ГРАФИЧЕН ДИЗАЙН
Отчаяните времена, родиха отчаяни емоджита - "Климоджитата"
Графични дизайнерки създадоха емоджита за климатичните промени и унищожаването на околната среда
Редактор : / 1346 Прочита 0 Коментара
Снимки: climoji.orgГрафични дизайнерки от САЩ създадоха набор от стикери за мобилен телефон, насочени към климатичните промени, и ги нарекоха "климоджита", съобщи "Върдж", цитиран от БТА.
Емоджитата се превърнаха в своеобразен език, но доскоро на него беше трудно да се говори за климатичните промени - нямаше изображения за замърсяване, пожари или покачващи се нива на морското равнище. Затова се погрижиха графичните дизайнерки Марина Зурков и Винята Пани.
Иконите изобразяват топящи се ледници, изгладнели бели мечки, мъртви дървета и наводнени хора. Предназначени са да привлекат вниманието към някои от най-важните проблеми на нашето време - глобалното затопляне и унищожаването на околната среда. Благодарение на двете художнички, вече има емоджи на кит с пластмасова бутилка в стомаха и на пластмасова бутилка със скелет на риба вътре.
Промените в климата вече засягат света, от покачването на температурата до покачването на морското равнище. Ураганите и горските пожари направиха от 2017 г. най-скъпата година за природни бедствия. Учените казват, че тези катастрофални събития ще станат новата норма, докато светът продължава да се затопля. Така че изглежда наложително да се направят начини хората да говорят за това, казва Зурков за "Върдж".
"Климоджитата" бяха направени по творчески проект, финансиран от Нюйоркския университет, но Марина Зурков планира да разшири употребата им. Тя възнамерява да провери възможността Фейсбук да добави стикерите към библиотеката си.
За целта обаче трябва да ги използват повече хора. Към настоящето около 400 души са свалили набора от климатични емоджита.
Снимки: climoji.org