Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Код за успех: BTS

ВЕЛИКОЛЕПНАТА СЕДМОРКА

Код за успех: BTS

Как седем момчета от Южна Корея се превърнаха в първата група след The Beatles, издала три #1 албума за по-малко от година

Първите ни три впечатления от BTS: те са дяволски добре сработена машина от танцьори и вокалисти, в която няма нито един буфосинхронист за цвят, за разлика от европейския модел за бой банди, където коремната преса винаги се е смятала за достоен заместител на таланта.

Второ, за да се науча да ги разпознавам, трябва да следя цвета на косите им. Така де, играта на "Открий седемте разлики" тук е абсолютно актуална, както заради броя на членовете на бандата, така и заради символиката в заглавието на най-новия им албум Map of the Soul: 7 ("Вирджиния рекърдс"/Sony Music).

Photo credit: Вирджиния рекърдс/Sony Music

И трето, BTS са налудничаво талантливи. В най-добрия смисъл на думата.

Кои са момчетата, превърнали се в най-успешния южнокорейски експорт след компютърните технологии и автомобилите?

В началото е ъндърграунд хип-хопът

BTS стартират като ъндърграунд хип-хоп проект през 2010, но мейнстрийм дебютът им се случва през 2013 г., като старата концепция е изравнена със земята и експлозивните бунтари, в чиито рими спокойно би могъл да се включи и апокалиптичния метъл бог Серж Танкиян, са сменени с прилежно сресани поп идоли.

От редиците на "старата школа" към лагера на бой бандата мигрира само Ким Нам Джун, по-известен като Rap Monster, или RM. Той става лидер, лице и копродуцент на проекта, в който по строг маркетниг план са избрани още двама рапъри и четирима ангелогласни вокалиста.

Сред тях има професионален актьор (Джин), стрийт денс шампион (Джей Хоуп), отличник по контемпорари танци (Джимин), рапър-сомнамбул и бийтмейкър (Шуга), син на фермери с око за фотографията и изящните изкуства (Ким те-Хьонг, или V) и гимназиална гордост по лека атлетика и стрелба с лък (Джънкук).

Последният е и най-малкият в групата - избран е от Big Hit Entertainment едва 14-годишен и шестимата от BTS се превръщат буквално в негови братя и най-често присъствие на снимките от първия учебен ден, до дипломирането.

Седмината минават курсове по пеене, танци и грим, които по нищо не отстъпват на свирепия тренинг на олимпийски шампион от съседната Северна Корея.

Всички говорят японски, като Джин и Джей Хоуп, владеят и китайския. Всички разбират английски, но единственият, който го ползва безупречно по време на интервюта извън Азия, е RM. Научава езика на Шекспир от любимия си ситком - "Приятели".

"След издаването на дебютния ни албум доста хора ни смятаха за безнадежден случай.

Имали сме много трудни моменти, защото зад BTS стоят дисциплина, репетиции и всеотдайност, на които може да завиди и шаолински монах. Имал съм доста случаи, в които съм искал да си тръгна, но съм горд, че надскочих себе си и останах", казва в едно от интервютата си RM.

Рекордите на Великолепната седморка

С новия си проект Map of the Soul: 7 BTS се превърнаха в единствената група след The Beatles, издала три #1 албума в Billboard 200 за по-малко от година. Те са първата група, която избра TikTok за промотиране на новия си сингъл със Сиа - On, и в резултат на инфарктния трафик приложението се срина за няколко минути.

Те са и първият корейски артист, накарал 60 000 на лондонския "Уембли" да пеят на невъобразим език с пълно гърло. Псай и вселенският му хит Gangnam Style не му донесе корица на Times, но всичките седем от BTS, заедно с обиците и бонбонените цевтове в стайлинга им, се наместиха комфортно.

За търговския успех на групата може да се говори много в цифри, но най-обобщаващ е доклада на Международната звукозаписна индустрия (IFPI), според който BTS са седмият най-продаван артист в света. Зад тях стои "символична" тройка - Дрейк, Лейди Гага и техни величества The Beatles.

Социалните мрежи като ракета-носител

Липсата на връзки с големите играчи в индустрията и езиковата бариера карат Big Hit Entertainment да сменят стратегията си за промотиране на групата и да заложат изцяло на социалните мрежи. BTS са първата корейска група с акаунт в Twitter.

Photo credit: Вирджиния рекърдс/Sony Music

Стрийминг дневниците им в YouTube събират милиони гледания, независимо дали показват как си бият задвратници бекстейдж, как се опитват да стоят будни в такси или пробват слонска порция нудли. Така масовата публика, която знае, че кей поп бандите са продукт на свирепа бизнес матрица, вижда шепа непораснали деца с големи сърца, леко наивно чувство за хумор и изповеди ала "честна скаутска".

Надежда Попова

Още

Холивуд по ноти

Холивуд по ноти

Още

Черно-бялата чувственост на Катрин Давидкова

Черно-бялата чувственост на Катрин Давидкова

Още

Луис Капалди – шотландският боец с китара и пица в ръка

Луис Капалди – шотландският боец с китара и пица в ръка

Още

Кои са номинираните за Награда за полет в изкуството "Стоян Камбарев" 2020

Кои са номинираните за Награда за полет в изкуството "Стоян Камбарев" 2020

 

Коментирай 3

1/1

Още ВИДЕО

Римейкът на филма "Дюн" предлага смайващ визуален спектакъл

Филмът на Дени Вилньов, който беше представен премиерно на кинофестивала във Венеция, спечели овациите на специалистите

Наближава неповторимият финал на благотворителното турне на "Шибил"

На 3, 4 и 5 септември предстоят три незабравими прожекции сред природата, където е родена и идеята за филма

Когато Мартин Скорсезе снима Чарли Уотс

По време на концерта Shine A Light на Ролинг Стоунс през 2008 г. в Beacon Theatre в Ню Йорк, част от турнето A Bigger Bang, Скорсезе снима с отделна камера изключителния Чарли Уотс, за да покаже света през неговата музика

Френският художник Сейпи нарисува монументална картина на алпийски връх

Творбата "Нов живот" на 32-годишния майстор е разположена върху 1500 квадратни метра и краси връх Молесон в западната част на швейцарските Алпи

Известният диригент Иван Фишер се ваксинира по време на концерт

Музикантите от престижния Будапещенски фестивален оркестър насърчиха публично ваксините срещу Ковид-19 на безплатен концерт

Виж всички

Календар