Пепеляшка – Арабеск

по музика на Прокофиев

"Пепеляшка", Музикален театър "Стефан Македонски"

Хореография: Мариана Крънчева

Сценография: Екатерина Енева

Костюми: Цветанка Петкова-Стойнова

Мултимедия: Никола Налбантов

"Пепеляшка", Музикален театър "Стефан Македонски"

Участват: Таня Кацарова (Пепеляшка) Даниела Иванова (злата мащеха), Виктория Петрова (феята на млади години), Стефка Табакова  и Петя Колева (доведените сестри на Пепеляшка), Теодора Друмева (принцеса Жасмин), Андрея Андонова (Пипи дългото чорапче), Мария Касабова (Червената шапчица),  Васил Дипчиков (Принцът), Филип Миланов (баба Яга), Стефан Вучов (учителят по танци и Кралят), Валери Миленков (кралски пратеник, шофьор), Ервин Есен, Наско Николчов и Светлозар Тинев (гости на бала),  Чан Тхе Чунг (бодигард)

С участието на актрисата Ана Петрова в ролята на старата фея.

"Пепеляшка" на Мариана Крънчева е провокирана от детските спомени на авторката при първата й среща с Пепеляшка. Затова в нейния спектакъл тя търси логичен отговор на въпросите, вълнували я като дете - защо обувката е ставала само на Пепеляшка; нима принцът би се оженил за всяко момиче, на което става обувката; това ли е предметът, който определя съдбата на всяка любов... Затова в нейната приказка принцът не иска Пепеляшка да пробва обувката. Той харесва момичето, което се впечатлява от неговите рисунки и изкуство, а не от това, че той е принц. От друга страна и съвсем тенденциозно, кралското общество, условно наречено от авторката "силиконово", е представено и преекспонирано чрез бутафорни костюми и ситуации.

В новия спектакъл танцът и театралното изкуство са преплетени. Любопитен е образът на феята - стара и загубила паметта си жена, изпълнен от актрисата Анна Петрова, която през цялото време се опитва си спомни и разкаже историята на Пепеляшка, за да върне силата на своята вълшебна пръчица. Тя постоянно обърква разказите си и вмъква герои от други приказки - баба Яга, Червената шапчица, Пипи дългото чорапче и др. Това създава много комични ситуации, които ще предизвикат и участието на зрителите в залата. Преплитането на приказки и герои е предизвикателство, което цели да направи танцовото представление по-интересно, разбираемо и достъпно за децата. От дългогодишния си опит на танцьор Мариана Крънчева много добре познава реакциите на децата и затова се опитва максимално да разнообрази спектакъла.

1/1