Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

IFPI: Стриймингът формира над половината от общите приходи на индустрията през 2019

ЗВУКОЗАПИСНАТА ИНДУСТРИЯ

IFPI: Стриймингът формира над половината от общите приходи на индустрията през 2019

В България средствата от дигитално потребление на звукозаписи бележат скок с 65 %

Илюстрация: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Международната федерация на звукозаписната индустрия - IFPI оповести своя пореден Глобален музикален доклад (Global Music Report 2020), който отразява резултатите на индустрията през изминалата 2019 г.

Общите приходи на световния пазар на музикални записи нараства с +8.2% и достига US$20.2 млрд., съобщават от Българска асоциация на музикалните продуценти (БАМП), национална група на IFPI.

Още Вече има лесен и бърз начин всеки български продуцент да се сдобие със собствен идентификационен код  (ISRC), без който дигиталното разпространение на музика е невъзможно

Вече има лесен и бърз начин всеки български продуцент да се сдобие със собствен идентификационен код (ISRC), без който дигиталното разпространение на музика е невъзможно

Приходите от стрийминг нарастват с +22.9% до US$11.4 млрд., като за първи път надхвърлят половината от общите приходи на глобалната музикална индустрия (56.1%). Ръстът на приходите от стрийминг се съчетава с известна редукция на спада при физическите продажби ( -5.3% ), спрямо параметрите от предходната 2018.

Сериозният ръст на стрийминга е движен основно от нарастването на абонамента средно с +24,1%, като почти всички пазари отбелязват позитивно развитие в тази посока. Потребителите на платени стрийминг услуги по света в края на 2019 г. са вече 341 милиона - ръст от +33.5%, а платеният стрийминг осигурява над 42% от общите приходи на звукозаписната индустрия в глобален план.

"Докладът показва успешната работа и инвестиции на създателите на музика - от продуцентските компании до артистите-изпълнители и всички ангажирани в този процес, които стъпиха на стабилната основа, изградена през последните няколко години, за да постигнат значителен ръст на приходите през 2019 г.", каза по този повод Франсес Муур - Главен изпълнителен директор на IFPI.

И докато цифрите в доклада представят картината на постигнатото от музикалния бизнес през миналата година, днес пандемията COVID-19 постави индустрията през сериозни предизвикателства, които изглеждаха немислими само няколко месеца по-рано.

"Изправени пред лицето на глобална трагедия, представителите на музикалната индустрия се обединиха в усилията си да защитят най-засегнатите. За звукозаписните компании като наши членове е от първостепенна важност да продължат да подкрепят кариерата и развитието на многобройните артисти, музиканти и служители в музикалния сектор по цял свят.", отбеляза Муур.

"На фона на данните в Global Music Report 2020 България не прави изключение от основните тенденции на развитие.", отбелязва изпълнителния директор на БАМП Ина Килева. "И у нас приходите от стрийминг са възходящи през миналата година с увеличение над 65% и 33,2% дял от общите приходи на българския музикален пазар, който, макар и скромен като номинал със своите US$ 7,3 милиона, отбеляза общ ръст от 22,1% спрямо предходната 2018 г. Като цяло дигиталните приходи у нас са далеч от своя потенциал, поради хаотичната и непълна дигитализация на българската музика до момента. Това прави още по-необходими нашите усилия и кампанията на БАМП за активна регистрация на уникални ISRC кодове от продуцентите на български музикални записи.", посочи още Килева.

Илюстрация: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Твоите любими заглавия в /market.dir.bg

slide 1 to 3 of 50

Важни данни за пазара по региони през 2019:

• За пета поредна година Латинска Америка е най-бързо развиващият се регион в света (+18.9%), благодарение на резултатите на своите три най-големи музикални пазара, които бележат сериозен ръст през 2019 г. : Бразилия (+13.1%); Мексико (+17.1%) и Аржентина (+40.9%).

• След стагнация на приходите през 2018 г. Европа е отново вторият по ръст на индустрията регион - повишение на приходите с +7.2% . Тук основните двигатели на растежа са пазарите в Обединеното кралство (+7.2%), Германия (+5.1%), Италия (+8.2%) и Испания (+16.3%).

• Азия отбелязва общ ръст от +3.4%, което е по-слаб резултат от постигнатото като приходи през 2018. Спадът е функция от срива на доминиращите пазара физически продажби в Япония (-4.8%), което доведе и до общ спад на приходите на този водещ азиатски пазар (-0.9%). Извън Япония, основните азиатски пазари като Южна Корея, Китай и Индия отбелязват сериозно позитивно развитие на приходите през 2019 година (съответно +8.2%, +16.0% и +18.7% ).

• Пазарите на Австралазия са също в подем с общ ръст от +7.1%. Тук дигиталните приходи нарастват с + 11.6%, докато приходите от физическите формати отбелязват значителен спад от -20.4%. Австралия, чийто пазар е сред световните Топ 10, има ръст на приходите от + 6.0% , а съседна Нова Зеландия отбелязва значителните +13.7%.

• САЩ и Канада имат общо ръст на приходите от + 10.4%, като остават най-големият генератор на средства за звукозаписната индустрия в глобален план - този регион дава цели 39.1% от общите приходи на световния музикален пазар. В САЩ ръстът от +10.5% е вече традиция и се генерира за пета поредна година, докато в Канада, която бе почти без движение в приходите през предходната 2018, през 2019 индустрията е във възход и отбелязва ръст от + 8.1%.

Още Юбилейна компилация на японците Arashi е най-продаваният албум за 2019 в IFPI

Юбилейна компилация на японците Arashi е най-продаваният албум за 2019 в IFPI

Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI) представлява световната звукозаписна индустрия като обединява над 1300 членове - водещи и независими звукозаписни компании от 60 държави по света, както и представителни Национални групи на територията на 56 държави.

Българска Асоциация на Музикалните Продуценти (БАМП) e Сдружение с нестопанска цел, което обединява водещи български продуцентски компании в областта на звукозаписната индустрия. През 1999 година Асоциацията е призната за Национална група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) и съдейства на IFPI със статистически данни за българския музикален пазар при подготовката на ежегодния IFPI Global Music Report.

Още Код за успех: BTS

Код за успех: BTS

Още Звукозаписните компании са най-големите инвеститори в нова музика и артисти

Звукозаписните компании са най-големите инвеститори в нова музика и артисти

 

ИЗБРАНО
Коментирай0

Календар

«Март 2025»
ПВСЧПСН
242526272812
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Препоръчваме ви

Камерният състав на Симфоничния оркестър на Баварското радио идва за Европейския музикален фестивал

"Това са оркестранти, които живеят изцяло за музиката", казва цигуларят Марио Хосен, солист в програмата

Михаил Йосифов & Новините в джаза представят новия си албум "Шипков мармалад"

Младата и все по-популярна формация ще представят втори албум с авторска музика на 30 март в Sofia Live Club

Международният цигулков конкурс "Cantus Firmus" се разширява със специална категория за млади участници и допълнителни награди

За участие в основната група на състезанието могат да се регистрират до 2 април 2025 цигулари на възраст до 30 години от цял свят

След бляскав дебют в Берлин и преди световно турне, легендарният тенор Роландо Вийязон пристига за концерт в София

Остават броени дни до рецитала "Белканто" на 2 април в зала "България", а билетите се изчерпват