Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Фестивалът в Сан Ремо - звезди, юбилеи, глобални послания, неочаквани таланти, полемика и няколко "присъстващи отсъстващи"

МУЗИКАЛНИ ЕМОЦИИ

Фестивалът в Сан Ремо - звезди, юбилеи, глобални послания, неочаквани таланти, полемика и няколко "присъстващи отсъстващи"

Фестивалът беше спечелен от младата Анджелина Манго, дъщеря на покойния певец Манго, наложил стила на средиземноморския поп, и на бившата вокалистка на "Матия Базар" Лаура Валенте

Анджелина Манго, голямата победителка на фестивала в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Приключилият тази нощ 74-и фестивал на италианската песен поднесе много емоции на феновете на италианската музика, но въпреки че политиката почти не присъстваше, разнородни полемики не липсваха.

Фестивалът беше спечелен от младата Анджелина Манго, дъщеря на покойния певец Манго, наложил стила на средиземноморския поп, и на бившата вокалистка на "Матия Базар" Лаура Валенте.

На второ място остана рапърът Джолиер, пеещ на неаполитански диалект и възприеман от много младежи от проблемните квартали на Южна Италия като лъч на надежда и по-светло бъдеще. На трето място се класира Анализа, известна с вкуса си към експериментирането с музикалните жанрове.

Малика Аяне в изпълнение на сцената на Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Тридесет изпълнители от четири поколения се бореха за голямата награда на фестивала.

Още

Ветеранката Лоредана Берте излезе начело в класацията на фестивала в Сан Ремо след първата конкурсна вечер

Ветеранката Лоредана Берте излезе начело в класацията на фестивала в Сан Ремо след първата конкурсна вечер

Разнородният подбор по възраст и по жанр на участниците в конкурсната програма, както и на специалните гости, гарантира висока гледаемост през петте фестивални вечери. Между над 10 милиона и над 12 милиона зрители всяка вечер заставаха пред екраните, за да се насладят на шоуто в театър "Аристон", продължаващо доста след полунощ.

Финалната вечер в даден момент снощи беше гледана дори от над 13 милиона зрители.

Принцът на Монако Алберт Втори е от специалните гости на фестивала в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

Левон Манукян дирижира „Музикалната магия на Сан Ремо“

Левон Манукян дирижира „Музикалната магия на Сан Ремо“

Послания в песните в конкурсната програма

Повечето песни, борещи се голямата награда, бяха посветени на вечната тема за любовта. Под формата на балада, на денс парче или на латино песен, за любовта, за чувството на влюбване, за раздялата, за липсата на любимия пяха групите "Рики е Повери", "Дъ Колърс", "Санти Франчези", "Неграмаро", "Ил Воло" и певците Роз Вилен, Ема, Ренга и Нек, Саджовани, Мистър Рейн, Манини, Диодато, Клара, Гадзеле, Фред Де Палма, Джолиер.

Но редица изпълнители избраха и по-различни теми. Песента на Алесандра Аморозо беше послание за това как да се научиш да се изправяш в живота след понесените удари. Рапърът Алфа (Андреа де Филипи) изпълни динамична песен за това как човек не трябва да се обръща назад и да допуска миналото да трови живота му.

BigMama по време на своето шоу на фестивала в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Победителката Анджелина Манго със своето танцувално парче с латино елементи се спря върху темата за скуката в ежедневието на хората и как човек да се научи да живееш пълноценно. Анализа (Скароне), класирала се трета, също представи латино денс парче, в което отправяше посланието, че всеки човек има своите си мании и моментни лудост и трябва да бъде приеман с неговите несъвършенства.

Алесандра Аморозо с Бумбадаш на сцената на фестивала на италианската песен в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

Фаворитът Марко Менгони спечели голямата награда на фестивала в Сан Ремо

Фаворитът Марко Менгони спечели голямата награда на фестивала в Сан Ремо

Рапърът Ил Тре (Гуидо Луиджи Сения), посвети своето денс парче на темата за уязвимостта на хората, които винаги могат да бъдат атакувани от другите заради вътрешните си демони, които обаче могат да бъдат победени. Певецът Ирама (Филипо Мария Фанти) посвети проникновената си балада на темата как да оцелееш след загубата на близък човек.

Пънк триото "Ла Сад" със своето зареждащо изпълнение се спря върху темата за насилието, преживяно в детството, в семейна среда, което бележи човек и го кара години по-късно да отхвърли любовта.

Песента на рапърката и хипхопърка БигМама (Мариана Мамоне) беше урок за това как човек да се излекува от омразата към себе си и към другите, зародила се от ненавистта на другите към теб.

Шестчленната банда "Бункер 44" с динамичното си поп рок парче се спря върху темата за управлението и властта. Рапърът Дарджен Д'Амико (Якопо Д"Амико) засегна в една привидно лежерна клубна песен сериозната тема за миграцията и бедствията с мигранти в Средиземно море.

Подобен беше и подходът на рапъра от арабски произход Гали (Амдуни), който под привидно лежерно танцувално парче засегна темата за войните по света. Ветеранката на италианската музика Лоредана Берте изпълни истински химн за любовта към себе си.

Дарджен Д'амико в изпълнение по време на фестивала в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Колежката й Фиорела Маноя представи класическа латино песен, която беше ода за силата на жените във всичките им житейски роли. Динамичната песен на (Алесандро) Мамуд напомни за младежите с имигрантски корени и с бурно минало, които са успели да съзреят, а споменаването на Будапеща в нея напомни на някои за съдбата на италианката Илария Салис, задържана в Унгария по обвинение за нападение срещу крайнодесни активисти.

Още

Ерос Рамацоти пред Dir.bg: Изключително срамежлив съм, но на сцената всички бариери падат

Ерос Рамацоти пред Dir.bg: Изключително срамежлив съм, но на сцената бариерите падат

Запомнящи се изяви на съводещите на фестивала

Водещ за пета поредна година беше Амадеус, творческият директор на фестивала. Петима бяха съводещите на фестивала. Двама от тях Фиорело и Лорела Кукарини, които са с богат опит във воденето на спектакли, се представиха на нивото на очакванията. Изненадата дойде от "непрофесионалните" съводещи. Певецът Марко Менгони, победителят от миналата година, показа в първата фестивална вечер изключителен талант на шоумен.

Още

Водещата на фестивала в Сан Ремо: Италия е една расистка страна

Водещата на фестивала в Сан Ремо: Италия е една расистка страна

Освен че изпълни компилация от най-големите си хитове, той се появи с филтър за целуване, като по този начин направи препратка към скандална проява от фестивала миналата година, когато във финалната вечер певците Федец и Роза Кемикъл се целунаха страстно и това навлече на феста разследване за непристойно поведение и критики от страна на консервативната десница. 

С филтъра за целувки Менгони си позволи да разменя целувки с когото си поиска, в това число и чаровната съпруга на Амадеус, която гледаше фестивала от първия ред на театър "Аристон".

Във втората фестивална вечер певицата Джорджа изпълни компилация от най-добрите си хитове и показа изключително елегантен и семпъл стил на присъствие на сцената като съводеща на шоуто в Сан Ремо. В третата фестивална вечер комедиантката Тереза Манино, която също беше съводеща, взриви сцената с невероятното си фино чувство за хумор.

Тереза Марино по време на изпълнението си на 74-ото издание на фестивала в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Като начало тя разкритикува емблематичните стъпала на фестивалната сцена, по които за много изпълнители слизането е истинско предизвикателство. Манино припомни, че на сцената има още осем изхода и че стъпалата са поставени там просто, за да подлудяват изпълнителите.

Още

Фестивалът в Сан Ремо - големи звезди и грандиозни скандали

Фестивалът в Сан Ремо - големи звезди и грандиозни скандали

Манино се подигра и с това, че една от ролите на съводещите е обезателно да сменят по няколко тоалета.

Но най-забележителен беше монологът на Манино, в който тя разкритикува все още съществуващите стереотипи за превъзходството на белите богати западни мъже, за второстепенната роля, отреждана на жените в обществото, за превъзходството, което човек си мисли, че има над животните, за способността на хората да изчерпват ресурсите на планетата.

Манино припомни, че човекът и маймуната имат 98-процента генетична близост, а човекът и бананът - 60-процента генетична идентичност, което означава, че човек не бива да се смята за велик, защото има много общо с един обикновен банан.

Накрая комедиантката разкритикува и жаждата на хората за власт. "Човешките животни предпочитат властта, над хората, над природата. На мен също ми харесва властта, но властта да мога, а това е съвсем различно нещо", заяви тя.

Le Sad по време на изпълнението им на 74-ият фестивал в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

В Сан Ремо тази вечер се открива фестивалът на италианската песен

В Сан Ремо тази вечер се открива фестивалът на италианската песен

Музикални юбилеи

Три големи музикални юбилея бяха отпразнувани по време на фестивала. Във втората фестивална вечер певицата Джорджа отбеляза 30 години от изпълнението на песента си "E poi" на сцената на Сан Ремо. Преди три десетилетия песента се класира в раздела "Нови предложения" на фестивала на седмо място, но въпреки това се превърна бързо в огромен хит.

В третата вечер Ерос Рамацоти отбеляза 40 години от първото изпълнение на песента си "Terra Promessa", с която преди четири десетилетия той спечели фестивала в Сан Ремо в раздела "Нови предложения" и която проправи пътя му в музиката. В петата вечер Джилиола Чинкуети отбеляза 60-годишнина на песента си "Non ho l"eta" ("Не съм достатъчно голяма"), с която тогава тя спечели фестивала в Сан Ремо и с която същата година спечели и "Евровизия".

Georgia по време на фестивала в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

Италианска рок банда спечели голямата награда на фестивала в Сан Ремо

Италианска рок банда спечели голямата награда на фестивала в Сан Ремо

Специални гости

Сред специалните гости на фестивала доминираха италианците. В трета фестивална вечер Ерос Рамацоти изпълни компилация от най-добрите си хитове. Джани Моранди се върна на фестивалната сцена също в третата фестивална вечер, след като беше съводещ миналата година, и изпълни компилация от хитове.

Сред специалните гости бяха и хорът на Театъра във Верона, актрисата Сабрина Ферили, балет майсторът Роберто Боле, актьорските състави на няколко италиански сериала.

Специално внимание беше отделено и на спорта.

В първата фестивална вечер специално внимание на сцената на фестивала гостуваха футболната звезда Златан Ибрахимович и италианската скиорка Федерика Бриньоне. Организаторите планираха да поканят и италианския тенисист Яник Синер, който спечели в началото на годината откритото първенство по тенис на Австралия, но той отказа с аргумента, че сцената на музикален фестивал не е неговото място.

Georgia по време на фестивала в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Сред чуждите специални гости беше австралийският актьор и носител на "Оскар" Ръсел Кроу, който гостува в третата фестивална вечер заедно с групата си "Индор гардън парти". Той демонстрира таланта си на певец и засвидетелства и любовта си към Италия, заради която миналата година участва в кампанията на италианските власти в подкрепа на кандидатурата на Рим за домакинство на ЕКСПО 2030 г. За участието си във фестивала в Сан Ремо Ръсел Кроу не е получил хонорар.

Още

Песен, посветена на изгубен неотдавна баща, спечели наградата на Сан Ремо за млади таланти

Песен, посветена на изгубен неотдавна баща, спечели наградата на Сан Ремо за млади таланти

Във втората фестивална вечер специален чуждестранен гост беше Джон Траволта. Той изпълни на сцената на Сан Ремо в компанията на Амадеус танци от филмовите си хитове. После навън пред театър "Аристон" съводещият Фиорело го застави да танцува и патешкия танц, в компанията на специално дегизирани актьори.

Според италиански медии по този начин актьорът е бил унижен. Наложи се Фиорело и Амадеус да поясняват, че "патешкият танц" е бил съгласуван с Траволта. За участието си във феста актьорът е получил 200 000 евро хонор. Той освен това е рекламно лице на компанията "Ю-Пауър", базирана в Монца, която произвежда обувки.

Траволта е носел именно обувки на тази марка и затова и камерата често се спираше върху този елемент от облеклото му по време на гостуването му на фестивала. За тази реклама той е получил 1 милион евро от фирмата производител на обувки, пише "Кориере дела сера".

Легендата и бунтарка Лоредана Берте по време на изпълнение на сцената на фестивала в Сан Р(Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

71-ото издание на фестивала в Сан Ремо - конкурс на живо в условията на пандемията

71-ото издание на фестивала в Сан Ремо - конкурс на живо в условията на пандемията

Музикални полемики

Заради обиден туит, отправен към певицата БигМама от неназована журналистка от РАИ, ръководството на медията започна дисциплинарна процедура. Самата БигМама, възприемана като икона на бодипозитивизма, заяви, че песента й в конкурсната програма на фестивала, е посветена на всички, които се чувстват изключени от обществото.

Радиожурналистката и актриса Ана Петинели пък обвини певицата Анализа, че е изплагиатствала парчето си "Sinceramente" ("Искрено") от парчето на Кайли Миноуг "Can"t get out of my head".

Във вечерта на кавърите победи Джолиер (Емануеле Палумбо) в компанията на колегите си Ге, Джиджи Д"Алесио и Луке. Те изпълниха компилация от свои хитове, която спечели най-много гласове при вота на три журита - зрителите чрез телевот, журито на радиостанциите и журито на пресата, телевизиите и интернет изданията.

Джолиер прие наградата обаче под мощно освиркване от публиката в театър "Аристон", която не беше доволна от този развой на нещата и предпочиташе да беше спечелила останалата на второ място Анджелина Манго.

Италианските изпълнители Емма и Бреш по време на своето шоу на фестивала на италианската песен в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

Андреа Бочели откри 69-ото  издание на фестивала "Сан Ремо"

Андреа Бочели откри 69-ото издание на фестивала "Сан Ремо"

После рапърът сподели, че това е било най-грозното и лошо музикално преживяване в кариерата му и добави, че би предпочел хората да си бяха замълчали, вместо да го освиркват.

Случаят породи полемика, защото се смята, че за рапъра са гласували предимно хора от италианския Юг, което отново противопостави стереотипните визии за "нищо неразбиращия от изкуство и прост" Юг с изискания Север.

Защитници на Джолиер припомниха, че Югът е също част от Италия и че много младежи от известни с престъпността си квартали в района на Неапол възприемат рапъра като доказателство, че пред тях има и по-светло бъдеще - това на музиката и изкуството.

Анджелина Манго - голямата победителка на вечерта (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

Световната дива Мария Гулегина: Италианците загърбиха операта заради футбола и "Сан Ремо"

Световната дива Мария Гулегина: Италианците загърбиха операта заради футбола и "Сан Ремо"

Фестивалът не мина и без скандали, които нямаха нищо общо с музиката

В първата фестивална вечер емоционален момент беше гостуването на Даниела Ди Маджо, майката на младия музикант Джован Батиста Кутоло, убит миналата година пред заведение в Неапол по време на спор между две младежки групи заради място за паркиране.

Престъплението потресе цяла Италия, защото убиецът тогава се оказа непълнолетен. Майката на музиканта прочете трогателно писмо до покойния си син, в което каза, че той ще продължи да живее чрез любимата му музика, която се представя на фестивала в Сан Ремо. Тя припомни, че преди време синът й е свирил и в симфоничния оркестър на Сан Ремо.

В третата фестивална вечер актьорите от четвъртия сезон на сериала "Морето навън", който ще започне да се излъчва по РАИ 2 от 14 февруари, прочетоха, всеки един от тях, монолог срещу убийствата на жени, написан от писателя Матео Бусола.

В него се изброяваха осем правила, които влюбените трябва да спазват, за да не се изроди любовта помежду им в насилие и да се стигне до убийство на партньора. Миналата година Италия бе потресена от няколко случая на убийства, при които жени бяха убити от настоящи и бивши партньори.

Италианската певица Аналиса на сцената на Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Едно от тях беше убийството на 22-годишната Джулия Чекетин, извършено от бившия й приятел и състудент в средата на ноември. Мотивът на това престъпление беше, че младежът не успявал да се примири с края на връзката им и не одобрявал това, че Джулия продължава живота си, има планове да се дипломира и да гради кариера.

След убийството бащата и сестрата на Джулия - Джино и Елена Чекетин, станаха гласовити застъпници в борбата срещу насилието над жени. След изявата на Сан Ремо на екипа на сериала "Морето навън" обаче Елена Чекетин възрази, че тя не е отправила достатъчно силно послание и че е била фокусирана върху това какви трябва да бъдат любовните отношения, вместо открито да насочи вниманието върху насилието над жените.

Водещият на фестивала Амадеус обаче отхвърли критиките на Елена Чекетин и заяви, че смята, че посланието, отправено от фестивалната сцена срещу насилието над жените, е било достатъчно силно.

Анджелина Манго пее на сцената на фестивала в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

Фестивалът ФРАНКОФОЛИ отново в Пловдив през юни

Фестивалът ФРАНКОФОЛИ отново в Пловдив през юни

Глобални теми, засегнати на фестивала

В третата фестивална вечер Ерос Рамацоти припомни, че близо 500 милиона деца по света живеят в зони на конфликт и отправи призив за край на кръвопролитията и на войните и за мир за всички. Подобен призив отправи и рапърът Дарджен Д"Амико в една от вечерите на фестивала.

В четвъртата фестивална вечер - тази на кавърите, рапърът от арабски произход Гали заедно с колегата си рапър Ратчопър, изпълниха компилация от парчета, вдъхновена от песента на "Italiano vero" ("Истински италианец") на Тото Кутуньо. С нея те се класираха на четвърто място.

В компилацията се съдържаше и част от парчето на Гали "Banya" ("Да виждаш ясно" на арабски език), в което рапърът представя визията си за една Италия, в която на мигрантите, прекосили с цената на живота си Средиземно море, не се гледа като на нашественици, а като на част от общество и в която всички раси и религии са толерирани.

На песента "Banya" между впрочем Гали кръсти и кораб, който подари на хуманитарната организация "Медитеранеа сейвинг хюманс", спасяваща мигранти в Средиземно море, припомня АНСА.

Принцът на Монако Алберт Втори гледа музикалното шоу в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

В третата вечер италианския писател Стефано Масини и италианският композитор, певец музикант Паоло Яначи отправиха специално посвещение за всички работници, загинали на работните си места или на път за работа.

Във втората фестивална вечер композиторът, пианист и диригент Джовани Алеви разказа за битката си с онкологично заболяване, открито му преди две години. Той не спести нищо от болката, неизвестността, страха, изтощението от лечението и каза, че живее ден за ден, че всеки нов ден за него е като подарък.

Още

Четвъртото издание на фестивала на връх Бузлуджа ще бъде от 8 до 11 август 2024 г.

Четвъртото издание на фестивала на връх Бузлуджа ще бъде от 8 до 11 август 2024 г.

По този начин фестивалът хвърли светлина върху хората, страдащи от ракови заболявания. Това се случи в момент, в който темата придоби изключителна актуалност, след като в понеделник, на 5 февруари, британският кралски двор съобщи, че британският крал Чарлз Трети страда от раково заболяване. Джовани Алеви има множествен миелом. Въпреки тежката болест Джовани Алеви беше усмихнат и привидно ведър, давайки урок за силата на волята и за жаждата за живот.

В четвъртата фестивална вечер Амадеус прочете част от послание, изпратено от италианските фермери, които протестират заедно с колегите си от цяла Европа. Група на протестиращите поиска дори да се качи на фестивална сцена, за да обясни защо недоволстват фермерите в Италия.

Джон Траволта и Амадеус в ритъма на танца по време на шоуто на 74-ия фестивал в Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Няколко трактора даже стигнаха в центъра на Сан Ремо в сряда.

Но в крайна сметка ръководството на фестивала прецени, че гостуване на протестиращи фермери няма да има. Още повече, че между различни групи, представляващи протестиращите фермери, възникнаха разногласия относно това дали е уместно да се появяват на фестивалната сцена. Едната от групите набеди друга група, поискала именно сценичната изява в Сан Ремо, че търси мимолетна слава с цел бъдеща политическа реализация.

Още

Грандиозният спектакъл "Калас и Онасис" е акцент в програмата на Новогодишния музикален фестивал в НДК

Грандиозният спектакъл "Калас и Онасис" е акцент в програмата на Новогодишния музикален фестивал в НДК

Присъстващите отсъстващи на фестивала

Споменът за трима музиканти, които не са между живите, оживя на фестивална сцена. Специална почит още в първата фестивална вечер беше отдадена на Тото Кутуньо, починал миналия август. Той имаше 15 участия в Сан Ремо, от които една победа през 1980 г. с песента "Solo Noi" и шест втори места.

Отново отдаване на почит на Тото Кутуньо имаше и в четвъртата вечер, на кавърите, когато рапърът Гали представи компилацията "Italiano vero", която включваше елементи от прочутото парче на Кутуньо.

Във вечерта на кавърите младата Анджелина Манго, дъщеря на певеца Манго, изпълни неговата песен "La rondele" ("Лястовичка") по начин, който накара зрителите в залата и пред телевизионните екрани да настръхнат. Певецът Манго, известен със стила си, вплитащ етно мотиви и елементи от италиански фолклорни изпълнения и наложил модела на средиземноморския поп, почина преди 10 години от инфаркт по време на концерт.

Рапърът Джолиер на сцената на Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Чрез изпълнението на неговата емблематична песен във вечерта на кавърите Анджелина Манго показа, че е наследила до съвършенство таланта на баща си. Мнозина бяха убедени, че именно тя, а не Джолиер трябваше да победи в този "конкурс в конкурса". Чрез нейния глас певецът Манго сякаш оживя за една вечер.

Участието на Лоредана Берте във фестивала пък неизменно напомни за сестра й, певицата Мия Мартини, починала през 1995 г. при обстоятелства, които и до днес си остават неясни. Мия Мартини, подобно на Лоредана Берте, се открояваше със специфична дрезгавина на гласа и със завладяващото си присъствие на сцената.

Италианската звезда Клара на сцената на Сан Ремо (Снимка: AP / Marco Alpozzi/ БТА)

Още

Мила Георгиева и Георги Черкин закриват 23-тия "Европейски музикален фестивал" с бисери на цигулковата музика

Мила Георгиева и Георги Черкин закриват 23-тия "Европейски музикален фестивал" с бисери на цигулковата музика

Лоредана Берте, която е доста по-бурна от сестра си, се беше зарекла, че ако спечели фестивала, това ще бъде награда и за Мия Мартини. В крайна сметка тя получи отличието на фестивала, носещо името на Мия Мартини и присъждано от италианските музикални критици.

Сред зрителите на фестивала в една от фестивалните вечери беше забелязан князът на Монако Албер Втори.

Обикновено в театър "Аристон" в Сан Ремо идват видни личности и политици. В залата естествено не присъстваше италианският премиер Джорджа Мелони, заета с държавните дела. Но пост в акаунта й във Фейсбук показа, че тя е следила фестивала или поне гостуването на него на Джовани Алеви. "Надежда, радост, сила: един урок по живот, който бележи съзнанията. Живей без страх, Маестро.

Твоите думи и твоята музика са източник на вдъхновение", казва Мелони в поста в акаунта си във Фейсбук към видео от изявата на фестивала на болния от рак Джовани Алеви.

Още

Il Volo пред Dir.bg: Трябва да има страст във всичко, което правиш

Il Volo пред Dir.bg: Трябва да има страст във всичко, което правиш

Още

Музиката на Il VOLO отново ще звучи в Пловдив и Варна през септември

Музиката на Il VOLO отново ще звучи в Пловдив и Варна през септември

Още

Il Volo: Винаги ще се връщаме в България

Il Volo: Винаги ще се връщаме в България

Още

Il Volo разпродадоха два пъти Арена ди Верона

Il Volo разпродадоха два пъти Арена ди Верона

Коментирай 1

Календар

Препоръчваме ви

Оперната прима Красимира Стоянова за Миланската Скала преди концерта с "Виртуозите на Ла Скала" във Варна

"Няма лесна зала, няма лесна публика, няма лесен оперен театър" споделя Стоянова

Световноизвестният диригент Густаво Дудамел представи ориентирана към младата аудитория галавечер в Ню Йорк

Концертът на Нюйоркската филхармония демонстрира влияние на поп културата, с участие на рапъра Комън, китариста и бивш бейзболист Бърни Уилямс, както и на студенти по музика

Кристиан Мачелару ще е музикален директор на Симфоничния оркестър на Синсинати

Румънският диригент, който е на 44 години, ще работи с оркестъра като бъдещ музикален директор и през сезон 2024-2025 г., след което ще поеме четиригодишен мандат на поста

Васко Василев и солисти на "Ковънт гардън" с концерт на Айфеловата кула през май

Музиканти от 5 националности ще се срещнат на сцената, за да отбележат заедно един от най-светлите български празници - 24 май

"Приключенията на Нотичка" - начало на пътешествието за деца и родители

Истински фурор предизвикаха премиерните спектакли на музикално-образователното представление за деца

Турският майстор на фретлес китарата Дженк Ердоган отново в София

На 28 април в Sofia Live Club той ще представи последния си албум "Ара"