МУЗЕИ И НОВИ ТЕХНОЛОГИИ
Лувърът и платформата "Пинтерест" си подават ръка за популяризиране на изкуството
Кратки видеоклипове представят музея по различен начин
Редактор : / 579 Прочита 0 Коментара
Снимка: Getty ImagesПлатформата "Пинтерест" и парижкият Лувър си подават ръка за популяризиране на изкуството, предаде АФП, цитирана от БТА. Десетина кратки видеа ще помогнат за преоткриването на музей. Това е първото подобно сътрудничество на платформата.
Първите пет видеа с продължителност по-малко от две минути могат да бъдат гледани от тази седмица в профила на Лувъра, който има средно 230 000 гледания на месец. Следващите пет ще бъдат онлайн през първото тримесечие на 2023 г.
Видеата са групирани под заглавие "Отбиване до Лувъра" ("Dеtour au Louvre") и представят романтична разходка в музея ( "Изкуството да обичаш"/ "L'art d'aimer"), изглед от прозорците ( "Изкуство през прозорците"/ "L'art par les fenetres"), откриване на на шедьовър, разположен в залата на прочутата "Джоконда" на Леонардо да Винчи ( "Всичко освен Джокондата"/ "Tout sauf la Joconde"), музея като терен за фотография ( "Клише"/ "So cliché"), преоткриване на мястото ("Самотният посетител"/ "Le visiteur solitaire").
Бившият кралски дворец е превърнат в музей през 1793 г. В него се намират някои от най-значимите колекции в света. Представени са произведения от множество епохи и територии, включително американско и азиатско изкуство.
Музеят посреща около десет милиона посетители на година. Пандемията от КОВИД-19 принуди Лувъра да затвори врати за няколко месеца.
Ефектът от пандемията се усещаше през януари, февруари и март, но от април насам нивата на посещаемост са добри, обявиха от ръководството на музея пред АФП. Възстановява се посещаемостта от 2019 г. - 9,6 млн. души.
Музеят има повече от 10 млн. абонати в социалните мрежи.