„Богове, герои и предатели“ - изложба във виенския музей „Албертина“
В центъра на експозицията са работите на живеещия в Австрия майстор на класицизма Хайнрих Фридрих Фугер, на Жак-Луи Давид, смятан за най-значимия френски художник на своята епоха, включени са теми от гръцки митове на Роберт фон Лангер, литературни мотиви на Йохан Хайнрих Фюсли и римски истории на Ангелика Кауфман
Редактор : / 442 Прочита 0 Коментара
Хайнрих Фридрих Фюгер Юпитер, "Нептун и Плутон", 1789-1790, галерия "Албертина", ВиенаОт днес до края на месец август в салоните на виенския музей "Албертина", който тази година празнува своя 300-годишен юбилей, посетителите ще могат да видят произведения на големи художници, творили по времето на основателя на забележителната колекция, чието име носи музеят - херцог Алберт фон Заксен-Тешен, съпруг на Мария Кристина, дъщеря на императрица Мария Терезия.
Като инициатор на най-богатата колекция от графики в света, той купува прекрасни творби от ателиетата на творците или от реномирани изложби в Академията на изкуствата. Херцог Алберт е имал особена слабост към рисунки, студии и скици, както и към големи формати на исторически картини върху хартия, които се възприемат като напълно завършени платна с туш, креда и пастел.
В центъра на експозицията са работите на живеещия в Австрия майстор на класицизма Хайнрих Фридрих Фугер, на Жак-Луи Давид, смятан за най-значимия френски художник на своята епоха, включени са теми от гръцки митове на Роберт фон Лангер, литературни мотиви на Йохан Хайнрих Фюсли и римски истории на Ангелика Кауфман, съоснователка на Кралската академия по изкуствата в Лондон.
Изложбата представя хуманистичното и елитарно мислене на времето. Почти забравени антични гръцки и римски митове се допълват с трагични оперни сюжети и притчи от Стария завет.
"Изложбата се куратира в известен смисъл от самият херцог Алберт фон Заксен-Тешен", разразва директорът на "Албертина" Клаус Шрьодер.
Той лично е избрал, закупил и съхранил обектите. Така изложбата се превръща в "съвременна" експозиция на късния осемнадесети и ранния деветнадесети век.
По това време картините на историзма достигат своя абсолютен връх, белязани от идеализъм и прекомерен патос - за разлика от реалистичното представяне на действителността.
Всичко е грандиозно, всеки жест, всяка композиция, всяка емоция. За съставяне на експозицията музеят е използвал работи от колекцията, създадена от Алберт фон Заксен-Тешен.