Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Да живееш любовта на Калас и Онасис

ПРАЗНИЦИ В ОПЕРАТА

Да живееш любовта на Калас и Онасис

Ева Перчемлиева и Мариос Андреу за емоционалната си среща с великата любовна двойка Мария Калас и Аристотел Онасис в операта-мюзикъл "Калас и Онасис" от Христос Папагеоргиу в Държавна опера Варна

Ева Перчемлиева и Мариос Андреу (Държавна опера - Варна)

ЕВА ПЕРЧЕМЛИЕВА и МАРИОС АНДРЕУ пред Виолета Тончева за емоционалната си среща с великата любовна двойка Мария Калас и Аристотел Онасис в операта-мюзикъл "Калас и Онасис" от Христос Папагеоргиу.

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

Продукция на Държавна опера Варна, световна премиера 21 юни, 12 август, 21.00, Опера в Летния театър - Варна 2023

Още Знаменитата Мария Калас напуска оперната сцена заради Онасис

Знаменитата Мария Калас напуска оперната сцена заради Онасис

- Какво означава за Ева Перчемлиева да пресъздаде образа на божествената Мария Калас?
- Ева Перчемлиева:
Още в началото ме грабна самата идея, че е написана съвременна творба за Мария Калас, която всички сопрани по света обожават.

Малко е да кажа, че за мен е чест да бъда първата Мария Калас в световната премиера на операта-мюзикъл "Калас и Онасис", това е повече от чест. Когато започнах да се подготвям за прослушването, се задълбочих в нейната биография и бях разтърсена от трагичната й съдба.

Ева Перчемлиева във фотосесия като Мария Калас (Източник: Държавна опера - Варна)

Хората я познават предимно като певица, най-великата певица на всички времена, но знаят малко за нея като човек. Тя е имала нерадостно детство, израсла е без ласката на родителите си, които очаквали момче, а се родило момиче.

Държавна опера - Варна

Нямала избор за нищо, наложили й дори заниманията с пеене. Амбициозната й майка се интересувала единствено от кариерата на дъщеря си и не я дарила с любовта, от която всяко дете има нужда. Всичко това белязало характера и живота на Мария. Посветила се на операта, тя достига неземни висоти в изкуството, но пропуска личното си щастие.

- Защо една оперна дива се оставя на мъж да погуби живота й?
- Ева Перчемлиева:
Отговорът е лесен. Мария, свикнала да я харесват като певица, изведнъж среща мъж, който я харесва като жена. Разбира се, тя и за него е великата Калас, но това не е от първостепенно значение. С този естествен, весел и забавен човек, със силно развито чувство за хумор, тя се е чувствала като дете“.

- Хм, весел и забавен човек... Имаме сякаш различна представа за Онасис - егоцентричен и високомерен финансов магнат, преследващ единствено личните си интереси. Какво мисли Мариос за своя герой?
- Мариос Андреу: Това, което казваш, е вярно и не съвсем. Онасис наистина е бил доминантен, целеустремен, решителен. Човек на действието, той сам определя правилата, не се съобразява с нищо и никого, никому не дава обяснение, винаги взима и получава това, което иска - от любовта до убийството.

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

Той стига до край във всяко свое начинание и на мен ми беше трудно да пресъздам точно тази негова същност. Да настроя съзнанието и чувствителността си така, че докато изпълнявам ролята, да не се отклонявам нито за миг от основното в характера му. А срещата с Мария за него е била като магия, той няма какво да вземе от нея, той просто силно се влюбва.

- Трябва ли да питам тогава, чия любов е по-силна - неговата или нейната?
- Мариос Андреу:
Нейната, разбира се (усмихва се). Мария вижда в Онасис повече от това, което другите виждат в него и му подарява своята най-голямата и истинска любов, каквато той не получава от никоя друга жена.

- Ева Перчемлиева: В едно от последните си интервюта Мария споделя, че независимо от провала на любовната им връзка, двамата с Онасис остават до края на живота добри приятели.

- Мариос Андреу: Да, те не се разделят окончателно след изневярата на Онасис, която дълбоко ранената Мария никога не му прощава.

- Като в древногръцка трагедия...
- Мариос Андреу: Да, ние гърците разбираме от любовни трагедии (усмихва се). Историята на Калас и Онасис е от онези вечни историии за любов и ревност, каквито е имало от древността до днес, от Ромео и Жулиета до Калас и Онасис, сигурно ще ги има и в бъдеще (усмихва се).

Още Райна Кабаиванска - първата неиталианка с приза "Мария Калас"

Райна Кабаиванска - първата неиталианка с приза "Мария Калас"

- Как авторът Христос Папагеоргиу развива сюжета със средствата на музиката, в два толкова различни жанра като операта и мюзикъла?
- Мариос Андреу: Христос Папагеоргиу, познат на музикалната сцена в Ню Йорк, работи дълги години върху тази творба, с амбицията да пресъздаде в детайли житейските пътища на две толкова велики личности, като Мария Калас и Аристотел Онасис.

Сюжетът и музиката се разгръщат на две нива - на оперната сцена и извън нея, оттам и използването на единия и другия жанр. В това отношение Христос е успял да постигне баланс - примерно Тина, първата съпруга на Онасис, е изцяло мюзикълен образ, съответно нейната партия е написана в този стил. На други места композиторът влага класически оперни елементи, които напомнят Пучини.

- Но няма цитати от познати опери...
- Мариос Андреу:
Не, музиката е изцяло авторска, на места с усещане за стила на някои оперни композитори.

- Как една оперна певица пее мюзикъл?
- Ева Перчемлиева:
Аз не съм само оперна певица, пея и попмузика, преподавам оперно пеене, занимавам се с драматичен театър и перкусии, подържам своя група. В началото имах дори проблем със себе си и какво все пак да избера.

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

Но после разбрах, че съм щастлива, когато правя всичко и когато го правя на 100 процента, се получава добре. Нека не звучи пресилено, но мисля, че тази опера-мюзикъл е писана сякаш за мен.

- Мариос Андреу: Това е вярно. За пръв път работя с Ева и мога да кажа, че е уникална. Тя прави неща, които и други могат да правят, но тя ги прекарва през себе си и ги превръща в нещо свое. Тя не само пее и опера, и мюзикъл, а влага цялата си душа и целия си талант в изграждането на образа на Мария.

Още "Нани ми нани, Дамянчо" в музикалната изповед на Ева Перчемлиева

"Нани ми нани, Дамянчо" в музикалната изповед на Ева Перчемлиева

- Прозвуча почти като любовно обяснение...
- Ева Перчемлиева: Благодаря, Мариос, развълнувах се от твоите думи. Аз също съм щастлива, че операта-мюзикъл "Калас и Онасис" ме срещна с такъв чудесен партньор като теб. С емоцията, която влагаш в играта си, ти също ме вдъхновяваш. Въобще кастът на Петко Бонев е много точен. Всички в екипа сме отдадени докрай на работата си и живеем с историята и музиката до такава степен, че понякога, повлияни от трагичните обрати, сме принудени да спрем репетицията, за да се откъснем, поне за малко, от напрежението.

- Мариос Андреу: Маестро Бонев е точният режисьор за това произведение. Той е много чувствителен, дава всичко от себе си, затова и получава всичко от нас. Не назидава, само посочва пътя, по който ние сами трябва да развием нашите герои.
- Ева Перчемлиева: Благодарна съм на съдбата, че ми изпрати такова невероятно предизвикателство като "Калас и Онасис". Вярвам в Петко Бонев и маестро Страцимир Павлов, вярвам в нашите усилия да покажем най-доброто, на което сме способни и очаквам с нетърпение премиерата.

Още Мария Калас доведе по едно и също време в Атина Моника Белучи и Марина Абрамович

Мария Калас доведе по едно и също време в Атина Моника Белучи и Марина Абрамович

- Мариос Андреу: Щастлив съм, че след участието ми в проекта на Кипърската оперна организация и Държавна опера Варна "Дидона и Еней", сега за втори път имам удоволствието да бъда на варненска сцена, при това в главната роля на Онасис в световната премиера на операта-мюзикъл "Калас и Онасис".

Благодаря за тази чест на Даниела Димова - директор на ТМПЦ Варна, на режисьора Петко Бонев, на маестро Страцимир Павлов, на хореографа Анна Пампулова, разбира се на композитора Христос Папагеоргиу. Чувствам се прекрасно с моите български колеги в тази продукция и се надявам и те мен да приемат по същия начин. 

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

"КАЛАС И ОНАСИС"

100 години от рождението на великата оперна дива Мария Калас

Опера-мюзикъл от Христос Папагеоргиу
Режисьор Петко Бонев

Диригент-постанивчик Страцимир Павлов
Сценография и костюми Ася Стоименова

Хореография Анна Пампулова
3D mapping Лора Руневска, elektrick. Me

Художествено осветление Даниел Йовков
Превод Лилия Бонева

Диригент на хора Надежда Маккюн
Художествено осветление Даниел Йовков

Действащи лица и изпълнители:

Мария, дете - Флория Сотиров, Ива Генова
Мария Калас - Ева Перчемлиева, Мария Павлова
Батиста Менегини - Артьом Арутюнов
Аристо Онасис - Мариос Андреу, Момчил Караиванов

Тина Ливану - Валерия Василенко, Зои Бошнакова
Ставрос - Драгомир Шопов, Николай Колев

Костас - Георги Георгиев, Лев Караван
Джаки - Волена Апостолова, Димитрина Германова

Александър - Борислав Веженов, Михаил Вълчев и др.
Фиона - Веселина Андреева, Ирен Лазарова

Световна премиера - 21 юни, 8 август, 21.00, Опера в Летния театър - Варна 2023

Още Истината около мита за съперничеството между Рената Тебалди и Мария Калас

Истината около мита за съперничеството между Рената Тебалди и Мария Калас

ЕВА ПЕРЧЕМЛИЕВА - сопран, е родена в София, завършва Средното музикално училище в Бургас с оперно пеене и перкусии и оперно пеене в НМА "Проф. Панчо Владигеров" при проф. Иванка Нинова (2010).

Участва в майсторски класове на Гена Димитрова, Лилия Илиева, Анна Томова-Синтова, Дарина Такова и др. Печели редица конкурси, сред които "Млади музикални таланти", "Пълдин", "Розата на Евтерпа" и др.

Дебютира като Нанета във "Фалстаф", следват Дона Ана в "Дон Жуан", Розина в "Севилският бръснар", Адина в "Любовен еликсир", Царицата на нощта във "Вълшебната флейта", Виолета в "Травиата" и др.

Гастролира в Украйна, Германия, Швейцария, Украйна, Испания и др. страни. Оперна и поп певица, Ева Перчемлиева се изявява и като перкусионист, автор на песни и текстове, аранжор. Партнира в театрални продукции на Камен Донев. За БНР прави записи на съвременни български композитори, сред които Иван Спасов, Лазар Николов, Димитър Тъпков и др.

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

МАРИОС АНДРЕУ - баритенор, е роден в КИпър. Завършва НМА "Проф. Панчо Владигеров" при проф. Благовеста Карнобатлова - Добрева (2007). Усъвършенства вокалното си и артистично майсторство в майсторските класове на изтъкнати вокални педагози, печели награди в международни конкурси, сред които "Христо Бръмбаров", "Георги Златев-Черкин", "Монсерат Кабайе" и др.

Изявява се с Cyprus Symphony Orchestra, Cyprus Opera Organization, Orchestra Flautisimo, гастролира на сцените на Държавна опера Варна, Limassol Lyric Stage и др.

Гастролира с над 250 концерта в Гърция, Англия, Франция, Люксембург, Испания, Италия, Южна Африка, Полша, България и др. страни.

Изпълнява главни роли в опери и мюзикъли, сред които "Бохеми", "Любовен еликсир", "Селска чест", "Дидона и Еней", "Кармина Бурана", "Алиса в страната на чудесата", "Фантомът на операта" и др. Живее в Кипър, преподава в Cyprus Music High Schools, Nicosia University and European University.

Още "Пристрастно. Операта на Варна" с Виолета Тончева

"Пристрастно. Операта на Варна" с Виолета Тончева

Още  "Фондацията" стартира тазгодишното си турне във Варна

"Фондацията" стартира тазгодишното си турне във Варна

Още Най-касовият мюзикъл в историята на киното "Брилянтин" с премиера в Летен театър-Варна  на 23 юни

Най-касовият мюзикъл в историята на киното "Брилянтин" с премиера в Летен театър-Варна на 23 юни

Още Един от най-младите проекти на родната музикална сцена, воден от Михаил Йосифов - "Новините в джаза", акостира във Варна и Бургас

Един от най-младите проекти на родната музикална сцена, воден от Михаил Йосифов - "Новините в джаза", акостира във Варна и Бургас

 

 

Коментирай0

Календар

Препоръчваме ви

Кристин Льоненс: Литература, мода и поколения жени, които ни дават уроци

Работила като модел и позирала за Юбер дьо Живанши и Пако Рабан, новозеландско-белгийската писателка е авторка на 4 романа, включително "Caging Skies", адаптиран във филма "Джоджо Заека" от кинорежисьора Тайка Уайтити и спечелил награда "Оскар"

Продуцентът на звезди Евгени Боянов: Мутафова ме възприемаше като свой внук

Моята баба обичаше да свири и пее "Вървят ли двама", а майка ми, бих казал, е най-добрата певица в рода ни - тя наблягаше на фолклора, разказва Евгени

Джон Малкович: "Оръжията и човекът" е очарователна комедия, нека хората я гледат

Предполага се, че това е пиеса, която създава атмосфера на омраза и към сърбите, но сръбски граждани дойдоха да я гледат, заяви режисьорът

Heptagram и Tickle the Sage се обединяват на сцената на "Топлоцентрала" на 7 ноември

Разговаряме с Heptagram и Tickle the Sage броени дни преди концерта Sonic Odyssey

"Сватба" по Хайтовски: Единственото нещо, което човек може да научи в този живот, е как да носи греха си

Главните герои от филма на режисьорката Магдалена Ралчева - Ралица Стоянова и Радослав Владимиров, разказват за предизвикателството да сътвориш и да се потопиш в магичния и суров Хайтовски свят

Деклан Донелан: Само технологиите се развиват, но не и човешката природа

"Не можем да се заблуждаваме повече. Няма заместител на това да си в една стая с някого. И театърът е много важен, защото празнува тази връзка - да бъдем заедно", казва пред БТА световноизвестният режисьор