ПРЕМИЕРА
"Двете страни на острието" на Клер Дени тръгва по кината от 3 февруари
Филмът бе удостоен със Сребърна мечка на миналогодишното издание на Берлинале
Редактор : Impressio / 23 януари 2023 / 18:02 2324 Прочита 0 Коментара
София Филм Фест разпространява филма за България, можете да го гледате по кината от 3 февруари.
Жан и Сара живеят заедно от 10 години. Когато се запознават, Сара живее с Франсоа, най-добрият приятел на Жан и негов почитател от времето, когато е бил професионален състезател по ръгби.
Жан и Сара се обичат. Един ден Сара вижда Франсоа на улицата. Той не я забелязва, но тя е завладяна от усещането, че животът ѝ внезапно може да се промени.
За първи път от години Франсоа се свързва с Жан и му предлага да започнат да работят заедно. Тогава нещата излизат от контрол.
Непосредствено след премиерата му в програмата на Берлинале 2022, където режисьорката Клер Дени бе удостоена със "Сребърна мечка" - наградата за най-добър режисьор, "ДВЕТЕ СТРАНИ НА ОСТРИЕТО" бе представен ексклузивно пред българската публика през март 2022, с предпремиерни прожекции в програмата на 26-ия София Филм Фест.
Това бе първият фестивал в света след Берлин, на който бе представена творбата на Дени, като част от френската програма на фестивала, осъществена в партньорство с Френския институт в България по случай Председателството на Франция на Европейския съюз.
Клер Дени, Жулиет Бинош и дъщеря й Хана Мажимел, която участва във филма (Снимка: София Филм Фест)
Филмът е създаден по романа на Кристин Анго "Un tournant de la vie" ("Повратна точка в живота"), като Клер Дени е съсценарист заедно с Анго.
Това е трети проект, по който Дени работи с известната писателка - двете създават изключително успешния "Слънцето в нас" ("Let the Sunshine In"), както и късометражния "Това е последователността" ("Voilà l'enchaînement").
Жулиет Бинош и Венсан Линдон на Берлинале миналата година (Снимка: София Филм Фест)
Главните роли изпълняват от звездите Жулиет Бинош и Венсан Линдон, които са популярни сред публиката в цял свят и провокират интереса на любителите на европейското кино.
"Темата на филма е сериозното влияние на миналото върху настоящето, за добро или лошо. Сара и Жан не премълчават - те говорят, но разчитат на афоризми; те разговарят, но не общуват...
Тишината, която затрупва гневното противопоставяне във филма и пренебрегването на детайлите от историята на взаимоотношенията, подценяването на мотивите и акцентирането върху действията изважда творбата на Клер Дени от категорията "психологическа драма" и поразява с шокираща емоционална непосредственост... Наелектризиращ, уникален и трогателен филм."
The New Yorker