Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Регина Далкалъчева - "Blazon ANTI-Blazon": Жената-кукла и в крайна сметка - играчка

АЛТЕРНАТИВНО

Регина Далкалъчева - "Blazon ANTI-Blazon": Жената-кукла и в крайна сметка - играчка

Откриване: 17 октомври, вторник, 18.00 ч.

Галерия-книжарница София Прес представя: "Blazon ANTI-Blazon" /Жената-кукла и в крайна сметка - играчка/ (Източник: Галерия "София прес")

Още Галерия - книжарница "София прес" представя "Отражения на душата" - графика и живопис от Райна Бабачева-Голъп

Галерия - книжарница "София прес" представя "Отражения на душата" - графика и живопис от Райна Бабачева-Голъп

През втората половина на октомври галерия-книжарница София Прес представя "Blazon ANTI-Blazon" /Жената-кукла и в крайна сметка - играчка/, изложба на серия дигитални графики, както и две арт книги-обекти с алтернативна пространствена форма, реализирани като уникати, на Регина Далкалъчева.

Blazon е поетичен стил, чието название произхожда от хералдическия термин "Blason", означаващ кодифицирано описание на герб или самия герб, а в литературата представлява словесен знаков образ, изграден чрез метафорично описание на сведени до хералдически признак разчленени части от тялото на жена.

Галерия "София прес"

Литературният Blazon-модел сравнява части от женското тяло със скъпоценни камъни, небесни тела, природни феномени и други красиви и редки, но винаги неодушевени предмети. Списъкът с атрибути прилича на списък със съставки на готварска рецепта, която разглежда и превръща жената в обект, предназначен за физическа консумация.

Галерия-книжарница София Прес представя: "Blazon ANTI-Blazon" /Жената-кукла и в крайна сметка - играчка/ (Източник: Галерия "София прес")

Появилото се като поетична практика опредметяване на женската същност и конституирането ù единствено като материално съдържание поражда днес негативни смислови конотации и реакции, определящи го като сексуален фетишизъм, форма на физическа обсесия, словесен онанизъм и пр.

В своята авторска концепция за серията графики "Blazon ANTI-Blazon" художничката използва исторически утвърдения Blazon-модел и разполага поредицата женски "портретни образи" в характерното за него опредметяване и духовно обезличаване на жената, но го заменя с изцяло новия и произтичащ от съвременния Barbie-контекст иконичен знак на еротичната представа за нея - бездушно застинала силикинова манекенка от бутикова витрина, чиято несъществуваща собствена идентичност е заместена от презентирания моден брандинг.

Отново жената представлява единствено телесна подложка, чието съдържание се променя от приложените спрямо нея потребителски определени и маркетингово доминирани трансформации (интервенции).

Още Галерия-книжарница София Прес представя Графика и рисунка от Иван Нинов

Галерия-книжарница София Прес представя Графика и рисунка от Иван Нинов

Припознаването на визуалната стратегия на бранда като идентитет изключва потребността от себепознаване, себеизява и детерминиране на личността. Индивидът в ролята на манекен или манекенът с претенция за индивид - лишен от екзистенциална същност, придобил поредната си сезонна идентичност чрез употребата на определена фирмена (политическа, социална или обществена) марка.

Подмяната на установения Blazon-модел с днешното му Barbie-подобие осъществява контекстуален паралел, който доказва липсата на случила се във времето промяна в масовата социално и обществено наложена представа за жената.

Галерия-книжарница София Прес представя: "Blazon ANTI-Blazon" /Жената-кукла и в крайна сметка - играчка/ (Източник: Галерия "София прес")

Както Blazon-предшественичката си и витринната манекенка представлява компилативен сбор от физически характеристики, имащ за цел да синтезира обобщаващ хералдически знак, герб на идеалната, но същевременно анонимна женска красота. И в двата случая поставената цел остава изцяло формална и поради това неосъществима - заради липсата на духовен полъх, който да оживи така старателно обследваната и съградена плът.

Kонцептуална платформа на художественотворческия проект "Blazon ANTI-Blazon" възниква още през 2012 г. във връзка с участието на Регина Далкалъчева в международния конкурс "Artist in Residence", провеждан от Kulturreferat der Landeshauptstadt München, Мюнхен. Проектът е отличен с награда - арт стипендия и творчески престой във Villa Waldberta, Фелдафинг, Германия.

В рамките на последвалото в годините развитие на проекта художничката създава серия от 45 броя подбрани графични произведения (2012-2022 г.), арт книга "Blazon ANTI-Blazon" с неконвенционална пространствена форма и материалност, която е реализирана в лимитиран авторски тираж (2022 г.) и четири арт книги-обекти (2023 г.).

Повече информация за художничката:

доц. д-р Регина Ванчова Далкалъчева

Преподава илюстрация, арт книга и експериментални авторски издания в катедра "Книга, илюстрация, печатна графика" на Националната художествена академия в София.

Още Лендарт пленер "Между пясък и пяна" в Галерия-книжарница София Прес

Лендарт пленер "Между пясък и пяна" в Галерия-книжарница София Прес

Дипломира се като магистър в Национална художествена академия, София, специалност "Илюстрация и художествено оформление на книгата". Реализира следдипломна специализация "Реклама и визуална комуникация" в Академията за приложно изкуство, Виена, Австрия.

Сътрудник и многократен стипендиант на Международната библиотека за детско-юношеска литература (IJB /Munich) и на Културния реферат на гр. Мюнхен, Германия.

Работи в областта на художествената илюстрация, арт книгата, независимите авторски издания, дигиталната графика. Експериментира с изобразителните и смислови възможности на компютърно генерираното художествено изображение, авторската рисунка и алтернативните книжни форми.

Като член на сдружението на мюнхенски художници GEDOK/Munich участва в множество арт проекти в Германия, включително и като съорганизатор и куратор.

Галерия-книжарница София Прес представя: "Blazon ANTI-Blazon" /Жената-кукла и в крайна сметка - играчка/ (Източник: Галерия "София прес")

Реализира самостоятелни изложби в Германия (Мюнхен, Ерланген, Вайлер, Тутцинг, Фулда); Република Корея (Сеул); Швейцария (Санкт Гален, Луцерн, Базел). Участва в общи изложби в България, Германия, САЩ, Република Черна гора, Италия, Полша, Китай. Нейни арт книги са притежание на частни колекции в Германия, Австрия, Швейцария, Република Корея.

Повече информация за автора /интернет страница: ТУК

Галерия-книжарница София Прес представя: "Blazon ANTI-Blazon" /Жената-кукла и в крайна сметка - играчка/, изложба на серия дигитални графики и арт книги-обекти на Регина Далкалъчева.

Откриване: 17 октомври, вторник, 18.00 ч.

Още "Размяна на местата" в Галерия-книжарница "София прес"

"Размяна на местата" в Галерия-книжарница "София прес"

Още "Снимките говорят" в Галерия-книжарница "София Прес"

"Снимките говорят" в Галерия-книжарница "София Прес"

Още Анета Яламова - "Светло и цветно" в Галерия "Париж"

Анета Яламова - "Светло и цветно" в Галерия "Париж"

Още Галерия "ЛИК" представя "Реалност и фантазия" от Божидар Димитров

Галерия "ЛИК" представя "Реалност и фантазия" от Божидар Димитров

 

 

 

 

Коментирай1

Календар

Препоръчваме ви

Lina Bo и нейните невинни игри

Галерия "Аросита" открива изложбата на 19 септември от 18.30 часа

Фестивалът за улични изкуства 6Fest с първо издание в София

От фестивала приканват и публиката да е карнавално облечена, за да стане част от магията на уличното изкуство.

Истина или лъжа? Изложба ни води из историята на фалшификациите

Домът на европейската история, Брюксел, гостува на Националния етнографски музей с изложба за фалшификациите и измамите

Осем камбани се завръщат в "Нотр Дам" три месеца преди откриването на възстановената катедрала

След петгодишния мащабен ремонт, ангажирал 250 компании и стотици занаятчии, катедралата трябва да отвори официално вратите си на 7 декември

"От вода - камък" на Теодор Генов открива новия сезон в галерия Little Bird Place

Изложбата, курирана от Стефка Цанева, ще бъде представена от 10 до 27 септември 2024 г., като откриването ще се състои на 10 септември (вторник) от 17:00 до 21:00 ч. на ул. "11-ти Август" 7 в София

Портрет на Уинстън Чърчил, откраднат в канадски хотел, беше намерен в Италия

Прочутата фотография е озаглавена "Ревящият лъв" и е дело на Юсуф Карш