4G – Ретроактивна интерференция от хореографката Галина Борисова

Премиера на 15 и 22 януари от 19:30 часа, в галерия „Етюд“

4G - Ретроактивна интерференция е представление частично ангажирано с динамиката на развитие от процеси и събития, в които сме въвлечени да живеем

 4G - Ретроактивна интерференция е представление частично ангажирано с динамиката на развитие от процеси и събития, в които сме въвлечени да живеем. Причиняваме си дейност, която се е случила преди да се поиска от нас да си спомним и впоследствие заживяваме в безвремието на времето.

Идеята и реализацията е на Галина Борисова, участват Виолета Витанова, Марион Дърова, Михаела Люцканова, Саша Кръстарска

Звук: Емилиян Гацов
Сценография и костюми: Дарина Стоименова/Стодара
Текстилен дизайн: Евелина Гебрева
Фотограф: Виолета Апостолова/Лети
С финансовата подкрепа на Министерство на културата и партньорство с галерия Етюд

4G – Ретроактивна интерференция от хореографката Галина Борисова с премиера на 15 и 22 януари от 19:30 часа, в галерия „Етюд“

Хореографката Галина Борисова се забавлява с интерференциите, предизвикани от живеенето в група и възможните компромиси и съпротиви в процеса на взимане на индивидуални или групови решения. Единственото твърдение, с което се занимаваме е това, че животът приключва точно тогава, когато вече няма за какво да си поговорим.

Още Гледайте авторско соло на "хореографа-мутант" Галина Борисова - "Вярно с оригинала"

Гледайте авторско соло на "хореографа-мутант" Галина Борисова - "Вярно с оригинала"

На съзнателно и подсъзнателно емоционално ниво, човек не винаги може да синхронизира дадени избори и често предизвиква интерференции. В технологичен смисъл спектакълът е изграден от структурни правила, с много точни задачи за изпълнителите. Времетраенето на спектакъла продължава докато участниците не решат да застанат до страната на гледащите.

Кодираната 4G технология в заглавието иронично настоява за декодиране на взаимодействието и паралелно с това ретроактивното акцентира върху твърдението на хореографа, че формата винаги е постфактум.

"Предлагаме една ретродинамична импровизационна структура, която няма как да разяснява, тъй като движението, танцът и въобще изкуството според нас няма за цел да буквализира.

Движението и тялото в пространството са полето на "вербализацията" на неутралното. Интересува ни динамизирането, което взривява процеси и образува дейност, в която трябва или да се противопоставим или поне най-малкото да бъдем ангажирани. Паузата е неизбежна, докато вземем решение да продължим. Фактологията, като и технологията винаги и по всяко време може да бъде дестабилизирана, или казано на сленг - да се бъгне.", казва Галина Борисова

"Свидетели сме на нещо, което става пред очите ни, но не сме сигурни на какво присъстваме, сблъскваме се с възможна абстракция на случващото се, без никаква конкретика и контекст; илюзорна представа за несъмненото технологично бъдеще. Ще разпознаете и разберете толкова, колкото е въображението ви.

Още Силата на независимата мисъл във "Вярно с оригинала" от Галина Борисова

Силата на независимата мисъл във "Вярно с оригинала" от Галина Борисова

Прозаична "пресметливост" на сценография от прецизно кодирани предмети; бутилки с ДНК, кръв, урина, биологичен материал, както и матраци с принтове на щастливо цъфнали индришета, завеси и костюми - абсолютно уеднаквени с пространството и размер unisize.

Публиката присъства на ретро представата на хореографа за бъдещ живот на човеците, където животът може да се случва и без тяхното директно участие или по-скоро въпреки тяхното присъствие.

Главите на хората са "пораснали" неимоверно (доказателството са кошниците на главите на изпълнителите), а еднаквите работни принтирани гащеризони и съкровеното индрише (живо - оцеляло във бели вази), са доказателство за "увехнало" съзерцание към "мечтано" бъдеще, без да се дава оценка доволни ли сме или не от тази личностна представа - измисляме си бъдеще по-скоро за свое успокоение и комфорт".

"От мрака изплуват тромаво клатушкащи се, странни фигури. Нахлупените на главите им плетени кошници приличат на шлемове без визьори. Върху светлите костюми са изрисувани деликатни стебла индрише. Босите крака са обути в чехли, по краката и ръцете са налепени едри парчета лейкопласт, ръцете стискат купчина пластмасови бутилки, облепени с разноцветно тиксо, а според надписите съдържат различни видове биологичен материал. Картината е чужда и неясна, но съдържа познати елементи.

Болничен коридор с разбягали се пациенти по чехли, току-що изтръгнали абокатите си, или домашна сбирка на извънземни безлики тролове ".

Още "Фокус Кино Танц" представя ново поколение режисьори на танцовото кино в България

"Фокус Кино Танц" представя ново поколение режисьори на танцовото кино в България

Още Американски хореографи и артисти гостуват в София, за да обменят опит с българската танцова сцена

Американски хореографи и артисти гостуват в София, за да обменят опит с българската танцова сцена

Още ANTIstatic - ANTIwar: Танцът срещу статичността в мисленето

ANTIstatic - ANTIwar: Танцът срещу статичността в мисленето

Още Топлоцентрала представя най-актуалния танцов пърформанс на Саша Валц

Топлоцентрала представя най-актуалния танцов пърформанс на Саша Валц

 

Коментирай0

Календар

Препоръчваме ви

Ана Батева: Сцена СПАМ затваря врати

"Причината е рязка промяна на условията, въведени едностранно от директора на Национален студентски дом д-р Никола Танаков. Това решение не е плод на наш избор или желание, а единственият достоен изход при настоящите обстоятелства", сочи режисьорката

Премиера на "Сако от велур" от Станислав Стратиев в Драматичен театър - Габрово

Спектакълът на режисьора Боил Банов ще се играе за първи път пред габровската публика на 10 и 19 май.

С "Жестове на съпротива" - 18-ото издание на "Антистатик" завзема София през май

Артистичната програма на международния фестивал за съвременен танц и пърформанс води в страната едни от най-интересните имена на съвременната танцова сцена

Премиера на танцовия спектакъл "VERTIGO" на 14 май в Yalta Art Room

Хореографите Васил Зелямов и Изабел Миткова създават движенчески пърформанс на сцената на Yalta Art Room

Юън Макгрегър се завърна на театрална сцена в съвременна пиеса по Хенрик Ибсен

Това е първото му участие в театрална постановка на лондонския Уест Енд от 17 години насам

"Театрални искри" отличи млади таланти от цяла България

Отличията бяха присъдени от жури с председател Димитър Стефанов и членове Милена Мавродиева и Юлиян Петров и бяха връчени на официална церемония по закриване на форума