Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Да живееш любовта на Калас и Онасис

ПРАЗНИЦИ В ОПЕРАТА

Да живееш любовта на Калас и Онасис

Ева Перчемлиева и Мариос Андреу за емоционалната си среща с великата любовна двойка Мария Калас и Аристотел Онасис в операта-мюзикъл "Калас и Онасис" от Христос Папагеоргиу в Държавна опера Варна

Ева Перчемлиева и Мариос Андреу (Държавна опера - Варна)

ЕВА ПЕРЧЕМЛИЕВА и МАРИОС АНДРЕУ пред Виолета Тончева за емоционалната си среща с великата любовна двойка Мария Калас и Аристотел Онасис в операта-мюзикъл "Калас и Онасис" от Христос Папагеоргиу.

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

Продукция на Държавна опера Варна, световна премиера 21 юни, 12 август, 21.00, Опера в Летния театър - Варна 2023

Още

Знаменитата Мария Калас напуска оперната сцена заради Онасис

Знаменитата Мария Калас напуска оперната сцена заради Онасис

- Какво означава за Ева Перчемлиева да пресъздаде образа на божествената Мария Калас?
- Ева Перчемлиева:
Още в началото ме грабна самата идея, че е написана съвременна творба за Мария Калас, която всички сопрани по света обожават.

Малко е да кажа, че за мен е чест да бъда първата Мария Калас в световната премиера на операта-мюзикъл "Калас и Онасис", това е повече от чест. Когато започнах да се подготвям за прослушването, се задълбочих в нейната биография и бях разтърсена от трагичната й съдба.

Ева Перчемлиева във фотосесия като Мария Калас (Източник: Държавна опера - Варна)

Хората я познават предимно като певица, най-великата певица на всички времена, но знаят малко за нея като човек. Тя е имала нерадостно детство, израсла е без ласката на родителите си, които очаквали момче, а се родило момиче.

Държавна опера - Варна

Нямала избор за нищо, наложили й дори заниманията с пеене. Амбициозната й майка се интересувала единствено от кариерата на дъщеря си и не я дарила с любовта, от която всяко дете има нужда. Всичко това белязало характера и живота на Мария. Посветила се на операта, тя достига неземни висоти в изкуството, но пропуска личното си щастие.

- Защо една оперна дива се оставя на мъж да погуби живота й?
- Ева Перчемлиева:
Отговорът е лесен. Мария, свикнала да я харесват като певица, изведнъж среща мъж, който я харесва като жена. Разбира се, тя и за него е великата Калас, но това не е от първостепенно значение. С този естествен, весел и забавен човек, със силно развито чувство за хумор, тя се е чувствала като дете“.

- Хм, весел и забавен човек... Имаме сякаш различна представа за Онасис - егоцентричен и високомерен финансов магнат, преследващ единствено личните си интереси. Какво мисли Мариос за своя герой?
- Мариос Андреу: Това, което казваш, е вярно и не съвсем. Онасис наистина е бил доминантен, целеустремен, решителен. Човек на действието, той сам определя правилата, не се съобразява с нищо и никого, никому не дава обяснение, винаги взима и получава това, което иска - от любовта до убийството.

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

Той стига до край във всяко свое начинание и на мен ми беше трудно да пресъздам точно тази негова същност. Да настроя съзнанието и чувствителността си така, че докато изпълнявам ролята, да не се отклонявам нито за миг от основното в характера му. А срещата с Мария за него е била като магия, той няма какво да вземе от нея, той просто силно се влюбва.

- Трябва ли да питам тогава, чия любов е по-силна - неговата или нейната?
- Мариос Андреу:
Нейната, разбира се (усмихва се). Мария вижда в Онасис повече от това, което другите виждат в него и му подарява своята най-голямата и истинска любов, каквато той не получава от никоя друга жена.

- Ева Перчемлиева: В едно от последните си интервюта Мария споделя, че независимо от провала на любовната им връзка, двамата с Онасис остават до края на живота добри приятели.

- Мариос Андреу: Да, те не се разделят окончателно след изневярата на Онасис, която дълбоко ранената Мария никога не му прощава.

- Като в древногръцка трагедия...
- Мариос Андреу: Да, ние гърците разбираме от любовни трагедии (усмихва се). Историята на Калас и Онасис е от онези вечни историии за любов и ревност, каквито е имало от древността до днес, от Ромео и Жулиета до Калас и Онасис, сигурно ще ги има и в бъдеще (усмихва се).

Още

Райна Кабаиванска - първата неиталианка с приза "Мария Калас"

Райна Кабаиванска - първата неиталианка с приза "Мария Калас"

- Как авторът Христос Папагеоргиу развива сюжета със средствата на музиката, в два толкова различни жанра като операта и мюзикъла?
- Мариос Андреу: Христос Папагеоргиу, познат на музикалната сцена в Ню Йорк, работи дълги години върху тази творба, с амбицията да пресъздаде в детайли житейските пътища на две толкова велики личности, като Мария Калас и Аристотел Онасис.

Сюжетът и музиката се разгръщат на две нива - на оперната сцена и извън нея, оттам и използването на единия и другия жанр. В това отношение Христос е успял да постигне баланс - примерно Тина, първата съпруга на Онасис, е изцяло мюзикълен образ, съответно нейната партия е написана в този стил. На други места композиторът влага класически оперни елементи, които напомнят Пучини.

- Но няма цитати от познати опери...
- Мариос Андреу:
Не, музиката е изцяло авторска, на места с усещане за стила на някои оперни композитори.

- Как една оперна певица пее мюзикъл?
- Ева Перчемлиева:
Аз не съм само оперна певица, пея и попмузика, преподавам оперно пеене, занимавам се с драматичен театър и перкусии, подържам своя група. В началото имах дори проблем със себе си и какво все пак да избера.

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

Но после разбрах, че съм щастлива, когато правя всичко и когато го правя на 100 процента, се получава добре. Нека не звучи пресилено, но мисля, че тази опера-мюзикъл е писана сякаш за мен.

- Мариос Андреу: Това е вярно. За пръв път работя с Ева и мога да кажа, че е уникална. Тя прави неща, които и други могат да правят, но тя ги прекарва през себе си и ги превръща в нещо свое. Тя не само пее и опера, и мюзикъл, а влага цялата си душа и целия си талант в изграждането на образа на Мария.

Още

"Нани ми нани, Дамянчо" в музикалната изповед на Ева Перчемлиева

"Нани ми нани, Дамянчо" в музикалната изповед на Ева Перчемлиева

- Прозвуча почти като любовно обяснение...
- Ева Перчемлиева: Благодаря, Мариос, развълнувах се от твоите думи. Аз също съм щастлива, че операта-мюзикъл "Калас и Онасис" ме срещна с такъв чудесен партньор като теб. С емоцията, която влагаш в играта си, ти също ме вдъхновяваш. Въобще кастът на Петко Бонев е много точен. Всички в екипа сме отдадени докрай на работата си и живеем с историята и музиката до такава степен, че понякога, повлияни от трагичните обрати, сме принудени да спрем репетицията, за да се откъснем, поне за малко, от напрежението.

- Мариос Андреу: Маестро Бонев е точният режисьор за това произведение. Той е много чувствителен, дава всичко от себе си, затова и получава всичко от нас. Не назидава, само посочва пътя, по който ние сами трябва да развием нашите герои.
- Ева Перчемлиева: Благодарна съм на съдбата, че ми изпрати такова невероятно предизвикателство като "Калас и Онасис". Вярвам в Петко Бонев и маестро Страцимир Павлов, вярвам в нашите усилия да покажем най-доброто, на което сме способни и очаквам с нетърпение премиерата.

Още

Мария Калас доведе по едно и също време в Атина Моника Белучи и Марина Абрамович

Мария Калас доведе по едно и също време в Атина Моника Белучи и Марина Абрамович

- Мариос Андреу: Щастлив съм, че след участието ми в проекта на Кипърската оперна организация и Държавна опера Варна "Дидона и Еней", сега за втори път имам удоволствието да бъда на варненска сцена, при това в главната роля на Онасис в световната премиера на операта-мюзикъл "Калас и Онасис".

Благодаря за тази чест на Даниела Димова - директор на ТМПЦ Варна, на режисьора Петко Бонев, на маестро Страцимир Павлов, на хореографа Анна Пампулова, разбира се на композитора Христос Папагеоргиу. Чувствам се прекрасно с моите български колеги в тази продукция и се надявам и те мен да приемат по същия начин. 

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

"КАЛАС И ОНАСИС"

100 години от рождението на великата оперна дива Мария Калас

Опера-мюзикъл от Христос Папагеоргиу
Режисьор Петко Бонев

Диригент-постанивчик Страцимир Павлов
Сценография и костюми Ася Стоименова

Хореография Анна Пампулова
3D mapping Лора Руневска, elektrick. Me

Художествено осветление Даниел Йовков
Превод Лилия Бонева

Диригент на хора Надежда Маккюн
Художествено осветление Даниел Йовков

Действащи лица и изпълнители:

Мария, дете - Флория Сотиров, Ива Генова
Мария Калас - Ева Перчемлиева, Мария Павлова
Батиста Менегини - Артьом Арутюнов
Аристо Онасис - Мариос Андреу, Момчил Караиванов

Тина Ливану - Валерия Василенко, Зои Бошнакова
Ставрос - Драгомир Шопов, Николай Колев

Костас - Георги Георгиев, Лев Караван
Джаки - Волена Апостолова, Димитрина Германова

Александър - Борислав Веженов, Михаил Вълчев и др.
Фиона - Веселина Андреева, Ирен Лазарова

Световна премиера - 21 юни, 8 август, 21.00, Опера в Летния театър - Варна 2023

Още

Истината около мита за съперничеството между Рената Тебалди и Мария Калас

Истината около мита за съперничеството между Рената Тебалди и Мария Калас

ЕВА ПЕРЧЕМЛИЕВА - сопран, е родена в София, завършва Средното музикално училище в Бургас с оперно пеене и перкусии и оперно пеене в НМА "Проф. Панчо Владигеров" при проф. Иванка Нинова (2010).

Участва в майсторски класове на Гена Димитрова, Лилия Илиева, Анна Томова-Синтова, Дарина Такова и др. Печели редица конкурси, сред които "Млади музикални таланти", "Пълдин", "Розата на Евтерпа" и др.

Дебютира като Нанета във "Фалстаф", следват Дона Ана в "Дон Жуан", Розина в "Севилският бръснар", Адина в "Любовен еликсир", Царицата на нощта във "Вълшебната флейта", Виолета в "Травиата" и др.

Гастролира в Украйна, Германия, Швейцария, Украйна, Испания и др. страни. Оперна и поп певица, Ева Перчемлиева се изявява и като перкусионист, автор на песни и текстове, аранжор. Партнира в театрални продукции на Камен Донев. За БНР прави записи на съвременни български композитори, сред които Иван Спасов, Лазар Николов, Димитър Тъпков и др.

Фотосесия на Ева Перчемлиева и Мариос Андреу като Мария Калас и Онасис (Източник: Държавна опера - Варна)

МАРИОС АНДРЕУ - баритенор, е роден в КИпър. Завършва НМА "Проф. Панчо Владигеров" при проф. Благовеста Карнобатлова - Добрева (2007). Усъвършенства вокалното си и артистично майсторство в майсторските класове на изтъкнати вокални педагози, печели награди в международни конкурси, сред които "Христо Бръмбаров", "Георги Златев-Черкин", "Монсерат Кабайе" и др.

Изявява се с Cyprus Symphony Orchestra, Cyprus Opera Organization, Orchestra Flautisimo, гастролира на сцените на Държавна опера Варна, Limassol Lyric Stage и др.

Гастролира с над 250 концерта в Гърция, Англия, Франция, Люксембург, Испания, Италия, Южна Африка, Полша, България и др. страни.

Изпълнява главни роли в опери и мюзикъли, сред които "Бохеми", "Любовен еликсир", "Селска чест", "Дидона и Еней", "Кармина Бурана", "Алиса в страната на чудесата", "Фантомът на операта" и др. Живее в Кипър, преподава в Cyprus Music High Schools, Nicosia University and European University.

Още

"Пристрастно. Операта на Варна" с Виолета Тончева

"Пристрастно. Операта на Варна" с Виолета Тончева

Още

 "Фондацията" стартира тазгодишното си турне във Варна

"Фондацията" стартира тазгодишното си турне във Варна

Още

Най-касовият мюзикъл в историята на киното "Брилянтин" с премиера в Летен театър-Варна  на 23 юни

Най-касовият мюзикъл в историята на киното "Брилянтин" с премиера в Летен театър-Варна на 23 юни

Още

Един от най-младите проекти на родната музикална сцена, воден от Михаил Йосифов - "Новините в джаза", акостира във Варна и Бургас

Един от най-младите проекти на родната музикална сцена, воден от Михаил Йосифов - "Новините в джаза", акостира във Варна и Бургас

 

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Необикновеното в баналното в самостоятелната изложба Sepia на Димитър Генчев

"Изкуството трябва да впечатлява, да затрогва дълбоко зрителя. То трябва да отнася публиката към една друга "Божествена" или "Ангелска" реалност", казва художникът

Пианистът Сергей Бабаян: Тази музика казва, че всичките ни мечти ще се сбъднат

Маестрото отговори на въпросите на Юра Трошанова от радио "Класик А" преди първото му гостуване у нас

Майа Тинкова: Интересно ми е да се превъплъщавам в толкова различни персонажи за кратко време

Ще обявим официалния старт на продуцентската къща "Гръм и Тряс"на самата премиера на "П.О.Р.Н.О на 30-ти април в Yalta art room, разкрива актрисата и продуцент

Анна Пампулова и неповторимият финес на балета

Балетна гала на световния ден на балета, посветена на 30-годишния творчески път Анна Пампулова на 29 април 2024 г., 19.00, Държавна опера Варна

Това, което е над нотите

Маестро Григор Паликаров пред Виолета Тончева за 150-годишнината от създаването на Верди Реквием

Веселин Димов: Какво е обратното на бърнаут-а или от какво "прегаря" артистът?

"Чрез IETM - най-старата и най-голяма мрежа за изпълнителските изкуства, един умален модел на света ни гостува за четири дни", категоричен е директорът на РЦСИ "Топлоцентрала"