Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Звукозаписните компании са най-големите инвеститори в нова музика и артисти

МУЗИКАЛНА ИНДУСТРИЯ

Звукозаписните компании са най-големите инвеститори в нова музика и артисти

Над $5.8 млрд. годишно са влагат в изпълнители и репертоар, 33,8% от приходите на индустрията отиват за маркетинг

Дидо от D2, влезе „В час по интелектуална собственост“ с възпитаници на Националната гимназия по приложни иСнимка: Българска асоциация на музикалните продуценти

Звукозаписните компании влагат над $5.8 млрд. годишно в артисти и репертоар чрез инвестиционни програми за развитие и маркетинг. Данните са посочени в специализирания микросайт на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) Звукозаписните компании: Двигател на музикалната екосистема, от който става ясно, че 33.8% от глобалните годишни приходи на индустрията се насочват в разкриване на нови таланти и скок в кариерата на изпълнители по целия свят.

Дидо от D2, влезе „В час по интелектуална собственост“ с възпитаници на Националната гимназия по приложни иСнимка: Българска асоциация на музикалните продуценти

Цифрите показват устойчивост и растеж в подкрепата, която лейбълите оказват на артистите. Спрямо последните оповестени данни за 2015 г. сумата на инвестициите възлиза на $4.5 млрд. и е 27% от генерираните приходи, а в периода 2015 - 2017 наблюдаваме ръст на тези инвестиции от 3.1%.

Още

Саундтракът на "Най-великият шоумен" е най-продаваният албум за 2018

Саундтракът на "Най-великият шоумен" е най-продаваният албум за 2018

Звукозаписната индустрия е изключително интензивен откъм инвестиции бизнес. Ако за лейбълите финансирането на артисти и репертоар (A&R) е еквивалент на инвестициите в изследвания и развитие (R&D) при другите индустрии, то в музиката процентът на инвестициите спрямо приходите е в пъти по-висок от вложената сумата в R&D на всички останали пазари.

Ръстът във финансирането на екипа на лейбъла е еквивалент на инвестицията в човешки ресурси при всяка една бизнес структура - тя е насочена към създаване на отбор от изключително креативни и мотивирани професионалисти, които да движат напред звукозаписните компании. В глобален план това мениджърско ядро насочва усилията си предимно към артистите, техния музикален репертоар и съпътстващия им маркетинг, за да превърнат творческите им амбиции в реалност.

В тази връзка, Международната федерация на звукозаписната индустрия - IFPI, е подготвила своя специален микросайт, фокусиран изключително върху ролята на звукозаписните компании и техните професионални екипи за развитието на артистите и за реализирането на тяхното ползотворно партньорство.

Франсес Муур, Главният изпълнителен директор на IFPI, споделя в тази връзка: "Звукозаписните компании са доверени партньори и движеща сила, която помага на артистите да реализират своята творческа визия и да постигнат търговски успех. Както става ясно от изложените факти в нашия микросайт, лейбълите са и най-големите инвеститори в нова музика. В днешния конкурентен музикален пазар, ролята на звуказаписната компания става още по-важна. В среда, която предоставя пред артистите безбройни възможности за избор на път как да се развиват професионално, лейбълите оказват единствена по рода си и неповторима като качество подкрепа."

Ина Килева, изпълнителен директор на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП), добавя: "България не прави изключение от общото правило за ролята на компаниите в успеха на артистите. Свидетелство за това е новото поколение млади, талантливи артисти с кариера и многобройни фенове, зад които стои професионализмът на сериозни български лейбъли - членове на БАМП."

Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI) представлява световната звукозаписна индустрия като обединява над 1300 членове - водещи и независими звукозаписни компании от 60 държави по света, както и представителни Национални групи на територията на 57 държави.

Българска Асоциация на Музикалните Продуценти (БАМП) e Сдружение с нестопанска цел, което обединява водещи български продуцентски компании в областта на звукозаписната индустрия. Учредена през 1996 година, БАМП е единствената по рода си правозащитна организация, която представлява и защитава правата и интересите на продуценти и разпространители на звукозаписи и музикални видео продукти на територията на Република България. През 1999 година Асоциацията е призната за Национална група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).

Коментирай 0

1/1

Дидо от D2, влезе „В час по интелектуална собственост“ с възпитаници на Националната гимназия по приложни иСнимка: Българска асоциация на музикалните продуценти

Дидо от D2, влезе „В час по интелектуална собственост“ с възпитаници на Националната гимназия по приложни иСнимка: Българска асоциация на музикалните продуценти

Календар

Препоръчваме ви

Марио Бионди: НДК, Благодаря за незабравимата вечер! Благодаря България!

Близо час звездата раздава автографи на своите фенове

Нов видеоклип на Рут Колева пита в какво ни превръщат социалните мрежи

Сингълът "Still As Far" е част от саундтрака на българския филм Seen

Феноменът Ара Маликян с три концерта у нас

Прочутият музикант се завръща с ново шоу "Royal Garage Tour" в София, Пловдив и Варна

Балади на Фредерик Шопен ще звучат в НДК

Клавирният рецитал на виртуозната Антонина Бонева и младия пианист Теодор Пазов е на 16 декември от 19 ч. в зала 9

Дует Мания отпразнува 20-годишния си юбилей с грандиозно шоу (галерия)

Очарователните сестри Даниела и Юлия организираха разтърсващ концерт на световно ниво за многобройните си фенове и приятели

Българско участие в мегапродукцията Video Games Live

В програмата се включва и музика от Assassin"s Creed Rogue от Елица Александрова, а солистка за вокалните партии ще бъде Илона Иванова