ИЗКУСТВО И ПАНДЕМИЯ
Виолончелистка превръща заключени музеи във фон за "целебно изкуство"
"Чрез тези изображения исках да символизирам самотата на музиканти без публика и на музеи без посетители", споделя 32-годишната Камий Тома
Редактор : / 980 Прочита 1 Коментара
Посетители на Лувъра преди Музеят да затвори отново врати с новата вълна на пандемията. Снимката е от лятото, 6 юли, 2020 г. (Снимка: Getty Images)Виолончелистка е открила идеално съчетание за ерата на Ковид-19 - музикант, който не може да свири пред публика на живо, и великолепни музеи, които не могат да приемат посетители, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Идеята за подобно "сдвояване" е осенила Камий Тома, която се надява то да подейства като "целебен" балсам в смутните времена.
Виолончелистката поднася поредица самостоятелни изпълнения на класически произведения на фона на "изоставения" интериор на музеи в и около Париж. Пърформансите й са заснети и публикувани в интернет.
По време на пандемията Камий Тома е свирила в двореца Версай и Института на арабския свят. Следващата седмица й предстои изява в Гран Пале. Всички те са затворени заради коронавирусната пандемия.
Видеоклип в Ютюб с представянето й в Музея на декоративните изкуство в Париж през октомври към днешна дата е гледан над 36 000 пъти.
"Чрез тези изображения исках да символизирам самотата на музиканти без публика и на музеи без посетители", споделя 32-годишната Камий Тома.
"Разбира се, хората се нуждаят от медицинска помощ в това пандемично време, но имат нужда и от грижа за душата. Вярвам, че изкуството и музиката са лечебни. Важно е да почувстваме, че след трудния момент цялата тази красота все още ще е там и ще ни очаква. Струва си да се борим за това", допълва виолончелистката.