Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"Сцени на разсъмване" - обръщение към духа на времето

"Сцени на разсъмване" - обръщение към духа на времето

На 31 май (вторник) и 1 юни (сряда), от 19:30 ч в Национален студентски дом

"Сцени на разсъмване", реж. Юлиана Сайска (Снимка: Мартин Атанасов)

Още

"Сцени на разсъмване" на Юлиана Сайска в Emergency Theater

"Сцени на разсъмване" на Юлиана Сайска в Emergency Theater

На 31 май (вторник) и 1 юни (сряда), от 19:30 ч в Национален студентски дом, Emergency Theatre ще представи за последен път за сезона - "Сцени на разсъмване" - представление - обръщение към духа на времето, изграден от личните преживявания на екипа, с текстове и провокации в писма на Цвета Софрониева (писател, драматург и физик).

Представлението е оратория за човешката безпомощност, за страха от загубата на човека до нас, за копнежите и илюзиите, и за силата и утехата на пробуждането. За да осъзнаем реалността, която живеем и да я приемем или променим.

"Сцени на разсъмване", реж. Юлиана Сайска (Снимка: Мартин Атанасов)

В "Сцени на разсъмване" драматургията на вътрешната сцена се постига през много лично страдание и процес на изцеление на членовете на групата. Монолозите са частично документални. Публиката бива предизвикана със сцени на еротичното и смъртта, със сцени на личен срам и желания на изпълнителите. Сцената става лаборатория за психодрама, която е напълно видима за публиката. В заключителното действие това е тема на диалога между групата и публиката. Верни на нашата мотивация, ние търсим повече бъдеще за човечеството и за личността.

Цвета Софрониева добавя по отношение на представлението:

" ... Жаждата да бъдеш прилъган, излъган, защитен от мощна ръка, явно е много присъща на непорастналия човек, какъвто продължаваме да бъдем. Поемането на лична отговорност явно е трудно нещо. По-лесно е да обвиниш някого и да чакаш някой да ти реши проблемите.

Самозалъгването е потребност за едно нежелаещо да порасне и поеме отговорност за себе си дете при липсата на ориентация. Как излиза от това човечеството и ще има ли спасение - отговорът е най-ясно видим в интимното. Страхът от насилие ражда насилие.

Имаме нужда да проумеем кое е по-важното от страха. Само едно взаимно и заедно демитологизиране на историята и на илюзиите за бъдещето дава шанс. На лично ниво, в интимния ни живот, и сред това и в обществото. Ала не го умеем за жалост. Изкуството, поезията, това опитва да промени ..." (можете да прочетете цялото писмо на Цвета Софрониева в придружаващия файл.)

Нашата EMERGENCY THEATER фондация е неправителствена организация, която създава пространство за изследване на вътрешната сцена на човека, в търсене на личностна идентификация и реализация в социалния и културен свят. Изследване на обществените рани и тяхното третиране през артистични акции, дискусии и представления.

"Сцени на разсъмване", реж. Юлиана Сайска (Снимка: Мартин Атанасов)

"Сцени на разсъмване" е създадено от:

Юлиана Сайска - режисьор, съавтор на концепцията и актриса
Елена Димитрова - съавтор на концепцията и актриса
Цвета Софрониева - драматург и съавтор на концепцията
Яна Мороз - актриса и вокал

Със специалното участие на

Още

Велислав Павлов: "Илюзии" е галещ спектакъл отвън, а отвътре - хапещ, трансформиращ и лекуващ

Велислав Павлов: "Илюзии" гали, но хапе, трансформира и лекува

Елица Алексиева - композитор и актьор
Нино Гомес - композитор и музикант
Ралица Тонева - костюми и дизайн осветление

Иван Николов - осветление, мултимедия, видео документация
Анна Янакиева - осветление и мултимедия
Виктория Костова - субтитри

Представлението се реализира с финансовата подкрепа на Министерство на Културата.

"Сцени на разсъмване", реж. Юлиана Сайска (Снимка: Мартин Атанасов)

Защо правим това представление?

Писмо на Цвета Софрониева - писател, драматург, поетеса и физик

Според мен с това представление ние се противопоставяме на страха от самотата и страха от любовта, анализираме синусоидата на любовта и ролята на празнотата в нея.

Разглеждаме любовта, както Рилке я дефинира, като среща на две самотности, които се поздравяват и подпомагат взаимно. Нашият копнеж любовта да е нещо друго и осъзнаването, че тя е това, и е просто наш избор.

Още

Олга Токарчук, Георги Господинов и седем часа "Литературни срещи" в два дни през юни

Олга Токарчук, Георги Господинов и седем часа "Литературни срещи" в два дни през юни

Самотата е всепоглъщаща и неоспорима, изначална. Но има хора, с които и моменти, в които, тя става относителна.

Това точно общуване е спасително, дава ни смисли. Ала то не е нещо саморазбиращо се. Неразбирането дори между най-близки хора, и в любовната двойка, е далеч повече норма от разбирането. Попадаш непрекъснато пред пропасти и урви, които те раздерят от Другия.

Все трябва да взимаш решения: да се спуснеш ли бавно надолу по пътеките и през дефилето и после нагоре от другата страна, или да потърсиш мост, или да намериш съмишленици и да построиш мост, или да прескочиш въпреки риск от падане, или да намериш въртолет и да прелетиш, или да литнеш сам, все едно дали ще загинеш, или да се откажеш и да се върнеш, или пък да си опънеш палатката на това място на ръба на пропастта и да се установиш там, или да викаш за помощ, или да преминеш и да се издигнеш като вдъхновяваща склуптура, или какво?

Пред урвата има много степени на свобода да намериш свое място.

Важното е да осъзнае човек, мисля си, че го има това безсилие в общуването, има го неразбирането, болезнено и телесно ясно. И започваме пак, и то с мета общуване по това как общуваме.

Още

"Вездесъщият" Велислав Павлов е четец в симфоничната поема "Авраам"

"Вездесъщият" Велислав Павлов е четец в симфоничната поема "Авраам"

Жаждата да бъдеш прилъган, излъган, защитен от мощна ръка, явно е много присъща на непорастналия човек, какъвто продължаваме да бъдем. Поемането на лична отговорност явно е трудно нещо. По-лесно е да обвиниш някого и да чакаш някой да ти реши проблемите. Самозалъгването е потребност за едно нежелаещо да порасне и поеме отговорност за себе си дете при липсата на ориентация. Как излиза от това човечеството и ще има ли спасение - отговорът е най-ясно видим в интимното.

Страхът от насилие ражда насилие. Имаме нужда да проумеем кое е по-важното от страха. Само едно взаимно и заедно демитологизиране на историята и на илюзиите за бъдещето дава шанс. На лично ниво, в интимния ни живот, и сред това и в обществото. Ала не го умеем за жалост. Изкуството, поезията, това опитва да промени.

Ние заставаме срещу страха. Неосъзнатият страх от любовта, облечен в дрехата на страха от самотата. Страх, който ни води към дрога, психози, недоверие, липси, до това да не видим избора си.

"Сцени на разсъмване", реж. Юлиана Сайска (Снимка: Мартин Атанасов)

Всеки избор е отказ от други избори, не е възможно да имаме всичко. Животът не е каталог да си го поръчаш, а и от каталог не можеш всичко да поръчаш, и поръчаното трябва да платиш, често да платиш доста скъпо, за да видиш, че друго получаваш. Ние заставаме против любовта по каталог, дефинирането на човека и неговата чувствителност по някакви рекламни или политически катологови критерии.

Обичта сама по себе си е интимно чувство. Истинността й е в индивидуалността и уникалността. Творим за всички, но не за всекиго. Срещаме публиката си на равни начала. Това не прави прави представлението лесно, то е интензивно. Интимността винаги е интензивна.

Има много непознато. Много. Едва ли не всичко е непознато. Та ние отскоро знаем, че повече от 90 процента на Вселената са ни напълно непознати сили и субстанции... Та в дълбините на океана има повече непознати видове отколкото на Марс. Та нима мога да проумея как усеща един мъж или той как е да се ражда... Та ние и да искаме не можем да научим всички земни езици и да познаем поне малка част от мисловните им светове...

"Сцени на разсъмване", реж. Юлиана Сайска (Снимка: Мартин Атанасов)

Любовта е непозната, всеки ден друга, изискваща да признаем, че не я познаваме и да я преоткрием. И така тя е шанс да останем живи. Единственото, което ни прави живи е любознателността, откривателството, търсенето да познаваме. Непознатото носи движение, а движението е в същината на живота.

В мъглявината на времето имам чувството, че всичко е толкова крехко и ранимо и същевременно толкова силно и сигурно. Мирът, въздухът, хризантемите и есенните листа в градината, почвата, храната на масата, самата маса, улицата, театрите, книгите, и ние, децата ни, любимите ни хора, възможните зрители, и слънчевата кора, марсовите океани, вселенското метро от черни дупки, и Бог, добрата страна на силата.

 

Още

Велислав Павлов: Жена ми ме освободи от ролята на Вездесъщия

Велислав Павлов: Жена ми ме освободи от ролята на Вездесъщия

Още

"Порталът" на БНТ е в топ 10 за 2021 г. на най-добрите сериали на европейските обществени телевизии

"Порталът" на БНТ е в топ 10 за 2021 г. на най-добрите сериали на европейските обществени телевизии

Още

"Тяло, хвърлено под ъгъл към хоризонта" в Театър Азарян

"Тяло, хвърлено под ъгъл към хоризонта" в Театър Азарян

Още

Богата артистична програма, интерактивни VR реалности, мултиарт концерт и филми – на АСТ фестивала за свободен театър

Богата артистична програма, интерактивни VR реалности, мултиарт концерт и филми – на АСТ фестивала за свободен театър

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Концерти на тъмно ще има в "Топлоцентрала"

На 4 и 5 юли са първите две събития от платформата Unseen Scene с музика на живо и на тъмно от Dead Man's Hat и Leena

"Ромео и Жулиета" от Шарл Гуно - първа постановка в историята на Варненската опера

Във Варна на 7 юли 2022, 21.00, Премиера в Летния театър, в Балчик на 8 юли, 21.00, в Двореца Балчик

Гледайте най-актуалните заглавия в мюзикъла и съвременния балет до 17 юли

Във фестивала на музикалния театър участват музикално-театрални трупи от България, Сърбия и Северна Македония

Мюзикълът "Оркестър без име" по филмовия сценарий на Станислав Стратиев с премиера в Пловдив на 1 август

Ще бъде представен на сцената на Античния театър в Пловдив 40 години след като култовият филм излиза на екран

Фестивалът за иновативно изкуство 180° ще раздвижи културния живот в София

В летните вечери от 23 до 29 юли 180° окупира пет арт локации, за да покаже различни лица на съвременното изкуство