Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Мария-Антоанета пасти да яде!

ПОРЕДНА РОЛЯ С БУКВАТА "М"

Мария-Антоанета пасти да яде!

Актрисата Весела Бабинова за розовите очила и усмивките без грим

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // Гащеризон Marella от MDL // Обувки, чанта и колие: Week & Shop MDL

Знаете само биографията й, но изобщо не я познавате. Весела Бабинова е от онези актриси, които приютяват десетки души в себе си. На героините си с тежка съдба и младежите с невероятни мечти тя осигурява подслон, а в най-слабите й моменти, те са тези, които я утешават и й припомнят позабравени уроци. И за да не е прекалено захаросано, тя е момичето, което разглобява Калашник за секунди, така че не си играйте с огъня й, защото може и да го сглоби.

"Нормативът е 6 секунди, аз го правя за 4", отбелязва Весела Бабинова.

Казва, че й върви да играе персонажи, чието име започва с буквата "М" - Марта, Матилдa, Мария, Meте, Марианe. А в специалния проект на #URBN и Grand Optics се превъплъщава в една екстравагантна, отнесена, артистична и своенравна Мария-Антоанета.

Поглеждайки Весела след близо два часа подготовка на прическа и грим сме единодушни: "Мария-Антоанета пасти да яде!".

Всъщност взимаме думите от устата на самата кралица на Франция, чието изказване към гладуващия народ е пословично - "като няма хляб, да ядат пасти!" Именно то й коства главата. Весела Бабинова не одобрява подобно отношение към страдащите, гладни поданици, но я успокояваме, че Мария-Антоанета не остава в историята само с него. Дори отрича до край да е изричала тези думи.

Слънчеви очила от GRAND OPTICS // тениска и рокля H&M // обувки – Marella от MDL Shop

Казват, че Мария-Антоанета е разпозната по време на бягството си заради парфюма си от рози, ирис и жасмин. Любовта към силните аромати я праща на гилотината, към която тя се отправя с новата рокля - спокойна, с достойнство, като на пореден прием. Блестящо изпълнена роля, отсичат историците и я определят като цвете на гилотината. Като цвете на сцената е и Весела Бабинова - разцъфтяваща с всяка следваща, все по-блестящо изпълнена роля.

"Откакто се видях с тази прическа, имам някакво неистово желание да си втъквам цветя в косата при условие, че никак не се справям с прическите. Най-много някоя маргаритка да успея да забода", шегува се Весела.

В момента се старае да си пусне дълга коса, просто за да промени нещо в себе си. Не изглежда суетна. Не обича да й е студено, но когато зъзне не мрънка. Просто отбелязва този факт и няма как да не си свалиш шала да й го предложиш.

Харесва да е без грим - качество, присъщо на смелите жени. Освен любовта към цветята, Весела има още нещо общо с най-атрактивната френска кралица Мария-Антоанета - любовта към дрехите и изкуството. Всъщност по-голямата част от парите й отиват за дрехи и книги. Казва, че е шопахолик.

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // Гащеризон Marella от MDL // Обувки, чанта и колие: Week & Shop MDL

"Имам някакъв проблем с поръчването през интернет, усещам че понякога съм като луд с картечница", смее се Бабинова.

Ако е вярно това, че човек идва с името си на тази земя, то Весела е най-подходящото за нея. Все е весела. Старае се да не натоварва хората с проблемите си, а утешение намира в самата себе си. За трудните моменти има розови очила. А за съдниците - остър език.

"За мен е важно да не занимавам хората със себе си. Всичко прокарвам през смях и хумор. Вкъщи може да се прибера и да се наплача, но няма да натоварвам никой с това, което е вътре в мен. Него го пазя за себе си... и за сцената", казва актрисата.

Предпочита да казва истината, защото така спи по-спокойно. Жаждата й за истина я доближава до героинята й Марта от шумното, градско представление "Пияните" на Явор Гърдев.

"Тя е разкъсвана от потиснати дълго време мисли, болки и откровения. Алкохолът не е начинът, а ключът към вътрешния свят, чрез който тя ги пуска на свобода. Според мен представлението е толкова успешно, защото всеки човек носи в себе си тези въпроси, които задаваме на сцената - дали наистина си щастлив с човека, с който си; дали си обвързан по любов; дали правиш това, което обичаш, а не ставаш всяка сутрин с огромна тежест в сърцето, че отново ти е звъннала алармата, за да ходиш на скучна работа. За себе си мога да кажа, че по-скоро успях да ги елиминирам повечето от тези въпроси. Но относно работата - винаги ме гложди дали се справям и дали въобще има смисъл ", казва Весела.

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // Рокля Marella // Обувки: Week & Shop MDL

Родена и израснала в София, решава спонтанно, дори в последния момент преди изпитите, да кандидатства в НАТФИЗ. Завършва в класа на проф. Пламен Марков, а още студентка трети курс получава първата си голяма награда - "Аскеер" 2012 за изгряваща звезда за ролята на Коля Лебедушкин в "Нощна пеперуда" на режисьора Явор Гърдев. Представлението е емоционално и разтърсващо почти толкова, колкото силния шамар, който изяжда на сцената. Между главния герой - войникът Коля, който претърпява метаморфоза и се събужда в тяло на момиче, и Весела Бабинова има силна връзка - живеенето чрез изкуството като белег по рождение.

След премиерата на "Нощна пеперуда" повечето от колегите й са втрещени.

"Идваха при мен и ми благодаряха набързо, защото искаха да останат сами след представлението и да се вглъбят в усещането след спектакъла. Това за мен беше разтърсващо. Даже в момента настръхвам, когато си спомня. След като приключи репетиционния процес на "Нощна пеперуда" и вече я бях играла заедно с "Хамлет" близо три години, изпаднах в нещо като дупка. Сякаш нямаше къде да вложа енергията си. Точно тогава се появи режисьорът Крис Шарков. Бях в един тъмен период, в който смятах, че не надграждам, че не вървя напред, че нищо по-голямо от тази роля няма да ми се случи"

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // Блуза и панталон Week & Shop MDL

Режисьорът Крис Шарков избира Весела за спектакъла "Лив Щайн", където тя изиграва Лоре Левин. Образът на жената, от която научава много.

"Общото между мен и нея е вярването, че можеш да знаеш фактите за хората, но това не означава, че ги познаваш. Не можеш да ги съдиш, да ги оправдаваш или да ги сочиш с пръст и да говориш "този е такъв". Ето това е нещо, което ме вади от равновесие", разпалва се Весела.

За себе си казва, че понякога е толкова откровена, че може да нарани някого без да иска. Други пъти говори прекалено открито пред хора, които смята за близки.

"Просто не съм пресметлива. Казвам това, което ми е на сърцето и смятам, че е правилно да не носиш маски. Не можеш да разбереш мотивите на човек, докато само го наблюдаваш, обсъждаш или ако знаеш просто името му и с какво се занимава. Когато питат Лоре Левин коя си ти в "Лив Щайн" - тя никога не отговаря. Липсата на име не отнема от присъствието й. Може би, ако не те знаят кой си, това би спестило някои ядове", казва Весела.

Във всяка една от ролите си влага много от самата себе си. Най-сложният образ, по думите й, е Офелия в "Хамлет" на режисьора Явор Гърдев, който играе в Народния театър.

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // Блуза и панталон Week & Shop MDL

"Сложна роля е. Харесва ми, че тази Офелия е малко серт, сурова. По-скоро героинята е подобна на мен. Смятам, че нейна грешка е, че твърде много слуша близките си. Бъркат й се много в живота. Аз не съм такава. Като си наумя нещо, като искам нещо - просто го правя. Не позволявам да ми диктуват как да си подреждам значимите неща в живота и в ежедневието ако щеш.

Така стана и с НАТФИЗ. Родителите ми до последно си мислеха, че ще кандидатствам с английски и история, а бабите ми вярваха, че ще стана адвокат", казва Весела.

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // тениска и рокля H&M // обувки – Marella от MDL Shop

Категорична в избора си е като кралицата Мария-Антоанета, която всъщност е основател на първия частен френски театър, в която играе сама пред публиката - няколко малки роли, но подкрепени с пищни костюми. Казват че Мария-Антоанета освежава лицемерен Париж със своя живец и спонтанност. Така както и Весела Бабинова се противопоставя на фалша и внася лекота с присъствието си по време на снимките. Тя може да смени изражението си само за секунди, да се завърти на пръсти или да направи нещо неочаквано - каквото и да се случи, камерата просто я обича.

"Ходих често на театър преди да реша да кандидатствам. Два спектакъла промениха вижданията ми коренно за това, с какво искам да се занимавам. - "Даскал" - моноспектакъл на Велко Кънев и "Хъшове". Просто докато гледах "Хъшове" исках моментално да се озова на сцената с актьорите, да скоча от балкона и крещя с тях. Много силно усещане, което се оказа решаващо", спомня си Весела.

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // Рокля Marella // Обувки: Week & Shop MDL

Наскоро получава писмо до себе си, което пише, когато е на 18 години до "Уницеф". Декада по-късно то се връща при нея. В него е описала най-съкровената си мечта, а писмото й напомня, че я е сбъднала сама.

"Когато го отворих видях, че съм написала "Дано да стана актриса! Дано! Дано! Дано", споделя Весела.

За себе си казва, че няма страх, дръзка е като Том Сойер на Марк Твен и не случайно е избрана да го изиграе. Дори прекалено безстрашна е понякога.

"Това даже е проблем", отбелязва разумно.

Най-близка до себе си в живота намира Мария от лентата "Вездесъщият" на Илиян Джевелеков. Филмът бе българското предложение за "Оскар" на последните награди.

"Мария е естествена, затова и Емил (героят на Велислав Павлов) я харесва. Защото е различна от другите, с това, че е непринудена и с чувство за хумор, не се прави на загадъчна и мистериозна, а се държи открито, точно с това го впечталява. Това ми е близко и това искаше режисьорът от мен", казва Весела.

В пълен контраст с Мария е героинята й Калина от "Денят на бащата".

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // Рокля Marella // Обувки: Week & Shop MDL

"За първи път ми се случи да снимаме не хронологично, а да започнем от последния епизод без да сме влезли в историята. Започнахме с крайно тежка сцена. Може би и затова до края на снимките развих някакво чувство, че трябва да защитавам героинята си, да я браня от укорите. Което остана и след снимките - разбирам и двете гледни точки във филма.", отбелязва Весела Бабинова.

За героинята си Калина Весела казва, че по-скоро я разбира и подкрепя.

"По темата за съдниците, за които говорим - не съм човек, който отсъжда крайно. Защото не съм била в такава ситуация. Никога не знаеш дали човек не изперква дори в подобна на нейната ситуация. В такива моменти някои хора спират да са себе си, не се разпознават сами, вършат неща, които не са допускали, че може да извършат"

Този опит доказва още повече думите на актрисата, че фактите и хронологията в живота са просто стърчащи закачалки, на които може да се оставят предположенията за даден човек без надзор, като връхна дреха. Но всяко палто е изтъкано от различна материя, има своя история като онзи прословут шинел, за който мечтае Акакий на Гогол и събира пари цял живот.

Слънчеви очила: GRAND OPTICS // Рокля Marella // Обувки: Week & Shop MDL

"Затова и образът на певицата от "Поп-фолк хроники" ми е много симпатичен. Обществото осъжда чалгата и мутрите. Певицата няма име може би защото е обединяващ образ, а посланията са били общовалидни за онова време. Когато взех "Икар" за поддържаща роля се пошегувах, че не съм очаквала да взема награда за поп-фолк изпълнител, но ето че се случи", казва Весела.

Припомня ми, че през смутните години на много такива момичета им се е налагало да пеят с пистолет, опрян до главата. Весела също пее непрекъснато, не се налага да я плашиш с оръжие.

"Замислете се какво са изживели, какво им е коствало и може би тогава ще ги разберете", казва тя за представлението на Неда Соколовска, което пресъздава смутните времена на прехода.

Звучи като човек, който може да прости всичко. Дали заради житейския опит, обогатяван с историята на всеки от героите, които изиграва или заради това, че е просто широко скроен човек, Весела Бабинова не звучи досадно като дървен философ или ментор. Дните й все така минават сред театралния прах в репетиции и представления. В момента се подготвя за поредната си роля с буквата "М" - тази на Мариане в спектакъла "Сцени от един семеен живот" на Бергман. Отново ще работи с режисьора Крис Шарков, върнал я в кожата й в онзи тежък период - с "Лив Щайн".

"В представлението се разказва за идеалната двойка. Пиесата търси отговор на това - какво всъщност означава идеална двойка. Всъщност дали не се оказва, че всички имаме проблеми и просто ги прикриваме зад един приятен колаж от усмивки. Мариане е много различна от мен и затова тази роля ми е интересна. Тя е била потискана от майка си, някак винаги прави това, което се очаква от нея, живее според очакванията на другите, което за мен не може да се каже в никакъв случай"

Прескачайки от роля в роля, разговорът ни в парка пред Малък градски театър зад Канала стига до големите теми. От Весела трябва да запомним, че не бива да допускаме мечтите ни да остаряват. Че не бива да мълчим пред очевидните истини и да преглъщаме сами горчивите думи, когато е нужно да бъдат изречени. Казва, че любовта е за напреднали и най-вече за хората, които могат да бъдат добри приятели. И че дори да си забравиш телефона или часовника за важните срещи, винаги трябва да си навреме - защото някой те чака. Пред театъра. И не може да ти звънне. Бъди там.

СПЕЦИАЛЕН ПРОЕКТ НА #URBN u GRAND OPTICS.

Екипът, който работи за интервюто и фотосесията:

Интервюто взе: Криси Димитрова

Концепция: Криси Димитрова

Фотограф: Студио КАРЕ за #URBN

Грим: Росина Георгиева

Коса: Димитрина Колева

Цветята за косата изработи: Вера Георгиева

Видео: Павлин Даскалов

РМ: Йорданка Вълчева

Благодарим на резиденция ТЕРА за гостоприемството по време на снимките.

Още

Боян Магьосника

Боян Магьосника

Още

Ирена от Червената книга

Ирена от Червената книга

Още

Рая Лъвското сърце

Рая Лъвското сърце

Още

Петър Дочев на покер с театъра

Петър Дочев на покер с театъра

Още

Неда Спасова - между "Не" и "Да" или една история от Корона Експрес

Неда Спасова - между "Не" и "Да" или една история от Корона Експрес

Още

Стефан и Михаил Рядкови –  Един срещу друг? Само на сцена!

Стефан и Михаил Рядкови – Един срещу друг? Само на сцена!

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Судабе и Фаршид отвъд облаците: Общото е стремежът ни към полет в един по-добър свят

Двамата ирански художници, двойка в живота, но с различен поглед като творци, пред Нихал Йозерган специално за Dir.bg - за изложбата в галерия "Интро" и за свободата без граници

"Съседите" на Венецианското биенале: Всяко насилие на държавата засяга всеки един от нас

Българският павилион на Венецианското биенале по изкуства се открива на 19 април с проекта "Съседите", разположен в зала "Тициан" в Centro Culturale Don Orione Artigianelli

JP3 - Живко Петров трио с премиера на "Beyond the Flesh"

На 13 април в рамките на Европейския музикален фестивал Варна 2024 триото ще представи композициите на Живко Петров от дебютния филм на Дими Стоянович "Плът"

Йордан Славейков: Най-грубо казано, в драматургичното писане са важни глаголите

"Ако човек има потребност да пише, има и потребността да обясни сам на себе не просто невидимата, неосезаемата част от света, а да си обясни поривите на душата си. Аз самият правя това всеки път, когато пиша и приветствам хората, които искат да го правят", споделя писателят и режисьор

Грузинската режисьорка Тинатин Кайришвили: Опитваме се да запазим добрите отношения с руснаците

Тя споделя, че Грузия винаги е готова да посрещне хора, бягащи от режима в Русия

Режисьорът Цветан Драгнев: Черната кутия не е нещо мрачно, тя пази важното

"Общи приятели ми пуснаха парчето "Опа хей" и после по интернет намерих всичко останало", разкрива режисьорът на "Балканска черна кутия" първата си среща с музиката на Никола Груев - Котарашки