МУЗИКАЛНА ИНДУСТРИЯ
Звукозаписните компании са най-големите инвеститори в нова музика и артисти
Над $5.8 млрд. годишно са влагат в изпълнители и репертоар, 33,8% от приходите на индустрията отиват за маркетинг
Редактор : / 821 Прочита 0 Коментара
Дидо от D2, влезе „В час по интелектуална собственост“ с възпитаници на Националната гимназия по приложни иСнимка: Българска асоциация на музикалните продуцентиЗвукозаписните компании влагат над $5.8 млрд. годишно в артисти и репертоар чрез инвестиционни програми за развитие и маркетинг. Данните са посочени в специализирания микросайт на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) Звукозаписните компании: Двигател на музикалната екосистема, от който става ясно, че 33.8% от глобалните годишни приходи на индустрията се насочват в разкриване на нови таланти и скок в кариерата на изпълнители по целия свят.
Цифрите показват устойчивост и растеж в подкрепата, която лейбълите оказват на артистите. Спрямо последните оповестени данни за 2015 г. сумата на инвестициите възлиза на $4.5 млрд. и е 27% от генерираните приходи, а в периода 2015 - 2017 наблюдаваме ръст на тези инвестиции от 3.1%.
Звукозаписната индустрия е изключително интензивен откъм инвестиции бизнес. Ако за лейбълите финансирането на артисти и репертоар (A&R) е еквивалент на инвестициите в изследвания и развитие (R&D) при другите индустрии, то в музиката процентът на инвестициите спрямо приходите е в пъти по-висок от вложената сумата в R&D на всички останали пазари.
Ръстът във финансирането на екипа на лейбъла е еквивалент на инвестицията в човешки ресурси при всяка една бизнес структура - тя е насочена към създаване на отбор от изключително креативни и мотивирани професионалисти, които да движат напред звукозаписните компании. В глобален план това мениджърско ядро насочва усилията си предимно към артистите, техния музикален репертоар и съпътстващия им маркетинг, за да превърнат творческите им амбиции в реалност.
В тази връзка, Международната федерация на звукозаписната индустрия - IFPI, е подготвила своя специален микросайт, фокусиран изключително върху ролята на звукозаписните компании и техните професионални екипи за развитието на артистите и за реализирането на тяхното ползотворно партньорство.
Франсес Муур, Главният изпълнителен директор на IFPI, споделя в тази връзка: "Звукозаписните компании са доверени партньори и движеща сила, която помага на артистите да реализират своята творческа визия и да постигнат търговски успех. Както става ясно от изложените факти в нашия микросайт, лейбълите са и най-големите инвеститори в нова музика. В днешния конкурентен музикален пазар, ролята на звуказаписната компания става още по-важна. В среда, която предоставя пред артистите безбройни възможности за избор на път как да се развиват професионално, лейбълите оказват единствена по рода си и неповторима като качество подкрепа."
Ина Килева, изпълнителен директор на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП), добавя: "България не прави изключение от общото правило за ролята на компаниите в успеха на артистите. Свидетелство за това е новото поколение млади, талантливи артисти с кариера и многобройни фенове, зад които стои професионализмът на сериозни български лейбъли - членове на БАМП."
Международната Федерация на Звукозаписната Индустрия (IFPI) представлява световната звукозаписна индустрия като обединява над 1300 членове - водещи и независими звукозаписни компании от 60 държави по света, както и представителни Национални групи на територията на 57 държави.
Българска Асоциация на Музикалните Продуценти (БАМП) e Сдружение с нестопанска цел, което обединява водещи български продуцентски компании в областта на звукозаписната индустрия. Учредена през 1996 година, БАМП е единствената по рода си правозащитна организация, която представлява и защитава правата и интересите на продуценти и разпространители на звукозаписи и музикални видео продукти на територията на Република България. През 1999 година Асоциацията е призната за Национална група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).