ЕФЕКТНО РЕШЕНИЕ
Публика и артисти на една сцена в Музикалния театър
Балет "Арабеск" представя "Ефектът Галатея" на 10 ноември 2022 г.
Редактор : / 848 Прочита 0 Коментара
Сцена от балетния спектакъл "Ефекът Галатея", хореограф Боряна Сечанова (Източник: Музикален театър)Спектакълът "Ефектът Галатея", който освен изящно създаден, поражда и много размисли, без да ни натрапва посланието си, трябва само да се преживее. И за да е безусловно това живеене на зрителите хореографката Боряна Сечанова реши да обедини сценичното и зрителско пространство, което ще фокусира вниманието на публиката, ще я доближи физически и ще отвори сетивата й за случващото се в него.
Сцена от балетния спектакъл "Ефекът Галатея", хореограф Боряна Сечанова (Източник: Музикален театър)
Ефектното решение ще даде възможност за среща на публиката с действието на самата сцена, ще задоволи потребността на съвременните хора от близост, ще съкрати голямото пространство между чувствата и преживяванията на артистите и тези на зрителите, които ще могат да усетят с очите, сърцето и душата си директно енергията и внушенията на спектакъла и да се потопят в неговия мощен, въздействащ цялостен пространствен образ.
Сцена от балетния спектакъл "Ефекът Галатея", хореограф Боряна Сечанова (Източник: Музикален театър)
Така артисти и публика ще станат органично неделими, ще съпреживяват силните си емоции заедно.
В центъра на сцената върху въртящ се кръг, Скулпторът Пигмалион извайва Галатея и се влюбва в нея. Тя е нова реалност, сложна смесица между материалността на скулптурата и оптическата илюзия.
В своя отзив за спектакъла Майя Праматарова -драматург и режисьор отбелязва , че музиката, която е специално създадена от Петър Дундаков, "развива заложените от хореографията теми за конфликта между човека и хуманоида. Възникналото напрежение между тези два свята се разширява, като се смесва електронна музика с акустични инструменти. Създава се звукова среда, толкова плътна, колкото хореографската и визуалната.
Сцена от балетния спектакъл "Ефекът Галатея", хореограф Боряна Сечанова (Източник: Музикален театър)
И тя допълва за създадената от Венелин Шурелов визуална среда:" Венелин Шурелов работи с многофункционални панели, пред които е разположено кинетично устройство - едновременно постамент и машина на времето.
Многофункционалните панели са силуети на град, паравани, фантазни пространства, като не е ясно дали са в космическия безкрай, или в микрокосмоса на човека. Взаимодействието идва чрез наслагването на тази среда с нейните строги вертикали, с неспирно въртящия се в кръг постамент, върху който се изразяват Творец, Муза, Галатея - Стефан Вучов, Даниела Иванова, Виктория Петрова - едновременно реални и напомнящи биороботи.
Футуристичният ефект се засилва от създадените от Адрияна Найденова костюми. В сюрреално пространство се появяват същества в прозрачни рокли от пластмаса, които допълват роботизираната, накъсана хореография.
Сцена от балетния спектакъл "Ефекът Галатея", хореограф Боряна Сечанова (Източник: Музикален театър)
Артистите взаимодействат с визуалната среда и са част от дигиталната материя в непрестанен диалог на зримо и незримо."
"Прекрасен спектакъл - въображение, мъдрост, професионализъм! - e оценката на "Bъпреки.com" - Спектакълът "Ефектът Галатея" на балет "Арабеск" с хореография на Боряна Сечанова е филигранен до всеки детайл, фин, изящен, дълбок. Той е вдъхновен от пиеса на Ефемия Фард със същото заглавие и мелодрамата на Жак-Жан Русо "Пигмалион" /1762/ с прекрасните танцьори на балет "Арабеск", с великолепната музика на Петър Дундаков, със силната сценография на Венелин Шурелов, с костюмите на Адрияна Найденова".
Сцена от балетния спектакъл "Ефекът Галатея", хореограф Боряна Сечанова (Източник: Музикален театър)
Спектакълът се реализира с подкрепата на UNION CLUB и Парижки бал.